KAPALI Samara mı? Vega mı? Uno mu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, daha bir sene öncesine kadar sıfır km aldığım canım elantrama binerken elomu satıp hanıma otomatik araç almam dolayısıyla ve ayağımı yerden kesecek ve beni üzmeycek araç aramaktayım. Bu fiyat bandından uzak kaldığım için bilgi ve tecrübeleriniz için danışmak istedim. Ankarada ikamet etmketeyim sanayiye pek da yabancı biri sayılmam lakin usta gözüyle bakıp araba da almam. Çok kalıplaşmış düşünceleri oluyor. Bütçe yaklaşık 15-17 bin tl civarında olacak boyalı olması önemli değil çürüğü vs olmasın motor şanzıman ateşleme çok büyük masraf çıkarıp üzmesin, zaten aldığım aracın bütün sıvıları, fren bakımı, termostat, yağ pompası vs, ateşleme düzeneği muhakkak elden geçecekdir. Lpg de beni üzmeyecek sanayiyi çok sevmeycek, yürütme maliyeti uygun bir araç aramaktayım. Hidrolik direksiyon şart değil ama olursa da fena olmaz.

Dolayısıyla kısa araştırmama göre ilk aklıma yatan araçlar Samara, Vega ve Uno oldu. Fikirlerinizi bekliyorum


Asıl gönlümde yatan aslan araç kullanmayı ilk öğrendiğim flash s aslında :D ama şu anda düzgün kondisyonda bir araç bulmak imkansıza yakın gibi gördüğüm kadarıyla, eğer varsa tanıdık bildikte; orjinal döşemeli, jantları, yan şeritleri, ön sis farları hala mevcut, lpg problemi olmayan bir araç incelemek isterim :D aklım aslında hep kendisinde :D
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Favorit ve formanlarin çok yaktigina dair okuduklarim var, sizin tecrübeniz oldu mu ?
Samaradan az yaktığımız söylenir genelde

17 bine kadar çıkıyorsa flash s veya uno derim bu arada. Yine favorit-felicia ile ilgili soru varsa yardımcı olurum elimden geldiğince. Ladaları sanayide de pek sevmiyolar (en azından benim çevrem)
 
Son düzenleme:

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai
Samaradan az yaktığımız söylenir genelde

17 bine kadar çıkıyorsa flash s veya uno derim bu arada. Yine favorit-felicia ile ilgili soru varsa yardımcı olurum elimden geldiğince. Ladaları sanayide de pek sevmiyolar (en azından benim çevrem)
Favoritle bir sorun yaşadınız mı bu yapacağımı söylediğim "zaten aldığım aracın bütün sıvıları, fren bakımı, termostat, yağ pompası vs, ateşleme düzeneği muhakkak elden geçecekdir. "bakımlardan sonra ?
 

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai
Felicia'da da benzinli bulmak imkansız gibi olduğundan karbüratörlü tercih diliyor diye biliyorum ama yanılıyor muyum ? enjksiyonlular lpg de problem yaratıyor diye okudum başka forumlarda.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Felicia'da da benzinli bulmak imkansız gibi olduğundan karbüratörlü tercih diliyor diye biliyorum ama yanılıyor muyum ? enjksiyonlular lpg de problem yaratıyor diye okudum başka forumlarda.
Favoritle bir sorun yaşadınız mı bu yapacağımı söylediğim "zaten aldığım aracın bütün sıvıları, fren bakımı, termostat, yağ pompası vs, ateşleme düzeneği muhakkak elden geçecekdir. "bakımlardan sonra ?

Favoritle ilgili 1 yıllık günlük kıvamında bi konum var bi bakabilirsiniz yaşadığım en ufak soruna kadar yazdım konuya. Dediğiniz yenilenecek şeyler dışında pek sorun yaşadığım söylenemez. Ben de bir yıllık süreçte hemen hemen tüm soğutma ve ateşlemeyi yenilemiş oldum parçalar ömrünü tamamladıkça, onun dışında bi de frene el attım ben fren merkezini hidroliğini falan yenilemiştim. Bunlar dışında ufak tefek ara ara sanayiye uğramak gerekebiliyor ama o fiyatlarda ne alsanız sonuç farklı olmaz genelde fiyatı üzecek şeyler olmuyor ben öğrenci halimle yürütebiliyorum.

Feliciada da enjeksiyonlulara sıralı sistem lpg takmıyorlar genelde ondan yana sıkıntı yaşanıyor. Bi de felicianın benim favoritle aynı motoru olanlar var ki zaten 17bin tl civarına ancak onlar bulunabiliyor
 

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai

Favoritle ilgili 1 yıllık günlük kıvamında bi konum var bi bakabilirsiniz yaşadığım en ufak soruna kadar yazdım konuya. Dediğiniz yenilenecek şeyler dışında pek sorun yaşadığım söylenemez. Ben de bir yıllık süreçte hemen hemen tüm soğutma ve ateşlemeyi yenilemiş oldum parçalar ömrünü tamamladıkça, onun dışında bi de frene el attım ben fren merkezini hidroliğini falan yenilemiştim. Bunlar dışında ufak tefek ara ara sanayiye uğramak gerekebiliyor ama o fiyatlarda ne alsanız sonuç farklı olmaz genelde fiyatı üzecek şeyler olmuyor ben öğrenci halimle yürütebiliyorum.

Feliciada da enjeksiyonlulara sıralı sistem lpg takmıyorlar genelde ondan yana sıkıntı yaşanıyor. Bi de felicianın benim favoritle aynı motoru olanlar var ki zaten 17bin tl civarına ancak onlar bulunabiliyor
Anladım çok sağolun
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Samaradan az yaktığımız söylenir genelde

17 bine kadar çıkıyorsa flash s veya uno derim bu arada. Yine favorit-felicia ile ilgili soru varsa yardımcı olurum elimden geldiğince. Ladaları sanayide de pek sevmiyolar (en azından benim çevrem)
Samara daha ekonomiktir diye bilirdim ama elimde dediğinin aksini ispatlayacak bir şey de yok :D Doğrudur :)

@cerberra Eğer durum böyleyse benim tavsiyem Uno 1.1 modeli olur. 1.4'ün o kasaya eğlenceli çevik bir karakter kazandırdığını ve bunun da güvenliğini ciddi tehlikeye attığını düşünüyorum =)
O yaştaki ve o bütçeceki hiçbir modelde lpg öneren birisi değilim. Biraz da o yüzden Uno'nun 1.1 benzinli versiyonunu önerdim.
Lada Vega'dan özellikle uzak durun derim. Lada, Samara'dan sonra Vega'da bir şeyler denemiş ama olmamış :D 2 sene bilfiil klimalı bir Lada Vega ile uğraştım. Araç gerçekten onarım tutmuyor, tamir tutmuyor. Tekrar tekrar bozuluyor, aynı yeri de bozuluyor başka yeri de bozuluyor. O konuda Samara çok daha az baş ağrıtır.

Ne marka bakarsanız bakın o yaştaki her araçta çürüme olur. Buradaki esas mesele önceki sahiplerinin bunlara ne kadar önlem aldığı, ne kadar bakım yaptığıdır. O yüzden bakacağınız her araçta özel olarak kaportanın pas&çürük kondisyonuna dikkat etmeniz gerekir.

Ankara'da yaşadığınızı görerek size Suzuki Swift 1.0 ve Subaru Justy 1.0 seçeneklerini de önerebilirim. Tabii ki yavaş ama ciğerli eğlenceli araçlardır. :) Ford Festiva'lara da bakabilirsiniz. Klimalı seçenekleri vardır. Ama son zamanlarda fiyatları nasıldır hiç bilmiyorum.

Önerilerimin tümünü benzinli olarak düşünün.

Kolay gelsin
 

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai
Samara daha ekonomiktir diye bilirdim ama elimde dediğinin aksini ispatlayacak bir şey de yok :D Doğrudur :)

@cerberra Eğer durum böyleyse benim tavsiyem Uno 1.1 modeli olur. 1.4'ün o kasaya eğlenceli çevik bir karakter kazandırdığını ve bunun da güvenliğini ciddi tehlikeye attığını düşünüyorum =)
O yaştaki ve o bütçeceki hiçbir modelde lpg öneren birisi değilim. Biraz da o yüzden Uno'nun 1.1 benzinli versiyonunu önerdim.
Lada Vega'dan özellikle uzak durun derim. Lada, Samara'dan sonra Vega'da bir şeyler denemiş ama olmamış :D 2 sene bilfiil klimalı bir Lada Vega ile uğraştım. Araç gerçekten onarım tutmuyor, tamir tutmuyor. Tekrar tekrar bozuluyor, aynı yeri de bozuluyor başka yeri de bozuluyor. O konuda Samara çok daha az baş ağrıtır.

Ne marka bakarsanız bakın o yaştaki her araçta çürüme olur. Buradaki esas mesele önceki sahiplerinin bunlara ne kadar önlem aldığı, ne kadar bakım yaptığıdır. O yüzden bakacağınız her araçta özel olarak kaportanın pas&çürük kondisyonuna dikkat etmeniz gerekir.

Ankara'da yaşadığınızı görerek size Suzuki Swift 1.0 ve Subaru Justy 1.0 seçeneklerini de önerebilirim. Tabii ki yavaş ama ciğerli eğlenceli araçlardır. :) Ford Festiva'lara da bakabilirsiniz. Klimalı seçenekleri vardır. Ama son zamanlarda fiyatları nasıldır hiç bilmiyorum.

Önerilerimin tümünü benzinli olarak düşünün.

Kolay gelsin
Çok sağolun, Vega hakkindaki daha önce duyduklarimindan farklı şeyler söylediniz, sahibinden duymak daha iyi tabi :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Uno kullanmıştım araba tatlıydı ama ön düzen genelinde sorunluymuş ki bunda da biraz 'laçka' idi
Ön düzen tıpkı Tipo/Tempra gibi biraz hassas yapıda. Ama arabanın 900 kg'dan bile hafif olması sayesinde standart kullanımda durumu iyi idare ediyor. Tabii sert çukur tümseklerle muhatap edilirse o zaman hafifliği filan da durumu kurtaramaz.
Düzgünce elden gecirilse bir iki sene idare etmez mi toplu bir UNO UNO
Düzgün kullanılırsa idare eder.
 

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, daha bir sene öncesine kadar sıfır km aldığım canım elantrama binerken elomu satıp hanıma otomatik araç almam dolayısıyla ve ayağımı yerden kesecek ve beni üzmeycek araç aramaktayım. Bu fiyat bandından uzak kaldığım için bilgi ve tecrübeleriniz için danışmak istedim. Ankarada ikamet etmketeyim sanayiye pek da yabancı biri sayılmam lakin usta gözüyle bakıp araba da almam. Çok kalıplaşmış düşünceleri oluyor. Bütçe yaklaşık 15-17 bin tl civarında olacak boyalı olması önemli değil çürüğü vs olmasın motor şanzıman ateşleme çok büyük masraf çıkarıp üzmesin, zaten aldığım aracın bütün sıvıları, fren bakımı, termostat, yağ pompası vs, ateşleme düzeneği muhakkak elden geçecekdir. Lpg de beni üzmeyecek sanayiyi çok sevmeycek, yürütme maliyeti uygun bir araç aramaktayım. Hidrolik direksiyon şart değil ama olursa da fena olmaz.

Dolayısıyla kısa araştırmama göre ilk aklıma yatan araçlar Samara, Vega ve Uno oldu. Fikirlerinizi bekliyorum


Asıl gönlümde yatan aslan araç kullanmayı ilk öğrendiğim flash s aslında :D ama şu anda düzgün kondisyonda bir araç bulmak imkansıza yakın gibi gördüğüm kadarıyla, eğer varsa tanıdık bildikte; orjinal döşemeli, jantları, yan şeritleri, ön sis farları hala mevcut, lpg problemi olmayan bir araç incelemek isterim :D aklım aslında hep kendisinde :D
Kol kası çalışmak için en iyisi Lada Vega. 1 ay kullandım kollarım gelişti.. 😁😁
 

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai
Ön düzen tıpkı Tipo/Tempra gibi biraz hassas yapıda. Ama arabanın 900 kg'dan bile hafif olması sayesinde standart kullanımda durumu iyi idare ediyor. Tabii sert çukur tümseklerle muhatap edilirse o zaman hafifliği filan da durumu kurtaramaz.

Düzgün kullanılırsa idare eder.
İtina ile kullanırız artık :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım