babayimben

Enes
Profesör
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
394
Beğeni puanı
835
Yaş
43
Konum
İstanbul
Marka
Opel
Merhabalar,

Geçtiğimiz günlerde Ankara'dan satın aldığım 1.18'i almadan önce motor, kaporta detaylıca incelemiştik, lastiklerin aşınma durumuna vs. de baktık, test sürüşü de yaptık, her şey tamamdı.
Ancak yola çıkınca 90 km/h'den sonra araç yavaş yavaş titremeye başladı, 120'den sonra titremeler iyice artıyordu, kesin jant yamulması diye düşündüm, zar zor İstanbul'a geldik.
İstanbul'da 500evler'de Feridun Usta'yı tavsiye ettiler, oraya gittim, ön 2 jant ciddi anlamda eğilmişti, arkada sadece birinde az bir eğilme vardı.
Usta'nın ifadesi ile acımasıza çukura girmiş araç, üstelik bir de lastikleri sökünce 2 ön lastikde balon olduğunu gördük.
Bu muhabbetler devam ederken satıcının "2 lastiği yeni" ifadesi geldi aklıma, açıkçası o an "12000 km'de araca neden lastik aldınız?" veya "neden sadece 2 lastik aldınız?" diye sormadığım için kendime kızdım.
Bu durumda kafamdaki senaryo şu; çok ciddi bir çukura frenleyerek girdi araç muhtemelen, ön 2 lastik patladı veya yarıldı, jantları da yamuldu. Bu lastikler değişti o yüzden. Arka 2 lastik sadece balon yaptı, jantlardan da bir tanesi yamuldu.

Neyse gelelim sonuca ve sorularıma;

1- Bu balonlu runflatlerle gezilir mi? Fotoğraflarını çekemedim, tam yanakla tabanın birleştiği yerde,
Gezilir mi derken birkaç ay idare etsin beni istiyorum, mali durumu biraz toparlayana kadar. Jant düzelten arkadaş korkuttu beni, çok fena patlar dedi runflat lastikler.
2- Bu şekil muayeneden geçer miyiz?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,699
Beğeni puanı
37,088
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Aracınız hayırlı olsun hocam.

Ustanın söylediği üzere hunharca çukura girilmiş olma ihtimali yüksek. İşin ilginç yanı jantı eğecek, runflat'i bile halledecek şekilde zarar verilmişse ön takımlara da muhakkak bir şeyler olmuştur. Siz bir gariplik sezmediyseniz de muhtemelen tamir ettirmişlerdir.

Sorunuza gelecek olursak; runflat lastikler sadece hasar aldıklarında ilk değişim yerine gidene kadar idare edebilsinler mantığıyla üretildiği için balonlu lastikle sürüş güvenli değil. Bir çakıl taşı, sert bir cisim oraya temas ettiğinde gümleme ihtimali hep vardır. Bir şekilde değiştirmenizi öneririm. Eğer maddi durumum gerçekten yok, böyle de kullanamam ne yapacağım ben şimdi diyorsanız da ön 2 lastiğe hasarsız ama çıkma ve ucuz olabilecek şekilde normal lastik alıp takabilirsiniz yeni runflat lastiklerinizi alacak bütçeye erişene kadar.

Bu şekil muayeneden geçer mi ? Lastik diş derinliğini ölçerken kontrol falan ederlerse o balon ağır kusur kapsamına girebilir. En azından mevzuatta şöyle diyor; ' Lastiklerin durumu kontrol edilir; lastiklerde araç güvenliğini tehlikeye atacak yıpranma, patlama, hasar var ise “Ağır Kusur” olarak muayene raporu tutulur. '
 
Son düzenleme:

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Beğeni puanı
832
Piyasadaki çoğu boyasız dahi olsa arabanın durumu böyle malesef ta çukur yada kaldırım patlama falan millet ırzına geçiyor arabanın hayırlı olsun öncelikle umarım öyle bir darbeden sonra araç dikiş tutar
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
8,341
Beğeni puanı
21,445
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Bir zincir en güçsüz yeri kadar güçlüdür derler aynısı lastik için de geçerli.Balon,çatlak,yanak yarılması varsa deforme yere darbe gelmesine gerek kalmadan başka yere gelen stres ile de lastik patlayabilir.Tavsiyem iyi lastik alana kadar çıkma lastikle yürümeniz.Zira runflatler patladığında içinde bulunan Çelik tel takım çamurluk içindeki plastiklere zarar veriyor
 

Toprak38

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,887
Beğeni puanı
11,287
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Çok düşük bi ihtimal de olsa jant-lastiğin başına gelenler bu arabadayken olmamıştır belki. Kimseye suç atmak istemem de arabadaki sağlam takımları ayrı satmış olabilirler çok gördüm yeni lastikleri söküp ayrı satan
 

babayimben

Enes
Profesör
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
394
Beğeni puanı
835
Yaş
43
Konum
İstanbul
Marka
Opel
Bilgiler için herkese teşekkürler,
Lastikleri değiştirmek şart görünüyor, 200-300 çıkmaya vereceğime bir şekilde yeni 2 lastik alacağım artık.
 

yenice

Asfalt Kurutucu
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
112
Beğeni puanı
105
Eski aracim 225/40/18 di. Jantlarim orjinal ve yamuk yoktu. 2 senelik kullanimda da cukurlara hep dikkat etmisimdir yanak ince oldugu icin. 1 tane kislik sifir, 1 tane yazlik sifir lastik attim balondan dolayi. Elbette cukurlara dustum ama oyle abartilacak kadar sert ve suratli degildir. Buna ragmen bahsettigim gibi 2 lastik cop oldu. Yaz kis lastik degisimlerinde az miktar yamukluklar oldugunu soyluyordu lastikciler ve duzelttiriyordum. Tabi lastikler runflat degildi. Runflatte balon yapacak kadar ne derece sert dusulmustur bilemiyorum. 2 yildir 1.16i de hic basima gelmedi. Gerci ebat 205/55/16 ve runflat oldugu icin kiyaslamak da dogru olmayacak.
 
Son düzenleme:
Üst