Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Google da arattığımda karşıma onlarca farklı bilgi çıkan bir soru işareti REST Tuşu ve bu konuda en güvenilir yer olduğunu düşündüğüm Otopark.com Forumunda doğru bilgiye ulaşmak istiyorum.

Sorum şu: 2015 Model Comfortline Caravelle'imiz var ve bugüne kadar Rest tuşunu hep kullandık. Aracı sürekli olarak Ben kullanmaya başlayınca bir şey farkettim bizdeki Rest tuşu araç çalışmamış olsa dahi istersek Sıcak istersek soğuk üflüyor. Bana bu durum garip geldi yani motordan aldığı ısıyı kullanıyor desem Motor sıcak değil onu geçtim soğutmayı nasıl yapıyor ve anlık olarak sıcak soğuk arasında sürekli değişim yapabiliyorum 10sn de cevap veriyor sıcakken soğuk yada soğukken sıcak oluyor.
Aracı ilk aldığımız günden bugüne Şoför kapısında Webasto etiketi var fakat herhangi bir kontrolcü yok biz de yok zannediyorduk. Yabancı forumlarda biraz gezince ise Webasto etiketi varsa Webastonun olduğunu fakat kontrolcü koyulmayabildiğini birkaç yerde okudum. Acaba ondan mı kaynaklanıyor?
Tüm Rest tuşları böyle mi yoksa sebebi Aslında Webasto olması mı?
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Webasto soğutma işi yapmıyor diye biliyorum. Motor çalışmazken sıcak üfleyebiliyor bagajda ek ısıtıcı var elektrikli şekilde. Soğutma işini rest tuşu yine yapıyor ama bildiğim kadarıyla motor çalıştıktan sonra kapatınca.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Webasto soğutma işi yapmıyor diye biliyorum. Motor çalışmazken sıcak üfleyebiliyor bagajda ek ısıtıcı var elektrikli şekilde. Soğutma işini rest tuşu yine yapıyor ama bildiğim kadarıyla motor çalıştıktan sonra kapatınca.
Benim gözlemim klima çalışmıyor olsa bile yada araç duruyor olsa dahi Rest e basınca sıcak yada soğuk üflüyor ve güçlü bir soğutma yapıyor.
Bagajdaki elektrikli ısıcıtı tam olarak nerede? Ve nasıl kontrol ediliyor? Webasto etiketi doğru o zaman bagajda webasto var
Bir de soğuk üflerken dikkat etmedim lakin tüketimi sıfırlayıp 5km bir yol gittim ardından hava soğuktu ve 10dk rest e basıp sıcak üflemesini sağladım aracı çalıştırdığımda tüketim 20lt yazıyordu. Bu sebeple de benim aklımda yakıtla çalışan Webasto olduğu fikri belirdi
 
Son düzenleme:

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Benim gözlemim klima çalışmıyor olsa bile yada araç duruyor olsa dahi Rest e basınca sıcak yada soğuk üflüyor ve güçlü bir soğutma yapıyor.
Bagajdaki elektrikli ısıcıtı tam olarak nerede? Ve nasıl kontrol ediliyor? Webasto etiketi doğru o zaman bagajda webasto var
Bir de soğuk üflerken dikkat etmedim lakin tüketimi sıfırlayıp 5km bir yol gittim ardından hava soğuktu ve 10dk rest e basıp sıcak üflemesini sağladım aracı çalıştırdığımda tüketim 20lt yazıyordu. Bu sebeple de benim aklımda yakıtla çalışan Webasto olduğu fikri belirdi
Yok dostum webasto bagajda olmaz. Webasto caravellede benim bildiğim sadece motor suyunu ısıtmaya yarıyor. Arabanın altına yatıp bakabilirsen tam ortada egzozu olur onu görürsün. Webasto sadece belli bir sıcaklığın altına düşünce otomatk çalışıyor motor suyunu ısıtıyor. Manuel olarak kullanmak istiyorsan webastoya gidip bir kontrol paneli yaptırman gerekiyor. Bagajdaki ısıtıcı için buraya bakabilirsin
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Yok dostum webasto bagajda olmaz. Webasto caravellede benim bildiğim sadece motor suyunu ısıtmaya yarıyor. Arabanın altına yatıp bakabilirsen tam ortada egzozu olur onu görürsün. Webasto sadece belli bir sıcaklığın altına düşünce otomatk çalışıyor motor suyunu ısıtıyor. Manuel olarak kullanmak istiyorsan webastoya gidip bir kontrol paneli yaptırman gerekiyor. Bagajdaki ısıtıcı için buraya bakabilirsin
Anladım ben de zaten webasto konusunda yabancı forumlarda sizin yazdığınızı okumuştum siz ek ısıtıcı deyince onu webasto sandım.
Lakin bu REST tuşu olayı hala muamma
Linki şimdi okudum ısıtma olayı kafamda oturdu rest tuşu ek ısıtıcıyı kullanıyordur mantıklı. Lakin elektrikli ise ısıtırken yakıt tüketiminin artması neden ve soğutma olayı nasıl acaba
 
Son düzenleme:

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Anladım ben de zaten webasto konusunda yabancı forumlarda sizin yazdığınızı okumuştum siz ek ısıtıcı deyince onu webasto sandım.
Lakin bu REST tuşu olayı hala muamma
Linki şimdi okudum ısıtma olayı kafamda oturdu rest tuşu ek ısıtıcıyı kullanıyordur mantıklı. Lakin elektrikli ise ısıtırken yakıt tüketiminin artması neden ve soğutma olayı nasıl acaba
Passatta da vardı bu tuş yazın kısa bir yere uğrayıp dönerken basıyorduk gelene kadar klima içeriyi yine soğutuyordu. Ama sizde soğuk motorda nasıl oluyor bilmiyorum belki bagajdaki ek ısıtıcı bunu yapabiliyordur
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Ayrıca webastonun o kadar tüketmesi mümkün değil ya 8-10 saat çalışmada 1 litre yaktığı söyleniyor. Büyük ihtimal motor soğuk olduğu için o litreleri görüyorsun jettada da öyle 12 13 litre oluyor sabahları giderek düşüyor.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Ayrıca webastonun o kadar tüketmesi mümkün değil ya 8-10 saat çalışmada 1 litre yaktığı söyleniyor. Büyük ihtimal motor soğuk olduğu için o litreleri görüyorsun jettada da öyle 12 13 litre oluyor sabahları giderek düşüyor.
Tüketimi sıfırlayıp soğukken 4-5km dur kalk yol yapmıştım zaten 12.5 gösteriyordu mesafe de kısa olduğundan anlık 20 ye çıktı 5km sonra 11 e ve gittikçe aşağıya düştü zaten yani 0.2 lt falan yakmış olacakki anlık olarak yüksek çıktı.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Passatta da vardı bu tuş yazın kısa bir yere uğrayıp dönerken basıyorduk gelene kadar klima içeriyi yine soğutuyordu. Ama sizde soğuk motorda nasıl oluyor bilmiyorum belki bagajdaki ek ısıtıcı bunu yapabiliyordur
Kitapçıkta adam akıllı bilgi yok yabancı forumlarda bir sürü model olması ve dil farkı nedeniyle verimli olmuyor türkiyede araç sayısı zaten az artık servise gittiğimde soracağım ama pek umutlu değilim.
Benim aklımı bagajdaki ek ısıtıcı kurcalıyor. Eğer elektrikli ve tüketimi az ise yani aküyü bitirmeden 15-20 saat civarı çalışıyor ise otomobildeyken rest tuşunu uzun uzun saatlerce kullanırım güzel olur yok yakıtla çalışıyor ve dediğiniz gibi 10 saatte 1lt falan yakıyorsa o zaman daha da iyi saatlerce yine kullanırım.
Şuan nasıl çalıştığını bilmediğinden zararı olur mu emin olmadığımdan sadece zaruri durumlarda kullanıyorum. Ek ısıtıcı yada mümkünse Webasto ya bir kontrolcü koymayı düşünüyordum acaba motoru ısıtan webasto sürekli kullanıma müsait ve az yakıyor mu? Yada ek ısıtıcı her neyse.
Bir de soğutma konusunu ayrı merak ediyorum
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Webasto olanlar termal paket diye geçiyor. Sizin ki öyle mi sorabilirsiniz. Sizde webasto büyük ihtimal var ama kontrol paneli olmadığı için çalışmasına müdahale edemiyorsunuz. Yani rest tuşunun webastoyu tetiklediğini düşünmüyorum. Benim bildiğim fabrika çıkışı -10 -20 gibi derecelerde otomatik devreye giriyor motor suyunu ısıtıyor ısınan suyuda havalandırma ile içeriye veriyor. Soğutma olduğunu düşünmüyorum hiç duymadım. Webasto bayisine gidip detaylıca sorun bence vw yerine
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Webasto olanlar termal paket diye geçiyor. Sizin ki öyle mi sorabilirsiniz. Sizde webasto büyük ihtimal var ama kontrol paneli olmadığı için çalışmasına müdahale edemiyorsunuz. Yani rest tuşunun webastoyu tetiklediğini düşünmüyorum. Benim bildiğim fabrika çıkışı -10 -20 gibi derecelerde otomatik devreye giriyor motor suyunu ısıtıyor ısınan suyuda havalandırma ile içeriye veriyor. Soğutma olduğunu düşünmüyorum hiç duymadım. Webasto bayisine gidip detaylıca sorun bence vw yerine
Webastonun soğuttuğunu ben de bilmiyorum özelliği ısıtmak. Yabancılarda belli derecede motoru ısıtmak için kullanılıyor diyor kontrolcü ise ya aracı alırken alınıyor ya da sonradan eklenebiliyormuş. Ekleyenler de var hatta.
Ben sağ arkadaki elektrikli ısıtıcının hangi durumda çalıştığını ve Rest ile soğutmanın nasıl yapıldığına dair bilgi bulamadım. Yani bu Rest ısıtırken neyi soğuturken neyi kullanıyor acaba
Attığınız linke göre ısıtmak için sağ arkadaki elektrikli ısıtıcıyı kullanıyor olabilir bu ihtimali güçlendiren diğer şey ise normalde Transporterlarda ve bazı Caravelle lerde 72ah akü var hatta 60ah ile gelen bile var fakat bizdeki akü 105ah sebebi de bu olabilir. Tam anlamıyla dipsiz kuyu
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Webasto için eski modellerde sürücü koltuğu altında bir akü daha oluyordu. Sizde onun yerine yüksek amper akü var muhtemelen. Arkadaki her yerde ısıtıcı yazmışlar stop ettikten sonra 20 dakika çalışabiliyormuş. Webastoyu sürekli kullanmak içinde yükseltme kiti takman lazım demişler. En iyisi webasto bayisine gidip bilgi almak sanırım
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Webasto için eski modellerde sürücü koltuğu altında bir akü daha oluyordu. Sizde onun yerine yüksek amper akü var muhtemelen. Arkadaki her yerde ısıtıcı yazmışlar stop ettikten sonra 20 dakika çalışabiliyormuş. Webastoyu sürekli kullanmak içinde yükseltme kiti takman lazım demişler. En iyisi webasto bayisine gidip bilgi almak sanırım
Webastoya dair bu bilgileri nereden buldunuz rica etsem söyleyebilir misiniz?
Aslında evet Webasto bayisi muhtemelen sistemin işleyişini biliyordur zira giden çoğu araç ya Caravelle ya Vito oluyor
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Youtube yorumlara gördüm birisi yapmış
 

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,700
Beğeni puanı
11,462
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Google da arattığımda karşıma onlarca farklı bilgi çıkan bir soru işareti REST Tuşu ve bu konuda en güvenilir yer olduğunu düşündüğüm Otopark.com Forumunda doğru bilgiye ulaşmak istiyorum.

Sorum şu: 2015 Model Comfortline Caravelle'imiz var ve bugüne kadar Rest tuşunu hep kullandık. Aracı sürekli olarak Ben kullanmaya başlayınca bir şey farkettim bizdeki Rest tuşu araç çalışmamış olsa dahi istersek Sıcak istersek soğuk üflüyor. Bana bu durum garip geldi yani motordan aldığı ısıyı kullanıyor desem Motor sıcak değil onu geçtim soğutmayı nasıl yapıyor ve anlık olarak sıcak soğuk arasında sürekli değişim yapabiliyorum 10sn de cevap veriyor sıcakken soğuk yada soğukken sıcak oluyor.
Aracı ilk aldığımız günden bugüne Şoför kapısında Webasto etiketi var fakat herhangi bir kontrolcü yok biz de yok zannediyorduk. Yabancı forumlarda biraz gezince ise Webasto etiketi varsa Webastonun olduğunu fakat kontrolcü koyulmayabildiğini birkaç yerde okudum. Acaba ondan mı kaynaklanıyor?
Tüm Rest tuşları böyle mi yoksa sebebi Aslında Webasto olması mı?
Zaten bu araçlarda webasto, donanımda webasto olarak geçmez. Ek ısıtıcı veya ilave ısıtıcı olarak geçiyor. Ancak tabi ki webastonunda modelleri var. Sizin aracınızdaki VW için üretilen, motor suyunu ısıtmak için kullanılan bir model olabilir. Bu durumda kabin içerisine sıcaklık veremiyordur. Ek bir kontrolcü yapılıp kullanılabilir mi, o da kesin değil yani. Dediğim gibi tam olarak donanıma göre değişiyor.

Ben aracınızda kabini ısıtacak tipte bir webasto olduğunu zannetmem. Çünkü bu donanım soğuk iklime sahip ülkelerde sunuluyor, belki opsiyon olarak veya bir dönem VW getirmiş olabilir tabi. Kesin konuşmak istemem.

REST tuşu, motor ısındıysa, motor stop edildikten sonra motorun sıcaklığını içeri vererek aracı bir süreliğine ısıtıyor. REST düğmesi webastoyu tetikleyerek ondan alacağı sıcağı size vermiyordur. Ki zaten yukarıdaki linkteki videoda da gösterilmiş, motor soğuksa ve aracın ısınması gerekiyorsa ve webastonuz bu yönde bir webasto ise, zaten bagaj tarafındaki ızgaradan destek sağlayarak ısıtıyordur.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Zaten bu araçlarda webasto, donanımda webasto olarak geçmez. Ek ısıtıcı veya ilave ısıtıcı olarak geçiyor. Ancak tabi ki webastonunda modelleri var. Sizin aracınızdaki VW için üretilen, motor suyunu ısıtmak için kullanılan bir model olabilir. Bu durumda kabin içerisine sıcaklık veremiyordur. Ek bir kontrolcü yapılıp kullanılabilir mi, o da kesin değil yani. Dediğim gibi tam olarak donanıma göre değişiyor.

Ben aracınızda kabini ısıtacak tipte bir webasto olduğunu zannetmem. Çünkü bu donanım soğuk iklime sahip ülkelerde sunuluyor, belki opsiyon olarak veya bir dönem VW getirmiş olabilir tabi. Kesin konuşmak istemem.

REST tuşu, motor ısındıysa, motor stop edildikten sonra motorun sıcaklığını içeri vererek aracı bir süreliğine ısıtıyor. REST düğmesi webastoyu tetikleyerek ondan alacağı sıcağı size vermiyordur. Ki zaten yukarıdaki linkteki videoda da gösterilmiş, motor soğuksa ve aracın ısınması gerekiyorsa ve webastonuz bu yönde bir webasto ise, zaten bagaj tarafındaki ızgaradan destek sağlayarak ısıtıyordur.
Peki soğutma ve motor sıcak değilken ısıtması nasıl oluyor? Normalde benim bildiğim rest tuşu motor kapandıktan sonra kısa bir süre kullanım sağlıyor. Fakat ben kontağa anahtarı taktığımda zaman farketmeksizin soğutma ve ısıtma yapabiliyorum hatta 1 dk ısıttım diyelim soğuğa aldığımda 10sn de hemen soğuk üflemeye ardından sıcağa alırsam 10sn de hemen sıcak üflemeye devam ediyor
 

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,700
Beğeni puanı
11,462
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Peki soğutma ve motor sıcak değilken ısıtması nasıl oluyor? Normalde benim bildiğim rest tuşu motor kapandıktan sonra kısa bir süre kullanım sağlıyor. Fakat ben kontağa anahtarı taktığımda zaman farketmeksizin soğutma ve ısıtma yapabiliyorum hatta 1 dk ısıttım diyelim soğuğa aldığımda 10sn de hemen soğuk üflemeye ardından sıcağa alırsam 10sn de hemen sıcak üflemeye devam ediyor
İşte webasto sayesinde oluyordur motor kapalıyken ısıtması büyük ihtimalle.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
655
Beğeni puanı
353
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
İşte webasto sayesinde oluyordur motor kapalıyken ısıtması büyük ihtimalle.
O zaman sağ arkada elektrikli ısıtıcı yerine webasto oraya ısı veriyor mu diyorsunuz? Şu açıdan soruyorum eğer sağ arkadaki ısıtıcı Webastodan besleniyorsa elektrikli değildir çünkü webasto yakıtla çalışıyor
 

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,700
Beğeni puanı
11,462
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
O zaman sağ arkada elektrikli ısıtıcı yerine webasto oraya ısı veriyor mu diyorsunuz? Şu açıdan soruyorum eğer sağ arkadaki ısıtıcı Webastodan besleniyorsa elektrikli değildir çünkü webasto yakıtla çalışıyor
Aracın detaylı donanım bilgisini öğrenmeden her şey varsayım aslında.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
705
Beğeni puanı
543
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Araç sıfır mı? Belki önceki sahibi bir şeyler yapmıştır sıfır değilse
 
Üst