Oto Ses ,Görüntü Sistemleri Yardım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Aynen doğru, kablolama bile çok önemli bir konu. Kablo var, kablo var. Galvaniz kablo başka ses verir, altın kaplama kablo başka ses verir, bakır kablo farklı ses verebilir.

Hatta her şeyi geçeyim daha rijit bir şey söyleyim size.

Bazı ses sistemlerinin rodajı bile var. Mesela Polk Audio, daha önce duydunuz mu bilemiyorum bu markayı. Hoparlörler düzgün bir şekilde titreşimlere alışana kadar markanın belirlediği süre boyunca (atıyorum ilk 20 saatlik kullanım) sesi belirli bir oranın üstünde açmanıza izin vermiyor ya da bass CD'si taktınız ve içinde 20 Hz ile 20 kHz arası bass veren şarkılar var. O hoparlörler eğer atıyorum 1Hz - 10kHz için üretildiyse bunun üstündeki Hz değerlerini tespit ettiği anda ses sistemi çalışmıyor. Aslında çalışıyor, CD'yi okumaya devam ediyor ancak anfi kendini kapatıyor.

Tabii bunlar artık işin son noktalarına yakın durumlar.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Başlık çok güzel ve bilgilendirici olmuş elinize sağlık :D
Benim bilen arkadaşlara bi kaç sorum var.
1- Torpidodaki aux girişi için bir çözüm arıyorum. Kapağın arasına kablo sıkıştırmak istemiyorum, telefon da torpidoda dursa olmaz. Bluetooth bağlantılı aux dönüştürücüler var şarjlı ve şarjsız(prizden güç alan) şarjlılar hepsiburada'da falan var 20 lira civarına ama dandik gib geldiler ve onun şarjıyla uğraşmak istemem. Şarjsızı da bu
Bunun gibi cihazı torpidoya yerleştirsem güç kaynağını nasıl halledebilirim? Torpidodaki lambaya gelen elektrikten çekebilir miyiz? Pek anlamam elektrik işinden ama :D
2- rcd310 yerine rcd510 orijinal sıfır bulabilir miyiz? Bulursak maliyeti ne civarda olur :D
 
Son düzenleme:

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Başlık çok güzel ve bilgilendirici olmuş elinize sağlık :D
Benim bilen arkadaşlara bi kaç sorum var.
1- Torpidodaki aux girişi için bir çözüm arıyorum. Kapağın arasına kablo sıkıştırmak istemiyorum, telefon da torpidoda dursa olmaz. Bluetooth bağlantılı aux dönüştürücüler var şarjlı ve şarjsız(prizden güç alan) şarjlılar hepsiburada'da falan var 20 lira civarına ama dandik gib geldiler ve onun şarjıyla uğraşmak istemem. Şarjlısı da bu
Bunun gibi cihazı torpidoya yerleştirsem güç kaynağını nasıl halledebilirim? Torpidodaki lambaya gelen elektrikten çekebilir miyiz? Pek anlamam elektrik işinden ama :D
2- rcd310 yerine rcd510 orijinal sıfır bulabilir miyiz? Bulursak maliyeti ne civarda olur :D
Aracına uyumlu RCD510 elbette bulabilirsin. Piyasa fiyatları 500 TL civarı. İnternette aratırsan bulabilirsin.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,599
18,379
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Bana Golf'ün ses sistemi yeterli gelmiyor netlik olarak ki radyodan dinlemediğim halde.Ses ayarı filan da yaptım ama idare edecez artık.Normal kullanıcılar için iyi ama bana netlik konusunda az geliyor.İlerde 0 km araba alırsam boş olsun ama adam akıllı ses sistemi olsun.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bana Golf'ün ses sistemi yeterli gelmiyor netlik olarak ki radyodan dinlemediğim halde.Ses ayarı filan da yaptım ama idare edecez artık.Normal kullanıcılar için iyi ama bana netlik konusunda az geliyor.İlerde 0 km araba alırsam boş olsun ama adam akıllı ses sistemi olsun.
Şu b6 passat'larda bir ses sistemi vardı ki kulak zarını patlatacak kadar yüksek ses veriyordu ama gram bozulmuyordu. Yanılıyor olabilirim ama 8 hoparlör falan mı ne vardı. Üstlerinde hiç bir marka/model ismi yazmıyordu ama markasını her daim merak etmişimdir.
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Şu b6 passat'larda bir ses sistemi vardı ki kulak zarını patlatacak kadar yüksek ses veriyordu ama gram bozulmuyordu. Yanılıyor olabilirim ama 8 hoparlör falan mı ne vardı. Üstlerinde hiç bir marka/model ismi yazmıyordu ama markasını her daim merak etmişimdir.
6788321692_249c7b5b67_z.jpg

Galiba fender diye bir şirket ile ortak yapıyor. Bu da linki https://www.fender.com/pages/premium-car-audio
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Cenk

TolgaRCZ

Asfalt Kurutucu
10 Kas 2016
13
7
595
Tekirdağ
Arkadaşlar aracım 206+ , 2 takım Jbl mid, 1000w Jbl bass, 4 kanal sierra amfim, üst sınıf bir pioneer teybim(deh-x 6850bt) var. Bunlara ne gibi bir kablo kiti önerirsiniz? Ben sierra düşünüyorum ancak hiçbir yerde stokta kalmamış internette. Montajcılar 130 lira çekiyor 60 liralık şeye.... "Cadensce" diye bir marka var, onu önerir misiniz nasıl bir üründür? İyi sınıf bir kablo seti olsun istiyorum alacağım şeyin.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Arkadaşlar aracım 206+ , 2 takım Jbl mid, 1000w Jbl bass, 4 kanal sierra amfim, üst sınıf bir pioneer teybim(deh-x 6850bt) var. Bunlara ne gibi bir kablo kiti önerirsiniz? Ben sierra düşünüyorum ancak hiçbir yerde stokta kalmamış internette. Montajcılar 130 lira çekiyor 60 liralık şeye.... "Cadensce" diye bir marka var, onu önerir misiniz nasıl bir üründür? İyi sınıf bir kablo seti olsun istiyorum alacağım şeyin.

Piyasalarını şu anca bilmiyorum.. ama dikkat edeceğiniz konuları size özetliyim.

Bu sistemi kurarken montajcınız anfinizin iki kanalını köprüleyecek ve aslında 2+1 kanal olacak ... Kablo olarak ihtiyacınız (anfinizi bagaja koyduğunuz senaryoda) 4m civarı 8AWG kalınlığında bir güç kablosu, akü önüne 50A lik bir sigorta kutusu, kapılara çekilecek kablo olarak 16 AWG kalınlığında, tercihen OFC olan bilindik bir kablo markasının, ortalama 4.5-5m lik, iki parçça kablo .. ve sub içinde 12-14 AWG lik, Anfi-Sub mesafesi kadarınca alınacak kısa bir hoparlör kablosu. Son olarak sinyal kablosu ... bu kablo önemli... izolasyonun iyi olmasına dikkat edin .. yani çok ince olmasın .. eğer ucuz ve ince bir kablo kullanılırsa arabanın manyetik alanında etkilenip anfinize gürültü taşır...

Sizin söylediğiniz marka büyük ihtimal Cadence ... hatırladığım kadarıyla makul bir üreticisi.. Ben en son kullandığım sistemde Techlink sinyal kablolaları ve Stinger marka hoparlör kabloları kullanmıştım.. ..

Kablo alırken %100 bakır ve OFC olmasına dikkat edin. Kablo ya kesitten bakınca, içindeki tel miktarı fazla olsun (aynı dış kalınlıkta ama içinden çok daha az bakır kablo geçen dandik kablolar olabiliyor) ...

Kapılara yapılan montaja dikkat edin .. sağlam olsun.. tercihen kapının hem dış saçın iç bölümüne, hemde iç saçı kaplayacak şekilde izolasyon malzemesi uygulatın (kesinlikle değer) ... hiç olmadı, hoparlörün takılacağı kasnağı ve hoparlörün arkasına denk düşen kapı dış saçının içine uygulatın bu malzemelerden ... sisteminizin en önemli parçası ana üniteden sonra bu mid tiz takımlarıdır.... bu bölüme para harcayın daha çok ... daha sonra bagajın içinide yalıtın.. o zaman zangırtılar azalıp bass performansınız iyileşir.
 

TolgaRCZ

Asfalt Kurutucu
10 Kas 2016
13
7
595
Tekirdağ
Piyasalarını şu anca bilmiyorum.. ama dikkat edeceğiniz konuları size özetliyim.

Bu sistemi kurarken montajcınız anfinizin iki kanalını köprüleyecek ve aslında 2+1 kanal olacak ... Kablo olarak ihtiyacınız (anfinizi bagaja koyduğunuz senaryoda) 4m civarı 8AWG kalınlığında bir güç kablosu, akü önüne 50A lik bir sigorta kutusu, kapılara çekilecek kablo olarak 16 AWG kalınlığında, tercihen OFC olan bilindik bir kablo markasının, ortalama 4.5-5m lik, iki parçça kablo .. ve sub içinde 12-14 AWG lik, Anfi-Sub mesafesi kadarınca alınacak kısa bir hoparlör kablosu. Son olarak sinyal kablosu ... bu kablo önemli... izolasyonun iyi olmasına dikkat edin .. yani çok ince olmasın .. eğer ucuz ve ince bir kablo kullanılırsa arabanın manyetik alanında etkilenip anfinize gürültü taşır...

Sizin söylediğiniz marka büyük ihtimal Cadence ... hatırladığım kadarıyla makul bir üreticisi.. Ben en son kullandığım sistemde Techlink sinyal kablolaları ve Stinger marka hoparlör kabloları kullanmıştım.. ..

Kablo alırken %100 bakır ve OFC olmasına dikkat edin. Kablo ya kesitten bakınca, içindeki tel miktarı fazla olsun (aynı dış kalınlıkta ama içinden çok daha az bakır kablo geçen dandik kablolar olabiliyor) ...

Kapılara yapılan montaja dikkat edin .. sağlam olsun.. tercihen kapının hem dış saçın iç bölümüne, hemde iç saçı kaplayacak şekilde izolasyon malzemesi uygulatın (kesinlikle değer) ... hiç olmadı, hoparlörün takılacağı kasnağı ve hoparlörün arkasına denk düşen kapı dış saçının içine uygulatın bu malzemelerden ... sisteminizin en önemli parçası ana üniteden sonra bu mid tiz takımlarıdır.... bu bölüme para harcayın daha çok ... daha sonra bagajın içinide yalıtın.. o zaman zangırtılar azalıp bass performansınız iyileşir.


Daha iyi bir şekilde anlatılamazdı... Ekran görüntüsünü çekip birebir hepsini uygulamaya çalışacağım elimden geldiğince. Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için...
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Daha iyi bir şekilde anlatılamazdı... Ekran görüntüsünü çekip birebir hepsini uygulamaya çalışacağım elimden geldiğince. Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için...

Rica ederim.

Yine aklınıza takılan birşey olursa yardımcı olmaya çalışırım kendimce.
Anfinizin kazanç (Gain) ayaların da çok fazla yüklenmemeye çalışın, aslında montaj sonrası kazanç ölçü cihazlarıyla ve bir kaç hesap ile yapılıyor ama bu seviyede montajcı bulmakta kolay değil. Yani dinlemek isteyeceğiniz maksimum ses seviyesine, ana ünitenin maksimum ses seviyesinin %10 altında (50 seviye varsa, en fazla 45 e kadar kullanacakmış gi düşünülebilir) olacak kadar kazanç verdirilsin... Bir başka deyişle, sesi %50 açınca her yer zangırdayacakmış gibi çok ses olmasın. Bu da anfinizi ve haliyle hoparlörlerini korumanıza yardımcı olur.

Düzgün bir montaj ve doğru ayarlar ile güzel bir ses sisteminiz olacak,
Kolay gelsin şimdiden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TolgaRCZ
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım