Önden çekişli mi? Yoksa arakdan îtişli...

Hangisini tercih edersin?

  • Önden çekişli

    Kullanılan: 9 11.1%
  • Arkadan itişli

    Kullanılan: 37 45.7%
  • Dört çeker

    Kullanılan: 35 43.2%

  • Kullanılan toplam oy
    81
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

heyv18

Profesör
7 Eki 2016
76
54
1,010
Başlik yazarken zorlandim (cekis/itis malum eski affedicilik yok, axigi bulan yapistiriyor) neyse ne dersiniz onden çekişli bir otomobil mi yoksa arkadan itişli mi hadi renk olsun diye secenege dortceker de koyalim... secim sizin...
 
  • Beğeni
Tepkiler: AbdullahErenDudu

danisalim

Asfalt Kurutucu
19 Eki 2016
2
3
545
Otopark takipçi profiline bakarsak anketin sonucu "arkadan itiş" olarak çıkacaktır. Sebebi ise malum, takipçilerin sürüş zevkine öncelik vermeleri. Bu takipçilere en kısa zamanda, güçlü bir dört çeker araçla, çok güzel hareketler yapma fırsatı yakalamalarını tavsiye ediyorum, fikirler değişecektir.
images.jpg
 

Atacan kANTEMIR

Elit Apaçi
8 Eyl 2016
63
31
970
Yaşanılan yerin yol koşullarına çok bağlı bence.pist koşullarında arka çekeri tercih ederim ancak ülkemiz yollarında belirli bir güçten sonra 4 çeker şart diye düşünüyorum...
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben virajda limit kasmaya sevenlerdenim. Belki yeterince aliskin olmadigimdan kaynaklidir fakat arkanin oynak durumlari virajlara tabiri caizse tren gibi girip cikmami hep engelliyor. O sebeple kesinlikle dort ceker, o da olmazsa onden ceker. Onden cekerli aracla viraj kasmak arkadan itise gore daha rahat hissettiriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
Tamam rwd güzel hoş ancak viraj çıkışlarında aha arkasını bıraktı aha bırakacak diye tedirgin oluyor insan tam konsantre olamıyorum ben. Ama fwd olursa allah ne verdiyse gözümü karartıp giriyorum viraja ve bu rwd araca göre daha zevkli oluyor nedense :) 4wd kullanmadım ona yorum yapamam ancak kaymaya başladığı zamanki tepki rwd'dan farklı olacağından onda nedense daha korkutucu olur gibime geliyor. Kıssadan hisse; fwd adamdır.
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
En güzel ağırlık dağılımı arkadan itişle sağlanır. Çekiş ve ağırlık ön tekerlerde olmadığından aracı yönlendirmek daha rahat ve hızlı gerçekleşir. 50:50 ağırlık dağılımına ancak bu sayede erişilir. (bkz: mx-5, brz, vs)
Dört çeker iyidir hoştur da genel ağırlık dezavantajı vardır.
Arkadan itişle çizgi kasılmak isteniyorsa güzel bir lastik ve oversteer'i azaltan ayarlamalar yapılabilir. Hatta oversteer çizgiyi düzeltmek için de kullanılabilir. Understeer kadar vakit kaybettirmez.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
bu duruma göre değişen bir durum. arabasına göre değişir. şimdi rs6 gibi bir arabam var ise zaten arkadan itiş olmasın yani. 4 çeker iyidir. hot hatch ise kesinlikle önden çeker. 150 300hp arası bir arabam varsa arkadan itiş olsun isterim (mesela tt keşke önden çeker değilde arkadan itiş olsa opsiyonlu 4 çeker olsa ki opsiyonlu 4 çeker zaten vardı)
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC

RedLine

Profesör
11 Eyl 2016
257
349
1,395
İstanbul
Marka
MINI
Mühendislik açısından bakınca arkadan itiş daha mantıklı görünüyor. Güç aktarımı ve yönlendirme aynı teker grubuna gitmiyor,ayrı ayrı iş yapıyorlar, mantıklı ve güzel görünüyor ama uygulamada,biraz gaza gelince spin atma noktalarına geliniyorsa eksik birşeyler olduğu düşünülebilir.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
pist veya dağ yolları gibi bol virajlı yollarda hiç bir elektronik özellik bulunmayan ( ABS ESP v.s ) dengeli şaseye sahip bir önden çeker araç çok mutlu eder.
Arkadan itişli arabaları sürmesi daha keyifli ama hiç bir zaman önden çeker gibi virajlara hayvani şekilde atıp oversteer yaptıktan sonra güvenle toplayamam, önden çekerin arkası çok açıldığı zaman bile gaz vererek direk çizgiye sokabilirsiniz ama arkadan itişli araçlarda gaz verdiğiniz zaman o açı devam eder, gaz kesip kontra vererek toplayabilmek mümkün ama belli açıya kadar..
kısacası ikisinin de tadı başka koşullara göre değişir ama yine hiç bir elektronik müdahalenin olmadığı tamamen saf mekanik dört çekerde isterdim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve bt

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Dengeli bir arkadan itiş hepsine kafa atar. Her ne kadar en kolayı önden çeker gibi gözükse de en zevksizi de o ne yazık ki. Dört çeker olacaksa da %30'a 70 arkaya daha fazla güç veren modeller gibi olabilir bence.

Üstelik arkadan itişin mühendislik olarak bir ton avantjı var, en basitinden ağırlık dağılımı gibi.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Limitlerinin üstünde ilerleyebilmem için biraz tecrübeye ihtiyacım var ama yine de her türlü 4 çeker tercihim olur.

Karlı yollarda ise 4çeker yoksa önden çekişi tercih ederim. Bilen bilir, arkadan itişle karda tırmanma çok zor.
Arkadan itiş diyen arkadaşlar hep BMW ile muhatap olmuşlar herhalde. Bu arkadaşlara sorum: Şahin ile oversteerden kontrolü kaybedeniniz oldu mu hiç? Ben trafiğe kapalı alanda kaybettim. Toplaması için direksiyon turu yetmedi. =) "American Muscle" arkadan itişlerden kullanan arkadaşlar olduysa onlar da viraj kabiliyetini ve bir noktadan bir noktaya zaman kazanç/kayıplarını anlayacaklardır. Bunun yağışlı havası filan da var daha :)
Önden çekişli aracın limitine ulaşıp ulaşmadığınızın daha fazla farkında olursunuz. O yüzden virajlar virajlar.... :)
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Dengeli bir arkadan itiş hepsine kafa atar. Her ne kadar en kolayı önden çeker gibi gözükse de en zevksizi de o ne yazık ki. Dört çeker olacaksa da %30'a 70 arkaya daha fazla güç veren modeller gibi olabilir bence.

Üstelik arkadan itişin mühendislik olarak bir ton avantjı var, en basitinden ağırlık dağılımı gibi.
en zevksizi önden çeker mi :)
sanırım hiç eski bir Peugeot veya Ford, Renault ile virajlı yollarda yada pistte gazlamadınız,
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Virajda limiti aşıp koptuğu anda direksiyonu kuştan bile hafif olan, yönlendirmelere gerçekten isteksiz tavırlar sergileyen elektrikli yahut elektrik destekli direksiyona sahip yeni nesil araçlarda arkadan itiş gerçekten zor yahut tedirgin edici bir kullanıma yol açıyor. Eski nesil direksiyonlarda çok güzel işler çıkarabilen arkadan itiş sistemi, elektronik bolluk arttıkça o eski kontrol edilebilirliğini kaybetti diye düşünüyorum. Zira yeni nesil araçlarda kullandığım tüm arkadan itişli modellerde arka koptuğu anda direksiyon ruhunu teslim ediyor. Gövde hareketlerine yeterince aşina değilsen, iç güdüsel olarak toparlayabilecek tecrüben yoksa o direksiyon sistemleriyle işler zevkin ötesine geçip tedirginliğe kadar gidiyor maalesef.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Virajda limiti aşıp koptuğu anda direksiyonu kuştan bile hafif olan, yönlendirmelere gerçekten isteksiz tavırlar sergileyen elektrikli yahut elektrik destekli direksiyona sahip yeni nesil araçlarda arkadan itiş gerçekten zor yahut tedirgin edici bir kullanıma yol açıyor. Eski nesil direksiyonlarda çok güzel işler çıkarabilen arkadan itiş sistemi, elektronik bolluk arttıkça o eski kontrol edilebilirliğini kaybetti diye düşünüyorum. Zira yeni nesil araçlarda kullandığım tüm arkadan itişli modellerde arka koptuğu anda direksiyon ruhunu teslim ediyor. Gövde hareketlerine yeterince aşina değilsen, iç güdüsel olarak toparlayabilecek tecrüben yoksa o direksiyon sistemleriyle işler zevkin ötesine geçip tedirginliğe kadar gidiyor maalesef.
Aynı durum önden çekişte de yaşanıyor maalesef. Ama öncen çekişin avantajı, bir gaz kesmeyle gözünün önünde toparlanabilmesi. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: heyv18 ve Cenk

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Gazlamadım, öyle bir imkanım olmadı maalesef. Hem kullandığım araçlar, hem de izlediğim videolar, hem de senelerdir aldığım mühendislik bilgisi nezdinde yorum yapıyorum zaten. Dandik 116i bile o zevki bana yaşatıyor abi. Arkadaşın Ibiza Cupra'sını kullandım, kafadan kayma olayı ciddi anlamda beni soğutuyor. İsterse en baba yiğit önden çeker araba olsun, understeer durumunda arkadan gelebilecek herhangi bir yardım olmadığı için tek çaren gazı kesmek, arkadan itişte öyle değil.

Mesajımın başında da özellikle dengeli olmasından bahsettim zaten. O yüzden şahinle arkasının gelmesi durumunda, yetersiz teker dönüş aralığıyla falan zaten toparlanmaz ki. Aynı konu dört çekerde ya da önden çekerde de geçerli. Kötü mühendisliği olan hiçbiri zevk vermez. Ayrıca american muscle dediğiniz arabalar, son versiyonlarını konu dışı tutuyorum, viraj kabiliyetsiz araçlar. Onları konuşmak bile yersiz.

Karda da teknik açıdan arkadan itişli, özellikle yokuşta daha mantıklı. Aşırı bir gaz verme durumunda arkası atar tabi ama onda da devreye direksiyon becerisi giriyor. Karda araba sürmek önden çeker de olsa dört çeker de olsa arkadan itiş de olsa beceri isteyen bir şey zaten, ekstrem bir durum yani.

Bu arada düz yol gazcısı, yancı veya ne bileyim sıfırcı falan zannedilmeyeyim. Araba 100'e 120'ye hızlı çıksın, dengeli olsun, gerisi önemli değil benim açımdan. Eh, zamanında Gran Turismo'nun falan da direksiyonuma bir şeyler kattığını düşünüyorum, vasatın üstüyüm diye görürüm kendimi. O yüzden bana en zevklisi her zaman arkadan itiş geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: assettocorsaa
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım