Opel Vectra A kronik pas noktaları ve pütür kaplama.

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
Herkese iyi forumlar.. Yangın ve sel bölgelerindeki arkadaşlarada ayrıca geçmiş olsun :(

Aracımda yapmak istediğim ancak vakit darlığından birtürlü ilgilenemediğim ön davlumbazları elden geçirme işlemini yıllık izinde aradan çıkardım.

Çok fazla detaylı foto çekemesemde benim gibi yaşlı araç kullanıcıları için faydalı olabileceğini düşünüyorum.

Öncelikle davlumbazları söktüğümde kalıplaşmış çamur, yaprak, pislik kalıntıları beni karşıladı.

İşlem basit olsada el işçiliği çok çok fazla olan bir uğraş.. bunu başta söylim...

Fotoğrafda gözüken sağ çamurluk içindeki izolatör ve kanister yuvası.

231513047_1199135947260882_3706609583399272973_n.jpg



Buradada izolatör altında kalan ve parça sökülmediği sürece hiçbir zaman temizlenmesinin imkansız olduğu ön cam altından yere giden su gider kısımı.

Sac birleşim yerinde gerekli işlemler yapıldığı için pas yok, ancak el atmak gerekli. ( hemen arkasında ecu var )


235891922_517335689499201_5210938108957004988_n.jpg



Ve gizli sorun burda başlıyor.. izolatör ile sac arasına üstteki giderden gelen tüm pisliklerin yıllar içinde birikmesi ile burada bir kasaba kuruluyor.. bu temizlenmiş hali. kalıp kalıp birikinti çıkardım burdan. Sürekli nemli ortam oluşturduğu için paslanmayı hızlandırıyor.

235259347_1038549776953528_4056290432114648382_n.jpg



Aslında sağlam bir kılıfı olan izolatörde yılların verdiği yorgunlukla açılmalar olmuş ve giderden gelen suyuda çekmiş. ve yine bitmeyen nem sebebi..

234479736_556665395471874_5488119275292030124_n.jpg



İzolatörlerin ulaşım yerlerinin zor, görevlerinin ise mühim ve sürekli suya maruz kalmalarından ötürü güzelce temizledikten sonra koli bandı ile sardım. Kulağa baştan salma gelebilir, ancak temiz yüzeyde koli bandı güzel şekil alabilen ve pütürün yıpratıcı etkisine karşı koyabilen bir malzeme. Çünkü ayrıca üzerini kauşuk pütür ile kapladım, onların üstünüde sağdaki gibi kauşuk sünger ile yalıttım. (sağda işlemsiz hali)

kalın naylon kullanırsanız şekil vermeniz çok zor oluyor, ince naylon kullanırsanızda pütür atınca formu bozuluyor veya naylon eriyor.

Sonuç bence çok güzel oldu.

235853198_153684293573790_4933101116178654929_n.jpg



Bunlarda bitmiş ve takılmaya hazır halleri...

234903965_1010388803105604_4237449677144763208_n.jpg



İzolatörün arkasına zamanla dolan pislik grubu... bu bir kısmı.. yan marşpiyeller ile alt taban sacı arasındanda baya çıkıyor.


235955792_948566552658268_393441453524920501_n.jpg



Günümüz birçok araçta iptal edilen kanister deposu.
Yakıt tankında oluşan benzin buharı ecu nun talimatı ile belli aralıklarla depo valfi vasıtası ile kelebekten tekrar motora verilir.

En soldaki yakıt tankından gelen hortum, ortadaki ince valfe giden, en sağdaki ise ucu boşta olan ve ön tampon içinde son bulan temiz hava hortumu.

231126229_867059090872877_5947096417479528369_n.jpg



Temizlik için hazır sökülmüşlerken çıplak plastik olan ön teker davlumbazlarınıda kauşuk pütür ile fırça yardımı ile kapladım. önlü arkalı...


231438030_6235785646462218_9079839335892380657_n.jpg




Pütürün üstüne iç kısma (kabine) gelen noktalara ayrıca kauçuk bant çektim. ses yalıtımına faydası olduğu tartışılmaz. tavsiye ederim.


233221729_135512488761525_3053361579724762482_n.jpg



Tabi hazır davlumbaz sökülmüşken filtre grubunun alt kısmınıda söküp temizlemeden olmazdı.


232130240_258180572790334_8886889156609852985_n.jpg237608295_512866320010058_4504627806505501279_n.jpg230587719_1194114594433132_5172196290256808554_n.jpg

230209062_1810522189119783_2534452853742259139_n.jpg234648423_169094605322920_2316998176785680270_n.jpg


İzolatörün oturduğu çamurluk içindeki yuvası.. en üst kısımı düzgün oturtmanız gerekli.. yoksa rüzgar sesi veriyor.. bu işlemleri yaparken tekerleri sökmenize gerek yok. kriko ile biraz yükseltip kolunuzun çalışabileceği alan açmak yeterli.

232969654_202688765230269_6396280186033157832_n.jpg



İyice temizleyip 1 gün kurumasını bekledim. fotoda görünmeyen yerler dahil.

238167627_562372951556470_4722131514075968997_n.jpg



Elimde kalan açık gri ve siyah pütürle elimin girebildiği her noktayı 3-4 kat olacak şekilde pütürledim. yine 1 gün bekledikten sonra izolatörü yuvasına oturttum.

232471678_332495625226960_9139288507883140217_n.jpg




Arka teker davlumbalarınıda boş geçmedim.. hatırı sayılır bir kalınlıkta oralarıda pütürledim.. tabiki temizledikten sonra..

Foto kapasitesi sebebi ile alt kısımda devam edicem.


235749091_1651329398400230_6613029328120862375_n.jpg


232074721_270458621204066_3299421566731051291_n.jpg
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
***Üstteki konun devamıdır***

234411486_1206615196522164_8671412921713308142_n.jpg



Son olarak pütür attığım arka davlumbazların iç kısımlarına elimde fazla olan ve uygun fiyatlı olduğu için attığında veya deforme olduğunda üzülmeyeceğim kauçuk bantları yapıştırdım..

Aslında üstlerine koruma amaçlı 1 kat daha pütür atabilirdim ancak dış ortama ne kadar dayanacaklar merak ettim.


229759720_4213240665457818_5960909733574755969_n.jpg


234144189_4215362388544022_4844298662062069957_n.jpg
233026256_796375474387999_8698454692998101496_n.jpg


*****Ve 2. kısıma geçiyoruz.. ön cam su difüzörü (plastiğin) alt kısımda oluşabilecek paslar.

Fotoda gözükenler pas değil.. yalıtım amaçlı konulan zift kağıdının zamanla kuruyan yapıştırıcısı. Paslar genelde tam köşelerde oluyor.

O kısımları wd40 ile telledikten sonra, daysonla kapattım.

231057553_662625795131911_267603009337405668_n.jpg


235353721_1765955420255358_5213889773315057533_n.jpg



Kat Kat pütür attım.

238742154_521707139061782_6853577611193089326_n.jpg
237329943_514685762970428_8983989990123043947_n.jpg



Pütürden sonra söktüğüm eski yalıtım kağıdının yerine elimde hazır bulunan kauçuk banttan kullandım.

232739132_325446212614091_873225601999605015_n.jpg
236518386_2919532144966383_2726536099784076016_n.jpg



Ve son olarak kalın bir tabaka olarak yine pütürle hepsinin üstünü kapattım.

Ortadaki fan motoru çerçevesinin oturacağı kısımlara zaten conta ile saca oturtacağımız için pütür sürmüyoruz. yoksa dalgalı kalır ve conta tam oturmaz.. su alır.

236600085_2920915001455426_5537934893450617968_n.jpg



Fan motorunun soketlerinin renklerinide şuraya bırakayım. Normalde tekli bir soketi var ancak zamanla deforme oluyor ve bende tek tek dişi pin ile çözdüm durumu.. yıllardır sorunsuz kullanıyorum. çok iyi yalıtmanız gerekli.

231224503_517490485988851_7000883189917716570_n.jpg




Difüzör kısmını yalıtım yaparken köşeleri içerdende daysonla kaplamak için kapaklı torpido gözünü sökmemiz gerekiyor.

Topido üstündeki siyah çekmece, kenarlarındaki bu arkadaşların tornavida ile yerinden oynatılması ile çıkıyor.

Sonra çekip alıyorsunuz.

234912961_970364103525960_1357667561099135169_n.jpg



Alttaki ses yalıtım kartonunu tutan ayakları çıkarmak için saat yönünün tersine çevirin.. çekiştirmeyle gelmez.

Takarkende saat yönüne.

236982867_361726805622144_6415493256726760336_n.jpg


Torpido kısmının sökülmesi;

Kırmızı ; 4 adet vida
Mavi ; üst çekmeceyi çıkarmak için tornavidalarla küçük kapakların çıkarılacağı nokta.
Yeşil ; alt yalıtım kartonunun ayakları.
Beyaz ; üstteki çekmeceyi tutan geniş tırnak yuvaları. tak çıkarlı sistem.

Sonrasında torpido boşta.. kendinize çekerek alın..

231194875_255319733093332_2991602880723760492_n.jpg



Yakıt filtresinin yönü genelde karıştırılıyor.. Depoya bakan ağız depodan geliş değil. orası çıkış. ayrıca bütün filtrelerin üzerlerinde ok yönü ile yakıtın akacağı yön belli.

230897890_376192767276711_3632192475660855939_n.jpg



Bu şirin parçaylada konuyu sonlandırıyorum.. genelde ön panjur, tampon önü veya önden direk hava alabilecek yerlere konumlandırılan hava sıcaklık sensörü Vectra A larda bu kısımda. Yol bilgisayarındaki dış hava sıcaklığı bu sensörden okunuyor.. okunmaya çalışılıyor.. konumu itibari ile bozulmaya çok müsait.

233678032_559939778476244_5184237884453871810_n.jpg
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
Elinize sağlık. Çok zahmetli gözükse de karşılığını alacağınızdan eminim 👍


Evet gerçekten zahmetli oldu çünkü araba evimin tam önünde değil.. ayrıca yokuş.. malzemeleri arabaya taşı.. işe başla.. 1 somunu evde unut.. dışardaki aletleri bagaja koy.. eve git unuttuğunu al.. bagajdakileri çıkar.. biraz kriko vurmak gerekir.. düz park yeri ara.. insanları bekle.. rica et filan..

ama hem pas oluşumunu yavaşlattık hemde ses yalıtımına güzel faydası oldu.. benim gibi eski ve yalıtımı az aracı olanlar bence kesinlikle el atmalılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım