1.5 tdci ps ıslak kavrama bir şanzıman. İlk gaz tepkisi dsg'den çok daha keskin ve atik hissettirir. Üstelik dsg gibi 2.viteste yarım debriyajla gitme isteği yok. Bununla beraber dsg'nin vites geçişleri muhtemelen bir kaç milisaniye daha hızlıdır. Tdi dsg kombinasyonu da bildiğim üzere kuru kavrama. Bu karşılaştırmada sağlamlık ve motor - şanzıman uygumu olarak 1.5 tdci ps daha iyi durumda. Yalnız ps şanzıman için iyi niyet gibi bir garanti koşulu yoktur. Neticede çift kavrama bir şanzıman ve kavraması elbet bitecek. Bu hallerde vag grubunda olduğu gibi iyi niyet garantisine sokamazsınız.
Focus cephesinde mk3,5 kasanın bilinen kronik sorunları direksiyon kutusu tıkırtı sesidir. Bu sesi ne zaman ve ne derecede geleceği tamamen kullanıcıya bağlı. Değişsen de fark etmez yapısı böyle. Ses haricinde bir sorun çıkarmaz. Bir de 2015 modellerde direksiyon kronik olarak soyulur. 2016 modellerle birlikte yeni bir malzeme kullanıldı onda böyle bir şikayet henüz yok. Spesifik sorunlar haricinde benim bildiğim, sık sık denk geldiğim başka kronik sorunu yok.