Seat Leon 1.6 TDI DSG

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,388
Beğeni puanı
1,928
Puanları
2,520
Konum
Amsterdam
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba,

Biraz zaman geçsin, arabayı tam olarak anlayıp, öyle yazmak istedim, ondan gecikti :)
Aracımı kendimce anlatırken, çok yakın zamanda sattığım Golf 7 TDI DSG ile, şu an evimizde, eşimin kullandığı Focus 1.5 TDCI PS (35k km , MK3.5 TrendX) ile ve son olarakta 2013 yılında aldığım ilk Leon um ile az da olsa karşılaştırmalar yapacağım. Umarım fikir verebilir...

İlk olarak belki çoğunuzun bildiği üzere aracımı ikinciyeni.com üzerinden, ihaleyi kazanarak aldım. Bu bölüm ile ilgili tecrübelerimi zaten o konuya yazmıştım. Kısaca, bence çok başarılı ve arabayı alıp kullandıkça da güvenilir bir sistem olduğunu düşünüyorum. Özellikle benim gibi biraz kısıtlı zamanı olup, araba aramakla çok zaman harcayamayacak, 2nci el alıcıları için güzel bir seçenek.

Araca gelelim.
Araç 2017 model, makyajlı veya piyasa tabiriyle Mk3.5 denen, Seat Leon 1.6 TDI DSG Style.
Ben aracımı 31.6k km de satın aldım .. şu anda 36k km ye geldi.

İncelememi tasarım gibi sübjektif konuları dışarda bırakarak,
- Donanım
- İç Mekan
- Motor / Şanzıman
- Performans
- Konfor / Yol tutuş
- Tüketim
ve son olarak kendi genel değerlendirmem ile tamamlayacağım. Biraz uzun olacak, şimdiden özür :)

Donanım

Style paket, aslında Leon un en boş paketi ancak arabam pek öyle boş değil. Aşağı yukarı makyajlı Golf Comforline ile denk gibi... yani otomatik klima, farlar, silecekler, kararan dikiz aynası, Cruise Control ve bluetooth bağlantısı gibi özellikle standart olarak geliyor. Bu donanım benim için gayet yeterli olmakla birlikte, benim aracımın üzerinde büyük ekranlı üst seviye arabirim (ve bu arabirimle gelen, CD çalar ve +2 hoparlör) vardı. Buna ek olarak, aslında alırken farkında olmadığım geri görüş kamerası ve Apple Car play, Android Auto ve mirror link özellikle de geldi.

donanım olarak sürüş konfor paketi olan 2015 model Golf Comfortline ım dan oldukça ilerde. Focus u bu karşılaştırmada dikkate bile almıyorum lakin o çok boş bu araçlara göre. Zaten belli olan bir konu bu.

Donanımların çalışması konusunda bir problem yaşamadım. Ses sistemi olarak gayet başarılı (bu benim için önemliydi lakin araba da çok ça zaman geçirip, müzik dinliyorum), tipik VW donanımları gibi sorunsuz, ortalamanın üzerinde ama en iyi olmayacak şekilde çalışıyorlar. fiyat seviyesine göre iyi dememek için bir neden yok.

İç Mekan

İç mekan, hacimsel olarak gayet başarılı. Bir şekilde, sanki arka taraftaki diz mesafesi Golf ten biraz daha iyi bile olabilir. Focus dan hem hacim hem de kullanışlılık olarak hem ön, hem de arakada daha iyi. Bu söylerken iri biri olduğumu belirtiyim (196cm, 115kg). Yani daha normal ebatlardaki arkadaşlar bu handikapları daha az yaşarlar Focus da. Ama bu araca inip binmek (ve Golf e de) hem daha kolay hemde aracı kullanırken sanki daha bir rahat his veriyor (hacimsel olarak).

İç mekan tasarımı sübjektif, kimisi beğenir, kimisi beğenmez lakin ben beğenenlerdenim. Kullanışlılık olarak iyi, özellikle eşya gözleri bakımından, orta konsol da Golf ten daha iyi, ama kapı gözleri bakımından daha kötü. Hacim olarak iyi ama Golfün kapı gözleri hem daha büyük hem de kulanışlı. Bu gözleri sıkça kullandığımdan benim için önemli diyebilirim. Focus iç mekan da sunduğu saklama alanları olarak çok zayıf. Ne zaman arabaya binsem, telefon ve cüzdanımı koyacak yer arıyorum ve hiç te hoşuma gitmiyor. Heleki araçta birden fazla kişi olursanız durum daha da kötüleşiyor. O iç hacim de yaşanan sıkıntı bura da kendini gösteriyor. Torpido konusunda sanırım Golf >=Leon> Focus diyebiliriz.

İç mekan kalitesi olarak, kısaca şunu diyebilirim. Golf te dokunduğunuz her yer ve her şey, Leon dan kaliteli. Leon kalitesiz hissettirmiyor, gayet makul bir kalite de, ama iki aracı uzun süre kullandığınız da, örneğin aynı tasarıma sahip klima kumandasının tuşu bile Golf te daha kaliteli... Golfün kapıları, kapı kaplamalar, yumuşaklığı, iç gözlerdeki kaplamalar, torpidosu, stepne alanının daki özen... vs... bunların hepsi daha iyi ... zaten bence yegane fark burada... Focus ile kıyaslarsak, direksiyon dışında Leon un iç mekanı yine Focus dan iyi.. focus un kapıları taş gibi.. ama bu donanım seviyesi ile ilintili de olabilir. Sadece direksiyon olarak Focus, Leon un bence çok kötü olan direksiyon simidinden daha iyi bir çözüm sunuyor. Leonun iç mekanın daki belki en zayıf halka o direksiyon simidi. Çok ince ve malzeme kalitesi, Golf ile kıyaslanınca kötü.

İlginç ve hoş bir süpriz olarak Leon Mk3.5 da, daha önce sahip olduğum Mk3 de ki, göğüs ve gösterge panelinden gelen trim seslerinden eser yok. Emin olun bunu gayet ciddi test ettim. Trim sesi yokki bu aracı 31k km de aldım (öncesini bilmiyorum yani), Leon Mk3 ü 0km almıştım. Biraz elle yokladığımda, örneğin ön göğüs ve vites koluyla uzanan bölümü hareket ettirmek imkansız gibi, çok net monte edilmiş. Bu benim için güzel bir süpriz oldu. İlk Leonum da sunroof vardı ki onun kendine has bazı sorunları olabiliyordu, onu bir kenara koyduk. Kapılardan bazen otopark içi manevraların da (mesela eğimin ve dönüş açısının birden değiştiği, kat iniş çıkışlarında) Mk3 de gelen sesler azalmış... ama Golf kadar sessiz değil.. mevcut durum benim kulağımı tırmalamıyor... karşılaştırdığım için yazıyorum sadece... Focus da, yolda giderken pek bir trim sesi yok, ama bacak çarpması veya elle yokladığınızda ön bölüm gayet gıcırdıyor... belki çok sert asfalt veya stabilize yollarda trim sesi gelebilir, ancak şu an içi yok böyle bir durum.

Son olarak ana ünite olarak ta bir kaç kelam edeyim ... Leon düşünenler büyük ekran alsınlar. Hem kullanışlılığı iyi, hem ek 2 tweeter geliyor, hem de iç mekanın havasını değiştiriyor. Başarımı yüksek ve ses kalitesi tatminkar (Golf ile denk) VW grup taki diğer üniteler gibi araç ile ilgili bir çok özelliği buradan da kontrol edebiliyorsunuz. Çözünürlüğü iyi .. daha iyi tabiki olabilir ama geri görüş kamerasında, eğer kamera temiz ise tatminkar diyebilirim. Golf 7 nin standart ünitesi günü kurtarırken, Focus hem ünite, hem gösterge panelindeki çağ dışı ekranı, hemde 6 hoparlöre göre sunduğu ses kalitesiyle mağlesef çok kötü. Üst donanımda bunlar tabiki değişiyor ve muhtemelen ses kalitesi de iyileşir ama 2016 model yılı için bile vasat..

Motor / Şanzıman

Leon ve Golf özünde aynı motor ve şanzımanı kullanıyorlar. Tam farklarını bilmiyorum ama kağıt üzerinde Leon 5hp daha güçlü benim 2015 Golfümden ... Bu haliyle, ilk marş ve start stop çok daha az titreşimli .. muhtemelen VW bir güncelleme yapmış. DSG de bir değişiklik yok ... huyu suyu aynı... sadece bu araba Golf e göre biraz daha az vites değiştiriyor... sanırım aracın biraz daha hafif olması veya yazılımda ki bir güncellemeden dolayı alt devirden (1500 devir altı) daha kolay kurtuluyor ve kurtulabildiği için de vites düşürmüyor. Bu durumu bir çok kez aynı güzergah ve denemeler ile test ettiğim için kesinlikle olarak belirtebilirim.
Motor biraz daha sesli (Golf e göre) ama bu yalıtım ile ilgili de olabilir.

Focus ile kıyaslandığında, 1.5 TDCI motor, çift kavramalı PS ile birlikte, bence VW grubundaki uyum da değil ... Bunu söylerken elimdeki hissiyat, özellikle Focusun az gazla bile verdiği anlık, gayet yüksek çekiş gücü... sanki gaza az değilde, yarım basmış gibi çekiyor araç... haliyle çok yüksek bir performans sunuyormuş hissiyatı veriyor (aslında o kadar değil tabi) ... ama bu, zaman zaman size gereksiz bir ivemelenme ve muhtemelen de tüketim olarak geri dönüyor. Geçişler konusunda ise hem DSG hem PS çok pürüzsüzler... DSG sadece biraz daha hızlı (ki 1.6 dizel için gerekli bir durum da değil) ... PS de bazen vites düşürmesi gereken yerde, bunu yapmayıp biraz hantal kalabiliyorken DSG genelde bir veya bir kaç vites düşürüp size daha uygun bir hızlanma sağlayabiliyor.

Bu arada Golf de, vites değiştirmek için kulakçıklar varken, Leon da yok. Focusda da yok (donanım ile gelebilir tabi) ... Focusun manuel modu ise DSG ler gibi değil.. düğmeler ile oluyor ki, DSG gibi sürekli manuel de kalmıyor araç.. Ben sıkışık trafikte manuel e aldığımdan, kulakçığın olmasını isterdim aslında.. Golf te kullanıyordum.

Bir dip not... Bir şekilde, örneğin D modunda, 100km ile giderken ve ayağınızı gazdan çektiğinizde, Leon, özellikle Focus a göre çok daha akıcı bir şekilde ilerliyor. Neredeyse boşa almış gibi (o kadar değil tabi.. ama çok akıcı), Focus ise biraz kasılıyor ve hızını kolay kaybediyor... Bu durumu Golfü kullanırken fark etmemiştim.. Şanzıman / Motor üzerindeki özellikle yazılımsal bir güncelleme gelmiş olabilir makyajla

Performans

Bu konuda da aynı güzergah ta bir kaç test yaparak kesin konuşabiliyorum.
Focusun ani kafa kaldırması, aslında gövde ağırlığı ve motor gücü de dikkate alarak, aslında toplam performansa pek katkı yapmıyor ancak bence gayet iyi..
Benim yaptığım 60-130 hızlanmalarında Golfüm den az bir farkla daha iyiydi... son hız aynıydı....Leon ise yine 5hp ve muhtemelen daha hafif yapısıyla Leon, Focus ile aynı .. veya çok az daha iyi hızlanıyor... Son hız olarak ise Golf ün maksimum 189 ile geçtiği yeri, 192-193 ile geçiyor.. aynı yerden Jetta 1.2 TSI, 192 ile geçiyordu.


Konfor / Yol tutuş

Golf ile Leon arasında net bir fark varsa o da süspansiyon konforu. Özellikle Leon un arka süspansiyon sistemi Golf ten hem daha sert hem daha sesli. 16 jant ile belki feci bir problem değil ama 17 ile çekilmez, hele arkada yük varsa.... Çekilmeyen durum uzun tümsek veya çok küçük yol bozuklukları değil, sert ve kısa tümsek veya engeller veya yol ayrımlarında beyaz yol işaretleri. Bu zaten Leon un en kötü yanı. Focus her ikisinden de daha iyi konfor konusunda. Leon ile arasında fark neredeyse sınıf farkına yakın bir fark var. Aslında Focus da her şeyi yalayıp yutmuyor, hatta geçen gün şüphe edip lastik havalarını bile kontrol ettim, yoldaki ufak tefek girinti-çıkıntıları hissediyorsunuz.. ama çok daha yumuşak, sessiz ve rafine bir halde... bunu yaparken tutuşdan fedakarlık etmemesi de zaten Focus un bence en başarılı yanı. Focus eve ilk geldiğinde üzerinde kışlık lastikler vardı, onlarda bence daha da iyiydi konforu

Yol tutuş konusunda ben, Mk3 Leon um da yaşadığım o güvensizliği bu leon um da yaşamıyorum. Belki o aracın önü biraz daha hafifti (o TSI dı) .. ama mesela onun lastikleri de daha iyiydi.. .. neyse.. bence öyle güvensizlik hissi vermiyor .. yine aynı virajlara test etmek için yüksek hızlar ile girip deniyorum ama arkayı bırakma veya öncen kaymaların limitleri gayet yüksek Leon da.... bu konuda da beklentimi aştı diyebilirim. He.. tabiki viraj içinde yol bozukluğu varsa özellikle Focus a göre büyük dezavantajı var torsiyonun ... Muhtemelen Leon ile Golf benzer hızda dağılırlar ... ama Golf belki o hızla o viraja girmeniz için size biraz daha cesaret verebilir..

Benim şu an ki görüşüm Leon ile gayet sıkı viraj dönülebiliyor... gösterge paneli de ışıl ışıl olmuyor ... (not : lastikler de EcoContact)

Focus zaten hem direksiyon hem yol tutuş karakteriyle daha keyifli.. virajı dönme hızı öyle çok daha yüksek değil bence.. ama çok daha keyifli .. direksiyonun geri bildirimleri güzel.. aracın patinaja kaldığını, ön lastiğin kaydığını veya yön vermediğini avucunuzda hissedebiliyorsunuz... bu kısımlar Golf ve Leon da yok denecek kadar az.. sadece Focus da gövde biraz daha yatmaya meyilli... ama tedirginlik yaratacak bir durum yok .. .

İzolasyon konusunda toplam olarak en başarılı araç Golf. Özellikle yol sesi konusunda çok başarılı iken, motor seside başarılı denebilir... rüzgar sesi olarak ta ortalama.. Leon yol sesi konusundan bence Golf ile çok yakın .. Leon üzerindeki lastikler de pek sessiz lastikler olmadıklarından bu konuda Leon beklentimi aştı diyebilirim. Rüzgar ortalama ama motor olarak golf 7 den ve Focus dan daha sesli... ses kaba değil, ama var... Focus ise daha titreşimli olan motoruna rağmen özellikle Leon a göre motor izolasyonu daha başarılı bir araç.. rüzgar sesi de keza öyle (sedan olmasının artısı olabilir) ... ama yol sesi olarak her iki araçtan da belirgin oranda kötü (ki lastikleri Leon un kiler den daha sessiz lastikler (Primacy 3)) ... çok rahatsız edici veya bir japon arabası kıvamında bir lastik gürültüsü tabiki deği, ama belirgin ölçüde alıyor içeri sesi

Tüketim

Kısaca, yine ayı koşullarda yapılan testlere göre

Leon < Golf < Focus...

Leon hafiflik ve belki biraz daha "gözden geçirilmiş" motor/şanzıman uyumu ile, Golf 7 den daha ekonomik .. aynı güzegah ve benzer trafik koşullarında 0.2-0.3lt civarı daha az yakıyor Golf ten.. Focus ile Golf arasında da 0.3-0.4lt fark var... Burada yalnız Golf ve Leon BP den, Focus Shell den yakıt alıyor... tek fark ta bu ...

Kendi Değerlendirmem...

Leon şu ana kadar beni üzmedi. Bazı alanlarda beklentilerimi aşarken, bazı konularda ne beklediğimi bildiğim için hayal kırıklığı da yaşamadım (örneğin iç mekan kalitesini golf ile kıyaslamak yanlıştır). Yol tutuşu genelde eleştirilir ki bende Mk3 tecrübemden sonra eleştirmişimdir... Ancak şu an baktığımda öyle bir handikap göremiyorum ... beni tedirgin edecek bir dengesizlik, savrulma veya benzeri anormallik yaşamadım... Bence fiyatına göre, donanım seviyesini de göz önünde bulundurarak, düşük yakıt tüketimi, makul performans sunan bir araba .. o kadar yerden yere vurulası bir yanı yokmuş :)

Fiyatı bir kenara koyarsanız, evet, eleştirilebilecek noktalar çıkabilir .. zirveye oynamadığı bir gerçek .. ama bence makul fiyata alındığında gayet geçerli bir araba...

Ne olmasını isterdim ...
Bu arabamda Led veya güzel bir xenon far olsa (maalesef o gün yoktu öyle bir araç ikinciyeni de .. en temizi buydu :)), daha güzel bir direksiyon simidi ve iyi çalışan bir arka süspansiyon sistemi olmasını isterdim ...

Şimdilik aklıma gelenler bunlar...
Umarım bu aracı düşünen arkadaşlara bir faydam olur...
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,466
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Güle güle kullanın.

Leon'un diz ve baş mesafesi Golf'ten çok net şekilde daha iyi. Çünkü koltuk minderleri daha ince. İç mekana büyük avantaj sağlıyor bu.
Leon'un konforu için Focus ile sınıf farkı var gibi demişsiniz. Bu konuda hep söylediğim bir söz vardır: Leon, B sınıfını hacmen yetersiz bulanlar için geniş hacimli bir B sınıfı araç. Ama baz donanımda bile çok dolu bir B sınıfı :) Hatta sunduğu ekonomi de B sınıfı seviyesinde, az yakıyor =)

Tekrardan güle güle kullanın.
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni puanı
3,367
Puanları
3,770
Konum
Ankara
Marka
BMW
Leon'un makyajla beraber çoğu şeyde (özellikle trim sesi) ciddi anlamda iyileştirmeler yaptığını her önüme gelen yerde söylüyorum, ikisini de uzun süreler kullanmış birinden bu yorumları duymak sevindirdi o yüzden. Haksız sayılmam en azından :)

Ama şöyle bir durum var, 17" jantla da çok bozulmuyor konfor seviyesi. 16 ve 17 arasında hissedilir bir fark yok. Belki FR donanım ve 18"te fark olur, makyajlı FR'a binmediğim için yorum yapamayacağım o konuda.

Güle güle kullanın, kazasız belasız sürüşler olsun.
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,388
Beğeni puanı
1,928
Puanları
2,520
Konum
Amsterdam
Marka
Yok
@fksarall belki kurtarır 17 de... ama benim biraz katı bir tutumum varki, C segmentinin çoğuna 17 pek gitmez gibisinden :)

Evet, trim sesi yok ... özellikle orta kısım falan hiç kıpırdamıyor... sanırım makyajla birlikte değişen kaplamalarla birlikte, montaj da elden geçmiş ... neyse, çok dillendirmeyelim, böyle devam etsin :):):)
 
Son düzenleme:

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,388
Beğeni puanı
1,928
Puanları
2,520
Konum
Amsterdam
Marka
Yok
Güle güle kullanın.

Leon'un diz ve baş mesafesi Golf'ten çok net şekilde daha iyi. Çünkü koltuk minderleri daha ince. İç mekana büyük avantaj sağlıyor bu.
Leon'un konforu için Focus ile sınıf farkı var gibi demişsiniz. Bu konuda hep söylediğim bir söz vardır: Leon, B sınıfını hacmen yetersiz bulanlar için geniş hacimli bir B sınıfı araç. Ama baz donanımda bile çok dolu bir B sınıfı :) Hatta sunduğu ekonomi de B sınıfı seviyesinde, az yakıyor =)

Tekrardan güle güle kullanın.
Hocam süspansiyon konforu olarak aynen, dediklerinde haklısın. Yani özellikle son B sınıfı örneklerinin olgunluk seviyesi ile Leon un süspansiyon konforu, özellikle kısa ve sert darbeler de denktir.

Ancak tabi sadece bundan dolayı “hacimli B sınıfı” demekte biraz zalimlik olur :) Onun tanımı en azından benim için Rapid veya Toledo .. bu aracın genel olgunluk seviyesi, izolasyonu, genel malzeme kalitesi B den bence belirgin olarak iyi.. özellikle izolasyon konusunda beklediğimden iyi ki bir önceki aracım Golf 7.

Donanım kesinlikle çok zengin... bu sabah aynalarının elektrikli olduğunu keşfettim. Baz donanım için iyi..

Ve evet, az yakıyor... yani Golf te az yakardı.. ama bir kaç kez sabah işe gidip, kontağı kapattığımda, 3.9 ortalama gördüm, inanamadım. Ortalama hızda 50 km idi..

Bu yılda bunla geçer, seneye bakalım... Türkiyede kalırsam bir sınıf üste geçicem, sıkıldım bunlardan :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,510
Beğeni puanı
39,390
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Eline sağlık güzel inceleme hocam.. Jant ebatları konusunun konfora etkisinde inç değerinden ziyade yanak kalınlığı büyük etken. 17 ebatta 45 yanak, 18 ebatta 40 yanak kullanılıyorsa, ki makyajsız kasada böyleydi yanılmıyorsam, konfor ciddi düşer. 17 ebatta en kötü 50 yanak seçilirse durum bir nebze de olsa kurtarılır. Torsiyonlu araçların bir çoğunda sert burç ayarlarının da etkisiyle lastik yanak kalınlığı konforu daha fazla etkiliyor bağımsız süspansiyonlu araçlara nazaran.
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,388
Beğeni puanı
1,928
Puanları
2,520
Konum
Amsterdam
Marka
Yok
Herkese selamlar,

Yurtdışına yerleşiyor olmam sebebiyle aracımı geçen gün sabah saatlerinde sattım.
Umarım yeni sahibine de bana verdiği kadar sorunsuz, ekonomik ve yeterli bir sürüş keyfi verir.

Bir sonraki aracı yine birlikte seçmek, değerlendirmek dileğiyle :)
 
Son düzenleme:
Üst