Sağ Şasi Kolu Onarimi / Şasisi İşlem Görmüş Araç Hakkında Sorular

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Rolf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Rolf

Cüneyt Kahraman
Takipçi
3
31
Marka
Toyota
Arkadaşlar merhaba.

Hiç bilgim olmadığı için bir konuda danışma ihtiyacı hissettim.

2005 model toyoto corolla otomatik hb 1.6 sol arabanın markası ve 490.000 tl fiyata araci aldim. Araci alirken ekspertiz yaptirmadim tanidiktan aldim ve sürüşüne motoruna baktim, bakimlari da tanidikta yeni yapilmisti. 2005 model arac diyip suruste sorun gormeyince de ekspertiz yaptirmadan aldim.Aracin sürüşü keyifli 100 ün üstünde denedim özellikle saga sola kayma yapmıyor. Ic kozmetigi de gayet iyi.hersey sorunsuzdu. Ta ki bu evragi kitapcigin arasinda bulana kadar. Burada sasi onarimi yaziyor ve önden kazasi baya büyük gözüküyor. Aracin surusu keyfi guzel araci kullanirken de bir sorun yok. Kaza 120.000 kilometrede olmus arac suan 222.000 kilometrede ve motorda ses bile yok. Ama internetten okuduklarim ve sase hakkinda yazanlar kafamı cok karistirdi. Aracın hasar kaydı sorgulaması parça sorgulaması da fotoğraf olarak ekledim servis kaydını da ekledim. Kaskodan yaptırılmış, agir hasar kaydı yok ama sase işlemli bir tezatta var burada. Bilgim de olmadığı için kafam yoruldu okudukça araştırma yaptıkça çorba oldu:)

1)Sizce bu araci kulllanmak güvenli mi?
2)Fiyata baktiginizda zararim var mi? Varsa ne kadar tahminen?
3) Araci kendinizin aldığını düşünürseniz artılar eksiler neler sizce?
4) sasede islem var serviste yapilmis kaskodan ama neden agir hasar kaydi yok normal 8977tl hasar gözüküyor.
1000004064.jpg

5) Atladığım bilmem veya yapmam gereken bir nokta varsa bilgilendirirseniz çok çok mutlu olurum. Ailemle kullandığım bu araçta kafamda soru işareti kalsın istemiyorum.
Ayrica ekspertiz yapmadan babanin oglundan arac almamak gerektigini cok aci bir sekilde ogrendim tecrube ettim. Kimseye guvenerek is yapmamak gerek malesef. Simdiden tesekkurler.
1000004063.jpg


1000004062.jpg
1000004061.jpg
 
1) önceden karıştığı kazalardan aldığı hasara bağlı,
2) tahmini 30-40k
3) kullanıp görmeden yorum yapmak pek doğru olmaz, ama daha önceden işlem görmüş parçalar biraz aklı kurcalar gibi
4) ağır hasar kaydı aracın piyasa değerine göre belli bir oranla girilen bir şey, belli bir tutarı geçmediği sürece ya da tek bir kazada çok fazla hasar olmadığı sürece girilmiyor pek
5) Aracı iyi bir expertize götürüp aracın detaylı kontrolünü sağlayın, önceden aldığı hasarın boyutu o zaman ortaya çıkar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Rolf
1-) Aracın yetkili serviste yapılmış olması güzel bir haber. Şasi kolunda işlem ibaresi biraz ucu açık kalmış. Tampon demiri ile bağlandığı kısımda ufak bir ezik düzeltme/taşlama işlemi de yapılmış olabilir, zincirle bilgisayarlı bir şekilde çektirerek düzeltme/kaynak gibi ağır onarım da görmüş olabilir. Faturaya göre aracın böyle bir kazaya rağmen hava yastıkları da açılmamış orjinal ve aktif bir şekilde olduklarını var sayarsak güvenlik konusunda trafikteki araçların bir çoğundan daha güvenli diyebiliriz ancak yine de en sağlıklısı iyi bir usta yada Expertize gerekli kısımları kontrol ettirmek olur.

2-) Aracın piyasası hakkında bilgim yok ancak şasede en ufak bir işlemin dahi araç değerini tahminim %20 eriterek satışını epey bir zor hale getirdiğini üzülerek belirtmem gerekiyor. Tampon boyasını bile kusur görüp ahlaksız pazarlık teklifi eden insanlarımız uygun fiyat yazsanız dahi biraz can sıkıcı olabilir.

3-) Değerinde olan her mal alınır, satılır. Önemli olan iki tarafında dürüst ve şeffaf bir şekilde ticaretini gerçekleştirmesi. Beklentiler doğrultusunda bu sorunun cevabı değişir. Ben bu işlemi bilerek uyguna aldıysam ve dediklerini doğrultusunda diyebileceğim tek eksi satarken uğraştırması olacaktır. Geri kalan sorunsuzluk, dayanıklılık, kullanım rahatlığı gibi konularda kendini kanıtlamış bir araç zaten.

4-) Aracın ağır hasar kayıtlı olması için perte ayrılması gerekiyor. Perte ayrılan bir araç sigorta şirketi tarafından satılır ve alan kişi tarafından toplanarak kullanılabilir ancak tramer sorgusunda 'Ağır Hasar' olarak geçer. Perte ayırma tercihini sigorta şirketi yapar, exper aracı inceledikten sonra rapor çıkar aracı yaptırmak mı daha karlı yoksa bu şekilde satmak mı diye hesap edip ona göre ilerlenir.

5-) Dost ticareti de olsa kontrol güvene mani değildir. Tatsız bir olay, malum işlemi kafaya takmak yerine iyi bir yerde hakkında detaylı bilgi edinmenizi öneririm.

Güzel günlerde kazasız sürüşler dilerim.
 
İyi bir ekspertize goturup kontrol ettirmeden bir şey demek zor ama şasi değil, şasinin ucundaki bağlantı demiri zarar görmüş. Yani bu rapora göre sasinin aslı zarar görmemiş. Ama bu tabi tek başına yetmez. Önden aldığı darbenin etkisiyle şasinin kendisinde de bir deformasyon olup olmadigini aracı lifte kaldırıp bakmaları gerekiyor. Değişen parçalara göre sasinin kendisinde yok gibi duruyor. Önden kaza yapmış ve ön camurluklar, kaput ve radyatöre kadar hasar almış gibi duruyor. Aracınızda airbag var mı bilmiyorum ama varsa airbag açmış olmasi da muhtemel.

Değişen parçalara bakıldığında ağır hasar kaydı alacak kadar bir kazası yok gibi duruyor. Dediğim gibi sizin Tarcanlar vb iyi bir ekspertize gidip aracı göstermeniz lazim. Ancak o zaman hasarın gerçek boyutu ortaya çıkar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve Rolf
Önden kaput ve iki çamurluğu etkileyecek bir kazada, tampon demirini bükecek herhangi bi kazada şasi ucunun zarar görmesi çok doğal. Tampon demiri direkt uçlara bağlı olduğundan demir büküldüğünde uçları da çekiyor haliyle. Benim gördüğüm çok büyük bir kaza değil yani en azından araç kazasız emsallerinden güvenlik olarak geride kalır gibi durmuyor. Yine de burdan yaptığımız yorumlar sadece tahmin, doğrusunu iyi bi ekspertiz veya kaportacıdan alabilirsiniz. Fiyat konusunda da bi şey diyemiyorum piyasaya hakim değilim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve Rolf
Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

1)Sizce bu araci kulllanmak güvenli mi?

Aracı kullanmakta herhangi bir güveni sıkıntıya sokacak durum yok, araç düz gidiyorsa ve airbaglerde onarım yoksa (yok görünüyor) içiniz güvenlik açısından rahat olsun.

2)Fiyata baktiginizda zararim var mi? Varsa ne kadar tahminen?

Ben Ocak sonunda bu fiyat bandında araçlara bakarak yeni bir araç almıştım ve üzülerek belirtmek isterim ki 2006 model 256.000 km'deki sol ön şase ucu işlemli olduğunu sonradan öğrendiğim bir Corolla HB 1.6 manuel ile 345.000 TL'ye el sıkışmıştım. Ancak şase ucu işlemli çıkınca vazgeçmiştim.
Sizin aracınızın otomatik ve km'sinin bir miktar daha düşük olduğunu düşünürsek aldığınız fiyat bu durumda gene de bir hayli yüksek kalıyor.

3) Araci kendinizin aldığını düşünürseniz artılar eksiler neler sizce?

Satarken zorlanmak ve yaşatacağı değer kaybı harici herhangi bir eksisi yok, aracın diğer içinize sinen tüm özellikleri de artıdır.

4) sasede islem var serviste yapilmis kaskodan ama neden agir hasar kaydi yok normal 8977tl hasar gözüküyor.

şöyle düşünmek daha doğru, aracınıza işlem yapıldığı gün (12 nisan 2017) dolar kuru 3.6 imiş. yani sizin aracınız yaklaşık 2500 dolar gibi bir paraya tamir görmüş.
o kaza allah korusun bugün yaşansa yaklaşık 80.000 TL ile tamir edilecek bir hasar bırakacaktı.

tramer kaydında toplam para önemli değil, o günün tarihi ve enflasyon ile günümüze yuvarlamak daha önemli...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Rolf
Az önce otorapordan ekspertiz yaptırdım. Sol sasi ucunda kaynatma ve çekme işlemi olduğunu söylediler. Airbag konusunda sol üst perdeden airbagde islem olduğunu ancak airbagin çalışır ve açılabilir vaziyette olduğunu ilettiler.
Aracin soldan kazasi var arac sahibinin dediğine göre kaskodan para almak için yazılmış ancak sasede islem olmamış.
Sonrasında ustama götürdüm krikoyla kaldırıp sol sasiye bakti o da islem olmadığını söyledi. Tabi krikoyla ne kadar verimli lifte gore bilemiyorum ama ekspertiz firmaları ufak işlemde bile hasarlı yazar islem yok sase sağlam dedi.

Her telden bir ses derken ben burada deneyimli arkadaşlara güveniyorum. Sizce nedir olay ben araci satarken kime güvenip ne yazacağım ya da İstanbulda Anadolu yakasında bu işi çözebilecek son noktayı koyabilecek birisi var mı ona mı götürmeliyim.

Bu arada aracin yasina gore motor fren yag civata vs hersey muthis durumda eksper raporunda da yaziyor. Hic sorun yok.İlk duruma göre bu bilgiler isiginda zarar etmismiyim güvenle sürebilir miyim.
1000004087.jpg
1000004086.jpg
 
Sadece sol perde airbagi değil anladığım kadarıyla torpido, direksiyonda aynı şekilde onarım yapılmış. İşlem yapılmış olarak işaretlenmiş çünkü.

Bu veya benzeri aracı ikinci elde alıyor olsam gerçekten ağır hasarlı parasına alırdım. Normal araba ile aynı fiyatı vermezdim.

Tramerde bulunan şasi kolu vb. maddeleri, ekspertizde çıkan airbag kusurları..
 
Her telden bir ses derken ben burada deneyimli arkadaşlara güveniyorum. Sizce nedir olay ben araci satarken kime güvenip ne yazacağım ya da İstanbulda Anadolu yakasında bu işi çözebilecek son noktayı koyabilecek birisi var mı ona mı götürmeliyim.
Daha önce de dediğim gibi tarcanlar ekspertizden randevu alın ve araçta gerçekten ne varmış ortaya çıksın. Böyle her usta farklı farklı bir seyler dedikce çözülmez bu iş. Biri saside çekme vs işlemi var diyor öbürü yok diyor. Böyle olmaz bu. Dedigim ekspertizden randevu alın ve olay açığa kavussun
 
Servisin ben kaza sonucu patlayan airbag'i tamir edeceğini hiç zannetmiyorum (Etse dahi faturada kesinlikle yazması gerekmez mi ? ), bana çok ilginç geldi, bunlar kalsın ben dışarıda yaptıracağım mı dendi ? Ya faturada yazılanlar dışında araçta işlem var ya da başka bir şey.

Konudan bağımsız ben bu ekspertiz firmalarından gerçekten nefret etmeye başladım. Özellikle kırmızı temalı olandan, yani kendilerini garantiye alıp yuvarlak şekilde konuşarak işi götürüyorlar. Aldıkları paralar gerçekten amacını aşmaya başladı, yakın zamanda gittiğim malum yerde full expertiz paketi 9.750 TL idi. (Tarcanlar'da paket yok tek fiyat 5k idi gerçekten diğerlerinden daha iyiler her konuda, Yeşil Oto Eksper de iyidir İst. Avr. yakasındaysanız.) Her şeye servis kontrol yazıyorsun, bişey sorunca da ben bilemem şöyle olabilir biz böyle yazmak zorundayız zart zurt.
 
Çok haklısın. Bugün görüştüğüm bir usta sağ ve sol şasisi patlamış aracın (özellikle sağ şasisi katlandı perte çıktı araba dedi) kendileri tamir edip ekspere götürmüşler. Eksper firması sol şaside işlem var sağ şasi orjinal demiş. + olarak da olmayan hasarı para kazanmak için yazılması da işin içinden çıkmamızı zorlaştırıyor. Vaziyet böyleyken ben de şaşırdım. Yarın sağlam bir usta buldum ona götüreceğim. Bakalım emektar ustalar mı kazanacak eksper firmaları mı? Buraya yazacağım :))
 
Servisin ben kaza sonucu patlayan airbag'i tamir edeceğini hiç zannetmiyorum (Etse dahi faturada kesinlikle yazması gerekmez mi ? ), bana çok ilginç geldi, bunlar kalsın ben dışarıda yaptıracağım mı dendi ? Ya faturada yazılanlar dışında araçta işlem var ya da başka bir şey.
En ufak civatayı bile yazan servislerin airbag gibi bir şeyi yazmaması ihtimal bile değil,
Abim 2000 model Megane coupe ile kaza yaptığında 3 airbag, emniyet kemeri patlamıştı ve araç servise gittiğinde rapora değişmesi gereken parçaların hepsi yazılmıştı, servis dışı işlem görmüş bu konudaki araç
Screenshot_2022-03-05-21-27-42-83_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg

Screenshot_2022-03-05-21-27-12-26_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg

Screenshot_2022-03-05-22-47-15-29_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg

Arabada hasar almış olan bütün parçalar için değişecek ibaresi vardı, hatta arka çamurluk yurt dışından gelecekti, kaput ve sürücü kapısı az hasar almasına rağmen onlar da değişecekti, kaza 2 sene önce oldu bide, o zamanlarda 43k gibi fatura çıkmıştı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Rolf