HABER Otomobil Satışları Son Dört Yılın Dibine Vurdu

Baris Inselel

Yönetim
Editör
8 Eyl 2016
2,170
624
1,920
Mayıs 2018’den bu yana sürekli daralan pazar önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 küçüldü. Pazar 2019’da daralmaya devam edecek, 2023’te 1 milyon tekrar bandına ulaşması, 2025’te 1.2 milyon adetle rekor kırması bekleniyor.

KPMG Türkiye, faiz ve kur değişimlerinin Türkiye otomotiv pazarına etkisini inceledi. Hazırlanan rapora göre Mayıs 2018’den bu yana sürekli daralan pazar bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 küçüldü. 2019’da pazarın daralmaya devam edeceğini belirten KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, “Yeniden 1 milyon adedin üzerine ancak 2023’te çıkması bekleniyor” dedi.

KPMG Türkiye’nin hazırladığı raporda, Türkiye’de otomotiv sektörünün otomobil ve hafif ticari araç bazında Mayıs 2018’den bu yana üst üste 6 aya boyunca adet olarak küçüldüğü vurgulandı. 2018’in ilk 8 aylık otomotiv ithalatında 2017’nin aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 41 gerilediği belirtilen raporda, hem üretici hem ithalatçı firmaların tedbirler almaya başladığı hatırlatıldı.

KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, Türkiye’de tarihsel olarak otomotiv pazarının seyri incelendiğinde daralmaya dört ana faktörün sebep olduğunu söyledi. Serkan Ercin, “Bunlar ÖTV oranları, Euro/TL kuru, taşıt kredi faizleri ve harcanabilir gelir düzeyidir. Bu değişkenlerin negatif yönlü değişim gösterdiği dönemlerde Pazar sert şekilde daralsa da değişkenlerin raya oturmasıyla ertelenen talebin geri geldiği ve pazarın yeniden büyüme trendine girdiği görülüyor” dedi.

2014’ten bu yana en düşük rakam

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki hareket raporda şöyle özetleniyor:

Türkiye otomotiv pazarı 2015 ve 2016 yılında 1 milyon adetlik satış rakamına ulaştıktan sonra daralma sürecine girdi. 2018 Mayıs ayından bu yana sürekli daralan pazar, 2017 Mayıs-Eylül ayları ile karşılaştırıldığında adet bazında yüzde 41’lik daralma yaşadı. Bu son dört yılın en düşük seviyesi.

Hafif ticari araç pazarı 2008 – 2017 arasında yıllık bazda yüzde 1 artış gösterirken, otomobil pazarı aynı dönemde yıllık bazda ortalama yüzde 10 büyüme göstermişti.

Türkiye otomotiv pazarını etkileyen faktörler üzerinden oluşturulan modelle yapılan tahminler ve piyasa tahminleri göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye otomotiv pazarının 2020 yılında tekrar büyüme trendine girmesi bekleniyor.

2023’te 1 milyon, 2025’te rekor

2019 yılında pazarın küçülmeye devam etmesi, yeniden 1 milyon adet üzerine ancak 2023 yılında çıkması bekleniyor.

KPMG tahminine göre pazar 2025 yılında 1,2 milyon adetlik satış ile tarihsel olarak en yüksek seviyesine ulaşacak.

Çare yapısal reformda

KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, yüksek dalgalanmaların yaşandığı otomotiv pazarının uzun dönemli, sürdürülebilir ve tahmin edilebilir bir büyüme trendine girmesi için yapısal reformların gerçekleştirilmesi gerektiğine işaret etti. “KPMG olarak pazarın 2018 ve 2019’da yaşayacak olası daralmanın sonuçlarının hafifletilmesi ve önümüzdeki dönemde bu tür sert dalgalanmaların önüne geçilmesi için iki öneride bulunuyoruz” diyen Ercin, şunları söyledi:

“İlk önerimiz; vergi reformu. Yıllar içinde artan ÖTV oranları otomotiv pazarı üzerinde baskı kurdu ve potansiyelin altında kalmasına neden oldu. Türkiye otomotiv sahipliğinde, gelişmiş ülkelerin hayli gerisinde. Mesela Türkiye’de bin kişiye düşen otomobil sayısı 144 iken Rusya’da bu sayı 293. Pazarda yaşanan yüksek dalgalanma, hem pazar oyuncularının karlılığına hem de devletin vergi kaybına neden oluyor. Satın alma üzerinden ÖTV’nin makul düzeye çekilmesi ve vergi kaybının MTV üzerinden telafi edilmesi pazarın sürdürebilir büyümesine destek olacaktır.

İkinci önerimiz; yerli üretim. Devletin yerli otomotiv yatırımının yanı sıra, Türkiye’ye çekilecek doğrudan otomotiv yatırımlarıyla birlikte cari açık üzerinde yaşanacak olumlu etki hem kur hem de faizlerin baskılanmasında önemli rol oynayacaktır. Doğrudan yatırım potansiyeli incelendiğinde, Türkiye pazarında yüzde 1’in altında paya sahip olan Çinli ve Hint üreticiler için Türkiye, hem iç pazar cazibesi hem de ihracat üssü olarak kullanabilecekleri bir konumda olması nedeniyle önemli bir fırsattır. “

Read the whole post here.
 

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
Bu adamlar öyle bir konuşuyor ki inadına otomobil almak istemiyorum. Neymiş Ötv düşsün Mtv artsın buradan telafi edinmiş. Yani diyor ki ithalat artsın para yabancıya bol bol gönderilsin aradaki fark da milletten alınsın. Zengin kazansın o kazanç da milletten alınsın ne güzel
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Vergi yukunu mtv ile bana kasacaklarsa distributorler satis yapabilsin diye azaltilacak otv miktari umurumda bile olmaz. Zengin kazansin, malini satsin da acigi vatandasin sirtina yukleyelim oh yahu ne guzel kafalar.. Eleman kendini pek zeki zannediyor.
 

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
Hayır biz ithal ettiğimiz bizim olmayan otomotiv sektörünü neden kurtarmaya çalışıyoruz ki bırakın satamasınlar onların sorunu. Aynı şey inşaat sektörü için de geçerli bak ne güzel kredi faizleri arttı millet ev almayi birakti mecbur peşin fiyatına üzerine ortalama yıllık %20 ekleyip senetle satıyorlar hem bankalara faiz kazandırmıyoruz hem peşin alan uygun fiyata alıyor hem senetle alan düşük fark ödüyor hem de elinde az nakit olan inşaat firması yenisini yapamıyor ülkecek daha az beton dikiyoruz mis. Ekonomik sorunu zaten yaşıyoruz en azından ithalat azalsın bela olan inşaat sektörü yavaşlasın da rahatlayalım. Mecbur ihracaata yönelecekler. Sıkıntı yaşamadan bizim aklımız başımıza gelmez yine devlet olarak beton dikeriz millet olarak beton alırız 100.000kredi çekip passat alırız bırakın kimse alamasın. Hayır vergi azalacaksa da hayrımıza azalsın. Patronu kurtara kurtara milleti batırdık. Adamın şirketi var benzine para ödemez arabayi kiralar vergiden düşer birsey alır sirkete fatura eder vergiden düşer oh ne güzel. Ya sırf kiralık araç vergiden düşüldüğü için kiralama şirketlerinden yüksek fiyata araç kiralayıp yabancı firmaları zengin ediyorlar parayi da benim vergimle devlet veriyor var mı böyle adalet elin otomotivcisi de çıkmış milletten alın bize verin diyor. Herkesin temsilcisi var konuşuyor bizim vekillerimiz ortada yok
 
Son düzenleme:

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,543
2,716
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Mayıs 2018’den bu yana sürekli daralan pazar önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 küçüldü. Pazar 2019’da daralmaya devam edecek, 2023’te 1 milyon tekrar bandına ulaşması, 2025’te 1.2 milyon adetle rekor kırması bekleniyor.

KPMG Türkiye, faiz ve kur değişimlerinin Türkiye otomotiv pazarına etkisini inceledi. Hazırlanan rapora göre Mayıs 2018’den bu yana sürekli daralan pazar bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 küçüldü. 2019’da pazarın daralmaya devam edeceğini belirten KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, “Yeniden 1 milyon adedin üzerine ancak 2023’te çıkması bekleniyor” dedi.

KPMG Türkiye’nin hazırladığı raporda, Türkiye’de otomotiv sektörünün otomobil ve hafif ticari araç bazında Mayıs 2018’den bu yana üst üste 6 aya boyunca adet olarak küçüldüğü vurgulandı. 2018’in ilk 8 aylık otomotiv ithalatında 2017’nin aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 41 gerilediği belirtilen raporda, hem üretici hem ithalatçı firmaların tedbirler almaya başladığı hatırlatıldı.

KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, Türkiye’de tarihsel olarak otomotiv pazarının seyri incelendiğinde daralmaya dört ana faktörün sebep olduğunu söyledi. Serkan Ercin, “Bunlar ÖTV oranları, Euro/TL kuru, taşıt kredi faizleri ve harcanabilir gelir düzeyidir. Bu değişkenlerin negatif yönlü değişim gösterdiği dönemlerde Pazar sert şekilde daralsa da değişkenlerin raya oturmasıyla ertelenen talebin geri geldiği ve pazarın yeniden büyüme trendine girdiği görülüyor” dedi.

2014’ten bu yana en düşük rakam

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki hareket raporda şöyle özetleniyor:

Türkiye otomotiv pazarı 2015 ve 2016 yılında 1 milyon adetlik satış rakamına ulaştıktan sonra daralma sürecine girdi. 2018 Mayıs ayından bu yana sürekli daralan pazar, 2017 Mayıs-Eylül ayları ile karşılaştırıldığında adet bazında yüzde 41’lik daralma yaşadı. Bu son dört yılın en düşük seviyesi.

Hafif ticari araç pazarı 2008 – 2017 arasında yıllık bazda yüzde 1 artış gösterirken, otomobil pazarı aynı dönemde yıllık bazda ortalama yüzde 10 büyüme göstermişti.

Türkiye otomotiv pazarını etkileyen faktörler üzerinden oluşturulan modelle yapılan tahminler ve piyasa tahminleri göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye otomotiv pazarının 2020 yılında tekrar büyüme trendine girmesi bekleniyor.

2023’te 1 milyon, 2025’te rekor

2019 yılında pazarın küçülmeye devam etmesi, yeniden 1 milyon adet üzerine ancak 2023 yılında çıkması bekleniyor.

KPMG tahminine göre pazar 2025 yılında 1,2 milyon adetlik satış ile tarihsel olarak en yüksek seviyesine ulaşacak.

Çare yapısal reformda

KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, yüksek dalgalanmaların yaşandığı otomotiv pazarının uzun dönemli, sürdürülebilir ve tahmin edilebilir bir büyüme trendine girmesi için yapısal reformların gerçekleştirilmesi gerektiğine işaret etti. “KPMG olarak pazarın 2018 ve 2019’da yaşayacak olası daralmanın sonuçlarının hafifletilmesi ve önümüzdeki dönemde bu tür sert dalgalanmaların önüne geçilmesi için iki öneride bulunuyoruz” diyen Ercin, şunları söyledi:

“İlk önerimiz; vergi reformu. Yıllar içinde artan ÖTV oranları otomotiv pazarı üzerinde baskı kurdu ve potansiyelin altında kalmasına neden oldu. Türkiye otomotiv sahipliğinde, gelişmiş ülkelerin hayli gerisinde. Mesela Türkiye’de bin kişiye düşen otomobil sayısı 144 iken Rusya’da bu sayı 293. Pazarda yaşanan yüksek dalgalanma, hem pazar oyuncularının karlılığına hem de devletin vergi kaybına neden oluyor. Satın alma üzerinden ÖTV’nin makul düzeye çekilmesi ve vergi kaybının MTV üzerinden telafi edilmesi pazarın sürdürebilir büyümesine destek olacaktır.

İkinci önerimiz; yerli üretim. Devletin yerli otomotiv yatırımının yanı sıra, Türkiye’ye çekilecek doğrudan otomotiv yatırımlarıyla birlikte cari açık üzerinde yaşanacak olumlu etki hem kur hem de faizlerin baskılanmasında önemli rol oynayacaktır. Doğrudan yatırım potansiyeli incelendiğinde, Türkiye pazarında yüzde 1’in altında paya sahip olan Çinli ve Hint üreticiler için Türkiye, hem iç pazar cazibesi hem de ihracat üssü olarak kullanabilecekleri bir konumda olması nedeniyle önemli bir fırsattır. “

Read the whole post here.

Özetle hedef 2023 olmuş. Hele bir 2023 gelsin, sihirli değnek güzel ülkeme dokunacak her şey işte o zaman çok güzel olacak. Aksini iddia eden haindir.
 

olea

Asfalt Kurutucu
26 Mar 2018
95
25
670
bu millet düşecek ÖTV'ye aldanıp yükselecek MTV 'yi hesap edemeyecek kadar aptal değildir, devlet artık otomobillerden aldığı tüm vergileri tekrar gözden geçirmeli yoksa bayiler ve galericiler daha çok sinek avlamaya devam edecek.
 

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
bu millet düşecek ÖTV'ye aldanıp yükselecek MTV 'yi hesap edemeyecek kadar aptal değildir, devlet artık otomobillerden aldığı tüm vergileri tekrar gözden geçirmeli yoksa bayiler ve galericiler daha çok sinek avlamaya devam edecek.
Bayi sinek avlasın sorun değil ki ben %10 luk indirime karşıydım mümkün olduğunca ithal etmememiz lazım ihracatı arttırmamız lazım zaten bugüne kadar ithalat ole sektör büyüterek bu hale geldik. Bugün ben 10.000 ucuza alacağım diye yarın çocuğum dolar 20tl olduğunda mi alsın. Bu ülkeye elektrikli otomobil hariç otomobil telefon gibi ürünler vergi ile girmek zorunda başka yolu yok hatta otomobilde D segmenti telefonda 200 tl ve üstüne ekstra %50 daha vergi koymak lazım yoksa biz akıllı bir millet değiliz yine parayi ithale gomeriz devlet de bak büyüyoruz diye çocuk kandırmaya devam eder. Önce alamayalim ki aklımız başımıza gelsin yokluk görmeden bolluk goremeyiz biz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Yani sanki ülkede hiç araç satılmasa tüm sorunlarımız çözülecek yapmayın etmeyin. Otomotiv sektöründeki satışların düşük olması kimsenin işine gelmez. ÖTV ile MTV ile vergi artışı ile çözülmez bu işler. Otomotiv sektörü özelindeki mesele ülkemizde üretim yapan markaları daha çok yatırım yapmaya ikna edecek ortamı yaratmayla, Nissan VW gibi firmaları ülkemizde üretim yapmaya ikna etmekle olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

cansermo

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
616
1,343
2,520
27
Sakarya
Hayır biz ithal ettiğimiz bizim olmayan otomotiv sektörünü neden kurtarmaya çalışıyoruz ki bırakın satamasınlar onların sorunu.
ÖTV+KDV+MTV+Sigorta+(Bakım×KDV)+(Lastik×KDV)+...
Yani demek istediğim yeni alınan bir araçtan devletin ne kadar vergi aldığını düşünün.
 
Son düzenleme:

AYKUL

Asfalt Kurutucu
30 Eyl 2018
69
123
610
İstanbul
Marka
Skoda
Döviz yükselir, araç fiyatı artar
Fiyat artar, satışlar azalır
Satışlar azalır, firmaların araç başı kârı artar (fiyat artar)
En sonunda kampanya olur, insanlar fiyatlara alışır, tekrar satışlar artar
Maalesef Türkiye'de düzen bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cansermo
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım