N13 MOTORLARIN KRONİK SORUNU

alpckr33

Profesör
11 Eyl 2016
74
56
1,010
Mersin
Marka
BMW
Herkese iyi forumlar ... Aracım N13 motorlu F30 kasa 320ied. aracımı 50.000 km'deyken Adana Borusan'a su eksiltme problemi ile götürdüm. Ben aracı alırken de bu motorun böyle bir problemi olduğunu biliyordum ama bakımdan sonra yaklaşık 30.000 km sonra bir daha aynı problemi yaptı
Z3XNla
https://hizliresim.com/nlQYj0 https://hizliresim.com/VD920Z
N13 kullanıcılarından veya bu motoru bilenlere sorum şu ; Bu motor bu sorunu sık sık yapıyor mu ? , Eğer motor bu kadar sık yapmıyorsa Borusan'ın ikinci el parça takma gibi bir olayı olabilir mi? Bu sorun devam ederse araba satmaya kadar götürecek galiba...
 
Son düzenleme:

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Motorunuz N20 değil, N13..

Bende aynı motoru kullanıyorum, su eksiltme sorunum olmadı. Araç 91.000 km'de..

Çoğunlukla sıkıştırarak kullanıyorsunuz demek ki.

Turbonun içine giren borunun contası (o-ring) yüksek sıcaklıktan dolayı eriyor ve kaçak yapmaya başlıyor. Borusan'da 1 adet o-ring fiyatı 19₺ idi geçtiğimiz Mart ayında. Özetle conta sorunu bu. Benimki 87.000 km'de 1 kere değişti o kadar. 5. yılında araç.

Araba satmalık bir olay değil yani..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alpckr33

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW

Sorun Cevat'ın videosundaki sorunla aynı sanırım, kolayca halledildi diyor. N13'lerde olabiliyormuş. Borusan'a daha önceden değiştiğini ve tekrar yaptığını söyleyin. Yeni üretim parça takmak zorundalar, ikinci el falan takamazlar, kan alırlar çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alpckr33

tunc35

Düz Yol Gazcısı
19 Ağu 2018
10
3
145
38
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Merhabalar benim de f20 aracımda benzer sorun oldu ,aynen Turboya giren ringden kaçak oldu ,araç tahrik uyarısı veriyordu,devirdaim Pompası ve borulardeğişti ,kaçak sorunu çözüldü ancak tahrik uyarısı bir türlü çözülemeyince sinir oldum sattım aracı ama çok özlüyorum doğrusu çok güzel araçtı
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
Su eksiltmeye bagli olarak turbo oringleri ve su flansi degisimi ( 700TL civari )

Vanos selenoid valf, tahrik uyarisi veren zimbirti 2 taneymis bende birisi degisti ( 700TL civari )

Hava filtre hortumu ( 250TL civari. Filtre degisimlerinde eger dikkat edilmezse catlayabiliyor ya da turbodaki yuksek sicakliktan dolayi zamanla ozelligini yitirebiliyor )

Bende hepsi 35.000km de 6 yasindayken degismis oldu. Eger bi 6 yil daha giderse cok da problem olmaz :) Bildigim kronik sikintilar da bunlar. Ozellikle tahrik hatasi veren selenoid valf tam olarak bozulmadan hata kodu vermiyor. Haliyle nereden kaynaklandigi belli olmuyor. Tahrik hatasinin diger bir sebebi de bobin arizasi. Ama
Bobin arizasi kendini direk belli ediyor, araba zangir zangir titriyor :) eger bobin veya buji degisimi yapilacaksa bobin ve bujinin ayni anda set olarak ve oem olarak degisimi onemli.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım