Teknik Bilgiler'e taşıdım.
Özellikle başka forum ve gruplarda bu konuda çok büyük bilgi yanlışlıkları görüyorum. EAT8 sorunluydu, 1.5 motor problemliydi diyenler var. Hepsi yalan.
EAT8 daha pahalı bir şanzıman, dolayısıyla fiyatı neredeyse yarım milyonu bulan 3008'i Peugeot bu şekilde getirmek istemiyor. Özeti bu. Fiyatı kırmak için parfümdür, joystick vitestir bunlarda çıkarıldı. Millet kendi aracının piyasası düşmesin diye bu tarz şeyler söylüyor. EAT6'dan tek hissedebileceğiniz fark tork konvertörlü bir şanzıman olduğu için ve 8 vites olduğu için belki 0-100 bir tık daha yavaş olabilir, onun dışında bir fark sezimleyeceğinizi zannetmiyorum.
Aynı şey 1.5 motor için de geçerli. Yeni nesil bir motor, 10 beygir fazlası vardı yanlış hatırlamıyorsam ama 1.6'dan daha ağır. Dolayısıyla çok bir şey fark ettirmiyor. Yalnız 1.5 motorun 1.6'dan biraz daha fazla Adblue içtiğine dair çeşitli duyumlar aldım ancak birinci gözden teyit etmediğim için buna kesin diyemem.
Fiyat listesine baktım demin, halen EAT8 duruyor benzinli modellerde ve dizelde en dolu pakette.