Peugeot 208 gti by peugeot sport test yazısı

vwgti

Profesör
15 Eyl 2016
103
298
1,535
Arkadaşlar son zamanlarda yazacak fazla zaman bulamadım sitede. Bazılarınızın bildiği üzere 1-2 ay önce bu otomobili almış bulunmaktayım. Video çekmem konusunda sık yorumlar geldi, yakında çekeceğim, olmadı tadımlık videolar şeklinde sunacağım sizlere ama şimdilik test yazısı olarak paylaşıyorum izlenimlerimi. Unuttuğum noktalar illaki vardır söylerseniz memnuniyetle cevaplarım. İçimden geldiği gibi, sohbet havasında yazdım umarım beğenirsiniz.
FRANSIZ ÖPÜCÜĞÜ: PEUGEOT 208 GTI BY PEUGEOT SPORT

İlkokulda değerli öğretmenimiz Mukaddes hoca kompozisyon ödevi verdiğinde soğuk terler döken, edebiyata dair en ufak bir iddiası olmayan biri olarak
paçaları sıvadık test yazısı yazıyoruz hadi bakalım. Evet efenim yaklaşık 1 buçuk ay önce satın aldığım (hatta Türkiye'de alan ilk ve sanırım hala tek insan)
ve şu an yaklaşık 2700km'de olan otomobilimi anlatacağım sizlere. Başta şu konuda anlaşalım sıralamayı And reisin tarzında yapıyorum demeyin sonra
vay efendim özenti, kopyacı, seni lanet olası falan diye. Neyse fazla uzattım.
İÇ MEKAN: Aracı daha ülkemize gelmeden internetten oradan buradan inceledim. Ama bayiye gelipte içine oturduğum an,çıkardığı ses, dalgaların köpürmesi... İşte o çok farklı.
İlk olarak koltuklar çekiyor dikkatinizi, standart gti'ın koltuklarıyla yakından uzaktan alakası yok. Sadece ben değil içine binen herkes aynı şeyi söylüyor.
Örnek 1: 'Oğlum bu koltuklar ne ralli arabası mı aldın a..oyim?'
Koltuklar alcantra(çoğunlukla, hatta istemeyeceğin kadar,totonun dokunmadığı yerlere bile koymuş adamlar), deri ve biraz da kumaş karışımı, oldukça kaliteli.
İdeal oturma pozisyonunu rahatça ayarlayabiliyorsunuz, omuz ve yanal destekler müthiş. Resmen yıllardır göremediği evladına kavuşmuş anne gibi sarmalıyor koltuklar sizi.
Ha bu arada oldukça da rahatlar öyle tahtaya oturuyor hissi falan yok. Balkon takımının minderlerine ihtiyacınız yok yani. Eh be o kadar yapmışsın koy bi bel destek ayarı da.
Ben eksikliğini hissetmesem de eminim arayanlar olacaktır. Bir de kol dayama yok, olmalıydı. Neyse, iç mekanı çok başarılı buldum malzeme kalitesi ve işçilik sınıf liderliğine oynar. Ortasında kırmızı çizgi olan
bırakmak istemediğiniz minnak direksiyonu, orta konsolu kaplayan kırmızı dikişli deriler, 7' lik kaliteli ekran (belki bi tık daha hassas olabilirdi) gösterge grubunu çevreleyen kırmızı ledler(kapatılabiliyor)
, düğmelerdeki tokluk olsun başarılı. Piano blackten ne kadar sıkılmış olsakta yerine iyi oturtulması ve hiçbir boşluk olmaması yüz güldürüyor. Eşya gözleri orta konsol ve kapı yanlarında bir hothatch için fazlasıyla yeterli.
Müzik sistemi güzel ama daha iyi olsun isterdim. Midler, tizler ve çıkış gücü gayet iyi olsa da bassların bir iki tık güçlü olmasını beklerdim. Ya nasıl unuturum o vites topuzunu ben. Durduk yere vites değiştiresi geliyor insanın.
Genişliği biraz geç anlatıyorum ama olsun, eğer 1.85 üstü 4 şeyhmus bindirmezseniz gayet rahat şekilde yolculuk edebilirsiniz. Son olarak benim için büyük bir eksik olan şeyle kapatıyoruz iç mekanı.
Yolcu tarafı cam tam otomatik değil sürekli basmak gerekiyor. Japon mu kaçtı içinize yahu yapın işte tam otomatik rahat edelim.
SÜRÜŞ: Plaka takıldı, teslim aldım ve bayiden çıkıyorum hadi bakalım. Makinanın bana ilk hissettirdikleri: Lokum gibi yumuşacık debriyaj, erik gibi kütür kütür vites geçişleri, frene ilk bastım zınk!
O da ne? Fren pedalı son derece hassas, kalın tabanlı ayakkabılarla kullanmak kolay olmayacaktır. Ama dozajlaması kesinlikle kolay sadece alışkanlık gerektiriyor. Yavaşça çıkıştaki kasisten geçiyoruz veee...
kesinlikle kabul edilebilir gibi konfor hımm. Daha sonra benzinliğe gidip ilk depoyu aldım (aslında aldılar :D Özel bir araç olmasından dolayı genel müdürlük kıyak geçmiş. Tişikkirler Peugeot Haşim Balaban:)
Reklam falan almadım ha yanlış olmasın. Evet nerede kalmıştık? Hah ilk izlenimler. En çok dikkatimi çeken şey yalıtım oldu. Yalıtım genel olarak değil hothatch, b sınıfı gibi bile değil çok başarılı. 18' jantlara rağmen az
yol sesi alıyor, rüzgar sesi 130 lardan önce pek gelmiyor, Eren Tekin mod on: 'Motor sesini daha çok duymak isterdim' Eren Tekin mod off. Motor sesi gayet güzel ama eski ciğerli atmosferikler gibi değil elbet.
Muhtemelen yalıtımın da etkisi var. 50 km deseler de ben aracı zorlamamak adına 300-400 km falan basmadım, basmaya başladığımda ise daha da istiyordu, gitgide daha fazla ısındım. Şehrin biraz dışında tırmanma yarışlarının yapıldığı
bir dağ yoluna gittim ve ilk orada sıkmaya başladım makinayı. Frenler kusursuz,önlerde 323mm 4 pistonlu brembo fren kullanılıyor ,inanılmaz kuvvetli ve dirayetli. Güzel asfaltta absyi ne yapsanız devreye sokamıyorsunuz.
Direksiyon elektro-mekanik, yeterince hisli ve direkt, biraz ağır ama olması gereken de bu değil mi? Motor 208hp 300nm verilerle son derece güzel yürütüyor 1180 kilogramlık küçük aslanı. Vites geçişleri kısa ve net, debriyaj yumuşak.
Şasi çok dengeli, mekanik torsen diferansiyel kilidiyle birlikte bulutların üstüne çıkarıyor sizi. Fiestacı arkadaşlar kızmasın ama bu haliyle şasi onun kadar başarılı. Önden kayma saçmalamadığınız müddetçe yok, olsa bile çökün gaza kilit oturtsun sizi çizgiye.
Esp çok akıllı çalışıyor. Kapatmasanız bile arkasıyla baya oynamanıza izin veriyor. Genellikle önden kayma esnasında devreye giriyor. Bu arada %100 kapatılabiliyor. Görüş açılarına gelecek olursak, a sütunu çok keskin virajlarda zaman zaman görüşü kapatabiliyor ama sorun edilecek kadar değil.
C sütunu biraz kalın ve karartılmış camlarla birlikte arka çarpaz görüşte dikkat gerektiriyor.
YOL TUTUŞ: 205/40/18 michelin pilot super sport lastiklerle geliyor araç fabrikadan. İlk düşündüğüm niye 215 değilde 205? Acaba bi sıkıntı yaratır mı diye merak etmiştim. Neyse ki korktuğum gibi çıkmadı yol tutuş son derece iyi.
Limitler son derece yüksek, kilidin de yardımıyla saçma sapan hızlarda viraj dönebiliyorsunuz ve korkutma durumu yok gayet stabil. Eğer limitleri aşarsanız da dengeli şasi ve direkt direksiyon hemen yardığımıza koşuyor. Esp dediğim gibi
açık olsa bile arkayla oynamaya izin veriyor, genellikle önden kaymalarda devrede(o da pek olmuyor). Eski 208 gti da çok söylendi o problem, çok kafadan kayıyor bilmem ne diye, bilmiyorum onu kullanmadım ama bu Peugeot'nun motor sporları departmanının
geliştirdiği versiyon. Yani baştan aşağı değiştirmişler arabayı ince bıyıklı rallici abiler. Madem lastiklerden bahsettim onları da anlatayım, lastikler nasıl desem... şımarık ve güzel bir kadın gibi. Kaliteli asfaltta resmen yapışıyor hiçbir şekilde kaymıyor.
Ama ülkemizin genelini oluşturan dandik asfaltta resmen bir hüsran. İnanılmaz bir uçurum var arada. Hatta geçenlerde biraz hızlıydım ve aniden kırmızı yandı, yarım bastım pedala ve zooortt absler girdi hiç beklemiyordum resmen tırstım baya, son anda durabildim.
Ha bunun şöyle bir güzelliği var, tutmayan yerlerde yürüyen aksama minimum zararla yanlayabilirsiniz, tutan yerde de ölümüne çizgi kasabilirsiniz. Ama sizin bileceğiniz iş.
MOTOR: Motor aslında hepimizin bildiği bmw ve psa grubu ortaklığıyla üretilen 1.6thp nin ufak değişikliklerle güçlendirilmişi. Yani cooper s, 3.20i, rcz gibi modellerde kullanılıyor. 208hp güç ve 300nm tork üretiyor. Vee 6.5 saniyede 100e çıkmakta.
Tabi bunun için huysuz lastiklerimize nürburgring asfaltı bulmalısınız. Motor başarılı, tork bandı son derece lineer, 6500 devir çeviriyor ve hatatatat. Evet doğru duydunuz otomobil hatatat kesiciye giriyor eski usül. Sinan reyiiiz :D
Son hızı fabrika verisinde 230. Yalnız şöyle bir durum var arkadaşlar eğer araştırırsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. Videolarda 235 civarına kadar çıkabiliyor araç. Normal bir otomobil gpste 230 verirken kadranda 245 civarı birşey gösterir. Demem o ki 208 gti da kadranda gördüğünüz
gps verisiyle neredeyse aynı. 245 görüyorum diyebilirsiniz yani bilmeyenler için. Gelelim yakıt tüketimine, aynı aracı almayı düşünen yakın bir arkadaşımı en çok korkutan konuydu bu. Şöyle söyleyeyim, 2700 km'nin genel ortalaması 7.7.
Evet bunun 2000'i şehiriçi 700'ü şehir dışı diyebiliriz. Gazlama, sakin kullanım, trafik, uzun yol, yine gazlama. 7.7. Belirtmeden geçmeyeyim Antalya'da yaşıyorum. İstanbul trafiğiyle artış olacaktır illaki ama benim tahminim 8.5 i kolay kolay geçmeyecektir.
Herkesin sorduğu bir soru daha 2000 devirde kaç yapıyor. Vites oranlarının çok kısa olmasının büyük nimetlerini ne kadar sevsekte uzun yolda bu üzebilir. 6. vites 2000 devirde 88 falan yapıyor araç. Ama ne olursa olsun bence ekonomik.
ŞANZIMAN: Zfler, dsgler gibi çok başarılı şanzımanların havada uçuştuğu bir dönemde bile manuel vitesin gözünü seveyim dedirttirebilen bir şanzıman olarak özetleyebilirim. Yumuşak debriyaj, kemikli ve kısa oranlı vitesler. Type-r lar gibi çat diye takabilirsiniz vitesi ;)
KONDOR: Kondor ne lan? Konfor, 18 jantlar ve sert süspansiyonlara rağmen makul. Her fırsatta sertliğini hissettiriyor ama kısa engebelerden hızlıca geçmediğiniz müddetçe sıkıntı yok. Zaten geçmeyin bozuk yollardan bu arabayla yazık valla.
DONANIM: Güncel bütün donanımlar var neredeyse otomobilde(b sınıfında olabilecek). En çok dikkat çekeni ise geri görüş kamerası ve active city breaking adındaki aktif şehiriçi frenleme sistemi. Bu sistem 5-30 km/h hızları arasında öndekinin ani fren yapması icabında siz basamazanız aracın otomatik olarak fren yapması.
Kullandığım süre zarfı boyunca sistemin devreye girmesini gerektirecek bir durum yaşamadım o yüzden fazla yorum yapamayacağım. Geri görüş kamerası ise çok kaliteli ve 7'lik yüksek çözünürlüklü ekranda gece zifiri karanlıkta bile son derece net gösteriyor. Sadece eksik olarak bi-xenon farların olmamasını sayabilirim.
Tamam mercekli farlar gerçekten başarılı ama kim istemezki bmw flashı çakmak :(
ÖZET: Bu aracın liste fiyatı(lav kırmızısı renk ile) 89.400 tl. Yalnız şöyle bi sıkıntı var, çift renk farkı 9000tl. Evet dokuz bin. Saçmalığın boyut değiştirmiş hali resmen. İşin kötü yanı gelen araçlar hep çift renk neredeyse, yani 97000 civarı fiyata geliyor eğer çift renk alırsanız.
Yalnız tek renk özel sipariş vererek biraz da pazarlık yaparak çok daha uygun fiyatlara alabilirsiniz aracı. Fiesta st 96000, cupra 90000 civarına satılırken çoğu anlamda daha iyi bir otomobilin daha uygun fiyata satılması şaşırttı.
Neleri beğenmediğime gelecek olursak:
-İlk başta da belirttiğim sağ camın yarı otomatik olması
-Bagaj tarafından gelen hafif trim sesi
-Kol dayama eksikliği
-Xenon isterdim. Tamam farlar gerçekten başarılı ama bi-xenon güzel olurdu
-Lastikler parlak asfaltta adamı imana getirir
-Müzisyen olarak bassların daha güçlü olmasını beklerdim
-Ve tabi ki çift renk farkının 9000 olması. Duy sesimizi peugeot. İndir şu rengin fiyatını millet alsın, hothatch kavramının yazılım downpipe atıp roll nightlara katılmaktan ibaret olmadığını öğrensin güzel ülkem.
Ve son bir ek: And ve Sinan reyiz ne yapıp edin test edin şu otomobili ben garanti veriyorum özlediğiniz eski hisleri alacaksınız. Okuduğunuz için teşekkürler. Hatalarımız veya unuttuğumuz olduysa affola.Tüm otopark ekibine ve takipçilerine sevgiler. Yavuz AKALIN, nam-ı diğer vwgti :)
 

atakanberk07

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2016
31
26
595
25
Antalya
ağızına sağlık Yavuz abi daha önce makinana binen birisi olarak okurken gene heyacanlandım tekrar hayırlı olsun lastine daş değmesin abim yakın zamanda bi gazlama sözü alıyorum :p:p25 gün sonra economic c4 üm ile sana tur atma sözü veriyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve vwgti

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Yazı çok güzel olmuş hocam. Merak ettiğimde bir araçtı bilgilenmis olduk. Teşekkürler ederiz yazı için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: vwgti

NeedForSpeed

Profesör
8 Eyl 2016
411
624
1,695
Ankara
Marka
Skoda
Çok güzel yazı olmuş teşekkür ederiz. İnanır mısın bugün öğlen bi aklıma geldi forumda yeni 208 GTİ alan bir arkadaş vardı acaba ne oldu diye merak etmiştim :D Umarım teste gelir çok beğendiğim bir hothatch. And reyiz duy sesimizi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve vwgti

vwgti

Profesör
15 Eyl 2016
103
298
1,535
Ooo abi hoşgeldin :D Bence de öyle ya. Nasıl olmuş yazı beğendin mi :D
 

cemo

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
12
9
595
28
İstanbul
Eğri oturup doğru konuşalım, çok canlı bir motora sahip olabilir veya güzel viraj alma hissiyatı yaratabilir. Lakin bir spor araba değildir kendisi. Böyle allanırılıp pullandırılmaması gerekiyor. Gerçekten yüksek sorumluluk isteyen bir araç, kullanımı ve hakimiyeti zor olduğunu düşündüğüm için özendirici yazıları kınıyorum. İstediği kadar kilit barındırsın aracın boyu BMW 5 serisi kadar yüksek(belki daha yüksek) olunca yanal G lerden dolayı üstüne binen tork artıyor ki bu torkta yüksek hızlarda arabanın kontrolünü inanılmaz derecede zorlaştırıyor. Türkiye'de fiyatlardan ötürü biraz rağbet görebilecek bir araç, kendi fikrimi dile getirmem gerekirse bu araç yerine manuel bir scirocco çok daha keyif verici olur. Şimdi yazacaksınız ESP full kapanıyor diğerinde kapanmıyor hani eğlence diye? Buna cevabım o ESP sizi tutmazsa GTI yı tecrübesiz ve gazlama hevesli kullanıyorsa sonuçlarının kötü olabileceğidir. Unutmayın insan en çok güvendiği an kaza yapıyor. Eğer düz yolda gazlayacaksanız 320i geçmekse hedefiniz tamam. Fakat virajlı yollarda bir miata sizi avlayacaktır kusura bakmayın. Sadece top gear vs izleyerek te karar vermeyin aracınıza, sonuçta kıyafet alırken bile 3 kez deniyorsunuz araba alırken de mutlaka test sürüşü yapın. Son olarak kimsenin canını tehlikeye atmayın güvenli sürüşler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Şu videoyu ilk kez izlediğimde, bu arabanın potansiyelini fark etmiştim. Bence çoğu kişinin hayallerini süsleyecek bir arabaya sahipsiniz, kazasız belasız...
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve vwgti

vwgti

Profesör
15 Eyl 2016
103
298
1,535
@cemo fizik dersi için teşekkürler :) Beni tanıyanlar etrafımdakileri tehlikeye atacak hareketler yapmadığımı veya düz yol gazcısı olmadığımı adları gibi bilirler. Evet yüksek sorumluluk isteyen bir araç katılıyorum ve bu sorumluluk bende var. Amacım kimseyi uçarı hareketler yapmaya özendirmek değil. Bilinçsizce bu hareketler yapıldığında sonuçlarının neler olacağını tahmin etmek zor da değil. Tehlikeyi sezebilen, nerede ne yapacağını bilen ve bileği olan biri olarak ben bu saydığınız kategoriye girmiyorum o yüzden bilmeden konuşmayın lütfen. Ha kaza bu tabi ki herkesin başına gelebilir o ayrı konu. Kararınıza da saygı duyarım scirocco da gayet güzel araç. Ama kullanmadığınız bir otomobil için spor araba değil, miata virajlarda seni avlar demek pek yapıcı gelmedi bana açıkçası. Size de güvenli sürüşler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve anl_akl
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım