İnternette hep şu muhabbet olur, aracın fabrika verisi yakıt tüketimi ve emisyonları, gerçek hayatta çok gerçekçi olmaz. Bunun sebebi olarak emisyon testi prosedürüne bakmak gerekiyor.
Belirli emisyon standartlarını tutturmaya çalışır araçlar. Bu standartlar git gide zorlaşır. Egzozdan atılan NOx, CO, HC, NH3, SOx gibi bileşiklerin limit değerleri sürekli düşer. Bu işlem, limitlerde yapılan oynamadır. Bir de testin kendisi var.
Bu çevrimin adı NEDC. New European Driving Cycle. "New" olduğuna bakmayın, son güncellemesi 1997 yılında yapıldı. Dikey eksen araç hızı, yatay eksen zaman. Görüldüğü gibi oldukça stabil ve basit hızlanmalar içeriyor. Motor için oldukça kolay aslında.
Burada da NEDC çevrimi sırasında motorun çalıştığı noktalar var. Görüldüğü gibi ne kadar dar bir aralık aslında. Haliyle hiçbir değeri gerçekçi değil.
Sonra çevresel baskılar geldi ve çevrim değişti. WLTP. Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure. Çok daha fazla sert hızlanma, çok fazla geçiş rejimi içeriyor. Motor için özellikle emisyon namına en zor şey, ani yük ve devir değişimleri. WLTP'de bundan var.
Burada da WLTP sırasında motorun çalıştığı yerler. Gerçeğe yakın. Fakat hala yeterli değil. Bu motorda 3000 devir tapagaz giderken kimse emisyon ölçmüyor mesela.
Emisyon konusunda firmalar niye çekiniyor ? Çünkü artık WLTP standart, limitler de sıkı. Bundan sonra da RDE'yi aktif etmeye hazırlıyorlar. Real Driving Emissions. İşte orada çanlarına ot tıkanacak.
Bu düşük hacim turboşarj motorların tamamı da bu emisyon prosedürüne göre yapıldı. Mantık şu, "NEDC de zaten güç istemiyor, hacmi küçültelim, testten rahat geçelim, güç istendiğinde turboşarj ile elde ederiz, zaten oraları ölçülmüyor."
Bu taktiğin ağababası VW'dir. Sonra WLTP gelince doğal olarak direkt motoru değiştiremediler. Olanla idare ettiler ve sonuç:
308 GTİ'da cortlamıştı bir ara.
Belirli emisyon standartlarını tutturmaya çalışır araçlar. Bu standartlar git gide zorlaşır. Egzozdan atılan NOx, CO, HC, NH3, SOx gibi bileşiklerin limit değerleri sürekli düşer. Bu işlem, limitlerde yapılan oynamadır. Bir de testin kendisi var.
Bu çevrimin adı NEDC. New European Driving Cycle. "New" olduğuna bakmayın, son güncellemesi 1997 yılında yapıldı. Dikey eksen araç hızı, yatay eksen zaman. Görüldüğü gibi oldukça stabil ve basit hızlanmalar içeriyor. Motor için oldukça kolay aslında.
Burada da NEDC çevrimi sırasında motorun çalıştığı noktalar var. Görüldüğü gibi ne kadar dar bir aralık aslında. Haliyle hiçbir değeri gerçekçi değil.
Sonra çevresel baskılar geldi ve çevrim değişti. WLTP. Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure. Çok daha fazla sert hızlanma, çok fazla geçiş rejimi içeriyor. Motor için özellikle emisyon namına en zor şey, ani yük ve devir değişimleri. WLTP'de bundan var.
Burada da WLTP sırasında motorun çalıştığı yerler. Gerçeğe yakın. Fakat hala yeterli değil. Bu motorda 3000 devir tapagaz giderken kimse emisyon ölçmüyor mesela.
Emisyon konusunda firmalar niye çekiniyor ? Çünkü artık WLTP standart, limitler de sıkı. Bundan sonra da RDE'yi aktif etmeye hazırlıyorlar. Real Driving Emissions. İşte orada çanlarına ot tıkanacak.
Bu düşük hacim turboşarj motorların tamamı da bu emisyon prosedürüne göre yapıldı. Mantık şu, "NEDC de zaten güç istemiyor, hacmi küçültelim, testten rahat geçelim, güç istendiğinde turboşarj ile elde ederiz, zaten oraları ölçülmüyor."
Bu taktiğin ağababası VW'dir. Sonra WLTP gelince doğal olarak direkt motoru değiştiremediler. Olanla idare ettiler ve sonuç:
SEAT Leon Cupra, WLTP standartlarından dolayı 10 beygir kaybetti
Avrupa'daki yeni sıfır otomobil test standartlarından dolayı SEAT Leon Cupra, 10 beygir güç kaybetmek durumunda kaldı.
tr.motor1.com
308 GTİ'da cortlamıştı bir ara.
WLTP standartlarının son kurbanı: Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi üretimini Haziran-Ağustos ayları arasında durduracak. Firma WLTP standartlarına uymak adına motorlarını düzenleyecek.
tr.motor1.com
BMW M3’ün üretimi Mayıs’ta durduruluyor mu?
3 Serisi ve M3’ün yeni versiyonları için vites büyüten BMW’nin mevcut modelin üretimini nihayetinde sonlandıracağını biliyorduk.
tr.motor1.com
Volkswagen Golf R power drops to 296bhp amid WLTP changes | Autocar
Tighter emissions regulations have forced fitment of more restrictive exhaust system
www.autocar.co.uk