şase ve fren patlaması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tyln

Profesör
10 Eki 2016
351
690
1,845
Marka
Renault
dostlar şimdi size bir sorum olacak ama bunun için başımdan geçeni yazarsam daha anlaşılır olacağını düşünüyorum.

3 gün önce rampa aşağı inerken önümdeki kavşağa yaklaşırken kırmızıda durma amaçlı frene bastım ama birden pedal boşaldı.birkaçkere pedalı pompaladım ama fren yoktu.aha dedim hidrolik patladı biryerden şimdi girdik birine derken yeşil yandı önüm açıldı.vites düşürme ve el freninin çalışmasıyla birazda şansımın yaver gitmesiyle filan düze gelip durdum.hemen kaputu açayım hidroliğin seviyesine bakıyım dedim demez olaydım.bir duman çıkıyor bir duman çıkıyor aha arabada yanıyor dedim.ön tekere giden hidrolik hortumu rezidans gibi kızarmıştı ve kablonunda temas ettiği yerden tütüyordu.hemen yangın tüpünü aldım sıkacaktımki akü başını sökmek aklıma geldide yangınıda önledim.
tabi çekici filan çağırdım sanayiye çektirdim.çalıştığım için arabam tamir edilirken başında değildim ama ustanın bana dediği şasi yapmışmış.olayı anlattım frenle ne alaka dedim hidroliği ısıttığı için fren merkezini kitlemiş.tekerdeki tamir kitini filanda patlatmış.şase çıkma sebebide dinamonun fazla şarj edip içinin yanması ve kısadevre yapmasıymış.sonuçta tamir edilip güzel bi hesap ödedim ama hala tam anlayamadığım kısım şu.hidrolik sıvısı ısınsada iş görmezmiydi ve o hava alma kısımları patlasada bir miktar hidroliğin iş görüp frenin azda olsa tutması gerekmiyormuydu?

bu konuda aydınlatabilceklere şimdiden teşekkürü borç bilirim.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Konu hakkında malesef pek bir bilgim yok ama büyük geçmiş olsun hocam allah korumuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,693
2
9,626
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Hidrolik Ne Zamandır Duruyor , Değişimleri Gerekli Derecelerde Yapıldı Mı , Doğru Hidrolik Isıya Dayanıklıdır , En Kötüsü Bile Tahmini "200" Dereceye Kadar Dayanır , Ama Fren Hidroliği Nem Tutan Hatta Kendine Çeken Bir Maddedir Ve Periyodik Aralıklarla Doğru Düzgün Değişmesi , Komple Sıfırlanması Lazımdır , Geçmiş Olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve Porsche

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
Gayet mantıklı aslında. Ama tam olarak şase denemez buna bence. Benim bildiğim o dinamo, akımı ya da amperi -bilmiyorum elektrik bilgim pek iyi değil- belirli bi seviyede tutarak çalışması gerekiyordu. Ama onu yapmamış işte kerata. Haliyle ortaya çıkan fazla ısı hidroliği kaynatmış boruyu kızartmış. Ama benim aklıma takılan şu, dinamo kayış ile çalışan bi sey ve hidrolik üniteden uzakta kalıyor nasıl becermiş o boruyu ısıtmayı? Araç neydi bu arada?
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Gayet mantıklı aslında. Ama tam olarak şase denemez buna bence. Benim bildiğim o dinamo, akımı ya da amperi -bilmiyorum elektrik bilgim pek iyi değil- belirli bi seviyede tutarak çalışması gerekiyordu. Ama onu yapmamış işte kerata. Haliyle ortaya çıkan fazla ısı hidroliği kaynatmış boruyu kızartmış.
Ben de aynısını anladım valla, hidrolik üniteden uzak kaldığı konusunda pek emin değilim ama...
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve Porsche

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Fren tertibatı ile şase yapma mevzusunu hayatımda ilk kez duyuyorum ve duyduğum en saçma açıklama olabilir (ustanın dediği).
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hidrolik Ne Zamandır Duruyor , Değişimleri Gerekli Derecelerde Yapıldı Mı , Doğru Hidrolik Isıya Dayanıklıdır , En Kötüsü Bile Tahmini "200" Dereceye Kadar Dayanır , Ama Fren Hidroliği Nem Tutan Hatta Kendine Çeken Bir Maddedir Ve Periyodik Aralıklarla Doğru Düzgün Değişmesi , Komple Sıfırlanması Lazımdır , Geçmiş Olsun.
@motorsinann . Şasenin sebep vermesi olayını mantıklı açıklama olarak görmedim.
Gayet mantıklı aslında. Ama tam olarak şase denemez buna bence. Benim bildiğim o dinamo, akımı ya da amperi -bilmiyorum elektrik bilgim pek iyi değil- belirli bi seviyede tutarak çalışması gerekiyordu. Ama onu yapmamış işte kerata. Haliyle ortaya çıkan fazla ısı hidroliği kaynatmış boruyu kızartmış. Ama benim aklıma takılan şu, dinamo kayış ile çalışan bi sey ve hidrolik üniteden uzakta kalıyor nasıl becermiş o boruyu ısıtmayı? Araç neydi bu arada?
Mantıklı. Şöyle mantıklı. Bir yerde elektrik sisteminde tutarsızlık varsa başka noktalarda da kısa devreye neden olabilir. Usta sadece söylediği yerleri kontrol ettiyse bence yetersiz. Daha kapsamlı kontrol yapması gerekir. Fren tertibatının yakınında elektriğe dair en küçük kablo, sensör, müşür vb. ne varsa hepsinin kontrol edilmesi gerekir. Bunların biri veya birkaçı birden zarar görmüş olabilir, daha önemlisi arızayı nüksettirebilir.

Fren hidroliği yüksek sıcaklıklara dayanabilir ama bir noktadan sonra o da kaynayıp özelliğini kaybedebilir. Frenin hiç tutmama sebebi sistemde bir yerden aşırı basınç nedeniyle kaçak yapması olabilir veya fren merkezini kilitleyip iş görmez hale getirmesi olabilir.

Geçmiş olsun.
 

tyln

Profesör
10 Eki 2016
351
690
1,845
Marka
Renault
Valla sagolun ucuz atlatmis oldum.benim gordugum kadaryla fren merkezinin altinda kablolar var ve o kablolardan on tekere giden hortuma temas eden nokta vardi.dinamo ariza yapinca oradaki kablolardan kisa devre yapip temas eden kablo hortumu isitti.zaten fren merkezinide degismisler hep :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Porsche

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Fren hidroliğinin bu kadar ısınması için kmlerce rampa aşağı frene basmak falan lazım. Hayır debriyaj yaksan ordan hidrolik rezervuarındaki hidroliği kaynatmış desen debriyajlık bir durum da yok. Valla milyonda bir ihtimal neyse ki size bir şey olmamış Allah korusun ne zaman ne olacağı belli olmuyor..
Bu arada her sıvının bir ömrü olduğunu unutmayalım
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
akü 12v ile çalışıyor, şarj halinde akü her koşulda 14v ile beslenmek zorunda, alternatör motor devrine bağlı olduğu için ürettiği akım yüksek olursa bunu dengelemek için regülatör parçası kullanılıyor
bu parça arıza yaparsa yüksek akım oluşturur ve yanar
mantıklı bir sebep olabilir bu sektörde neler neler var :)
pedala bastığınızda en nazik yer nereyle hidrolik oradan çıkar, basınç çok yüksektir kaçakta olduğu için tutmaz :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım