KAPALI Sıfır Otomobil Alabilcek Gücümüz Varmı

İstanbullu

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
7,426
Panpa puanı
8,751
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #1
Merhaba
Okul bitti, mezun oldunuz, ilk iş tecrübeniz, şimdiden araba hayelleri kurmaya başladınız. Üstelik Sıfır km araba almak istiyorsunuz. Hiç birikiminizden yok. Kendimce araba sahip olmanın bedelini hesapladım..

Bana göre alınan bir otomobilin kıymeti olabilmesi için yılda en az 15000 km yapıyor olmanız gerekir. Zaten yılda 15000 km yapmayacaksanız arabada almayın. Bu nedenle seçtiğim en ucuz 5 sıfır km otomobilin, size kasko sundan, sigortasına, benzinine kadar hesapladım..



Sallıyorum, bir mc donnald şübesinde full zamanlı işe girdiniz, ayda 1500 tl maaş alıyorsunuz. Nasıl olsa baba evinde olmanız her türlü yeme içme masrafından sizi kurtarıyor.
Sandero 1,0 modeli şu an 45500 tl satılıyor. Peşinatı 13650 tl geriye kalan 31850 tl ise 36 ay vade ile aylık 1156 tl rakam çıkarıyor. Fakat arabanın kaskosu sigortası bakımı ve yıllık 15000 km yol yapmanın size maliyti 7528 tl . Bunun maaşınıza aylık yükü 627 tl . Yukardaki tabloda diğer ucuz modellerinde sizler için sıraladım .

Yukardaki tabloda peşinatı biriktirmek için kaç ay çalışmanız gerekitiği, ödeödiğiniz vade sonrası elinizde kaç para kaldığı , elinizdeki parayıda arabanın bakım yakıt ve sigortasından sonra geriye ne kaldığı , yıllık ne kadar borç ettiği gösteriyor.

Mc donnald kasasında çalışarak aylık alacağınız 1500 tl maaş ile 36 ay vadeli bir araba alamaz, üstüne borç borç yaparsınız. En ucuz sandero bile yıl sonunda 3400 tl borca sokar. Yada arabayı alırsınız el freni çekik kapıda yatacaktır . Daha fazla birikim yapıp önden daha fazla peşinat verirseniz, daha az kredi faizi ve daha düşük vadeler yaparak bu sorunu aşabilirsiniz..

Bir yıl bekleyip, işinizde yükseldiniz, kıdemizin arttı . Maaşınız 1800 tl çıkarıldı. O zamanda tablo aşağidaki gibi olcaktır ..


Maaşınızda 300 liralık artış en azından sandero 1,0 için yeterli olucaktır. Yılda 15000 km yol yapmış, dertsiz tasasız arabanızın masraflarını ödemiş olurdunuz.

Peki işinizde biraz daha yükselirseniz mesela ayda 2000 tl olursa, bakın tablo nasıl değişiyor.


Ayda 2000 tl maaş alırsanız, sadece arabaya para harcayarak, 8+36 ayda tamamen size ait bir Skoda Fabia Ambiti 1,0 olabilir. Tabi, eğer, Sanderoda kalırsanız yıl başına 2600 liradan, 3 yılda 7800 tl paranız cebinizde kalır. Artık kışlık jant lastik yada yılda 15000 yerine 30000 km yaparak ülkeyi gezersiniz.

Peki ,listenin en pahalı arabası 1,0 Seat ibiza almak isterseniz, minimum kaç para kazanmanız lazım..
Ayda sadece 2200 tl maaş almanız sayesinde, sabırsız ve birikim yapmaz iseniz, sadece peşinat olan %30 biriktirip 36 ay vade ile Seat İbiza 1,0 mpi rahatlıkla alabilirsiniz..



Uzun lafın kısası, para biriktirip, kredi ve faizini yemeden çok daha ucuza araba almak mümkün. Yeterki birikim yapın. Arabayı aldığınızda, kredisi bittiğinde her ay 1200 ile 1500 tl arası paranız cebinizde kaldığında, çok rahat bir aile geçimini sağlayabilirsiniz. Bunla beraber hiç kaza yapmaz ve kasko sigorta basamak puanlarınız yükseldikce çok çok daha ucuza sigortalarınızı yaptırabilirsiniz.

Bu 4 yıllık süre çok çalışıp azmedip kendi arabanı aldığında, kredinin ilk yılı zor , ikinci yılı kolay, üçüncü yılında dahada kolaylaşacağını da unutmayın. Herşeyden önce peşinat için yatırılan para ne kadar yüksek olursa sizin için hayat okadar rahat olacaktır.

Saygılarımla
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,117
Panpa puanı
31,324
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Emeğine sağlık hocam.. Asgari ücretle kendi ayakları üzerinde duran birisi anlaşılıyor ki araba sahibi olmayı geçtim, ölmezse iyidir. Kendi ayakları üzerinde durmadan ailesi yanında yaşıyorsa da mantıklı tercih geleceği için birikim yapmaktır bence. Sahip olunan araçların kalitesiyle katlanılan maddi manevi bedel arasında acayip derecede ters orantı var. Hiç değmez.
 

İstanbullu

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
7,426
Panpa puanı
8,751
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #4
Bu arada yazmayı unuttum. 36 ay vadeler, en düşük kredi faizi ile hesaplandı..
 

İstanbullu

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
7,426
Panpa puanı
8,751
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #6
İlgimi çeken konulardan biri oldu, hesaplamalar için teşekkürler abi :) Bir de bunun ucuz c segmenti olanını da beklerim :)
Hyundai i30 1,6 crti DCT almak istersen fiyatı 108 bin tlcik .
Minimum 32400 tl peşinat lazım .
78000 tl nin 36 ay vadesi aylık 2850 tl.
Arabanın aylık masraflarının toplamı 650 tl desek
3 yıl boyunca en az ayda 3500 tl maaş alman lazım .
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,117
Panpa puanı
31,324
Konum
İstanbul
Marka
Ford
İlgimi çeken konulardan biri oldu, hesaplamalar için teşekkürler abi :) Bir de bunun ucuz c segmenti olanını da beklerim :)
C segmenti artık zenginler alıyor uğurum. Ben makul kazancı olanlar arasında fiyatı uygunken alanlardan sonuncusu sayılırım. 2015'den sonra zengin işi oldu c ligi araçları. :)
 

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,800
Panpa puanı
8,289
Yaş
31
Konum
İstanbul
Aynı düşüncedeyim, Kazandığım tüm parayı arabaya yatırsam, altımda suv olurdu :)
Aynen öyle. Ben kiradayım İst'de, her ay 1000 tl sabit giderim var, ki istediğim yerde istediğim tarzda (ev arkadaşı olmak koşuluyla) bir yerde otursam 2000-2500 tlden asağı masrafım olmaz. 1000 tl 5 yılda 60.000 tl para yapar zaten. Onun için asıl önemli olan ev almak bana göre.

Geçen şu projeden aradılar beni. %10 peşin, 1 yıl sonra %20 ara ödeme, gerisini uygun koşullarla kredi kullanıyorsunuz , hemen teslim, şöyle uygunuz böyle ciciyiz falan filan. Dedim fiyatlarınız ne kadardan başlıyor. 1+1'lerimiz 1.100.000 tl'den başlıyor dedi bana kadın. Ben 1+1 eve o parayı versem oturamam o evin içinde, zemin şilte falan sererim eskimemesi için :D

https://www.yeniemlak.com/nurol-life-seyrantepe-fiyat-listesi-1200-emlak-haberleri
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,117
Panpa puanı
31,324
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Aynen öyle. Ben kiradayım İst'de, her ay 1000 tl sabit giderim var, ki istediğim yerde istediğim tarzda (ev arkadaşı olmak koşuluyla) bir yerde otursam 2000-2500 tlden asağı masrafım olmaz. 1000 tl 5 yılda 60.000 tl para yapar zaten. Onun için asıl önemli olan ev almak bana göre.

Geçen şu projeden aradılar beni. %10 peşin, 1 yıl sonra %20 ara ödeme, gerisini uygun koşullarla kredi kullanıyorsunuz , hemen teslim, şöyle uygunuz böyle ciciyiz falan filan. Dedim fiyatlarınız ne kadardan başlıyor. 1+1'lerimiz 1.100.000 tl'den başlıyor dedi bana kadın. Ben 1+1 eve o parayı versem oturamam o evin içinde, zemin şilte falan sererim eskimemesi için :D

https://www.yeniemlak.com/nurol-life-seyrantepe-fiyat-listesi-1200-emlak-haberleri
Türk lirasının değeri yerlerde sürünüyor. Affedersiniz de hem piyasanın hem Türk Lirasının değerinin içine ettiler. Pul haline geldi pul.
 

Ugur

Panpa
Stage 1
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
1,808
Panpa puanı
3,908
Yaş
22
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
C segmenti artık zenginler alıyor uğurum. Ben makul kazancı olanlar arasında fiyatı uygunken alanlardan sonuncusu sayılırım. 2015'den sonra zengin işi oldu c ligi araçları. :)
Harbiden öyle olmuş abi, düşünsene c segmenti bir araba alacaksın altı üstü aylık kazancın en az 3500-4000 tl olacak ve bu paranın hepsi arabaya gidecek, yazık valla yazık...
 

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
10,752
Panpa puanı
19,750
Konum
istanbul
Marka
Mazda
Aynen öyle. Ben kiradayım İst'de, her ay 1000 tl sabit giderim var, ki istediğim yerde istediğim tarzda (ev arkadaşı olmak koşuluyla) bir yerde otursam 2000-2500 tlden asağı masrafım olmaz. 1000 tl 5 yılda 60.000 tl para yapar zaten. Onun için asıl önemli olan ev almak bana göre.

Geçen şu projeden aradılar beni. %10 peşin, 1 yıl sonra %20 ara ödeme, gerisini uygun koşullarla kredi kullanıyorsunuz , hemen teslim, şöyle uygunuz böyle ciciyiz falan filan. Dedim fiyatlarınız ne kadardan başlıyor. 1+1'lerimiz 1.100.000 tl'den başlıyor dedi bana kadın. Ben 1+1 eve o parayı versem oturamam o evin içinde, zemin şilte falan sererim eskimemesi için :D

https://www.yeniemlak.com/nurol-life-seyrantepe-fiyat-listesi-1200-emlak-haberleri
Istanbulda 1000 lira alti kira varmi cidden merak ediyorumda. (Fikirtepe haric yaziyordumda orada kentsel donusumde uctu )
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,117
Panpa puanı
31,324
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Harbiden öyle olmuş abi, düşünsene c segmenti bir araba alacaksın altı üstü aylık kazancın en az 3500-4000 tl olacak ve bu paranın hepsi arabaya gidecek, yazık valla yazık...
Aynen öyle. Diyorum ya asgari ücretle kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan birisi bırak araba almayı, insanca yaşasa, ölmeden hayatına devam etse oturup şükredecek konumda.
 

İstanbullu

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
7,426
Panpa puanı
8,751
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #14
Aynen öyle. Ben kiradayım İst'de, her ay 1000 tl sabit giderim var, ki istediğim yerde istediğim tarzda (ev arkadaşı olmak koşuluyla) bir yerde otursam 2000-2500 tlden asağı masrafım olmaz. 1000 tl 5 yılda 60.000 tl para yapar zaten. Onun için asıl önemli olan ev almak bana göre.

Geçen şu projeden aradılar beni. %10 peşin, 1 yıl sonra %20 ara ödeme, gerisini uygun koşullarla kredi kullanıyorsunuz , hemen teslim, şöyle uygunuz böyle ciciyiz falan filan. Dedim fiyatlarınız ne kadardan başlıyor. 1+1'lerimiz 1.100.000 tl'den başlıyor dedi bana kadın. Ben 1+1 eve o parayı versem oturamam o evin içinde, zemin şilte falan sererim eskimemesi için :D

https://www.yeniemlak.com/nurol-life-seyrantepe-fiyat-listesi-1200-emlak-haberleri
Aynen öyle. Ailecek i10 satılmamasi şartı ile ev almayi planliyoruz. Kredilerimizin bitmesini bekliyoruz. Şurda 19 ay kaldi..
 

atoprak

Profesör
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,342
Panpa puanı
1,861
Konum
İstanbul
Marka
Seat
Çok zor... Askeri ücretle araç sahibi olmak çok zor.. 50k lık arabanın 35bin ini aile destekler, peşin verir üzeri 36 ay taksit olurki ...ayda 600-700 tl arabaya verilir.. üzeride zaten masrafına gider, haftasonu sinemaya gidecek para zor yetişir..

İlk araç em zorudur.. tavisyem 30k yı geçmeyecek, olabildiğince yeni bir araba olur ki bence hiç olmasın.. hep taksiye binseniz daha karlı olursunuz...
 

Mehmet

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
5,845
Panpa puanı
9,494
Güzel faydalı bir konu olmuş
kafa yormuşsun
bundan sonrasını ilk arabasını almak isteyen gençler düşünssün:)
@İstanbulluu
 
Son düzenleme:
Üst