Herkese selamlar, dsg veya tam otomatik şanzımanlı arabalarda j-turn manevrası, şanzımana herhangi bir zarar veriyor mu?
j-turn'un sonunda geriden ileriye vites atılacak hız 1. vites için çok yüksek olacağı için ben otomatik şanzımanın ciddi zorlanacağı kanısındayım.
akıllı koruma benim de aklıma geldi ama onu genelde motoru korumak için devir kesiciden önce yükseltmek için ve vites düşürme işlemlerinde tekerleklerin kilitlenmemesi için kullanıyorlar. burada R'den N-D'ye alınarak D konumunun direk 2.vitesten başlaması sözkonusu. bmw, mercedes gibi dijital kumandalı otm. şanzımanlarda bir ihtimal koruma olabilir, araç durmadan D ye atılmasına izin vermeyebilir veya daha fantastik şekilde j-turn hareketini algılayabilir . Fakat mekanik olarak vites koluyla şanzıman konumunu kaydırırken öyle bir blokaj da söz konusu olamayacaktır. ben geriden ileri alırken D'yi direk 2. veya 3. vitesten başlatacağını hiç sanmıyorum. eğer modern şanzımanlar bunu yapabiliyorsa tasarlayan tüm mühendislerine tek tek özrü borç bilirimGüncel otomatik şanzımanlar, hız, ivemelenme yönü, devir sayısı, aktarılan tork gibi bir çok veriyi kullanarak hareket ederler. Hız yüksek olduğunda atılması gereken vites dişlisine atacaktır. Şanzıman sisteminin bu özelliklere sahip olduğunu anlamanın bir çok yöntemi var ama en belirgin yöntemi, sıradan binek otomobil şanzımanlarında yüksek devirlerde vites küçültmek istediğinizde bu talebinizi yerine getirmiyorsa akıllı yani korumalı şanzıman sistemine sahipsiniz demektir. Aslında bu tür akıllı şanzımanları üreticiler şanzımanları TORK/DAYANIM oranına göre yerleştirmiyorlar, yani ucuza kaçıyorlar bir nevi. Bazı firmalarda ucuza kaçmaktan ziyade istemsizce yapılan bir vites düşürme işleminin önüme geçmek için konfora dayalı olarak yapıyorlar.
akıllı koruma benim de aklıma geldi ama onu genelde motoru korumak için devir kesiciden önce yükseltmek için ve vites düşürme işlemlerinde tekerleklerin kilitlenmemesi için kullanıyorlar. burada R'den N-D'ye alınarak D konumunun direk 2.vitesten başlaması sözkonusu. bmw, mercedes gibi dijital kumandalı otm. şanzımanlarda bir ihtimal koruma olabilir, araç durmadan D ye atılmasına izin vermeyebilir veya daha fantastik şekilde j-turn hareketini algılayabilir . Fakat mekanik olarak vites koluyla şanzıman konumunu kaydırırken öyle bir blokaj da söz konusu olamayacaktır. ben geriden ileri alırken D'yi direk 2. veya 3. vitesten başlatacağını hiç sanmıyorum. eğer modern şanzımanlar bunu yapabiliyorsa tasarlayan tüm mühendislerine tek tek özrü borç bilirim
Tüm Mercedes ve BMW mühendislerine saygılarımı sunuyorum.Ben W204 Facelift C180 1.6 156HP ile yaklaşık 70 -100 km/h hızla seyir halindeyken N'ye atıp aracı ters döndürüyorum, sonra tekrar aynı istikamete dönüyorum. Dönüş bittikten sonra D konumuna aldığımda hızıma göre vitese geçiş yapıyor. Bu uygulamayı F30 3.20i de bile denedim, aynı tepkiyi oda veriyor. Hatta F30 çok daha hızlı geçiş yapıyor, G-Tronic bu konuda ZF e göre biraz daha fazla düşünüyor vites atmadan önce.
Ayrıca çok daha eski şanzıman olarak 5G-Tronic ile Mercedes w215 CL 55 ile yüksek hızlarda N'ye atıp tekrar tekrar D'ye atmışlığım vardır.
Araç D konumunda iken bile, tekerlekler aksi yöne doğru dönebilir, bu olmasaydı çekiciler araçları çekemezlerdi. Tüm araçların tekerleri aksi istikamete döner. Bunu söylememin sebebi J-Turn Trick ile aracın şanzımanının hiç bir alakası olmaması.
RS in EDC si deli etmişti adamlarıFifth Gear'ın 208 GTI - Clio RS - Fiesta ST karşılaştırması var onda yapıyo olsalar gerek RSle fikir verebilir
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.