Otomatik Vites Motor Freni

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Arkadaşlar 2016 otomatik Hyundai i20 aldım bir süre önce. Arabanın şanzımanı çok güzel ama rampa çıkışlarda ve inişlerde istediğim performansı yakalayamıyorum. Mesela benzinli bir araba olmasına rağmen 50 km'de 3. viteste rampa çıkmaya çalışıyor. Gaza daha fazla asılınca da deviri 4000'lere çıkarıyor. Rampa inişte de 50 ile inmek istiyorsam 53 km/s hıza gelince 4. vitese atıyor ve hızı bir anda 60 civarına çıkarıyor. Benim sorum şu; rampa iniş ve çıkışlarda manuele alıp kullansam sorun olur mu? Tabi söylediğim 100 metre iniş ve çıkış değil 1-1.5 km'lik iniş ve çıkışlar. Böylelikle hem yakıt tüketimini düşürürüm hem de fren balatalarının ısınmasını azaltırım.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,015
7
51,341
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Doğru düşünmüşsünüz. Manuel modu temelde bu tarz senaryolar için var zaten. Alın 3'e veya 2'ye, uygun gördüğünüz şekilde inin. Eskiden D'nin altında direk olarak bu vitesler olurdu zaten, şimdi tiptronic modeli yana çekip değişim koydukları için onları kaldırdılar.
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Bir de şöyle bir sorum olacak. Manuel'deyken 2. viteste yokuş iniyorum diyelim. Duracağım zaman vites düşürmem gerekir mi? Normal arabalarda debriyaja basıp duruyoruz. Otomatik viteste manuel moddayken de şanzıman boşa geçer mi?
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,851
26,177
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Bir de şöyle bir sorum olacak. Manuel'deyken 2. viteste yokuş iniyorum diyelim. Duracağım zaman vites düşürmem gerekir mi? Normal arabalarda debriyaja basıp duruyoruz. Otomatik viteste manuel moddayken de şanzıman boşa geçer mi?
O almıyosa kalkarken 1e al yeter başka bişeye gerek yok, muhtemelen kendi alır zaten bire de
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Yüksek devirde aşınma fazla olur, yağ durumunu genel sıcaklık verilerini unutmadan yap deviri çok fazla yükselteceksen.
Motor freni sırasında yanma olmaz ve sıcaklık değerleri düşer genelde.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,124
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Yüksek devirde aşınma fazla olur, yağ durumunu genel sıcaklık verilerini unutmadan yap deviri çok fazla yükselteceksen.
Motor freni sırasında yanma olmaz ve sıcaklık değerleri düşer genelde.
Çok yüksek devir dönmedikçe, ayak gazda değilken motorda yük olmadığından ötürü aşınma o kadar da fazla değildir. Zaten yük yok, yağ basıncı ise yüksek devirde olduğu için gırla var. Yatak-mil teması mümkün olmaz bu durumda. Piston yağ jetleri bloktan pistonlara doğru adeta kürekle yağ atar vs.

Buna vakıf olmayan millet, rampa aşağı inerken vitesi düşürmez. "Motor çok bağırıyor" der veya motora bir şey olacak sanar. Frenlere yüklenir. İsterse 40 sene araba kullansın, "motor çok bağırıyor" diyen ve bu olmasın diye yüksek devirlere çıkmayan şoför, benim için acemi şofördür. Kural çok basit ama çok işlevseldir: "Rampayı çıktığın viteste in." Çıkarken nasıl 4k vs görüyorsan, inerken de görmelisin.

Aynı şey rampa çıkarken de geçerli. 3500-3800 yerine 2800'de rampa çıkarlar. Devir dönmesin ses çıkmasın diye.... Fakat aynı devirde gaza yüklenince gelen boooo diye emiş ve egzoz sesini duyarlar. Motor gene aşağı yukarı aynı gürültüyü çıkarır veya dizel daha az devir çeviriyor diye daha gürültüsüz sanarlar vs. Gelişmeyen otomobil kültürünün sebepleri bunlar hep.

Ha üst devirde dipgaz yapmışsın, ha alt devirde. Üç aşağı beş yukarı aynı şeyler. Devirle güç artıyor ama soğutma ve yağlama debisi de artıyor. Alt devirde gazı kökleyerek rampa çıkmak, motora işkence etmektir.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,031
3
4,921
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Aynı motorlu accent blue kullanıyorum,eğer aracınız 1.4 motorsa onlarda 4 ileri tk şanzıman var.O motor 4000 devirde 133nm tork veriyor tepe noktası olarak,yani rahat yokuş çıkabilmeniz için motorun o devir civarlarında çalışması şart çünkü motorda turbo olmadığı için yeterli tork yok.Genellikle alt ve üst devirleri seven bir motor değil,ortalarda takılmayı sever.Şanzıman 4 ileri olduğu için oranlar da uzun bu yüzden de gaza basınca 1 vites düşse de devir artıyor.Accentte 06/2013 sonrası CVT varken i20 de hala çağ dışı 4 ileri olması da ayrı düşündürücü.

Mesela bizim 4 ileri tk şanzımanlı Terios,yokuştayken fren pedalına hafif dokunup çektiğim zaman direk 3. vitese alıp 3000-4000 devir arası motor freni yapıyor,sizde de belki böyle bir uygulama olabilir.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,015
7
51,341
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bir de şöyle bir sorum olacak. Manuel'deyken 2. viteste yokuş iniyorum diyelim. Duracağım zaman vites düşürmem gerekir mi? Normal arabalarda debriyaja basıp duruyoruz. Otomatik viteste manuel moddayken de şanzıman boşa geçer mi?
kritik devirlere geldiğinde kendisi vites düşürür. Durduğunuz zaman kavramayı da kendisi bırakır merak etmeyin. Manuel mod, sürüş sırasında size seçme şansı sağlar, belli senaryolarda hala otomatiktir =)
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
kritik devirlere geldiğinde kendisi vites düşürür. Durduğunuz zaman kavramayı da kendisi bırakır merak etmeyin. Manuel mod, sürüş sırasında size seçme şansı sağlar, belli senaryolarda hala otomatiktir =)
Merak ettiğim vites düşürmesi değil. Düz araba kullanırken debriyaja basıyoruz durmadan hemen önce. Otomatik araba manuel modda kullanırken de aynısını yapıyor mu?
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,851
26,177
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Merak ettiğim vites düşürmesi değil. Düz araba kullanırken debriyaja basıyoruz durmadan hemen önce. Otomatik araba manuel modda kullanırken de aynısını yapıyor mu?
Debriajı olan yarı otomatikler yapıyor, diğerlerinde debriaj olmadığı için basamıyor haliyle ama zararı yok tabiki ayırıyo yine kendi sistemiyle şanzımanı.

Yürürken n ye almayın tam durmadan ileri geri viteslere almayın kolay kolay zarar veremezsiniz zaten şanzımana
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Debriajı olan yarı otomatikler yapıyor, diğerlerinde debriaj olmadığı için basamıyor haliyle ama zararı yok tabiki ayırıyo yine kendi sistemiyle şanzımanı.

Yürürken n ye almayın tam durmadan ileri geri viteslere almayın kolay kolay zarar veremezsiniz zaten şanzımana
Düz vites araba kullanırken bile boşa almıyorum o yönden sorunum yok ama durmadan r'ye d'ye almaya alışmam lazım. Düz vitesten alıştım debriyaj olduğu için sıkıntı olmuyor ama otomatikte sıkıntı olur diye korkuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,031
3
4,921
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Düz vites araba kullanırken bile boşa almıyorum o yönden sorunum yok ama durmadan r'ye d'ye almaya alışmam lazım. Düz vitesten alıştım debriyaj olduğu için sıkıntı olmuyor ama otomatikte sıkıntı olur diye korkuyorum.
Yanlış yapıyorsunuz.Düz viteste sürekli viteste tutarsanız baskı balatanız erken bitecektir.

Otomatik viteste ister vitesi düşürmeyin ister yükseltmeyin,belli bir devirden sonra vites atar.Dururken isterseniz dip frenle aniden durun isterseniz yavaş yavaş durun bu esnada vites değişmeseniz bile belli bir devirin altında kendi vites değişiyor.Dururken,kalkarken herşeyi yine otomatik yapıyor.
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Yanlış yapıyorsunuz.Düz viteste sürekli viteste tutarsanız baskı balatanız erken bitecektir.

Otomatik viteste ister vitesi düşürmeyin ister yükseltmeyin,belli bir devirden sonra vites atar.Dururken isterseniz dip frenle aniden durun isterseniz yavaş yavaş durun bu esnada vites değişmeseniz bile belli bir devirin altında kendi vites değişiyor.Dururken,kalkarken herşeyi yine otomatik yapıyor.
Sürekli viteste tutmuyorum durana kadar viteste tutuyorum sonra boşa alıyorum. Otomatikte merak ettiğim kendisi boşa alıyor mu?
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım