Pandemi Döneminde Avusturya - Türkiye Araba Yolculuğu

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Merhabalar,

arabayla yurt dışına gitmek gelmek nasıl diye merak edenler ya da özellikle bu pandemi döneminde nasıl gidildiğini merak edenler için başımdan geçen yolculuğu yazmak istedim.

Öncelikle belirtmek isterim ki bu dönemde tatil yapılmasına, yolculuklara çıkılmasına karşıyım. Ancak kardeşimin düğünü olduğundan ve pandemiden dolayı ailemi 6 aydan fazla süredir görmediğimden orada bulunmak istedim. Normalde Sıla Yolu tabir edilen yolculuk bana hiç çekici gelmez. Ben uçakçıyım. Bu nedenle de Avusturya'ya taşınırken ailemizin küçük aracı olan Suzuki Swift'imizi satmadım. Uçakla gidince hep onu kullanıp hem nostalji yapıyorum hem de ayağımı yerden kesiyor ve araba kiralamak zorunda da kalmıyorum.

Hazırlık Aşaması

Gelelim yolculuğa. Baktım ki uçaklar hem şu dönemde tehlikeli hem de iki de bir iptal riski var arabayla gitmeye karar verdim. Birkaç kere de Yunanistan, Bulgaristan vs. araçla yurt dışına çıkıp sınırlardan geçme deneyimim vardı önceden. O nedenle çok da gözüme korkutmadı. Yol da evden eve yaklaşık 2000km sürüyor. Bu tarz bir yolculuk için hazırlık aşamaları Avusturya'da son derece kolay aslında zira insanlar çokça uzun yolculuklara çıkıyor ve araçlarıyla yurt dışına çıkmak şehir değiştirmek gibi. Hal böyle olunca Schengen dışına da araçla, karavanla vs. çıkıyorlar.

İlk iş olarak rotamı belirledim. Aslen iki rota vardı. Birincisi Avusturya, Macaristan, Sırbistan, Bulgaristan ve Türkiye şeklinde. Diğeri ise Avusturya, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan, Bulgaristan ve Türkiye şeklinde. Bir diğer yol ise Sırbistan'a girmeden Romanya, Bulgaristan Türkiye şeklinde ancak hem yolu uzatıyor hem de Romanya'nın yolları kötü. Diğer iki rota da full otoban. Sırbistan ve Bulgaristan'ın otobanları da yeni yapıldı, o nedenle aslında sorunsuz rotalar. En kısa rota aslında Hırvatistan üzerinden giden rota ancak ben diğerini seçtim. Bunun nedeni ise Zagreb'te korona vakalarının Budapeşte'ye göre çok daha fazla olması idi. Macaristan'da genel olarak korona vakası Avrupa'nın en düşük seviyesinde. O yüzden güvenli yolu seçtim. Bir de Hırvatistan AB'de yeni olduğundan sınır kontrolleri olabiliyor ve ekstradan bir sınır daha geçiyor oluyorsunuz. Bu da süreyi gereksiz uzatıyor. Bu arada belirtmem gerekirse korona olmasa ve araba ile gidecek olsam kesinlikle İtalya'ya gider oradan gemiyle Yunanistan'a geçer ve öyle gelirdim. Hem daha az araba kullanır hem de tatil yapa yapa, daha güzel yerleri göre göre gelirdim. Sırbistan ve Bulgaristan'da korona durumları kötü olduğundan Macaristan'da bir gece konaklayıp öyle gitmeyi planladım. İlk gün hiç sıkıntı yoktu yolda istediğimiz yerde duraklayabilir, yiyebilir, içebilirdik. Nisbeten sıkıntısız ülkelerden geçiyorduk. Ancak ikinci gün benzin ve tuvalet dışında durmak istemiyorduk sayılar çok ve görece güvensiz ülkeler oldukları için.

Önce sigorta şirketimi aradım ve detayları sordum. Kaskom Türkiye dahil tüm Avrupa'da geçiyordu. Bu bana en azından ek bir masraf çıkarmamış oldu. Avrupa'da mecburi olan Yeşil Sigortam ise Türkiye hariç hemen her yerde geçiyordu. Buna Türkiye'yi eklettim bir aylığına ve 50 euro gibi bir ücret ödedim. Online alıp baskısını almanız yetiyor bu belgeyi. Bulgaristan ve Macaristan için vinyet almak gerekiyor. Bu vinyetleri online alıp cama bir şey yapıştırmadan da gidebiliyorsunuz. Ben de öyle yaptım. Macaristan'da minimum 1 aylık alınıyor vinyet ve 13-14€ civarında bir fiyatı var. Bulgaristan'da ise 1 haftalık var ancak dönüşü de hesaba katınca bana yetmeyeceğinden 1 aylık aldım. O da yine 16-17€ arasında tutuyor. Sırbistan'da ise gişelerde ödeme yapılıyor. Toplamda 16.5€ tutuyor tüm ülkeyi baştan başa otobandan geçmek.

Araca açıkçası bakım yaptırmadım çünkü halihazırda çok yeni bir araç ve Mercedes'in ve kaskonun yol hizmeti, garantisi vs. kapsamında. Dolayısıyla sorun yaşasam bile çok dert edeceğim bir şey yoktu ve en son bakımı da 6 ay kadar önce yapılmıştı. Güneşliğim, dezenfektanlarım, ıslak mendil, kağıt havlu, eldiven, maske, yiyecek vs. alıp hazırladım arabayı. Bunun dışında Bulgaristan bir Covid-19 formu doldurtuyor ülkeye girişte. Bunu önceden çıkartmıştık ve o formları da doldurup yanımıza aldım.

1. Gün 850km Avusturya-Almanya-Avusturya-Macaristan

Yola öğlen 12 gibi çıktım. İlk gün yaklaşık 850km yol yapacaktım. Almanya, Avusturya ve Macaristan'da sürecektim. Sorunsuz ve gayet hızlı bir şekilde Almanya'yı geçtik. Avusturya'da bir 15 dakika Salzburg'da tuvalet molası verdik. Sonra da Viyana'ya girmeden bir yemek yiyip bir arkadaşı gördük. Toplamda 2-2.5 saat vakit harcadık. Almanya ve Avusturya'da yolları söylemeye gerek yok zaten çok iyiler. Almanya'dansa Avusturya'yı tercih ederim ancak çünkü Almanya'da sınır olmadığı için bir çok basıyorsun bir tıkanıyor trafik. Avusturya'da ise 130km/h sınırı var ve çok sıkı kontrol ediliyor. %10'a kadar tolerans var. Yani 130-140 arasında sabitleyip tren gibi gidiyorsun adeta. Hiç yormuyor yol insanı. Macaristan'da ise bariz bir şekilde kalite düştü ancak yine de otobandı. Türkiye gibi diyebilirim, belki çok küçük bir farkla daha kötüdür. Burada da sınır yine 130km/h. Akşam 11 gibi Budapeşte'de otele gelmiştik bile. Belirtmem lazım ki Budapeşte çok güzel bir şehir olsa da şehir içi yolları gayet kötü. Neyse güzelce uyuduk, duş aldık, dinlendik derken sabah oldu ve otelde kahvaltımızı ettik. Budapeşte'den bir de yiyecek bir şeyler aldık ki Sırbistan ve Bulgaristan'da durmayalım. Şimdiki aklım olsa Budapeşte yerine Sırbistan sınırındaki Szeged'de konaklar ve yola daha erken çıkardım.

2. Gün 1200km Macaristan-Sırbistan-Bulgaristan-Türkiye

Yola öğlene doğru 10buçuk gibi çıktık. 2 saat kadar süren bir yolculukla Sırbistan sınırına geldik. İlk sınır kontrolümüzü ve geçişimizi yaşayacaktık. 40-50 tane gurbetçi aracı dışında kimse yoktu. Sınırda 1.5 saat falan bekledik ve Sırbistan'a geçtik. Burada herhangi bir kontrol vs. yoktu pandemiden dolayı. Ona rağmen çok beklettiler herkesi. Sırbistan otobanı yeni olduğundan gayet iyiydi ama Avusturya'dan itibaren ülke değiştirdikçe düşen bir kalite ve kötü kentleşme otobandan dahi göze çarpıyordu. Sınırda da cam silip para isteyenler doluydu ancak istemiyorum deyince direkt gidiyorlardı Allah'tan :D Sınır binaları da iki tarafta da kötüydü. Sırbistan'a girince artık yollarda sadece Türk tırları, gurbetçileri vs. kaldı. Sanki Türkler dışında kimse yoktu. Türkler de azdı gerçi. Yol kenarları da Türkçe tabelalı mola yerleri dolu. Bunlar yine de çok güvenilir görünmüyor. Bu konuda beni uyaran çok oldu zaten. OMV dışındaki benzinliklerde durma dedi herkes. Ben de öyle yaptım. Burada da sınır 130km/h ve tolerans pek yok ancak yolun ilk 100km'si falan çokça tek şerit ve bu nedenle yavaş geçti. Bir de üstüne öyle bir yağmur yağdı ki hayatımda böylesini az görmüşümdür. Yine de Türkiye'deki gibi apaçiler çok. Bir anda arkana yapışan oluyor ara sıra. Belgrad'da bir tuvalet molası ve benzin alma molası dışında hiç durmadık. Bu arada Belgrad'da da ara yollar rezalet ve trafik apaçi dolu. Belgrad'dan sonrası ise çok rahattı. Artık yol daha düz, daha boş ve yol yapımları da azalmıştı. Yaklaşık 5 saat süren yol sonunda artık Bulgaristan sınırındaydık. Sırbistan tarafını rahat geçtik. Bizden istenen tek şey pasaport, ehliyet, ruhsat ve arka camları açmamızdı. Ne bavullara, ne sigortaya falan bakan oldu. Yalnız bunu yazmam lazım Sırp polisi pasaportları aldı, sonra balgam çıkardı ve durduğu kulübenin için tükürdü, ağzını eliyle sildi, damgaları bastı pasaportlara ve gönderdi bizi. Direkt dezenfektanla sildik pasaportları bu iğrençlik karşısında.

Bulgaristan bir klasik olarak bayağı bekletti herkesi. En az 1.5 saat kadar orada da bekledik. Ancak yine en ufak bir kontrol olmadı. Yine dilenciler vardı. Sınır binaları çok yıkık döküktü. Neyse yine kontrolsüz geçtik Bulgaristan'a. Sofya'ya kadar 40-50km kadar köy yolları gibi yollar var. Tek otobansız yer burası ve yol gerçekten rezalet. Sofya'ya varınca rahatladık. Sonrası otoban, hız sınırı 140km/h + %10 tolerans. Yani 150'ye alıp gidiyorsun. Yollar da gayet düzgün. Türk sınırına kalan son 10-15km kadar bir kısım biraz kötü. Onun dışında kaymak gibi. Yolda kimse de olmayınca 154km/h hız sabitleyiciye alıp gittim tüm yolu. Tek sorun artık hava kararmıştı ve gece araba kullanmayı pek sevmiyorum. Akşam 11 gibi sonunda Kapıkule'ye vardık. Bulgaristan'dan hızlı geçtik bu sefer ama Türkiye tarafı tam bir işkence. Bu arada dilencisiz ve en güzel binaları olan sınır Türkiye sınırı. Ancak önce araca dezenfektan sıkıyorlar ne işe yarayacak bilmiyorum. Birçok kişide alet çalışmadı ve gereksiz beklediler. Dezenfekte olmadan geçtiler. Sonraki gişede bunun için 22.5TL ödüyorsunuz. Sonra tek tek ateşinizi ölçüyorlar. Oradan da geçince bu kez pasaportunuza bakılıyor. Bitti artık diyorsunuz ki bu kez de arabayı kayıt ediyorlar. 2 saatten fazla beklemişizdir bu geçişte. Geçer geçmez hemen HGS satan yerler var. Oradan bir HGS alıp yola çıkıyor ve toplamda yaklaşık 15-16 saat içinde eve gece yarısı varıyoruz. Geçtiğimiz otobanlardan en kötüsü ise maalesef Türkiye'deydi.

Dönüş yolculuğu hazırlık

İstanbul'da neredeyse hiç vakit geçirmedik ve sadece yazlıklarda izole bir şekilde bir 10 gün kadar geçirdik. Dönüşte te birebir aynı rotayı izlemeye karar verdik ancak bu kez Budapeşte yerine Szeged'de kalıp yolu kısaltmak istedik. Şu an AB'de genel olarak Bulgaristan, Sırbistan ve Türkiye riskli bölge kabul ediyor. Buralardan transit geçsen bile test yaptırmadan girersen 14 gün karantina uygulanıyor. Testin son 72 saat içinde yapılmış olması gerekiyor. Almanya biz giderken riskli bölgelerden gelen her vatandaşı ya da oturma izni olanlara testleri kendi ücretsiz yapma kararı almıştı. (Şu an Türkiye için farklı bir karar var. Türkiye'den gelenler testi Türkiye'de kendi parasıyla yaptırmak zorunda. Ve test pozitif çıkarsa tedavilerini Türkiye'de olmak zorundalar. Yani sigortaları karşılamayacak ve işe geç başlayacaklar. Bu süreçte de maaş alamayacaklar.) Avusturya ise Türkiye'deki testi kabul ediyordu. Biz plan olarak bir an önce AB'ye girelim istedik. Bu nedenle tatilimizi bir hafta kısalttık. Bunun yerine AB'ye girince Macaristan'da birkaç gün gezelim ve tatil yapmış olalım dedik. Macaristan hala en güvenli ülkeydi çünkü. Bu bağlamda Szeged'de 1, Budapeşte'de 2 gece otel rezerve ettik. Ayrıca önceden Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü'nün hesabına yatırdığımız para ile dekontumuzu hazırladık. Bu kez yanımıza biz çakmaklıktan elektrik alan buzluk da aldık. İçine yemeklerimizi doldurduk.

1. Gün 1000 km Türkiye-Bulgaristan-Sırbistan-Macaristan

İstanbul'da neredeyse hiç vakit geçirmedik ve sadece yazlıklarda izole bir şekilde bir 10 gün kadar geçirdik ve bayramın ilk günü sabah 8 gibi Tekirdağ'dan çıktık yola. Muratlı üzerinden Kapıkule'ye vardık. Yol bomboştu bayramdan dolayı. Tam sınırdan çıkmadan benzin aldık çünkü şu an Avrupa'nın en ucuz benzini Türkiye'de :D Sınırda test merkezinde testimizi yaptırdık. Yine kimseler yoktu. Bir tane aile vardı sadece önümüzde. 10 dakika falan sürdü test. Testin sonucu eNabız uygulaması üzerinden ingilizce yollanacak dendi. 24 saate kadar sürebilir sonucun çıkması diye de belirtildi.

Biz bu sırada sınırdan geçtik. Yine Türkiye tarafı en uzun sürdü ancak bu kez 15-20 dakikada Bulgaristan'daydık. Bu kez de Bulgaristan dezenfekte yapıp ateş ölçtü ve 3.5€ ücret aldı. Ancak sadece şöförün ateşini ölçüyorlar :D sırf yapmış olmak için yapılan ve para kazanılan bir eylem. Sonda bir form istediler ama kimsede yoktu. Birçok kişiyi geri döndüler. Biz Covid-19 formunu verdik bu değil dediyse de adam sıkılmış olacak ki geç geç dedi ve girdik ülkeye :D Yol yine boş ve güzeldi. Cidden çok hızlı bir şekilde geldik Sırp sınırına. Yolda kime selektör yaptıysam anında yol verdi. Sınırda da çok az bekledik. Bu kez bagajı açtırdılar, bir göz atıp yolladılar. Bu arada burada dünyanın en temiz yüzlü dilencisi camları silmek istedi. Belli ki ülkenin durumundan işsiz kalmış pırıl pırıl bir genç. Üzüle, sıkıla izin verdik ve para vermeye bile utandık. Bu gibi durumlarda dünyanın düzenine küfür etmekten başka bir şey gelmemesi çok sinir bozucu bence.

Sırbistan da yine oldukça rahat geçti. Sadece Belgrad civarında yine bir sürü apaçi geldi takıldı peşimize. Yol vere vere atlattık hepsini. Akşam 18:30 gibi Macaristan sınırına varmıştık bile. Macarlar bagajı açtırıp biraz daha sıkı baktılar ama döktürmediler bavulları Allah'tan. Yine bir test sonucudur vs. soran olmadı. AB'ye girerken aslında sorması lazım çünkü sonrasında herhangi bir sınır geçişi yok normalde. Bu arada test sonucumuz da daha gelmemişti zaten. Sorsalar da veremezdik :D Toplam sınır geçişi ve otele kadar ki 30-40km sonunda 19:30da oteldeydik. Bugün oldukça rahat geçmişti.

Szeged'de gezdik ve ertesi gün kalkıp Budapeşte'ye gittik. İki gece de orada kaldık. Korona korkusu olmadan tatil yapmayı özlemişiz gerçekten. Çok iyi geldi bu bize. Bu arada sabah negatif sonucumuz da gelince iyice rahatladık ve keyiflendik. Hemen iş yerine yolladık sonuçları ve tatile devam ettik. Artık sorun kalmamıştı. Bizi tek düşündüren ise 72 saat meselesiydi. Avusturya Macaristan'a girmişsiniz Avusturya'ya değil deyip sınırda sorun çıkarabilirdi pekala her ne kadar aslında yasal olarak biz haklı olsak da. Pandemi'den kurallar önemini yitirebiliyor.

2. Gün 1000 km Macaristan-Slovakya-Avusturya-Almanya-Avusturya 900km

İkinci gün yine kahvaltımızı yaptık, ufak tefek yiyecekler aldık yanımıza ve 10:30 gibi çıktık yola. Macaristan'da otobanda çokça trafikte kalarak sınıra kadar geldik. Bir yandan gözümüz Google Maps'teydi. Sınır bordo görünüyordu. Bu kontrol var demekti. Ayrıca arabanın navigasyonu da Slovakya üzerinden götürüyordu. Baktık Slovakya sınırı yemyeşil son anda Slovakya'ya girdik Avusturya yerine. Orada da 30km'lik yol için 10€ verip 10 günlük vinyet almak zorunda kaldık. Ancak bu sayede hem trafikten hem de kontrolden yırtmış olduk. Slovakya üzerinden Avusturya'ya girdik. Avusturya'da trafik de yoktu çok güzel bir şekilde Salzburg'a geldik. Almanya sınırda tek tek tüm arabaları kontrol etti ve Almanya plakalı tüm araçları teste aldı. Biz Avusturya plaka olduğumuzdan ve sadece transit geçeceğimizden bize bir şey demediler. Münih civarında bu kez yağmura tutulduk. Hayatımda gördüğüm en şiddetli yağmurdu sanırım. Tüm bunlara rağmen 9 saat gibi bir sürede eve geldik.

Bir yandan ailelerimizi gördük, özlem giderdik, bir yandan da stresli ama unutmayacağımız bir roadtrip yaşamış olduk. Umarım kısa sürede bu pandemi biter de dura dura, geze geze, keyfine roadtripler yaparız.

Fotoğraflar

1- Almanya - Avusturya Sınırı (Salzburg)


austria.jpg


2- Sırbistan Otobanı (Niş yakınları, Alacahisar - Evet eski bir Osmanlı yerleşimi burası :) Pandemi olmasa girip bir gezerdim.)

bayburt.jpg


3- Bulgaristan - Türkiye Sınırı (Kapıkule)

kapıkule 2.jpg


4- Macaristan - Sırbistan Sınırı (Subotica)

röszke 2.jpg


5- Macaristan - Sırbistan Sınırı (Röszke)

Röszke...jpg


6- Macaristan - Sırbistan Sınırı (Röszke)

Röszke.jpg


7- Sırbistan - Bulgaristan Sınırı (Dimitrovgrad)

sırbistan.jpg


8- Macaristan - Slovakya Sınırı (Cunovo)

slovakya.jpg
 
Son düzenleme:

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,034
3
4,926
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Çok keyifli bir yolculuk ve yazı olmuş elinize sağlık,arabayla şöyle yurt dışı yapmak küçüklükten beri hayalim,biraz daha deneyimlenip kendi aracımı alınca muhakkak Almanya yolculuğuna çıkacağım.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Çok keyifli bir yolculuk ve yazı olmuş elinize sağlık,arabayla şöyle yurt dışı yapmak küçüklükten beri hayalim,biraz daha deneyimlenip kendi aracımı alınca muhakkak Almanya yolculuğuna çıkacağım.

Vaktiniz dar olmadıkça ve pandemi gibi bir sorun olmayıp istediğiniz yerde durabildikçe cidden çok keyifli. Her geçtiğiniz ülke havanızı değiştiriyor. Yalnız arabanın mutlaka konforu yeterli düzeyde ve bakımlı olması lazım ki eziyete dönüşmesin. Yine tanımadığınız yerler olduğu için kaskonuzdan emin olmanız lazım. Başınıza bir iş geldiğinde kime ulaşacağınız önemli. Bu konuda şu an çok şanslıyız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,018
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Güzel bir yazı elinize emeğinize sağlık.
Yalnız bir aylık sigortaya 50€ gözüme çok geldi. Benim yıllık sigortam 100 € :'D

Edit: Bir de şeyi soracağım: Gümrüklerde portbagajları açtırıp kontrol ediyorlar mı? Yani böyle bir seyahate niyetlenirsek o port-bagajların patır patır yere döküleceğini peşinen hesaplamak gerekir mi?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Güzel bir yazı elinize emeğinize sağlık.
Yalnız bir aylık sigortaya 50€ gözüme çok geldi. Benim yıllık sigortam 100 € :'D

Edit: Bir de şeyi soracağım: Gümrüklerde portbagajları açtırıp kontrol ediyorlar mı? Yani böyle bir seyahate niyetlenirsek o port-bagajların patır patır yere döküleceğini peşinen hesaplamak gerekir mi?

Teşekkürler 🙏🏼 yeşil sigorta her yerde aynı ve yaptırılması zorunlu bir trafik sigortası esasen. Yani kazaya karışırsanız karşı tarafın masraflarını yeşil sigortanız karşılıyor. Ülkeler bunu bu şekilde garantiye almış zamanında. Avrupa’nın tüm ülkelerinde geçtiği için de fiyatlar böyle maalesef. Türkiye’de kasko ve trafik sigortası Avrupa’ya göre çok ucuz. Ancak hizmet de ona göre. Mesela ben full kaskoya yıllık 1000€’dan fazla ödüyorum. Ama Türkiye dahil her Avrupa ülkesinde geçiyor. Yurt dışına çıkacaksanız bence kasko da yaptırmak en mantıklısı. Türkiye’deki hiçbir kasko yurt dışında geçmiyor.

Gümrüklerde tamamen şans. Sizden şüphelenirlerse arabadaki port bagaj dahil her şeyi indirtir ve x-ray’den geçirtirler. Ancak benim başıma öyle bir şey daha hiç gelmedi. Umarım da gelmez o kadar eşyayı indir bindir zor iş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bu arada eklemeyi unuttuğum bir şey de benzin/mazot fiyatları olmuş. Ortalama 5.1L/100km yakıp toplamda 120€'ya falan gelmişim Türkiye'ye. Avusturya'da bildiğim için otobanda değil şehir içinde alıyorum hep ve şu Avusturya diğer ülkelerden daha ucuz benzin ve mazotta. Ortalama 0.97 ile 1.03€ arasında değişiyor mazot fiyatları. Macaristan'a geçmeden orada doldurdum. Macaristan, Sırbistan ve Bulgaristan'da ise (Macaristan yine güvenilir de Sırbistan ve Bulgaristan için kesin böyle) hem şehre girip vakit kaybetmek istemedim hem de güvenilir benzinlik bulmak için sadece otobanlardaki OMV'ları tercih ettim. Otobandan aldığınızda normalden daha fazla veriyorsunuz. Normalde o gün mazot atıyorum şehirde 1.09€ ise otobanda ortalama 1.45€ falan oluyor. Macaristan'da ortalama 1.20€ civarında Sırbistan'da ise 1.40€ civarındaydı mazot. Bulgaristan'da ne mazot aldım ne durdum o yüzden bilemiyorum. Sonra İstanbul'a gelince evin yakınındaki bildiğim yerden (BP) tekrar doldurdum. En ucuz tabii ki şu an Türkiye. Neredeyse 0.70€ civarına geliyor. O yüzden dönerken de sınırdan hemen önce Shell'den doldurdum.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Pandeminin hız kesmemesi, 1 seneye yakın süredir ailemi, arkadaşlarımı görmediğimden yeni bir yolculuğa hazırlanmaya başladık. Uçaklar ve havalimanları hala çok riskli ve uçaklar her an iptal olabiliyor. Bu nedenle bu kez de yine arabayla gitmeye karar verdik. Bu nedenle bu başlık altından devam edeyim diyorum. Yaklaşık 1 aya yola çıkıp yine yaklaşık 1 ay kadar kalacağım bu kez. Şimdilik plan %100 olmasa da %90 şekillendi kafamda. Bu kez rota Macaristan üzerinden değil, Hırvatistan üzerinden olacak. Aklımızdaki rota yine 2 günlük olacak. Şimdilik rota aşağıdaki şekilde:

  • İlk Gün: Avusturya - Almanya - Avusturya - Slovenya - Hırvatistan - Sırbistan (~1126km)
Bu rotada ilk gün sabah 9 gibi yola çıkıp akşam 8-9'da Belgrad'da otele varmak hedefimiz. Yolda öncelikle Münih civarı kritik çünkü çok trafik olabiliyor. Bu nedenle iş saatinde oraya varıp trafiksiz geçmeyi hedefliyorum. Öyle olursa hız sınırı da olmadığından hızla geçerim Avusturya'ya tekrar diye düşünüyorum. Avusturya'da fix 130km/h hız sınırı var. +%10 toleransla 140'a sabitler geçerim diye düşünüyorum. Slovenya'ya geçmeden son kez Villach kentinde bir yerden yakıtı fulleyeceğim. Bu ara mazot fiyatları artışta. Geçen sene 1 Euro altında aldığımız mazot tekrar 1.20 Euro / Litre seviyesine geldi. Slovenya'ya geçerken bir tünel geçmek gerekiyor. Bu tünel ücretli (7.60 Euro). Sonrasında yine Slovenya için aylık Vignette (30 Euro) almamız gerekiyor. Bunu yola çıkmadan online temin edeceğim. Slovenya, Hırvatistan ve Sırbistan'da da hız sınırı aynı. Sırbistan dahil her yerde yollar full otoban ve yeni olduklarından gayet bakımlı, güzel yollar. Bir tek Sırbistan'da tolerans konusu biraz karışık. Tolerans yok diyen polisler de olabiliyormuş. Bu nedenle 130'a sabitleyeceğim orada. Hırvatistan ve Sırbistan'da ise otoyol gişeleri ve ücretleri var. Hırvatistan'da tek yön yaklaşık 18 Euro, Sırbistan'da ise 16.5 Euro civarlarında. Tek pasaport kontrollü sınır geçişi ise Sırbistan'a girerken olacak. Bu sayede bir sonraki güne de bir sınır geçişi az bırakmış olacağız. Bu büyük bir avantaj olacak çünkü sınırlarda bazen 1-2 saat durduk yerde beklenebiliyor. Toplamda AB'ye gir çık yapacağımızdan (Hırvatistan - Sırbistan arası, Sırbistan - Bulgaristan arası ve en son Bulgaristan - Türkiye arası) en azından birini ilk güne atmak istedik. Slovenya ve Hırvatistan'da muhtemelen mazot almam. Sırbistan'dan çıkmadan önceki en son OMV benzincisinden (Bulgaristan'a girmeden 5-10km geride var bir tane) yine fulleyip onunla Türkiye'ye rahatlıkla geçerim diye düşünüyorum. Orada da şu an bildiğim kadarıyla 1.50 Euro / Litre civarında mazot.

1617885356128.png


  • İkinci Gün: Sırbistan - Bulgaristan - Türkiye (Kapıkule’ye kadar ~ 698km)
Bu rotada da yine sabah 8 gibi yola çıkıp öğlen 3-4 gibi Kapıkule'de olmayı hedefliyoruz. Yolda bu kez Bulgaristan için Vignette almamız gerekiyor. Bunu da aylık online olarak temin edeceğim. (Aylık alınca daha uygun oluyor iki tane haftalık almaktan. Maalesef günlük Vignette yok hiçbir ülkede.) Bunun da ücreti yaklaşık 15 Euro. Bulgaristan'da hız sınırı 140 km/H + %10. O nedenle Bulgaristan hızlı geçiyor. Bir tek Sırbistan sınırından Sofyaya 40km kadar kötü bir yol var. Hala yapım aşamasında maalesef. Orası hariç full otoban. Burada iki sınır geçişi var. Sırbistan - Bulgaristan arası çok sıkıntı olmuyor da Kapıkule'de en az 1 saat bekleriz kesin diye düşünüyorum. Türkiye kısmı için yeşil sigorta da yaptırmam gerekecek. Normalde kaskom full ve Türkiye dahil tüm Avrupa'da geçerli. Yeşil sigortam da yine Avrupa'nın çoğu yerinde geçerli ancak maalesef Türkiye'de değil. Bunu Kapıkule'de 42 Euro'ya satıyorlar ancak Avusturya'daki acentem 50 Euro'ya yapıyor. Sınırda vakit kaybetmek istemediğimden yola çıkmadan yaptırıp geleceğim. Kapıkule'de yine vakit kaybetmemek için araç ön kayıt işlemi de yapacağım e-Devlet'ten. Bunun sayesinde araç kaydında beklemeyeceğim. Araca solüsyon sıkacaklar ve sonrasında pasaportlara, testlere bakıp geçirecekler yani. Yine kapılar dolu olursa ön kayıtlı araçlara ek kapı açılıyormuş. Bu nedenle ne olur ne olmaz diye kayıt ettireceğim aracı.

1617885576889.png


Aracı Mart ayında bakımı yeni yapılmış şekilde aldığımdan bakımlık bir şeyim yok açıkçası. Bir tek iki haftaya kadar yazlık Jant-Lastik takımına geçeceğim. Onun dışında bir hazırlığım olmayacak. Koyup bavulları çıkacağım yola :D Kaskom yine yol boyu her yerde geçtiğinden o kısımda da bir sıkıntı yok. Bir tek yeşil sigortanın Türkiye kısmını açtırmam gerekecek. Otoban vignetlerini online satın alacağım. Bir de Belgrad'da bir otel rezerve edeceğim. Bu satın almaları muhtemelen yola çıkmadan iki hafta önce halledeceğim. Bir de eğer kural değişmezse PCR Testi yaptıracağım ki Türkiye'de karantinaya girmeyelim. Başka bir hazırlığım kalmadı. Geçen sene ilk gün Budapeşte'de kalıp ikinci güne çok uzun bir yol bırakmıştık ve zor olmuştu. Bu kez daha iyi bölümleme yaptık diye düşünüyorum. Umuyorum rahat bir yolculukla geleceğiz. Şimdiden hem yolun hem tatilin heyecanı başladı :)
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Küçük bir Update: Maalesef Slovenya'da hala online Vignette yokmuş, mecburen sınırda alıp cama yapıştıracağız. Bu devirde hala sticker vignette satan yerlere sinir oluyorum. Hem çevreye zarar (bir sürü kağıt, yapıştırıcı, satılmayan vignette'lerin masrafı vs.) hem yanlış yere taktın, çıkarırken zorlandın, arabayı değiştirdin yeniden vignette al vs. bize zarar. Bir İsviçre bir Slovenya kaldı. Umarım artık bir an önce online versiyona geçerler. Bulgaristan bile geçti zira :)

Bu arada geldikten sonra yol kirini atmak için arabayı yıkatıp garaja çekeceğim. İstanbulda Avrupa Yakasında (Bahçelievler, Basın Eskpres (Güneşli/Halkalı), Florya, Bakırköy civarlarına, Anadolu Yakası olursa da Acıbadem, Erenköy, Kadıköy civarlarında işini düzgün yapan, her yere aynı bezi kullanmayan, çift kova yıkayan bir yıkamacı biliyor musunuz? Bir sürü alet edevat taşımayacağımdan kendim yıkamam imkansız. Yol kiri de üstünde kalsın istemiyorum. Gördüğüm kadarıyla Bakırköy Meguair's, Güneşli Metro'ya açılan Bozocars, Altunizade Meguair's gibi yerler fena görünmüyor gibi. Onun dışında bir kere Güneşli Sonax'a bırakıp çok memnun ayrılmıştım ancak yorumları son dönemde kötü gördüm. Yine Florya'da Metkar Sonax varmış. Yorumlar ortalama olduğundan bilemedim. Sonax'ın detaylı bir iç dış temizlik hizmeti var (190TL kadar). O da nasıldır bilemiyorum. Araba aslında temizlik olarak sıfır kondisyonunda olduğundan çok detaylı bir temizliğe ihtiyacım olmayacak. İşini düzgün yapsın, kötü malzeme kullanıp derilere, piano blacklere zarar vermesin ve gerçekten temizlesin yeter. Tavsiye edeceğiniz yerler olursa beklerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve fujiwara

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Küçük bir Update: Maalesef Slovenya'da hala online Vignette yokmuş, mecburen sınırda alıp cama yapıştıracağız. Bu devirde hala sticker vignette satan yerlere sinir oluyorum. Hem çevreye zarar (bir sürü kağıt, yapıştırıcı, satılmayan vignette'lerin masrafı vs.) hem yanlış yere taktın, çıkarırken zorlandın, arabayı değiştirdin yeniden vignette al vs. bize zarar. Bir İsviçre bir Slovenya kaldı. Umarım artık bir an önce online versiyona geçerler. Bulgaristan bile geçti zira :)

Bu arada geldikten sonra yol kirini atmak için arabayı yıkatıp garaja çekeceğim. İstanbulda Avrupa Yakasında (Bahçelievler, Basın Eskpres (Güneşli/Halkalı), Florya, Bakırköy civarlarına, Anadolu Yakası olursa da Acıbadem, Erenköy, Kadıköy civarlarında işini düzgün yapan, her yere aynı bezi kullanmayan, çift kova yıkayan bir yıkamacı biliyor musunuz? Bir sürü alet edevat taşımayacağımdan kendim yıkamam imkansız. Yol kiri de üstünde kalsın istemiyorum. Gördüğüm kadarıyla Bakırköy Meguair's, Güneşli Metro'ya açılan Bozocars, Altunizade Meguair's gibi yerler fena görünmüyor gibi. Onun dışında bir kere Güneşli Sonax'a bırakıp çok memnun ayrılmıştım ancak yorumları son dönemde kötü gördüm. Yine Florya'da Metkar Sonax varmış. Yorumlar ortalama olduğundan bilemedim. Sonax'ın detaylı bir iç dış temizlik hizmeti var (190TL kadar). O da nasıldır bilemiyorum. Araba aslında temizlik olarak sıfır kondisyonunda olduğundan çok detaylı bir temizliğe ihtiyacım olmayacak. İşini düzgün yapsın, kötü malzeme kullanıp derilere, piano blacklere zarar vermesin ve gerçekten temizlesin yeter. Tavsiye edeceğiniz yerler olursa beklerim.
Hocam en luks yer bile sizin icin ucuz olacagindan ben olsam swisswax gibi pahali yerleri tercih ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Hocam en luks yer bile sizin icin ucuz olacagindan ben olsam swisswax gibi pahali yerleri tercih ederim

Önemli olan lüks ya da ucuz yerden ziyade işini düzgün yere yaptırmak. Türkiye'de doğru düzgün yıkamacı bulmak gerçekten hep zor olmuştu. Yoksa normalde kendim yıkamayı tercih ediyorum. Swissvax, Detailing Dükkanı, Special Works gibi yerleri araştırdım ama adamların asıl işi pasta cila, seramik kaplama, cam kaplama, folyo uygulamaları vs. O nedenle iç dış yıkama yapıyorlar mı bilmiyorum, yapıyorlarsa randevu mu almak gerekir, cila ya da detay temizlik işleriyle zaten full olduklarından iç dış yıkamaya ne kadar vakit ayırıp ne yaparlar bilemiyorum. O yüzden asıl işi yıkama olan ama işini düzgün yapan bir yer sanki daha mantıklı geldi bana. Şu an motora kadar tertemiz çünkü araç. Burada güneş ışınlarından dolayı boya zarar da görmüyor, çizilme falan da çok çok nadir olan şeyler, en fazla kuş pisliği oluyor. O nedenle seramik, boya koruma vs. uygulamaları da çok gerekmiyor. Gideyim güzel ve detaylı bir biçimde yıkatayım çıkayım istiyorum. Eğer bu dükkanlar ama diyorsanız ki yıkama da yapıyor, çok da güzel yapıyor elbette düşünürüm, hoşuma da gider :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Nasip olur mu be..

İnşallah herkese nasip olur araçla yurt dışına çıkmak. Ben daha önce tatil amaçlı Yunanistan, Bulgaristan gibi yerlere gidip gelmiştim İstanbul'dan. Onun dışında da her yurt dışına gittiğimde gittiğim yerlerde araç kiralayıp deneyimledim. Her ülkede araç kullanmak farklı bir keyif oluyor. Çok tecrübe kazandırıyor, trafik kurallarına, işaretlerine hakimiyeti artırıyor, sabrı öğretiyor. Uzun yol da Euro Truck Simulator'ün gerçeği gibi :D Ben zaten oldum olası uzun yol seviyorum, siz de seviyorsanız umarım bir gün nasip olur. Burada da bu kez daha detaylı yazmaya çalışacağım. Yola çıkmadan bir checklist de yapmak istiyorum arabada döküman ve ekipman olarak neleri bulundurduğuma dair. Unuttuğum şeyler olursa yardımlarınızı beklerim. Yol full otoban olduğu için gerçi çok bir şey değişmiyor ama yine de bazı nüans farkları elbette oluyor yolun kalitesinden sürücülerin davranışlarına ya da sınır geçişlerindeki ve yoldaki polislere kadar :) Sorularınız olursa da bildiğim ölçüde yardımcı olmaya çalışırım. Güzel bir database olur diye umuyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Önemli olan lüks ya da ucuz yerden ziyade işini düzgün yere yaptırmak. Türkiye'de doğru düzgün yıkamacı bulmak gerçekten hep zor olmuştu. Yoksa normalde kendim yıkamayı tercih ediyorum. Swissvax, Detailing Dükkanı, Special Works gibi yerleri araştırdım ama adamların asıl işi pasta cila, seramik kaplama, cam kaplama, folyo uygulamaları vs. O nedenle iç dış yıkama yapıyorlar mı bilmiyorum, yapıyorlarsa randevu mu almak gerekir, cila ya da detay temizlik işleriyle zaten full olduklarından iç dış yıkamaya ne kadar vakit ayırıp ne yaparlar bilemiyorum. O yüzden asıl işi yıkama olan ama işini düzgün yapan bir yer sanki daha mantıklı geldi bana. Şu an motora kadar tertemiz çünkü araç. Burada güneş ışınlarından dolayı boya zarar da görmüyor, çizilme falan da çok çok nadir olan şeyler, en fazla kuş pisliği oluyor. O nedenle seramik, boya koruma vs. uygulamaları da çok gerekmiyor. Gideyim güzel ve detaylı bir biçimde yıkatayım çıkayım istiyorum. Eğer bu dükkanlar ama diyorsanız ki yıkama da yapıyor, çok da güzel yapıyor elbette düşünürüm, hoşuma da gider :)
Detail works swiss wax yapiyor. Bu konulara takintili biri olarak diyebilirim ki anadolu yakasinda aradiginiz gibi yikamaci hic yok neredeyse. Ozenli yikayan var ama cift kova yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Detail works swiss wax yapiyor. Bu konulara takintili biri olarak diyebilirim ki anadolu yakasinda aradiginiz gibi yikamaci hic yok neredeyse. Ozenli yikayan var ama cift kova yok.

Onlara bir sorayım o zaman, yapıyorlarsa harika. Açıkçası atla deve değil yaptıracağım işlem, uzun yol kirini atsın yeter. O nedenle çok takıntılı davranmıyorum. Sonrasında ben geri dönünce çünkü kendim yıkayacağım aracı :) Ancak çoğu yıkamacı sağolsun tek bezle temizliyor içeriyi, içerideki halılarda kirli kısımlar bırakıyor, piyano siyahi yerleri çizebiliyor vs. Onlar olmasın, özensinler biraz istiyorum. Bu isteğim de çok değil diye düşünüyorum :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Onlara bir sorayım o zaman, yapıyorlarsa harika. Açıkçası atla deve değil yaptıracağım işlem, uzun yol kirini atsın yeter. O nedenle çok takıntılı davranmıyorum. Sonrasında ben geri dönünce çünkü kendim yıkayacağım aracı :) Ancak çoğu yıkamacı sağolsun tek bezle temizliyor içeriyi, içerideki halılarda kirli kısımlar bırakıyor, piyano siyahi yerleri çizebiliyor vs. Onlar olmasın, özensinler biraz istiyorum. Bu isteğim de çok değil diye düşünüyorum :)
Isteginiz cok degil lakin bu istekler olunca fiyatlari artiyor. Ornegin bu sekilde yikamalar 100 lira civari tutuyor. Malum bu ucreti cogu kisi odemek istemedigi icin genelde sampuan ile yikama yerine kostik kopuk ile yikama yapiliyor bunun en basit nedeni tamamen maliyet ve hiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım