Okula gelirken tümsekte yaşadığım kaza

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
26
İstanbul
Dostlar merhaba, bugün okula gelirken çift şerit yolda sol şeritte ilerliyordum. Sağ şeritte biraz ileri mesafemde başka bir araç vardı. Önümüzde de tümsek vardı. Ben sol şeritte, sağ şeritteki diğer aracın 2-3 mt arkasında mesafedeyken önümdeki araç tümseğe çapraz girmek için aniden önüme atladı ve neredeyse duracak kadar yavaşladı. Tahminimce arkasına bakmıyordu ve sinyal filan herhangi bir işaret vermeden bir anda atladı. Bende 30-40 arası bir hızla geliyorken önümdeki araç aniden önüme atlayıp duracak kadar yavaşlayınca bende sertçe frene bastım kaçacak yerim yoktu ve 15 km gibi bir hızla tümseğin gerisinde önümdeki araca vurmuş bulundum. Yol işlek bir yol olduğu için arabaları az ilerideki otoparka çektik. Tutanak filan tuttuk ama şimdilik tutanakları kenarda tutuyoruz. IMG-20170418-WA0017.jpg IMG-20170418-WA0009.jpgHasarlar bu şekilde benim plastik aksamıma geldiği ve onunda gövdesine geldiği için benin tamponum içe göçtü ve yerinde oynadı. Diğer araçta ise pasta cilalık belki boyalık iş var. Sizce suçlu şuan kim ve sigortaları devreye sokmalı mıyız yoksa oturup konuşup anlaşıp kendi ceplerimizden mi yaptırmalıyız? Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Çok geçmiş olsun sanki Ferrari sürüyorda öyle bir harekette bulunmuş. Allah beterinden korusun babamda aynı böyle bir olay yaşadı arabayı mezarlığa uğurladık :D Sigortalık pek bişey yok hacım sanki senin tamponu çekseler düzelir gibi.
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Diyelim çekse düzelir olayına girdik ama suçlu kim anlaşmayı nasıl yapacağız?
Anlaşmayı aranızda yapmanız gerekiyor sanırım. Tutanağa krokiyi çizip durumu belirtirsen sinyal vermedi ani şerit değiştirdi va kusur oranı onun daha fazla olması lazım.
Bu arada bi laf vardır her zaman arkadan vıran suçludur :p
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,783
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Geçmiş olsun kardeşim. Kusur oranları dağıtılacak lakin takip mesafesi bırakmadığın için senin kusur yüzden daha fazla çıkacaktır. Öndeki araç ise sinyal vermediği ve hız kesici tümsekten dikey değil yatay geçmeye çalıştığı için ona da kusur yüzdesi yazılacaktır ama genelde arkadan vuranı daima suçlu sayarlar çünkü önündeki her ne yaparsa yapsın senin takip mesafeni doğru şekilde bırakman gerekiyor.

Hasarlara gelince, adamla anlaşabilirsen kaskoya yansıtmaya gerek yok. Senin tamponu kalıba sokup çekecekler eskisi gibi olacak. Tampon içinde kırılan herhangi bir tırnak v.s varsa onu değiştirirler sadece. Adamın aracı da zaten pasta cila ve rötuşla geçer.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,526
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Geçmiş olsun hacım, cenk güzel açıklamış zaten, arkadan vuranın her zaman kusurlu olduğu gerçeğiyle birlikte öteki araba sinyalsiz girdiği için hatalı, iki tarafa da bölüştürülür sıkıntı çıkmaz zaten hasar büyük değil
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Yalnız takip mesefesine takılmış da herkes çocuğun önü boş ki hangi takip mesafesine bakılacak. Arkadan vuran suçludur olayı da ayrı bir saçmalık zaten.
Benim anladığım kadarıyla passat sürücüsü kör noktaya bakmıyor ve önüne kırıyor %100 suçlu onun olması lazım tutanakta da kabul etmiş her şeyi zaten.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,783
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yalnız takip mesefesine takılmış da herkes çocuğun önü boş ki hangi takip mesafesine bakılacak. Arkadan vuran suçludur olayı da ayrı bir saçmalık zaten.
Benim anladığım kadarıyla passat sürücüsü kör noktaya bakmıyor ve önüne kırıyor %100 suçlu onun olması lazım tutanakta da kabul etmiş her şeyi zaten.
Takip mesafesi sadece fiilen direkt önünde olan, senin şeridinde olan araca karşı bırakılmaz. Trafikte muhattap olduğun ya da potansiyel olarak olabileceğin her cisme karşı takip mesafesi bırakmakla mükellefsin. Sürücü mutlaka en kötü senaryoyu düşünerek trafikte ilerlemeli. Ben demiyorum ki %70 takip mesafesi bırakmayan, %30'da sinyal vermeden şeride atlayan hatalıdır. Hata yüzdeleri birbirine yakındır ama az bir farkla bile olsa fazla çıkacak olan takip mesafesini bırakmayandır.
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Takip mesafesi sadece direkt önünde olan, senin şeridinde olan araca karşı bırakılmaz. Trafikte muhattap olduğun ya da potansiyel olarak olabileceğin her cisme karşı takip mesafesi bırakmakla mükellefsin. Sürücü mutlaka en kötü senaryoyu düşünerek trafikte ilerlemeli. Ben demiyorum ki %70 takip mesafesi bırakmayan, %30'da sinyal vermeden şeride atlayan hatalıdır. Hata yüzdeleri birbirine yakındır ama az bir farkla bile olsa fazla çıkacak olan takip mesafesini bırakmayandır.
Tabiki de her tarafı kontrol etmek lazım ama belki ben sollayacağım o an için ya da kasiste yavaşlamak istemiyorum hızlandım pat diye önüme atladı burada hatanın benim olmaması lazım diye düşünüyorum.
Passat ın yaptığı hatayı bende yaptım da kendimi %100 hatalı görmüştüm.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Kazanın oluş şekline bakarak direk suçlu sensin diyebilirim. 2-3 metre güvenli bir takip mesafesi değildir
Her ne kadar adam önüne de kırmış olsa da kamera kaydı yoksa eğer kusurun büyük çoğunluğu sana yazılır
Kusur oranı da tutanakta yazılan beyana ve ekspert incelemesine göre değerlendirilir
Geçmiş olsun
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,526
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Tabiki de her tarafı kontrol etmek lazım ama belki ben sollayacağım o an için ya da kasiste yavaşlamak istemiyorum hızlandım pat diye önüme atladı burada hatanın benim olmaması lazım diye düşünüyorum.

hata onda demiyoruz ki ona da kusur yazılır diyoruz
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,783
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tabiki de her tarafı kontrol etmek lazım ama belki ben sollayacağım o an için ya da kasiste yavaşlamak istemiyorum hızlandım pat diye önüme atladı burada hatanın benim olmaması lazım diye düşünüyorum.
Passat ın yaptığı hatayı bende yaptım da kendimi %100 hatalı görmüştüm.
Hocam zaten kasisi, geçen araçların hızını iyice düşürmesi ve yavaşlaması için koyuyorlar. Bizim en büyük hatamız kasise iyice yaklaşana kadar genel itibariyle hızlı gidiyor oluşumuz ve son anlara yakın iyice yavaşlıyor oluşumuz. Halbuki kasis göründüğü andan itibaren hızı iyice düşürmek gerekiyor. Kasisin amacı zaten sürücüyü 1.vites hızına kadar yavaşlatmaktır. Dediğim gibi kusur yüzdeleri birbirine yakın çıkar zaten. Öbür araç hem sinyal vermiyor, hem de dikey geçmesi gereken kasisi kurala aykırı şekilde yatay geçmeye çalışıyor. Onun da kusur yüzdesi büyük.
 
Son düzenleme:

dizelci

Profesör
8 Eyl 2016
112
144
1,185
Araba sollarke
Takip mesafesi sadece fiilen direkt önünde olan, senin şeridinde olan araca karşı bırakılmaz. Trafikte muhattap olduğun ya da potansiyel olarak olabileceğin her cisme karşı takip mesafesi bırakmakla mükellefsin. Sürücü mutlaka en kötü senaryoyu düşünerek trafikte ilerlemeli. Ben demiyorum ki %70 takip mesafesi bırakmayan, %30'da sinyal vermeden şeride atlayan hatalıdır. Hata yüzdeleri birbirine yakındır ama az bir farkla bile olsa fazla çıkacak olan takip mesafesini bırakmayandır.
Çift şeritli yollarda araba sollarken solladığınız araçla aranızda takip mesafesi mi takip edilmesi gerekiyor
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,783
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Araba sollarke

Çift şeritli yollarda araba sollarken solladığınız araçla aranızda takip mesafesi mi takip edilmesi gerekiyor
Sollamaya karar verene kadar onunla da belli ölçüde bir mesafe bırakmamız gerekiyor. Düşünsenize duble yolda ya da 3 şeritli otoban yolunda orta şeritte ilerliyorsunuz, sağ şeritte araç sabit gidiyor ama hemen 4-5 metre önünüzde. Bu şekilde uzun süre boyunca seyir etmek çok tehlikelidir her an o araçtan kaynaklı veya sizden kaynaklı bir sıkıntı olabilir. Sağ şeritteki aracın sürücüsü kalp krizi geçirip önünüze atlayabilir, aynaya bakmayı unutup şeridinize dalabilir, lastiği patlayıp bir anda önünüze geçebilir vs.

O sebeple sollamaya karar verene kadar yanımızdaki şeritte bulunan araçla da takip mesafesi bırakmamız gerekiyor. Sollamaya karar verdiğimizde ise yan şeritteki sürücüyü selektör ve korna ile uyararak mümkün olan en kısa sürede geçmememiz gerekiyor. Daha önce de dediğim gibi potansiyel tehlike oluşturabilecek her türlü cisme karşı takip mesafesi bırakılmalı.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım