Sizce Araç Değiştirmeli miyim?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Arkadaşlar Merhaba,

Bir kaç aydan beri düşündüğüm bir konu var..
Son bir kaç haftada kabardı aslında bu konu .. öyleki çok net karar da vermiştim ama bu gün kararımı tekrar düşünmek ve sizlere de danışmak istedim.

Hali hazırda şu anki müşterimize gidip gelmek amacıyla 2015 Golf TDI DSG aracımı kullanıyorum.
Ev - İş arası km olarak fazla ve yol tercihlerim konusunda bir bağlayıcılığım olmadığından günde ortalama 180km yol yapıyorum. Haftasonları çok nadiren hareket ediyor aracım ki eşimin aracını kullanıyoruz genellikle...


Aracımın km si bu koşullarda biraz ilerledi.... aslında çok ta değil lakin şu an 81K da. Yıl sonuna kadar da benzer tempo da artacak.

Sorum şu ... Aslında daha üst segment bir araç almak gibi bir niyetim vardı .. lakin hem sadece iş için (bir de yazın 1-2 tatil gidiş geliş ... ) kullanıyor olmam, hem de 2019 da buralarda gitmek ile ilgili bir planım olabileceğinden, aslında borçlanmayacak olsam bile, girmek istemiyorum. Bu nokta da zaten Golf ten sonra segment atlamanın mantıklı olacağını düşünüp, biraz da güç istiyor ve 140-150k bütçelere çıkıyordum.

Şu anda aklımda olan çözüm maksimum 30-40k km de, yine C sınıfı otomatik bir dizel alıp, aracın km sini düşürmek, bunu yaparken de pekte para harcamamak (100K bütçe ile) ...

Bu düşüncem de ki temel amaç dizel araçlara karşı piyasa da 100k üzerine çıkan araçlara çok hoş bakılmaması, daha sonra değer kaybım fazla olur diye düşünüyorum ancak piyasadan arkadaşımla da henüz konuşamadım .. benim ki genel bir kanı sadece...

Bunun dışında Golf ten, otoban sürüşlerinde bir parça güç eksiğini hissetmem dışında, pek bir derdim yok .. aracımda hiç sorun da yok, bakımdan bakıma gidiyor servise... trim sesi falan yok, herhangi bir yerinde önemli bir eskime de bulunmuyor. Zaten boyasız-kazasız dı araç, halen de öyle

Siz ne dersiniz ? Böyle bir manevra yapmaya gerek var mı ? yoksa Golf ile 110-120k km ye devam edeyim mi ?

Uzun mesaj için kusura bakmayın :)

Not : aklımda ki araç olsa olsa Astra ve denk düşerse yeni I30 olabilir.. 308 e inip binemiyorum... Megane dan emin olamıyorum ... VW grubundan da sıkıldım .. çok ta bir seçenek kalmıyor gibi...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Not kısmında bahsettiğniz araçlar 2019 yılında buralardan gitmek gibi bir niyeti olan bir insan için para harcamaya değecek araçlar değil bence. Zaten gitmek düşüncesi varsa bence buradaki vergilendirme sisteminin gitmeden son bir kez daha mağduru olmaya gerek yok. O parayı saklayın gideceğiniz yerde eminim çok daha fazla işinize yaracaktır.

Aracınızın satılmama korkunuz konusunda bir endişe duymanız gerektiğiniz düşünmüyorum, 100k üzeri de olsa dizel bir Golf'ün Türkiye otomobil piyasasında her zaman yeri vardır. 3 Aşağı 5 yukarı gider, en kötü ben alırım :d

Buradan gitmiyorum ona göre yorum istiyorum derseniz de, i30 veya Astra'ya Golf'ü değişmezdim açıkçası, madem araç değiştireceksem. Belki biraz daha biriktirip seçeneklerinizi arttırabilirsiniz.
 

furkan duman

Profesör
8 Eyl 2016
144
242
1,235
Ankara
Marka
Volvo
Ben golfu satıp ikinci el ve dizel yine c segmenti astra, i30 yada megane almazdım. İllaki bir araç değişikliği yapacaksam üst segmentlere çıkmaya çalışırdım, en kötü premium c'ye geçerdim. Ki aracınızı sıfır aldıysanız bu bile büyük cesaret isterdi. 0 aldığım ama üzerine para ekleyip sırf km'si az modeli daha yeni diye nasıl kullanıldığı belli olmayan bir araca geçmeye cesaret edemezdim özelikle geçeceğim araç satacağı araçtan çok da üstün değil. Eğer c premium'a da çıkamıyorsam levorg gibi kendine has bir otomobile geçerdim. Çünkü 180 km'yi trafiksiz, dur-kalksız bir uzun yolda yapıyorsanız benzinlinin yakıtı dizele yaklaşacak ancak bakım-onarım ve alış fiyatında daha hesaplı olacak. Ayrıca uzun yolda biraz güç eksikliği yaşadığınızı söylemişsiniz. Bu saydığınız araçların 0-100'leri ile sizin aracınız arasında bu uğraşa değecek kadar fark var mı, diyelim ki var ancak siz uzun yolda sabit bir hızda giderken bu farkı 1.5-1.6 dizel bir otomobilde ne kadar hissedebileceksiniz?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
D segmente çıkılmayacaksa otomobili değiştirmenin bir mantığı yok.. D segmentte de güç hariç beklentini o fiyata karşılayabilen bir İnsignia var.

Yok illa satıp daha güçlü c segment almak istiyorum dersen de araç 2.el olacağı için 30-40k boyunca nasıl kullanıldığı belli olmayan çift kavramaları alma. Bu noktada da ihtiyacını Astra karşılıyor. Astra ile Golf arasındaki güç farkını rahat hissedersin onu baştan belirteyim. Fakat Astra'da Golf'e göre daha az yalıtım, daha az konfor, muhtemelen biraz daha fazla trim sesiyle karşılaşacaksındır.

Uzun yolda bir otomobilden ne beklediğini bir kağıda sırala, sonra aklında olan modellerin hangisi mevcut aracına ve senin önceliklerine göre daha fazla artı sunuyorsa tercihini ona göre yap derim.

Gitme planı gibi düşünceleri bu işe karıştırmadan evvel bahsettiğim artı - eksi işini yapmaya çalış. O sonuca göre kafana direkt yatan bir araç olursa eğer ondan sonra o planı düşünürsün. Kafana yatıp yatmayacağını belirlemeden ' gitme planını ' bu işe dahil etme. Aşama aşama ilerlemekte fayda var.
 
Son düzenleme:

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Valla VAG cı değilim ama Golf'den sonra C segmentinde araba beğenmeniz biraz zor, kalite anlamında elbette. Ben Golf 6 dan B180 e geçtim, Golf ciddi anlamda daha kaliteliydi diyebilirim. Ben olsam satmazdım arabamı, çok güçsüz geliyorsa stage 1 yazılım yaptırırdım. 80 bin sürekli uzun yol yapan birisi için düşük bir km, 120 bin civarı satar yolunuza bakarsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve atoprak

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar Merhaba,

Bir kaç aydan beri düşündüğüm bir konu var..
Son bir kaç haftada kabardı aslında bu konu .. öyleki çok net karar da vermiştim ama bu gün kararımı tekrar düşünmek ve sizlere de danışmak istedim.

Hali hazırda şu anki müşterimize gidip gelmek amacıyla 2015 Golf TDI DSG aracımı kullanıyorum.
Ev - İş arası km olarak fazla ve yol tercihlerim konusunda bir bağlayıcılığım olmadığından günde ortalama 180km yol yapıyorum. Haftasonları çok nadiren hareket ediyor aracım ki eşimin aracını kullanıyoruz genellikle...


Aracımın km si bu koşullarda biraz ilerledi.... aslında çok ta değil lakin şu an 81K da. Yıl sonuna kadar da benzer tempo da artacak.

Sorum şu ... Aslında daha üst segment bir araç almak gibi bir niyetim vardı .. lakin hem sadece iş için (bir de yazın 1-2 tatil gidiş geliş ... ) kullanıyor olmam, hem de 2019 da buralarda gitmek ile ilgili bir planım olabileceğinden, aslında borçlanmayacak olsam bile, girmek istemiyorum. Bu nokta da zaten Golf ten sonra segment atlamanın mantıklı olacağını düşünüp, biraz da güç istiyor ve 140-150k bütçelere çıkıyordum.

Şu anda aklımda olan çözüm maksimum 30-40k km de, yine C sınıfı otomatik bir dizel alıp, aracın km sini düşürmek, bunu yaparken de pekte para harcamamak (100K bütçe ile) ...

Bu düşüncem de ki temel amaç dizel araçlara karşı piyasa da 100k üzerine çıkan araçlara çok hoş bakılmaması, daha sonra değer kaybım fazla olur diye düşünüyorum ancak piyasadan arkadaşımla da henüz konuşamadım .. benim ki genel bir kanı sadece...

Bunun dışında Golf ten, otoban sürüşlerinde bir parça güç eksiğini hissetmem dışında, pek bir derdim yok .. aracımda hiç sorun da yok, bakımdan bakıma gidiyor servise... trim sesi falan yok, herhangi bir yerinde önemli bir eskime de bulunmuyor. Zaten boyasız-kazasız dı araç, halen de öyle

Siz ne dersiniz ? Böyle bir manevra yapmaya gerek var mı ? yoksa Golf ile 110-120k km ye devam edeyim mi ?

Uzun mesaj için kusura bakmayın :)

Not : aklımda ki araç olsa olsa Astra ve denk düşerse yeni I30 olabilir.. 308 e inip binemiyorum... Megane dan emin olamıyorum ... VW grubundan da sıkıldım .. çok ta bir seçenek kalmıyor gibi...
Hocam burada sorun olarak bahsettiğiniz tek konu bence VW grubundan sıkılmış olmanız. :) Onun dışında her şey yolunda. İlk sahibisiniz ve dsg'yi malum mevzularını bilerek tercih etmişsiniz. Yarın öbürgün bir derdi olsa iyi niyet garantisi vs. onu da halledeceksiniz. İlk sahibi olmanız bu tarz bir araba için çok önemli bir avantaj. Başka bir araba alarak bu avantajı yitirmenizi hiç önermem. Golf gibi bir arabada ilginç şekilde pek bir değer kaybı olmuyor. O konuda da başınız ağrımaz. Hele de önünüzde hayat düzeninize dair bir belirsizlik de varken, memnun olduğunuz arabayı sadece sıkıldığınız için değiştirmeyin derim; gireceğiniz maddi külfete değmez.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkürler.

Aslında mesajlarınızı sabah 7 civarı okudum ama ancak cevap yazabiliyorum..
Yazdıklarınızdan aslında "bir parça kaşındığımı" anladım lakin sizin bunu direk olarak yazmayışınıza da ayrıca teşekkür ederim :)

Golf un ilk sahibi değilim..geçen yıl Ocak ayında yine bu foruma malum site linkini koymuş ve o zaman 30k km de olarak almıştım...sonrasında bana maliyet çıkartan bir sorun yaşamadım, sadece 3-4 hafta önce fabrikasyon bir hatadan kaynaklanan senkromej probleminden dolayı yetkili servis şanzımanı komple değiştirdi, çokta problem yoktu ama öyle uygun gördüler.. belki 3n VW grubu aracımızda aynı servise götürdüğüm den biraz titizlenmiş olabilirler :) .. bana bir maliyeti olmadı gibi ... ama bunun dışında trim sesi, süspansiyon, ön takım vs vs ,.veya iç mekanda yıpranma veya sesyok aracımda... o yüzden her türlü 2nci el bir macera olsa da bu fiyatlar ile bence en mantıklısı ...

Problem aynen dediğiniz gibi Golf ten sonra C segmentinde daha üste çıkmanın zorluğu... D segmentine geçtiğimizde ise ki bence 2.0 olmalılar, o zaman maliyetin düzgün bir araç için 150k olması... hadi bunu da geçtim, ne kadar gerekli veya bu parayı (yani ek 60-65k yı) belki başka bir şekilde de değerlendirebilecek veya birikimimi düşürmeyecek olmam ...

D segmenti, belki 1.6 bile olsa, Golf sen sonra en mantıklısı ama benim derdim aracın 100k üzerine çıktığında piyasada zorlabilecek olması... sizler bu konuda sorun yaşamazsın diyince bende vaz geçtim. Yılı bu şekilde bitiririm.. 2019 a kim öle, kim kala :)
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,583
18,349
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Km düşürmek istiyorsanız Golf 7.5 alabilirsiniz.Comfortline tdi dsg 10-15 bin km arası olanları 110-115 bin tl arasına dodda var.Hem de 2017 model 0 ayarında arabanız olmuş olur.Ama ben olsam değiştirmezdim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve atoprak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım