Rev matching'i nasıl yapıyorsunuz ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Merhabalar, arkadaşlar rev matching'i nasıl yapıyorsunuz? Ben debriyaja basiyorum dusmek istediğim vitese taktiktan sonra gaz veriyorum gazı sabit tutuyorum ve ayağımı debriyajdan kaldiriyorum. Sizler nasıl yapıyorsunuz?
Debriyaja ilk bastığınız anda mı gaza basıyorsunuz ?
 

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Çaat diye atıyorum gaza basılı tutmaya gerek kalmıyo tam oturuyo
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Bedirhan ben heel and toe'yu sormadım ki rew matching'i sordum ikisi farklı şeyler.
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Debriyaj basiliyken Gazi küçülteceginiz vitese takincami kokluyorsunuz yoksa olduğunuz viteste debriyaja bastığınız anda mi kokluyorsunuz ?
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Debriyaj basiliyken Gazi küçülteceginiz vitese takincami kokluyorsunuz yoksa olduğunuz viteste debriyaja bastığınız anda mi kokluyorsunuz ?
Vites 3 te mesela 2 bin devirde gidiyorum. Debriyaja basıyorum gaza 2 kere dip gaz bas çek yapiyorum. 2 ye çekip debriyajdan çekip gaza kokleyip uzuyorum. Sembolde rahat oluyor dizel araba
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Debriyaj basiliyken Gazi küçülteceginiz vitese takincami kokluyorsunuz yoksa olduğunuz viteste debriyaja bastığınız anda mi kokluyorsunuz ?
sıraya koymanın anlamı yok en hızlı nasıl yapılırsa öyle. En hızlı nasıl yapılır; debriyaja basınca direk gaza basarsın bir yandan da vitesi küçültürsün hepsi 1 saniye sürer zaten. Yani kısacası 1. sırada debriyaja basmak 2. sırada aynı anda gaz verip vites atıp debriyajı çekmek
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
dsg de d2 de rampa aşağıya inerken manuele alıp vites düşürdüğünüzde yaptığı olaydır, bir önce ki vitesin devrinde sabit tutulmaz sadece motor şişirilir ve güç yokken debriyajdan çekilerek sarsıntısız ve seri vites düşüşü sağlar, aynı zamanda akslar, motor-şanzıman kulakları, debriyaj balatası, triger kayışı gibi aşınmaya müsait parçaların ömrünü uzatır
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Ben gazı sabit tutuyorum yani 3ten 2ye aliyorsam mesala 3000 devire gelecekse tahmini 3000lik gaz verip ayagimi orada sabit tutuyorum debriyaji bırakınca hizlanacaksam biraz daha basiyorum gazi sabit tutmamin bir sakincasi varmi ?
 

Kim?

Panpa
15 Eyl 2016
1,024
1,994
2,770
Marka
Subaru
Vites değişirken araç (+-3) aynı hızda gidiyor fakat bulunduğum ile geçtiğim vites farklı devirlerde aynı hızı vermekte dolayısıyla özellikle yüksek devirlerde acelem yoksa debriyajı bırakmadan önce o vites ile arabanın hızının en yakın olduğu noktaya gelinceye kadar bekleyip debriyajı bırakıyorum. Şanzıman girişi ile motor çıkış devrini hizalamış oluyorum temel olarak. Adını bilmiyorum ama bence bu rev matching olsa gerek.

Örnek:
3. Vites 6000 devir de 90 ile gidiyorum ve 4. vitese yükselticem; araç 4. viteste iken 4000 devirde 90 ı görüyorsa debriyajı bırakmadan 4000 devire kadar bekliyorum ardından bırakıyorum.
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Kim? Rev matching sadece vites küçültürken yapılır vites yükseltirken yapılmaz.
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Vites değişirken araç (+-3) aynı hızda gidiyor fakat bulunduğum ile geçtiğim vites farklı devirlerde aynı hızı vermekte dolayısıyla özellikle yüksek devirlerde acelem yoksa debriyajı bırakmadan önce o vites ile arabanın hızının en yakın olduğu noktaya gelinceye kadar bekleyip debriyajı bırakıyorum. Şanzıman girişi ile motor çıkış devrini hizalamış oluyorum temel olarak. Adını bilmiyorum ama bence bu rev matching olsa gerek.

Örnek:
3. Vites 6000 devir de 90 ile gidiyorum ve 4. vitese yükselticem; araç 4. viteste iken 4000 devirde 90 ı görüyorsa debriyajı bırakmadan 4000 devire kadar bekliyorum ardından bırakıyorum.
Nasıl ya bizim arabada debriyaja basınca pıtaps diye düşüyor devir. 6k dan 4k ya inmesi 0.3 saniye falan sürüyor galiba. İster istemez devir çok fazla düşüyor vites yükselirken. Bunun da çözümü her vites atışta sanki 1. Viteste kaldiriyomus gibi debriyajdan yavaş çekip hafif gaza basmak. Bu balatayı hızlı bitirir ama sarsmadan sürmüş olursunuz
 

Kim?

Panpa
15 Eyl 2016
1,024
1,994
2,770
Marka
Subaru
Kim? Rev matching sadece vites küçültürken yapılır vites yükseltirken yapılmaz.
O zaman istediğin şey frensiz heel and toe. Bende bunun için ayrı başlık açınca daha seyrek konuşulan/bilinen birşey olduğunu zannettim.

Nasıl ya bizim arabada debriyaja basınca pıtaps diye düşüyor devir. 6k dan 4k ya inmesi 0.3 saniye falan sürüyor galiba. İster istemez devir çok fazla düşüyor vites yükselirken. Bunun da çözümü her vites atışta sanki 1. Viteste kaldiriyomus gibi debriyajdan yavaş çekip hafif gaza basmak. Bu balatayı hızlı bitirir ama sarsmadan sürmüş olursunuz
Bahsettiğim olay zannettiğinden daha hızlı gerçekleşiyor. Küçük motorlarda dediğin gibi devir düşüşü daha hızlı olur gerekirse debriyaj basılıyken gaz verebilirsin.

Bu yaptığım tamamen saçmada olabilir tek başıma arabayla vakit geçirirken farklı şeyler denemeyi seviyorum :)
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhabalar, arkadaşlar rev matching'i nasıl yapıyorsunuz? Ben debriyaja basiyorum dusmek istediğim vitese taktiktan sonra gaz veriyorum gazı sabit tutuyorum ve ayağımı debriyajdan kaldiriyorum. Sizler nasıl yapıyorsunuz?
Debriyaja ilk bastığınız anda mı gaza basıyorsunuz ?
Eskiden seri ve sert kullanımlarda revmatching için heel&toe yapardım. Fakat belim rahatsızlandığından beri heel&toe hareketi ciddi rahatsızlık veriyor. O yüzden eskisine göre çok daha önceden aksiyon alıp frene basmadan debriyaja basmışken bir aragaz verip öyle vites atıyorum ve debriyajdan çekiyorum. Çünkü revmatch işlemi sadece kavrama sırasındaki yükü hafifletmez, debriyaja basılıyken vites geçişini de kolaylaştırır.
 

mecagil

Profesör
9 Eki 2016
670
1,139
2,320
Ankara
Marka
Ford
Eskiden seri ve sert kullanımlarda revmatching için heel&toe yapardım. Fakat belim rahatsızlandığından beri heel&toe hareketi ciddi rahatsızlık veriyor. O yüzden eskisine göre çok daha önceden aksiyon alıp frene basmadan debriyaja basmışken bir aragaz verip öyle vites atıyorum ve debriyajdan çekiyorum. Çünkü revmatch işlemi sadece kavrama sırasındaki yükü hafifletmez, debriyaja basılıyken vites geçişini de kolaylaştırır.
bkz. kamyoncular :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve bt

mecagil

Profesör
9 Eki 2016
670
1,139
2,320
Ankara
Marka
Ford
bu arada, rev matching ve heel and toe birbirinden farklı şeyler değil. heel and toe frenlerken rev matching yapmanın yöntemidir. @Kim? in hızlanırken devir uygun kıvama düşsün de debriyajdan öyle çekeyim diye beklemesi de bir rev matching örneğidir. rev matching temel olarak kavramaya girecekken motor ve şanzımanın aynı devirde olmasını sağlamaktır. Bu işi yapmak için illa gaza basmana gerek yok yani. Mesela ağır volanlı bir araba kullanıyorsan ve boşta gazdan çektiğinde yeteri kadar hızlı devir kaybetmiyorsa, vites yükseltme işlemini hızlı gerçekleştirmen de araç için sağlıklı değil. İşte tam bu durumda da gaza basmadan rev matching yaparsın ki motor devri uygun duruma gelsin
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım