PSA hamlesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
merhaba arkadaşlar,

İnternette gezinirken gördüm ilgimi çekti, konu açayım dedim. Peugeot'un almanya sitesine girince güzel şeyler gördüm. Yeni 508'e ve 308'e güzel motor-şanzıman kombinleri eklemişler.

508'e 1.6 turbo benzin gelmiş. 225 hp üretiyor ve aisin eat8 ile kombinli. Hafif şasi ile iyi yürür. Aynı motoru 308ede koymuşlar eat8 ile birlikte. 300 nm ile 7.4 saniye 0-100 değeri var. Aynı zamanda 308 ve 508 de 1.5 dizel motorlarını koymaya başlamışlar. 130 hp, 300 nm değeri var. 308 eat8 1.5 dizel makine ile 9.4 saniyede 0-100 yapıyor. Kağıt üzerindeki değerleri oldukça iyi. Gelince bir test sürüşüne çıkmayı düşünüyorum. Bu arada 508'de de aynı 1.5 dizel makine var. Artık tüm otomatikleri eat8 yapmışlar. Eat 6 yok. Bu 1.5 motoru opel'lerede koymaya başlamışlar. Grandland X'te 1.5 130luk eat8li seçenekler almanya'da geziyor... 508'in ön siparişleri alınmaya başlanmış 49 bin euro'dan (dolu versiyon eat8li 1.6 puretech 225 hp bu fiyat). Şimdiden duyar gibiyim o para pejoya verilir mi diyecek olanları :) 2. el f30 alırım merso alırım :))) diyenleri. Tabi bunları derken insanın otomobil markalarını değil de, euro kurunu , alım gücünü falan sorgulaması lazım. Yoksa isteyen istediğini alsın benim umrumda olmaz. Sadece bu araçların neden bu kadar pahalı olduğunu bi düşünmek lazım :) Sorun otomobil üreticilerinde mi , Türkiye ekonomisinde mi ? Düşününce cevap basit :) Devrik cümleler için kusura bakmayın öyle kafama göre yazdım. :) Konuya dönecek olursak pejo eski güzel günlerine dönüyor olabilir . Sonu 06 ile biten modellerindeki günlere :)

Kağıt üstündeki verilere bakmak isteyenler için link:

http://www.peugeot.de/kompaktwagen-peugeot-308/technische-informationen.html

http://www.peugeot.de/neuer-peugeot-508-first-edition.html
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,050
45,584
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Dünyanın en iyi c ve d segmentini bile çıkarsalar artık alınabilir durumda olmadığı için biz ülkece kedi - ciğer bakışması yaparız ancak. İkinci olarak da peugeot'nun daha önce 1.2 turbo motoru vardı 308'de. Üstelik emsal motorlar içinde güç değerleri en iyi bu motordaydı ama hiç tutulmadı. Hatta 1.2 motoru çok sıkıntı çıkarıyor diye çok defa duydum. İnşaallah bu yeni gelen benzinli turbo üniteler de bundan nasibini almaz.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,046
6,908
5,020
github.com
Marka
BMW
Dünyanın en iyi c ve d segmentini bile çıkarsalar artık alınabilir durumda olmadığı için biz ülkece kedi - ciğer bakışması yaparız ancak. İkinci olarak da peugeot'nun daha önce 1.2 turbo motoru vardı 308'de. Üstelik emsal motorlar içinde güç değerleri en iyi bu motordaydı ama hiç tutulmadı. Hatta 1.2 motoru çok sıkıntı çıkarıyor diye çok defa duydum. İnşaallah bu yeni gelen benzinli turbo üniteler de bundan nasibini almaz.
Ilk çıktıginda baya ses getirmişti ödül de almıştı merakla bekliyordum ama böyle olmasi üzücü
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,050
45,584
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ilk çıktıginda baya ses getirmişti ödül de almıştı merakla bekliyordum ama böyle olmasi üzücü
Normal, 1.2 130 hp 230 nm tork değerleri vardı yanılmıyorsam. Hiç bakmadım direkt aklımda kalanı yazdım, yanlışsa arkadaşlar düzeltir zaten. Haliyle o hacim için çok çok iyi değerler. Eat6 şanzımanla da birleşince güzel bir kombinasyon oluşturmuştu ama tutmadı, arızasından şikayet edenler oldu. Ama bu yeni nesil turbo benzinlilerde düzeltmişlerdir yanlışları. Neticede peugeot bayağı bir atak yaptı. İç mekan, tasarım, kalite gibi konularda çıtasını yükseltti. Motora da el atmışlardır o hususta.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Normal, 1.2 130 hp 230 nm tork değerleri vardı yanılmıyorsam. Hiç bakmadım direkt aklımda kalanı yazdım, yanlışsa arkadaşlar düzeltir zaten. Haliyle o hacim için çok çok iyi değerler. Eat6 şanzımanla da birleşince güzel bir kombinasyon oluşturmuştu ama tutmadı, arızasından şikayet edenler oldu. Ama bu yeni nesil turbo benzinlilerde düzeltmişlerdir yanlışları. Neticede peugeot bayağı bir atak yaptı. İç mekan, tasarım, kalite gibi konularda çıtasını yükseltti. Motora da el atmışlardır o hususta.
Kesinlikle, Opel'in de mühendislerinin eli değmiştir diye umuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW

Ekli dosyalar

  • Screen-Shot-2018-03-09-at-00.16.47.png
    Screen-Shot-2018-03-09-at-00.16.47.png
    503.9 KB · Görüntüleme: 364

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,050
45,584
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben PSA'daki büyük değişime inanıyorum. Gerçekten güzel olacak. Umarım motorları da toparlarlar. 1.6 HDi 120 beygir artık yeter. Tamam az yakıyor ama madem bu kadar iddaalı tasarımlar yapıyorlar biraz da gidecek.
Vallahi ben dci'da ki gibi 1.5 - 1.6 hacimden 150-160 hp'leri gördükten sonra diğerlerinden de bekliyorum ama bu motorları da hiç kullanmıyorlar doğru düzgün. Belli ki markalar o topa girmek istemiyor. Ford'da yeni ecoblue dizel motorunda 1.5 150 hp üretti ama ne yeni focus'da ne makyajlı mondeo'da göremedik. Markaların bir sebebi var herhalde kullanmamak için. Sanırım maliyeti yüksek motorlar olduğu için fiyatı arttırıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Vallahi ben dci'da ki gibi 1.5 - 1.6 hacimden artık 150-160 hp'leri bekliyorum ama bu motorları da hiç kullanmıyorlar doğru düzgün. Belli ki markalar o topa girmek istemiyor. Ford'da yeni ecoblue dizel motorunda 1.5 150 hp üretti ama ne yeni focus'da ne makyajlı mondeo'da göremedik. Markaların bir sebebi var herhalde kullanmamak için. Sanırım maliyeti yüksek motorlar olduğu için fiyatı arttırıyorlar.

Kesin bir nedeni vardır, yine de madem kullanmayacaksınız neden üretiyorsunuz ? :D

Bu arada 508'in motorları belli oldu zaten:
1.5 dizel 130 beygir, yeni ünite tork değerini bilemiyoruz. Sadece manuel satılacak
1.6 dizel 130 beygir, EAT8 ile gelecek.

Dizelleri takmıyorlar resmen, benzinlide 1.6 lt 180 ve 225'lik iki seçenek var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,050
45,584
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kesin bir nedeni vardır, yine de madem kullanmayacaksınız neden üretiyorsunuz ? :D

Bu arada 508'in motorları belli oldu zaten:
1.5 dizel 130 beygir, yeni ünite tork değerini bilemiyoruz. Sadece manuel satılacak
1.6 dizel 130 beygir, EAT8 ile gelecek.

Dizelleri takmıyorlar resmen, benzinlide 1.6 lt 180 ve 225'lik iki seçenek var.
300-320 nm torku olur en fazla. Aslında bizim beklentimiz çok yükseldi. 5-10 sene öncesinin 2.0 dizel motorlarının gücü bunlar şuan baktığında. Yani düşük güçler değil ama artık hp'ler torklar havada uçuştuğu için bize az geliyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
300-320 nm torku olur en fazla. Aslında bizim beklentimiz çok yükseldi. 5-10 sene öncesinin 2.0 dizel motorlarının gücü bunlar şuan baktığında. Yani düşük güçler değil ama artık hp'ler torklar havada uçuştuğu için bize az geliyor :D
Kesinlikle katılıyorum, başka bir bakış açısıyla bakmayı tercih ediyorum yine de:
2010'dan beri kullanılan ünite, 110'dan 120'ye çıkardınız 2014 veya 15'te. 2018'de ise yeni motor yapıp 10 beygir mi artış yaptınız? Yahu bu endüstri 8 yılda hiç mi ileri gitmedi ? :D
2.0 Dizel de üretilecek bu arada, o da 180 beygir gücünde :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,050
45,584
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kesinlikle katılıyorum, başka bir bakış açısıyla bakmayı tercih ediyorum yine de:
2010'dan beri kullanılan ünite, 110'dan 120'ye çıkardınız 2014 veya 15'te. 2018'de ise yeni motor yapıp 10 beygir mi artış yaptınız? Yahu bu endüstri 8 yılda hiç mi ileri gitmedi ? :D
2.0 Dizel de üretilecek bu arada, o da 180 beygir gücünde :(
Hp artışıyla beraber anladığım kadarıyla emisyon mevzuatında sıkıntı çıkıyor. Bunun yerine hp konusunda küçük artışlarla beraber yazılımsal ve bazı donanımsal güncellemelerle torku artırıyorlar. Böylece hp olarak güç çok artmasa da sürüş anlamında yükselen tork tüketiciye fena olmayan bir haz sunuyor. Ama 2.0 dizele 180 hp az :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Hp artışıyla beraber anladığım kadarıyla emisyon mevzuatında sıkıntı çıkıyor. Bunun yerine hp konusunda küçük artışlarla beraber yazılımsal ve bazı donanımsal güncellemelerle torku artırıyorlar. Böylece hp olarak güç çok artmasa da sürüş anlamında yükselen tork tüketiciye fena olmayan bir haz sunuyor. Ama 2.0 dizele 180 hp az :D
Diğer firmalar yapıyor, bunlar da yapsın :D Korelilerin bile 136 beygirlik cayır cayır motoru var.
Demezler mi?
Eeeeeeyyyyy PSA, bu motor konusuna Fransız mı kaldınız yoksa?
diye :D

Edit: Bu espriye maruz kaldıkları için bütün Otopark forum ailesinden özür diliyorum :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,050
45,584
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Diğer firmalar yapıyor, bunlar da yapsın :D Korelilerin bile 136 beygirlik cayır cayır motoru var.
Demezler mi?
Eeeeeeyyyyy PSA, bu motor konusuna Fransız mı kaldınız yoksa?
diye :D
Açıkçası dizel bir motor ha 120 hp olmuş ha 136 hp olmuş benim için çok fark etmiyor. Arada ki 16 hp'yi güç anlamında hissedebileceğimiz çok fazla sürüş şartı yok. 16 hp ile yükselen tork gücü sürüşte kendini belli ediyor ama hp olarak pek belli edemiyor. Şöyle arada 30-40 hp bir fark olacak ki sürüşte de hissedilsin. Zaten 160'lık 1.6 dci ünite de bahsettiğim anlamda kendini hissettiriyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Açıkçası dizel bir motor ha 120 hp olmuş ha 136 hp olmuş benim için çok fark etmiyor. Arada ki 16 hp'yi güç anlamında hissedebileceğimiz çok fazla sürüş şartı yok. 16 hp ile yükselen tork gücü sürüşte kendini belli ediyor ama hp olarak pek belli edemiyor. Şöyle arada 30-40 hp bir fark olacak ki sürüşte de hissedilsin. Zaten 160'lık 1.6 dci ünite de bahsettiğim anlamda kendini hissettiriyor :D
Katılıyorum ya, işin dalgasını geçiyorum aslında. Endüstri bu kadar alıp yürümüşken, markalar her fırsatta şov yapmaya çalışırken PSA'nın 130 beygirlik motor üretmesi bana biraz komik geliyor o kadar. Yoksa ha olmuş 130, ha olmuş 150. Yarış arabası değil ki bunlar. Sollama yaparken nefesi kolay kolay kesilmesin, kocaman aile taşıyorken yokuştan rahat rahat çıksın yeter. Zaten 320 nM bunları yapıyor genel olarak.

C4 Picasso var ailede(güncel olan), ömür törpüleyen bir şanzımanı var. Arabada her şey çok teknolojik, malzeme kalitesi hacim vs. gayet iyi. Tek sıkıntısı şanzımanı ve gücün pek yeterli olmayışı. Şanzımanı halletiler de (EAT6) , motoru da halletseler ''mükemmel aile arabası''nı yaratmış olacaklar. Çok az yakıyor o motor yalnız (1.6 eHDi) , bassan bile 6.5 litreleri geçmiyor pek.

Allahtan Ford var da, MPV segmenti hala yaşıyor...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,050
45,584
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Katılıyorum ya, işin dalgasını geçiyorum aslında. Endüstri bu kadar alıp yürümüşken, markalar her fırsatta şov yapmaya çalışırken PSA'nın 130 beygirlik motor üretmesi bana biraz komik geliyor o kadar. Yoksa ha olmuş 130, ha olmuş 150. Yarış arabası değil ki bunlar. Sollama yaparken nefesi kolay kolay kesilmesin, kocaman aile taşıyorken yokuştan rahat rahat çıksın yeter. Zaten 320 nM bunları yapıyor genel olarak.

C4 Picasso var ailede(güncel olan), ömür törpüleyen bir şanzımanı var. Arabada her şey çok teknolojik, malzeme kalitesi hacim vs. gayet iyi. Tek sıkıntısı şanzımanı ve gücün pek yeterli olmayışı. Şanzımanı halletiler de (EAT6) , motoru da halletseler ''mükemmel aile arabası''nı yaratmış olacaklar. Çok az yakıyor o motor yalnız (1.6 eHDi) , bassan bile 6.5 litreleri geçmiyor pek.

Allahtan Ford var da, MPV segmenti hala yaşıyor...
1.6 e-hdi motoru o berbat c4 sanzimaninda bende surdum 3 yil boyunca. Motor guzel ama sanziman kotu. Sonra ayni motoru tdci olarak 115'lik 270 torkla focus'da aldim. Artik gunumuz dizel motorlarin gucune bakildiginda eskidi tabii euro 5 motor neticede. Ama guc olarak beni hic uzmedi, her yol sartinda her hizda istedigim gibi gidiyorum. Daha guclusu olsa kotu mu olur ? Kesinlikle hayir. Ama bu guc bile bana cok rahat yetiyor ki 120-130 hp 300-320 nm tork degerleri bana hayli hayli yeter. Artik daha guclulerini istesek de belli ki biraz daha bekleyecegiz.

Mpv segmentine ben de bayiliyorum. Ozellkle yeni picasso emp2 platformuna gecince bakis acim degisti. C4'de kullanilan platform cidden berbatti ve bu eski picasso'ya da yansiyordu. Ford'un mpv'leri de guzel. Ozellikle s max cok kaliteli ama bizde pek ulasilabilir degil maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

Patri

Profesör
22 Eyl 2016
258
440
1,395
1.5 dizel makine, 300 nm çıkarıyor. Konuda yazdım ya arkadaşlar. Linkte koydum ama hayırlısı :rolleyes:

Dizelde yeni euro normlarını tutturmak zor oluyor sanırım. DPF dönemlerini aştık şimdi SCR katalizörler ve Adblue çıktı. Emisyon sorunları olmasa çok daha yüksek güç alacaklar ama malum TDI skandalından sonra dizel makinelere büyük bir yumruk indi. Zararlı gaz emisyonlarını büyük ölçüde düşürecek bir teknoloji çıkmadıkça dizelin geleceği parlak değil. Çok yakın gelecekte benzin-hybrid versiyonları sık sık göreceğiz. Öyle ki Avrupa'da Golf GTE satışlarında patlama var. Gerçi geçen gün bir haber okumuştum. Bosch'un dizellerdeki emisyonu önemli ölçüde düşüreceğine dair yeni bir buluştan söz ediyordu. Ama ben yine de bu haberleri dizelin son çırpınışları olarak görüyorum. Zaten Toyota ve diğer uzakdoğulular hybrid işinde ilk adımları çoktan attı. Avrupalılar biraz uykuda.
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
merhaba arkadaşlar,

İnternette gezinirken gördüm ilgimi çekti, konu açayım dedim. Peugeot'un almanya sitesine girince güzel şeyler gördüm. Yeni 508'e ve 308'e güzel motor-şanzıman kombinleri eklemişler.

508'e 1.6 turbo benzin gelmiş. 225 hp üretiyor ve aisin eat8 ile kombinli. Hafif şasi ile iyi yürür. Aynı motoru 308ede koymuşlar eat8 ile birlikte. 300 nm ile 7.4 saniye 0-100 değeri var. Aynı zamanda 308 ve 508 de 1.5 dizel motorlarını koymaya başlamışlar. 130 hp, 300 nm değeri var. 308 eat8 1.5 dizel makine ile 9.4 saniyede 0-100 yapıyor. Kağıt üzerindeki değerleri oldukça iyi. Gelince bir test sürüşüne çıkmayı düşünüyorum. Bu arada 508'de de aynı 1.5 dizel makine var. Artık tüm otomatikleri eat8 yapmışlar. Eat 6 yok. Bu 1.5 motoru opel'lerede koymaya başlamışlar. Grandland X'te 1.5 130luk eat8li seçenekler almanya'da geziyor... 508'in ön siparişleri alınmaya başlanmış 49 bin euro'dan (dolu versiyon eat8li 1.6 puretech 225 hp bu fiyat). Şimdiden duyar gibiyim o para pejoya verilir mi diyecek olanları :) 2. el f30 alırım merso alırım :))) diyenleri. Tabi bunları derken insanın otomobil markalarını değil de, euro kurunu , alım gücünü falan sorgulaması lazım. Yoksa isteyen istediğini alsın benim umrumda olmaz. Sadece bu araçların neden bu kadar pahalı olduğunu bi düşünmek lazım :) Sorun otomobil üreticilerinde mi , Türkiye ekonomisinde mi ? Düşününce cevap basit :) Devrik cümleler için kusura bakmayın öyle kafama göre yazdım. :) Konuya dönecek olursak pejo eski güzel günlerine dönüyor olabilir . Sonu 06 ile biten modellerindeki günlere :)

Kağıt üstündeki verilere bakmak isteyenler için link:

http://www.peugeot.de/kompaktwagen-peugeot-308/technische-informationen.html

http://www.peugeot.de/neuer-peugeot-508-first-edition.html

Onlar nasıl motor, şanzıman kombinasyonları :confused:
Değerler çok iyi, tabi bir de bunu yola aktarabiliyor mu ? Önemli olan o
 
  • Beğeni
Tepkiler: Patri
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım