Sıfır araçlarının hatalı çıktığını iddia eden sürücüler eylem yaptı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sıfır aldıkları otomobillerinin hatalı çıktığını iddia edip protesto için Ankara'dan yola araç sahipleri, üretici firmanın fabrikası önünde eylem yaptı.

11 Şubat 2018 17:36

headline.jpg

Ankara'da yaşayan yaklaşık 50 vatandaş, sıfır aldıkları Honda Civic FC5 model otomobillerin hatalı çıktığını iddia etti. Sürücüler Kocaeli'nin Çayırova ilçesinde bulunan otomobil fabrikası önünde eylem yaptı. Araçlarının fabrika çıkışı hatalı olduğunu yazdıkları kağıtları camlara yapıştıran sürücüler, TEM Otoyolu'nda yaklaşık 400 kilometre yol aldı.

"ARAÇLARIMIZIN DEĞİŞTİRİLMESİNİ İSTİYORUZ"

Eylemcilerden Cengiz Acıerik, aracın C sütunlarında kendi kendine oluşan göçükler olduğunu ileri sürerek, "Maddi imkanlarımızı zorlayarak, gerek kredi çekerek, gerekse birikimlerimizi dönüştürerek, 100 binlerce lira vererek aldığımız araçlarda yapılacak hiçbir tamir ve onarım işlemini kabul etmiyoruz. İşin daha da komik olan kısmı da bu tamir işleminin garanti kapsamı dışında tutulmasıdır. Araçlarımızda göçük bulunan bizler, sorun olmadığını kabul ettiğiniz araçlar ile değiştirilmesini istiyoruz" dedi.

"Aracı aldığım kaportada dalgalanmalar yoktu" diyen Tunga Alper, "Fakat zamanla dalgalanmalar oluştu. Bir tane olarak başlayan dalgalanmalar zamanla ileriliyor. Ne kadar ilerleyeceğini tahmin edemiyoruz. Çünkü neden olduğunu bilmiyoruz. Bunun neden kaynaklandığını bize söylemedikleri için. Ne kadar ilerleyeceğini de bilemiyoruz. Yetkilerin biz söylediği şey sadece dış etken olduğu. Dış etken olarak tarif ettikleri şeyler de arabaya binerken avuç dayaması, parmak basması ve top çarpması gibi şeyler. Bu göçüğün aynısı daha sonra sol tarafta da oldu. Ben kendi aracımda fark ettikten sonra aynı markadaki diğer araçların yüzde 90'ında bu sorunu gördüm" şeklinde konuştu.

"MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ BİRİNCİ ÖNCELİĞİMİZ"

Fabrika yetkilileri ise, "Halihazırda kullanımda olan sınırlı sayıdaki Honda Civic FC5 modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen ve sebebi tespit edilemeyen minik kaporta göçükleri hakkında yapılan inceleme sonucunda, ilgili araçların fabrika çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı, gerek teknik ekiplerimizce, gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerle kayıt altına alınmıştır" ifadelerini kullandı.

Ayrıca yetkililer, sorun yaşayan müşterilerle bire bir görüşüleceğini belirterek, "18 Aralık 2017 Pazartesi gününden itibaren bu konuda tarafımıza başvurmuş olan tüm tüketicilerimiz 'randevu esaslı' olarak yetkili servislerimize davet edilmekte ve söz konusu mini onarım gerçekleştirilmektedir. Randevu ile yapılacak onarım işleminin süresi her araç için 1 iş günüdür" açıklamasında bulundu.

https://www.memurlar.net/haber/7278...ktigini-iddia-eden-suruculer-eylem-yapti.html
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Ya aslında neden olduğu değil de bunu bir sürü testle çıkartırken böyle bir şeyi göz ardı etmeleri beni rahatsız ediyor.Düşüncem şöyle satılmadan önce testlere giriyor araba.Demek ki o fabrikadan çıkan arabalardan bir tanesi teste tabi.Onda bu sorun yokken bir çok kullanıcı titriyor diyorsa.Ben satıcıya güvenmem kullanıcısından önce.Kullanıcı niye arabam kaka desin değil mi?
Hele ki Türk kullanıcısı malının piyasa değeri düşer korkusuyla iyice susar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcemiSofor

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,304
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Çıkan sesi bırakın kapatılırken tam kaputun ortasına bakın nasıl yukarı aşağı esniyor :D c sedan da en sevdiğim araçtı yazık oldu o kadar emeğe. Aslında kaput dalgalanmasıyla ilgili bir fikrim var. Normal şartlarda araçların kaput ve kapılarda ki girinti çıkıntılar tasarımdan ziyade dikey esnemeleri minimuma indirmek. Sonuçta artık çoğu araç alüminyum veya ince metallerden oluşuyor. Ve hesap yapmadan göz kararı baktığımda son zamanda gördüğüm en düz kaput cıvıc te. İkinci olarak girinti çıkıntı dışında düz yerin alt tarafına iskelet gibi kafeste konulabilir ancak o da ağırlık oluşturur o yüzden her anlamda en ekonomik olan girinti oluşturmak
Kaput altı iskelet yaptıktan sonra üstünü istererse Renault çamurlukları gibi plastik yapsınlar. Hafifliğiyle avantaj bile olur. Ama bu haliyle olmaz. Ne mahsuru var dalgalanıversin diyenler olursa onu da cevaplayayım: Sürekli hareket halindeki metal parça zamana yenik düşer. İlerleyen yıllarda saçma sapan kaput kilit ve menteşe arızaları olabilir, hatta c sütunu gamzelerinin bir çeşidi yıllar içerisinde kaput ve çevresinde yaşanabilir. Bir ihtimal çamurluklardan da kasabilir. Arabalarda en ufak sapmaya esnemeye bile tahammül olamaz. Bugün balans ayarlarında bile minicik gramlarla ayar yapılıyor ve titreme gidiyor. Renault 9'lar minicik bagaj üstü spoiler ile yere tutunurdu. Yani diyeceğim o ki, 180-200 gibi hızlar yapan aletlerde bu ince farklar çok büyük etki yapar. Kocaman kaput yüksek hızlarda sürekli oynama esneme yaparsa kaputun ve kendisine bağlı elemanların ömrü kısalacaktır.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Dalgalanan şey kaputun sacı değil kaputun tamamıydı. Servise başvuranların araçlarındaki kaput takozunu değiştirip/ayarlayıp dalgalanmayı önlüyorlar.

Kaput dalgalanması sorunu geçen sene içinde üretilen bir seride oldu ve fabrikada takoz benzeri bir değişim yaparak engellediler diye biliyorum.

Bu arada ilgi alanımda olduğu için takip etiğim kadarıyla kaput dalgalanması Peugeout 3008 araçlarında da yoğun şekilde görülüyor ve serviste kaput takozu ile bu dalgalanmayı önlüyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: binglidak

Millennium

Asfalt Kurutucu
11 Mar 2017
86
89
710
Ben olsam göçüklü bir aracı asla almazdım fakat hala peynir ekmek gibi satılıyor bunu bilipte alanların daha sonradan şikayet etmesine mağdur olmalarına gram acımıyorum.Piyasada başka C-Sedan araç mı yok ?
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Kaput altı iskelet yaptıktan sonra üstünü istererse Renault çamurlukları gibi plastik yapsınlar. Hafifliğiyle avantaj bile olur. Ama bu haliyle olmaz. Ne mahsuru var dalgalanıversin diyenler olursa onu da cevaplayayım: Sürekli hareket halindeki metal parça zamana yenik düşer. İlerleyen yıllarda saçma sapan kaput kilit ve menteşe arızaları olabilir, hatta c sütunu gamzelerinin bir çeşidi yıllar içerisinde kaput ve çevresinde yaşanabilir. Bir ihtimal çamurluklardan da kasabilir. Arabalarda en ufak sapmaya esnemeye bile tahammül olamaz. Bugün balans ayarlarında bile minicik gramlarla ayar yapılıyor ve titreme gidiyor. Renault 9'lar minicik bagaj üstü spoiler ile yere tutunurdu. Yani diyeceğim o ki, 180-200 gibi hızlar yapan aletlerde bu ince farklar çok büyük etki yapar. Kocaman kaput yüksek hızlarda sürekli oynama esneme yaparsa kaputun ve kendisine bağlı elemanların ömrü kısalacaktır.
5 10 yıl içinde hareket halinde kaputu açılıp kopan civic görmemiz muhtemel
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Ben olsam göçüklü bir aracı asla almazdım fakat hala peynir ekmek gibi satılıyor bunu bilipte alanların daha sonradan şikayet etmesine mağdur olmalarına gram acımıyorum.Piyasada başka C-Sedan araç mı yok ?
Tam otomatik lpg ye uyumlu donanımın çoğu standart.
 

TyrionL.

Düz Yol Gazcısı
15 Şub 2018
21
12
145
Adamları resmen dolandırıyolar sonra müşteri memnuniyeti önceliğimiz adama aracı vermeden kontrol etsene hatası var mı diye müşteri memnuniyetine o kadar önem veriyosan
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım