Önden çekişli mi? Yoksa arakdan îtişli...

Hangisini tercih edersin?

  • Önden çekişli

    Kullanılan: 9 11.1%
  • Arkadan itişli

    Kullanılan: 37 45.7%
  • Dört çeker

    Kullanılan: 35 43.2%

  • Kullanılan toplam oy
    81
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
@motorsinann O araba rwd de olsa awd de olsa oradan aynı şekilde çıkardı emin ol, çünkü orada iş aktarma organına değil dengeye ve hakimiyete bakıyor. Kaldı ki viraja zaten el freniyle girmiş. Dediğim gibi hothatchleri yermiyorum ama konudan alakasız bu.

@and M2 gücünü yere aktaramadan Leon Cupra nasıl aktarabiliyor orasını anlamadım. Bir kere fizik gereği arkadan itişli arabalar ivmelenmede önden çekerden çok daha iyi gücü yere aktarır, çünkü arka tekerlere daha çok yük biner, dolayısıyla sürtünme kuvveti artar. Ha dersenki patinaja düşer cart curt, orada da sürücünün kabiliyeti devreye giriyor zaten. Kaldı ki yeni birçok hothatchin ağırlığı 1300-1400 belki daha fazla kilolarda geziyor. Yani eski arabalar gibi hafif de değiller. Özellikle herkesin bayıldığı Type R mesela 1450 kiloymuş, M140i ile aynı neredeyse.

Hocam arkadan itişin gücü önden çekere göre yola çok daha iyi aktarması konusu yanlış. Gücün yere aktarımı direk olarak üstündeki ağırlığa bağlı oluyor.
Arkadan itişteki denge zorluğunu ise dağcılardan örnek verebilirim. Tırmanma sporu yapanlar gerektiğinde tutunmalarını sağlamaları için kayaların aralarına sapladıkları kazmalar kullanırlar. bu sayede yukarı doğru tırmanmaları daha kolay olur. Benzer bir ekipmanı ayaklarına bağlı şekilde kayalara saplasalar dengeleri çok daha zor olurdu, çünkü alttan destek alıp kendilerini yukarı iterlerken elleri ile tutunabiliyor olsalar bile dengeyi tutturmaları daha zor olurdu.
Kardaki önden çekiş avantajı da temelde budur. Aktarılan gücün önünde itilecek büyük bir kütle olması her zaman dengeyi güçleştirir. Ayrıca, gücün direk olarak yönlendirmeyle çalışması da bir başka artıdır.

Eğlenceye tamam, tecrübe ettiğiniz arkadan itiş araçlar da gerçekten büyük keyif verenlerdendir, tamamen hak veririm o zaman =). Ağırlık dağılımına da tamam, ama önden çekişe göre daha iyidir genellemesine kesinlikle katılamam.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@fksarall RWD çok zevkli, ben sanayideyken bizim kalfa da vardı e36 320i bazen dolaşırdım hani gazlama filan demiyorum normal sürüşte bile sizi iten bir gücün olması iyi hissettiriyor :) c220 CDI kullanmıştım manuel o bile keyifli hissettiriyordu,
fwd nin tadı başka rwd nin tadı başka tabi :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Dört çekere hiç girmedim, saf gelmiyor. Sonuçta farklı durumlarda öne-arkaya değişik oranda güç gitmesi ve bunun kontrolünüz dışında gerçekleşmesi söz konusu, hoş değil :p
Valla en buradaki AWD direk olarak sürekli 4 çeker olarak varsaydım ama??...
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@motorsinann Hah, bu işte yahu. Tat farkı asıl olay zaten. Yoksa rwd masterrace dediğim yok :)

@berkertekin Önden çeker düz zeminde teknik olarak karda daha iyi, sebebiyse motor ve aktarma organlarının önde olması sebebiyle ağırlık dağılımının çekiş olan tekerlerde daha çok olması, burası kabulum. Ama herhangi bir yokuşta her zaman yük daha çok arka tekerler üstünde olur (2-3 dereceli yokuşlardan bahsetmiyorum tabi). Dediğim gibi, gücü iyi ayarlamak lazım, o yüzden denge konusuna girmedim. Önden çekmekle arkadan itmek konusundaki denge farkına katılıyorum. Bazı durumlarda ne yaparsan yap önden çekerde tekerler tutunamazken arkadan itişte az bir gazla güzel bir kalkış yapılabilir karda, çünkü o basınç oluşturulabiliyor yükten dolayı. Bunun için arabanın geriye kaymaması zart zurt çok önemli. Manüelde imkansız gibi bir şey o yüzden. Anlatmak istediğim yokuşta özellikle ilk kalkış anı ve devamında tekerlerin kaymadan yere aktarabildiği güç. Ama tekrar diyorum kar ekstrem bir durum. Kar zamanında yolda arkası sürekli atmaktan düz gidemeyen Mercedesler BMWler tamamen gazı kontrol edememek :) İki senedir Ankara karında hiç kalmadım, umarım bu sene de öyle olur.

Ayrıca, arkadan itişin daha iyi gücü yere aktarması hem ağırlık dağılımının ortalarda olması hem de gücün arka tekerlere gitmesi zaten. Ağırlık dağılımı da çekiş sistemine göre değiştiğinden dolaylı olarak arkadan itişe avantaj sağlıyor. Önden çeker ivmelenirken kafasını kaldıracağından haliyle ön taraftaki ağırlık azalıyor, kayma olanağı artıyor. Öyle olmasa zaten drag arabaları falan arkadan itiş olmazdı.
 
Son düzenleme:

ModaleTurk

Profesör
9 Eyl 2016
207
131
1,085
Yanılmıyorsam eski Minilerle önden çekiş yaygınlaşmaya başladı. O da motorun az yer kapladığı için ve üretimi daha ucuz olduğu için getirildi.

Sonuçta aynı anda motor gücünü yola aktarmak ve direksiyona göre dönmek bir tezat. Ha modern araçlar örneğin Focus RS gibiler yine de tezatları birleştirmeyi başarıyor.

Ama sonuç olarak arkadan itiş daha doğal geliyor. 4 çeker de kötü hava şartlarında açık farkla önde.

Sonuç: güzel havalarda arkadan itiş, kötü hava şartlarında 4x4 tercih ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: assettocorsaa

hollandali

Profesör
9 Eyl 2016
75
51
1,010
@motorsinann O araba rwd de olsa awd de olsa oradan aynı şekilde çıkardı emin ol, çünkü orada iş aktarma organına değil dengeye ve hakimiyete bakıyor. Kaldı ki viraja zaten el freniyle girmiş. Dediğim gibi hothatchleri yermiyorum ama konudan alakasız bu.

@and M2 gücünü yere aktaramadan Leon Cupra nasıl aktarabiliyor orasını anlamadım. Bir kere fizik gereği arkadan itişli arabalar ivmelenmede önden çekerden çok daha iyi gücü yere aktarır, çünkü arka tekerlere daha çok yük biner, dolayısıyla sürtünme kuvveti artar. Ha dersenki patinaja düşer cart curt, orada da sürücünün kabiliyeti devreye giriyor zaten. Kaldı ki yeni birçok hothatchin ağırlığı 1300-1400 belki daha fazla kilolarda geziyor. Yani eski arabalar gibi hafif de değiller. Özellikle herkesin bayıldığı Type R mesela 1450 kiloymuş, M140i ile aynı neredeyse.

https://4.bp.blogspot.com/-9G_Ov_6hMvU/V6ozJ2Pmb7I/AAAAAAAA0w8/Bo9tcAanISEXn7pmYLtMOyphWGizFID6gCLcB/s1600/Ford+Fiesta+ST+-+Opel+Corsa+OPC+-+Peugeot+208+GTi+-+Seat+Ibiza+Cupra-teknik-performans.bmp

naptin hocam en agiri 1272 kilo. 208 gti 1180 kilo.

sekizsilindirdeki 2016 mayis tarihli hothatch karsilastirma yazisindan aldim. bilgiler bu senenin araclari icin.

c sinifi icinse 308 e baktim simdi 1205 kiloumus o da.
 
Son düzenleme:

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
https://4.bp.blogspot.com/-9G_Ov_6hMvU/V6ozJ2Pmb7I/AAAAAAAA0w8/Bo9tcAanISEXn7pmYLtMOyphWGizFID6gCLcB/s1600/Ford+Fiesta+ST+-+Opel+Corsa+OPC+-+Peugeot+208+GTi+-+Seat+Ibiza+Cupra-teknik-performans.bmp

naptin hocam en agiri 1272 kilo. 208 gti 1180 kilo.

sekizsilindirdeki 2016 mayis tarihli hothatch karsilastirma yazisindan aldim. bilgiler bu senenin araclari icin.

c sinifi icinse 308 e baktim simdi 1205 kiloumus o da.
Aynen @fksarall C sınıfı için söylemiş. Bu kategoride 308 gti ciddi hafif. Neredeyse B kategorisinde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@hollandali B sınıfının o civarlarda olduğunu tahmin ediyordum zaten, beğenilen ve çok övülen c sınıfı araçlardan örnek verdim o yüzden, hem de 140i ile daha doğru bir karşılaştırma olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım