Özel Kullanım Durumuna Göre Kış Lastiği!

omerta84

Profesör
29 Ara 2016
242
130
1,085
İşte bu nedenle kış lastiği almıyorum, ihtiyacım yok. Şehir dışına çıktığım yok. Yılda 1-2 hafta kar yağıyor, onda da arabayı çıkarmıyorum. Arabayı aldığımdan beri potenzalar var üstünde, tedirgin etmişliği, yere tutunamayıp saçmalamışlığı yok. Boş yere para harcatıyorlar insanlara.
Kışlıkları alınca yazlıkları nerede muhafaza edeceğiz o da bir sorun. Gidip 4 mevsim alsam bu lastiklere yazık olacak daha 2'nci yılı. Bir bakmak lazım, olmazsa 4 mevsim alıp çıkarım işin içinden.
hocam bende aynı senin gibi düşünüp uygulayanlardandım. lastiklerin 4. yılı dolduğu için lastik arayışına girmiştim. goodyear egp alacaktım ki hususi araçlarada kış lastiği zorunlu hale gelince planlar değişti.bu sebeple 4 mevsim lastiğine döndüm. nokian weatherproof a döndüm. bugün hepsi buradadan sipariş aldım. 295 tl ye. heyecanla bekliyorum artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
hocam bende aynı senin gibi düşünüp uygulayanlardandım. lastiklerin 4. yılı dolduğu için lastik arayışına girmiştim. goodyear egp alacaktım ki hususi araçlarada kış lastiği zorunlu hale gelince planlar değişti.bu sebeple 4 mevsim lastiğine döndüm. nokian weatherproof a döndüm. bugün hepsi buradadan sipariş aldım. 295 tl ye. heyecanla bekliyorum artık.

Benim lastiğin boyutlarında 225 liraya var hepsiburada da ama kararsızım hâlâ. Daha iki yıllık lastik, yıpranma da yok alıp kenara atasım gelmiyor. Kış lastiği alsam sök tak işi, saklama işi var. Bir de 7 derece üstü yüzüyor diyorlar Petlas vs. için. Ocak ayında bir anda 15 dereceleri görebiliyoruz artık, havalar belli olmuyor.

Bir de dört mevsimlerin yazın ne durumda olacağı konusunda şüphelerim var. Yazları 35 dereceler sıradan oldu artık. -5~25 derece arası diyorlar bu lastikler için. 10 derecelik sapma az bir sapma değil.

Aynı sitede cross climate mevcut değilmiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: omerta84

omerta84

Profesör
29 Ara 2016
242
130
1,085
@sputnik aynen öyle.bende karadeniz artvinde yaşadığım için 30 üstüne -5 altınada çok görmediğimden 4 mevsim seçtim. birde bende lastiklerim yeni olsa düşünmezdim almayı kış lastiği. bilgi düzeyi az bir toplumuz. kış lastiği alsamda güvenip karda dışarı çıkmam zaten, sadece güvenli sürüş için kış tercih edebilirdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Ben yakın zamanda lastik alıp bolca araştırma yaptım.
4 Mevsimler hakkında yorum yapmak gerekirse, düzgün 4 mevsmler Michelin CrossClimate, GoodYear Vector 4Season Gen2 ve Nokian weatherProof olarak geçiyor. Bunların karşılaştırmalı testlerinde CrossClimate özellikle yaz ve bahar ayalarında neredeyse normal bir yazlık lastik performansı sunarken, kış, kar ve buzlu zeminlerde sizi yolda bırakmayacak, çoğu durumda da işini iyi yapan bir profilde... diğer 2 model ise yaz ve bahar aylarındaki kuru zemin performansı olarak biraz geride kalırken, kar performansı bir parça daha iyi çıkıyor... Yalnız bu testler de Michelin CrossClimate modeli test edildi... şu anda CrossClimate+ çıktı ve bu lastiğin özellikle lastik ömrü bakımından ciddi kazanımları olduğu, kış performansınında biraz daha iyi olduğu açıklanmıştı Michelin tarafından ..

Ben İstanbul koşulları için CrossClimate+ tercihi yaptın... iklimi İstanbuldan biraz daha sert geçen yerler için belki GoodYear ve nokian daha iyi seçim olabilirler (CC+ performasını bilemiyoruz henüz.., dediklerim hep CC için) ... kış ayları sert geçen yerler için ise kış lastiği daha doğru bir seçim olur ... yani gidip Erzurum gibi bir yerde yaşıyorsanız Petlas bile olsa kış lastiği alın, en azından aklınızda kalmasın .... diğerleride belli bir yere kadar iş görür .. ama işte .. en azından kış lastiği ile bir yerde kalırsanız "ulen keşke kış lastiği alsaydım, bak 4 mevsim yolda bıraktı" demezsiniz :)

Kış lastiği olarak daha önce Goodyear UG 8 kullandım .. çok memnundum .. ses ve aşırı yakıt tüketimi gibi şikayetlerim olmadı ..

Bu arada Michelin CrossClimate ile diğer önce gelen 4 mevsimlerin fiyatları aşşa yukarı aynı... öyle farklar yok ..
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Güncelleme:

Konuyu açtığım günden itibaren bir Varta akü almak zorunda kaldım, yanında da yağ bakımı gelince bütçe haliyle aşağı düştü.
TS860 hayalim Petlas Snowmaster w651 ile sonlandı. Doğal olarak 15 İnç jant alamadım. 16 inçlik jantlarıma 195 55 16 ebatında aldım. Yaklaşık 10 kilometre kullanabildim, ilk izlenimlerim 45 yanak Daytona lastikten sonra çok rahat ve sesinin az olması oldu. Kullandıkça tecrübelerimi yazacağım. 950 TL para verdim, biraz fazla verdiğimin farkındayım. Fakat internetten alıp balans işlemi ve janta geçirme durumlarını ekleseydim hemen hemen aynı olurdu gibi düşündüm. 50 TL'de 6 aylık lastik oteline para verdim. Peşin fiyatına 5 taksit yapıldı, 1.000 kilometre sonrasında da lastik bakımını ücretsiz yapacaklarını söylediler. Açıkcası lastik bakımını ilk defa duydum.. Lastikler çok kaba gözüküyor fakat güvenlik daha önemliydi.
 

Ekli dosyalar

  • 332d9405-c7c9-4ba1-915a-f566d7952816.jpg
    332d9405-c7c9-4ba1-915a-f566d7952816.jpg
    102.1 KB · Görüntüleme: 266
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Güncelleme:

Konuyu açtığım günden itibaren bir Varta akü almak zorunda kaldım, yanında da yağ bakımı gelince bütçe haliyle aşağı düştü.
TS860 hayalim Petlas Snowmaster w651 ile sonlandı. Doğal olarak 15 İnç jant alamadım. 16 inçlik jantlarıma 195 55 16 ebatında aldım. Yaklaşık 10 kilometre kullanabildim, ilk izlenimlerim 45 yanak Daytona lastikten sonra çok rahat ve sesinin az olması oldu. Kullandıkça tecrübelerimi yazacağım. 950 TL para verdim, biraz fazla verdiğimin farkındayım. Fakat internetten alıp balans işlemi ve janta geçirme durumlarını ekleseydim hemen hemen aynı olurdu gibi düşündüm. 50 TL'de 6 aylık lastik oteline para verdim. Peşin fiyatına 5 taksit yapıldı, 1.000 kilometre sonrasında da lastik bakımını ücretsiz yapacaklarını söylediler. Açıkcası lastik bakımını ilk defa duydum.. Lastikler çok kaba gözüküyor fakat güvenlik daha önemliydi.
Ah be akü az daha dayanaydın çok daha iyi olacaktı, kısmet diyelim..
Kara Oğlan yine ateş ediyor ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Lastik bölümünün derinlerini karıştırırken denk geldim, bu petlaslar bir kazaya sebep verdi belki t860 olsa böyle bir kaza olmayacaktı yani o yüzden içimden gelerek yazdım :)
"Yine ateş ediyor" yazdığınız için tarihi görmeyip güncel sandığınızı düşünüp hatırlatmak amaçlı yazmıştım.
Sorun yok o hâlde. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
"Yine ateş ediyor" yazdığınız için tarihi görmeyip güncel sandığınızı düşünüp hatırlatmak amaçlı yazmıştım.
Sorun yok o hâlde. :)
Sorun yok, yok. Şimdiki halini görseniz tam bir :yilan oldu..
Gerçi garajda ki konusunda güncel fotoğrafını atmış olabilir @FurkanKarka
Ama fotoğraflarla olmuyor canlı canlı görüp atmosferik 1.6 k4m sesini duyup tatmalisiniz kesinlikle..
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Lastik bölümünün derinlerini karıştırırken denk geldim, bu petlaslar bir kazaya sebep verdi belki t860 olsa böyle bir kaza olmayacaktı yani o yüzden içimden gelerek yazdım :)
w651 saatli bomba gibi lastik. Sıcaklık 8 derecenin üzerine çıkınca nerede ne yapacağı hiç belli olmuyor. Hele zemin ıslaksa hızlı gitmeyip geçtim, tempolu gitmeyi bile akıldan geçirmemek lazım. 2.sene itibariyle de iyice dramatik hale geliyor, 3.seneyle de coşuyor. Hafif ıslakta frene koyuyorsun başlıyor deli gibi abs çalışmaya, tatlı tatlı viraja giriyorsun ön başka, arka başka oynuyor v.s değişik bir lastik :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
w651 saatli bomba gibi lastik. Sıcaklık 8 derecenin üzerine çıkınca nerede ne yapacağı hiç belli olmuyor. Hele zemin ıslaksa hızlı gitmeyip geçtim, tempolu gitmeyi bile akıldan geçirmemek lazım. 2.sene itibariyle de iyice dramatik hale geliyor, 3.seneyle de coşuyor. Hafif ıslakta frene koyuyorsun başlıyor deli gibi abs çalışmaya, tatlı tatlı viraja giriyorsun ön başka, arka başka oynuyor v.s değişik bir lastik :D
Herkes aynısını diyor gerçekten tehlikeli bir lâstik. @FurkanKarka 'nın olayda ıslak zemin, yerde kalan hafif mazot birikintisi gibi şeyler üst üste gelince biraz fazlaca dönmüş karşı şeritte..
Her sene 1 set al kullan sat sonra yeni set olarak kullan bu lastik belki böyle iflah olur. Gerçi o da 250-300 lira olmuş bu saatten sonra bence pek fiyat avantajı da yok ilginç lastik..
O fren de veya virajda ki arabanın kafası ile arkasının ayrı oynaması kadar iğrenç bir durum yok anlık hayatın gözünün önünden geçiyor hele bir de hızlıysan..
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Herkes aynısını diyor gerçekten tehlikeli bir lâstik. @FurkanKarka 'nın olayda ıslak zemin, yerde kalan hafif mazot birikintisi gibi şeyler üst üste gelince biraz fazlaca dönmüş karşı şeritte..
Her sene 1 set al kullan sat sonra yeni set olarak kullan bu lastik belki böyle iflah olur. Gerçi o da 250-300 lira olmuş bu saatten sonra bence pek fiyat avantajı da yok ilginç lastik..
O fren de veya virajda ki arabanın kafası ile arkasının ayrı oynaması kadar iğrenç bir durum yok anlık hayatın gözünün önünden geçiyor hele bir de hızlıysan..

Ah ah. Nereden aldım o lastiği? Bir akü belki de bir kazaya zincirleme olarak bu denli sebep oldu. Belki Petlas olmasaydı toplayabilirdim, 4 teker tutuşu kaybetmezdi. Bir tane lastiğim bile tutsa belki uçmazdım aşağı.. Aklıma geldikçe üzüyor ama nasip artık dostum... Bu konu fena mazi oldu. :) Petlas = 1 sezon.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Güncelleme = Konuda belirtilen Petlas lastikler yağmurlu havada hafif bir mazota denk gelmek suretiyle asfalt ile tamamen ilişkisini kesmiştir. 2.sezonunda Kartepe'ye çıkamamıştır, hafif su olduğunda anında kendisini salmıştır. Lastiği sattığım kişi yağmurlu havada ışıklarda duramayıp önündeki arabaya vurarak kendi arabasını perte çıkartmıştır.
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Ah ah. Nereden aldım o lastiği? Bir akü belki de bir kazaya zincirleme olarak bu denli sebep oldu. Belki Petlas olmasaydı toplayabilirdim, 4 teker tutuşu kaybetmezdi. Bir tane lastiğim bile tutsa belki uçmazdım aşağı.. Aklıma geldikçe üzüyor ama nasip artık dostum... Bu konu fena mazi oldu. :) Petlas = 1 sezon.
Vardır bir hayır ya hızlı bir dönüş yapıyorsun ama öyle bakalım ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

FarukR

Asfalt Kurutucu
19 Şub 2019
40
31
595
Marka
Toyota
Güncelleme = Konuda belirtilen Petlas lastikler yağmurlu havada hafif bir mazota denk gelmek suretiyle asfalt ile tamamen ilişkisini kesmiştir. 2.sezonunda Kartepe'ye çıkamamıştır, hafif su olduğunda anında kendisini salmıştır. Lastiği sattığım kişi yağmurlu havada ışıklarda duramayıp önündeki arabaya vurarak kendi arabasını perte çıkartmıştır.
Korku filmi gibi , hayvan mezarlığına atsalar geri gelir bu lastikler...
 
Son düzenleme:

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Güncelleme - Ucuz Kaza

Madem burası günlük gibiydi, malum durumu da paylaşma gereği hissettim. Zonguldak - İstanbul arası 75-80 kilometre arası viteste seyir halinde giderken; viraja henüz varmadan tatlı dönüşte sağ arka lastiğim kendisini bıraktı. Korkutmadı, hafif direksiyon hareketi ile rayına soktum ve bu defa sol arka geldi. Hemen ardından karşı yöne yönelen aracımı ters direksiyon hareketliyle içeriye soktum, tam sağ ve tam sol hareketini en az 10 defa yapmışımdır fakat spin atmaktan kurtulamadım. Tam kurtarıyordum ki virajın ortasında aracım yolun dışına dikey şekilde yöneldi, o an kafadan girmek istemedim ve el freni ile aracımı paralel olarak aşağı attım. Attığım anda sol iki teker havalandı ve tekrar yerine oturdu.

Lastiklerimden bu yıl şikayetçiydim, İstanbul’a döndüğümde değiştirmeyi istiyordum şikayet ederek. Aynı yolda beraber ilerlediğim önümde ve arkamda olanlar sorun yaşamadı. Her zaman gittiğim yol diyerek hafife almadan dikkat etmeme rağmen beni yüz üstü bıraktı lastiklerim. Arabama teşekkür edebilirim, direksiyon tepkilerine ve spin konusunu mümkün olduğunca yavaşlatacak kadar istikrarlı kafasını içeriye sokmasına.

Çekicimiz geldi, 2 saatlik çalışma ile yerinden çıktı arabamız. Aks, direksiyon kutusu gibi ön takımda var olan her parça kazadan önce ki gibi sağlıklı bir şekilde duruyor. Şanzıman kitlendi, onu küçük bir hamle ile çözdük. Şimdi milim hataları tespit emek için fren, rot testine gideceğiz. Kaportamızda ise 1.000 TL civarı bir masraf bizi bekliyor, revizyon ustamız tekrar aynı özenle hasarlı bölgeleri onaracaktır... Ön tampon, sağ arka, sağ alt kısım..

Kartepe yolda kalması 1, bu 2 oldu. Ve son, 3.olmayacak.

Ekli dosyayı görüntüle 16468
Ekli dosyayı görüntüle 16461 Ekli dosyayı görüntüle 16462 Ekli dosyayı görüntüle 16463 Ekli dosyayı görüntüle 16464 Ekli dosyayı görüntüle 16465 Ekli dosyayı görüntüle 16466 Ekli dosyayı görüntüle 16467
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım