KAPALI Powershift Focus Vs Dsg Leon sizce hangisi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Onur3535

Onur Demirci
Senkromeççi
22 Mar 2020
25
0
60
32
Izmir
Marka
Ford
Arkadaşlar merhaba, 2.el 60bin km civarinda focus veya leon bakiyorum focus kullandim 2016 model1.5tdci otomatik vites olanini cok memnun kaldim ancak leon dizel otomatik hic kullanamadim leonun dsg olmasi beni tedirgin birakiyor yani cok memnun kalanda var cok kotu diyende bu iki araci kullanan kronik sikintisi vs artisi eksisi olarak bilinen durumlari kullanan arkadaslarimin bildiklerini yazarsa cok sevinirim :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1.5 tdci ps ıslak kavrama bir şanzıman. İlk gaz tepkisi dsg'den çok daha keskin ve atik hissettirir. Üstelik dsg gibi 2.viteste yarım debriyajla gitme isteği yok. Bununla beraber dsg'nin vites geçişleri muhtemelen bir kaç milisaniye daha hızlıdır. Tdi dsg kombinasyonu da bildiğim üzere kuru kavrama. Bu karşılaştırmada sağlamlık ve motor - şanzıman uygumu olarak 1.5 tdci ps daha iyi durumda. Yalnız ps şanzıman için iyi niyet gibi bir garanti koşulu yoktur. Neticede çift kavrama bir şanzıman ve kavraması elbet bitecek. Bu hallerde vag grubunda olduğu gibi iyi niyet garantisine sokamazsınız.

Focus cephesinde mk3,5 kasanın bilinen kronik sorunları direksiyon kutusu tıkırtı sesidir. Bu sesi ne zaman ve ne derecede geleceği tamamen kullanıcıya bağlı. Değişsen de fark etmez yapısı böyle. Ses haricinde bir sorun çıkarmaz. Bir de 2015 modellerde direksiyon kronik olarak soyulur. 2016 modellerle birlikte yeni bir malzeme kullanıldı onda böyle bir şikayet henüz yok. Spesifik sorunlar haricinde benim bildiğim, sık sık denk geldiğim başka kronik sorunu yok.
 
Son düzenleme:

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
DSG şanzımandan çoğu kullanıcısı memnun olsa da önceki yaşattığı sorunlar nedeniyle çok riskli. Bir de bildiğim kadarıyla 250 tork ve altında kuru kavrama kullanılıyor. Islak kavramalarda sorun bir nebze daha az ama kuru kavramalar özellikle kavrama konusunda sıkıntı çıkartıyor. Powershift'te de kavramada sorunlar yaşanabilir ama ben bugüne kadar ne Volvo da ne de Ford'da Powershift şanzıman sıkıntısı yaşayan görmedim. Farklı bir seçenek olarak Opel Astra da önerebilirim.
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,006
1
1,038
2,570
Ankara
Marka
BMW
6 sene jetta 1.4 tsi’de dsg kullandım.
ford’un şanzıman motor kombinasyonu hakkında bilgim yok ancak dsg alınırdan yana kullanıyorum oyumu.
dsg’de çıkarabileceği problem kavrama ve mekatronik kartı arızası.
bunların ikisini beraber arıza yaptığını varsayalım (çok düşük bir ihtimal genelde kavrama arıza yapar).
ortalama 5000-6000₺ arası bir ücret ile dsg’nizi sıfırlayabilirsiniz.
sadece kavramınız arızalanırsa 3000-3500₺ gibi bir ücret çıkar karşınıza (ankara’da 13 senelik vw ustamdan aldığım ücretleri söylüyorum fiyatlar değişiklik gösterebilir ortalama bir fiyat).
şuan bmw E90 aracımda zincir değişimi yapmak istediğimde de bu ücretlere çıkıyor fiyatlar.
dsg şans işidir derler ama kullanım ilede alakalı kesinlikle.
eğer siz sıkışık trafikte manuele alarak sürekli 1-2 yapmasına izin vermezseniz ve aracı park ettiğinizde boşta el frenini çekerek yükü frenlere verirseniz dsg ömrünüzü arttırısınız.
ustam aracı ilk aldığımda 4 bakımda bir yağını değiştirmişti.
4 bakımda 500₺’lik masraf bence hiçbir şey ve gayet farkediyordu dsg’de yağ değişikliği.
dsg biraz riskli bir şanzımandır ama bu dediklerim göz önünde bulundurulduğunda ve iyi bakıldığında verdiği keyif gayet güzeldir.
iyi sürüşler dilerim.
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
6 sene jetta 1.4 tsi’de dsg kullandım.
ford’un şanzıman motor kombinasyonu hakkında bilgim yok ancak dsg alınırdan yana kullanıyorum oyumu.
dsg’de çıkarabileceği problem kavrama ve mekatronik kartı arızası.
bunların ikisini beraber arıza yaptığını varsayalım (çok düşük bir ihtimal genelde kavrama arıza yapar).
ortalama 5000-6000₺ arası bir ücret ile dsg’nizi sıfırlayabilirsiniz.
sadece kavramınız arızalanırsa 3000-3500₺ gibi bir ücret çıkar karşınıza (ankara’da 13 senelik vw ustamdan aldığım ücretleri söylüyorum fiyatlar değişiklik gösterebilir ortalama bir fiyat).
şuan bmw E90 aracımda zincir değişimi yapmak istediğimde de bu ücretlere çıkıyor fiyatlar.
dsg şans işidir derler ama kullanım ilede alakalı kesinlikle.
eğer siz sıkışık trafikte manuele alarak sürekli 1-2 yapmasına izin vermezseniz ve aracı park ettiğinizde boşta el frenini çekerek yükü frenlere verirseniz dsg ömrünüzü arttırısınız.
ustam aracı ilk aldığımda 4 bakımda bir yağını değiştirmişti.
4 bakımda 500₺’lik masraf bence hiçbir şey ve gayet farkediyordu dsg’de yağ değişikliği.
dsg biraz riskli bir şanzımandır ama bu dediklerim göz önünde bulundurulduğunda ve iyi bakıldığında verdiği keyif gayet güzeldir.
iyi sürüşler dilerim.
Sıkışık trafikte arabayı otomatikte kullanamayacaksam neden otomatik araba alıyorum ki. Sırf debriyaja basmamak için otomatik vitesli araba almak çok mantıksız geliyor bana.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Günümüz otomobillerinde söz konusu otm. şanzıman olunca maalesef arabanın geri kalanı 2. plana düşüyor. Benim önerim tork konvertörlü veya kendini kanıtlamış cvt şanzımanları tercih etmeniz yönünde olur. PSA grubunun tork konvertörlü otm şanzımanları gayet başarılı. Mazda 3'ün tork konvertörlü şanzımanı da performans vaadetmemekle birlikte konfor, ekonomi ve dayanıklılık konusunda gayet iyidir. Dizel yerine hybrid seçeneğini gündeminize almayı düşünürseniz Toyota'nın Auris, Corolla veya chr hybrid modellerine bakabilirsiniz.
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,006
1
1,038
2,570
Ankara
Marka
BMW
Sıkışık trafikte arabayı otomatikte kullanamayacaksam neden otomatik araba alıyorum ki. Sırf debriyaja basmamak için otomatik vitesli araba almak çok mantıksız geliyor bana.
haklısınız böyle düşünmekle ama gene debriyaja basmıyorsunuz. sadece araç vites değiştirmesin diye devir aralığını arttırıyorsunuz.
 

Onur3535

Onur Demirci
Senkromeççi
22 Mar 2020
25
0
60
32
Izmir
Marka
Ford
1.5 tdci ps ıslak kavrama bir şanzıman. İlk gaz tepkisi dsg'den çok daha keskin ve atik hissettirir. Üstelik dsg gibi 2.viteste yarım debriyajla gitme isteği yok. Bununla beraber dsg'nin vites geçişleri muhtemelen bir kaç milisaniye daha hızlıdır. Tdi dsg kombinasyonu da bildiğim üzere kuru kavrama. Bu karşılaştırmada sağlamlık ve motor - şanzıman uygumu olarak 1.5 tdci ps daha iyi durumda. Yalnız ps şanzıman için iyi niyet gibi bir garanti koşulu yoktur. Neticede çift kavrama bir şanzıman ve kavraması elbet bitecek. Bu hallerde vag grubunda olduğu gibi iyi niyet garantisine sokamazsınız.

Focus cephesinde mk3,5 kasanın bilinen kronik sorunları direksiyon kutusu tıkırtı sesidir. Bu sesi ne zaman ve ne derecede geleceği tamamen kullanıcıya bağlı. Değişsen de fark etmez yapısı böyle. Ses haricinde bir sorun çıkarmaz. Bir de 2015 modellerde direksiyon kronik olarak soyulur. 2016 modellerle birlikte yeni bir malzeme kullanıldı onda böyle bir şikayet henüz yok. Spesifik sorunlar haricinde benim bildiğim, sık sık denk geldiğim başka kronik sorunu yok.
Cenk bey teşekkur ederim yorumlariniz için cok faydali bilgiler..bnde focusun islak kavrama oldugnu ve daha dayanakli oldugunu duymustum test ettigim focusta yalitim yol tutuş vs cok guzeldi..Direksiyon arizasini hic duymamistim eger alirsam 2015 uzeri almaya dikkat edicem
 

Onur3535

Onur Demirci
Senkromeççi
22 Mar 2020
25
0
60
32
Izmir
Marka
Ford
DSG şanzımandan çoğu kullanıcısı memnun olsa da önceki yaşattığı sorunlar nedeniyle çok riskli. Bir de bildiğim kadarıyla 250 tork ve altında kuru kavrama kullanılıyor. Islak kavramalarda sorun bir nebze daha az ama kuru kavramalar özellikle kavrama konusunda sıkıntı çıkartıyor. Powershift'te de kavramada sorunlar yaşanabilir ama ben bugüne kadar ne Volvo da ne de Ford'da Powershift şanzıman sıkıntısı yaşayan görmedim. Farklı bir seçenek olarak Opel Astra da önerebilirim.
Astrayi hic kullanma firsatim olmadi forum sitelerinde gordugum kadariyla cok sert ve cok yakan bir araç diye yorumlar okuyorum ama durusu ve tam otomatik oluşu cezbetmiyor değil.Tesekur ederim yorumunuz icin
 

AlperErdem

Profesör
Beta Programı
10 Eyl 2016
508
572
1,770
Debriyaja basılmadığını bende biliyorum ama manuel kullandıktan sonra manuel vitesten tek farkı debriyaja basmamak oluyor.
Sıkışık trafikte manuele alın derken 2 3 4. viteslere kendiniz atın demek değil. 50cm 50cm ilerlediğin sıkışık trafiklerde vitesi sağa kaydıracaksın araba 2ye atmayacak sadece 1. viteste ilerleyecek. Bunun sebebi dsg hemen 2ye atmaya meyilli bir şanzımandır. Yani vites atmayacaksınız arabanın 2ye atmasını engelleyeceksiniz, çek sağa o kadar. Baktın trafik açıldı çek sola devam et.
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,006
1
1,038
2,570
Ankara
Marka
BMW
Sıkışık trafikte manuele alın derken 2 3 4. viteslere kendiniz atın demek değil. 50cm 50cm ilerlediğin sıkışık trafiklerde vitesi sağa kaydıracaksın araba 2ye atmayacak sadece 1. viteste ilerleyecek. Bunun sebebi dsg hemen 2ye atmaya meyilli bir şanzımandır. Yani vites atmayacaksınız arabanın 2ye atmasını engelleyeceksiniz, çek sağa o kadar. Baktın trafik açıldı çek sola devam et.
galiba anlatmaya çalışıp anlatamadığım şeyi özetlemişsiniz teşekkür ederim
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım