Radyatör Tıkayıcı Sıvı

arjin

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
235
Beğeni puanı
187
Puanları
1,085
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Merhaba,arabanın radyatöründe ufak bir çatlak var 15 günde rezervuara bir bardak su eklemem gerekiyor yazın daha da arttı uzun yolda 800 km de iki bardak su eklemek zorunda kaldım evde iken sıkıntı olmuyor ama bu çatlağı kapatan sıvı önerdiler sakın toz koyma dediler bu sıvı hakkında ne düşünüyorsunuz zira radyatör değişimi yaklaşık 750 tutacak en az ve yan sanayi parça kullanacaklar.(araba 2011 astra H 1.3 CDTI)
https://urun.n11.com/oto-radyator/w...VgUPTCh21yAAnEAQYAiABEgKqFPD_BwE&gclsrc=aw.ds
 

hondapower

Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
682
Beğeni puanı
997
Puanları
1,770
Konum
İstanbul
Marka
Honda

şöyle bir video buldum deneyin isterseniz ucuz yollu olarak çözüm olabilir belki geçmiş olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

2jzihtiyar

Panpa
Beta Programı
Katılım
23 Şub 2018
Mesajlar
2,171
Beğeni puanı
4,142
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Radyatörü değiştirin sonradan blok çatlatınca veya en iyi ihtimal conta yakınca eyvah demeyin
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,319
Beğeni puanı
16,389
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
2011 model bir arabaya bunu yapmazdım açıkçası. Hatta imkan olduğu sürece hiçbir arabayla bu riske girmezdim. Adı üstünde tıkayıcı, ben hiç güvenmiyorum bunlara belki tıkamaması gereken bir yeri de tıkayacak? Tamiri mümkünse radyatörü tamir ettirin değilse de bence değiştirin. Başka masraf çıkarmasa bile bu geçici bi çözüm olur o radyatör illaki değişecek
 

arjin

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
235
Beğeni puanı
187
Puanları
1,085
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Radyatörü değiştirin sonradan blok çatlatınca veya en iyi ihtimal conta yakınca eyvah demeyin
Dikkat ederim her zaman sıvıların tam olmasına sıcaklığını da takip ediyorum uyarı da veriyor araba sıvının azlığı motor sıcaklığı ile ilgili araba susuz çalışırsa ne olur diye de sormadım zaten bu tıkaçların bir yan etkisi var mıdır diye sordum
 

arjin

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
235
Beğeni puanı
187
Puanları
1,085
Konum
İstanbul
Marka
Ford
2011 model bir arabaya bunu yapmazdım açıkçası. Hatta imkan olduğu sürece hiçbir arabayla bu riske girmezdim. Adı üstünde tıkayıcı, ben hiç güvenmiyorum bunlara belki tıkamaması gereken bir yeri de tıkayacak? Tamiri mümkünse radyatörü tamir ettirin değilse de bence değiştirin. Başka masraf çıkarmasa bile bu geçici bi çözüm olur o radyatör illaki değişecek
Benim de içime sinmiyor ama çok küçük bir çatlak olduğu için denesem mi diyorum acaba başka yerlere zararı var mıdır su gömlekleri vb.
 

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
825
Beğeni puanı
2,630
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Motor suyu sıcakken radyatörün içine yumurta akı dökün, o şekilde bırakın arabayı geceden :)

Veya kaçağın olduğu kısmı çekiçle eğin. Tabi direkt çatlatma ihtimaliniz de var. Zaten bu mesajda yazan hiçbir şeyi önermem. Radyatör değişimi gerek :)
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,203
Beğeni puanı
3,973
Puanları
4,820
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Motor suyu sıcakken radyatörün içine yumurta akı dökün, o şekilde bırakın arabayı geceden :)

Veya kaçağın olduğu kısmı çekiçle eğin. Tabi direkt çatlatma ihtimaliniz de var. Zaten bu mesajda yazan hiçbir şeyi önermem. Radyatör değişimi gerek :)
Pul biber de bir seçenek :D
 

nacker

Elit Apaçi
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
298
Beğeni puanı
492
Puanları
945
Konum
İstanbul
Bu konuda takip ettiğim bir youtube'cunun güzel bir sözü var. "Do not play the coolant roulette".
Yani soğutma sisteminde riske girilmez çünkü kaybeden taraf her zaman siz olursunuz:). Kaliteli bir radyatörü (nissens, behr vs.) 700-800'e alırsınız. İşçilikle beraber 1000 lirayı pek aşmaz.
Radyatör tıkayıcıyı da tek bir şartla kullanırım. Kullanma sebebim soğutma sistemindeki bir parçanın arızası olmayacak. Mesela kendi aracımda kullanmak zorunda kaldım. Radyatörüm yeni ama yan sanayi. Alt hortum orjinal. Büyük ihtimalle radyatörün alt hortum ağzı mükemmel bir daire değil. Kelepçe gayet sıkı tutuyor ama araba soğurken orası hafiften nemleniyor. Isınınca sorun yok. Radyatörde bir hasar da yok. Bu yüzden gidip verdiğiniz linkteki ürünü aldım ve kutunun 1/3'ünü kullandım. Sızıntı kesildi ve aylardır yok.
Sizin durumda radyatör çatlamış. Bunu da tıkayıcı maddeler ile tamir etmek riskli. Kısa vadede çözüm olabilir ama "bunu kullandım sorun düzeldi" düşüncesi çok tehlikeli. Çünkü bildiğim bir şey varsa, o çatlak zamanla büyüyecek ve en beklemediğiniz anda radyatör patlayacak.
Bu hep böyle olmuştur, başıma da geldi:D.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,875
Beğeni puanı
42,136
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Geçmiş olsun. Eski araçlarda radyatörler bakırdan yapılırdı ve çekiçle lehimle onarımı mümkün olurdu. Şimdikiler ise genelde alüminyumdan oluyor ve çekiç işçiliği mümkün olmuyor. Tercihen yan sanayi de olsa değiştirip yenisini takın. Bu sırada radyatör takozlarına da zeval gelmemesine dikkat edin, gerekirse onları da değiştirin. Soğutma sisteminde risk alınmasını ben de doğru bulmuyorum.

şöyle bir video buldum deneyin isterseniz ucuz yollu olarak çözüm olabilir belki geçmiş olsun
Zamanında sun-fix'e benzer bir ürün olan 404 plastik-çelik ile, evin küvetinde kaçak tespiti yapıp kuş gözü kadar deliği olan radyatörü onarmıştık. Araç Şahin'di ve elimizde 1 yıldan kısa süre durdu. Yani aracınızda uygularsanız ne kadar ömrü olur bilemem.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
İnfazcı
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
21,777
Beğeni puanı
58,877
Puanları
6,820
Yaş
31
Konum
Denizli
Marka
Opel
eski arabalarda bu tür sıvı tıkayıcılar uygulanabilir de daha yeni arabalarda kullanımı ne derece doğru bilemem. Çıkma yan sanayii vs bile olsa yenisi ile değiştirin derim
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

mehmethakantarhan

Profesör
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
652
Beğeni puanı
1,139
Puanları
2,270
Radyatör sızıntı onleyiciyi tavsiye ederim.2 defa kullandım ikisindede işimi gördü.yanliz kullandıktan sonra devirdaimin suyu nasıl çevirdiğini kontrol edersiniz.genleşme kabına yani su+antifiriz konulan yerden, motora giden ve motordan dönen hortum olur.motordan genleşme kabına giren hortumdan sıvı akışının iyi olması lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Üst