Sizin İhtiyaçlarınızı Tam Anlamıyla Karşılayan Araç Nasıl Olurdu?

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,996
Beğeni Puanı
11,644
Marka
Ford
Evet, başlıktaki ütopik soruyu forum ahalisine sormak istiyorum, şu an ki ya da ilerideki ihtiyaçlarınızı düşündüğünüzde sizin veya ailenizin ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayacak ideal bir araç örneğini oluşturmanızı istiyorum.

Yalnız bu araç örneği illa tek bir araç vererek geçiştirmek değil de ''konsept'' tarzında yepyeni bir araç tasarlayacağınızı onu da ömür boyunca kullanmak istediğinizi hayal ediniz bu araç nasıl bir araç olurdu?Güncel araçlardan seçerseniz daha mantıklı olur.

Segment-kasa tipi-, motoru, şanzımanı, iç malzeme kalitesi vb vb gibi özellikleri bir çok araçtan karma olarak belirtebilirsiniz.Örnek olması bakımından ilk olarak ben başlayayım.3 Örnekte bitireceğim. 😁 😁


BMW 2 Coupe-Kasa Tipi, Arkadan İtiş, İdeal Kompaktlık,Teknik Altyapı/Sürüş Dinamikleri)(Örnek 1)



Bu araçta zaten yeterli bagaj hacmimiz, 4 kişi için nispeten yeterli oturma alanımız var.




Fakat işin bu noktasında ekonomik nedenler devreye giriyor, aranızda ,illaki yahu arkadaş zaten düşündüğün araç belli bu niçin konuluk mevzu, der dediğinizi duyar gibiyim işte tam da burada BMW'nin lüks tüketimi, lüks donanım seviyesi ve gereksiz pahalı yapısı beni daha ekonomik olan araçlara yöneltiyor işte tam da bu noktada diğer taraf devreye giriyor.İç aksamda hiç bir lüks ve malzeme kalitesi arayışım yok ayrıca kalite yalıtım ve konfor anlamında da çok fazla beklentilerim mevcut değil.Bkz Örnek 2.

VW UP-İç Kokpit ve Malzeme Kalitesi-İç Yaşam Alanı-Konfor-Yalıtım(Örnek-2)


Evet aracın içi tam anlamıyla böyle sade gösterişsiz ama eğlenceli, gerekirse kapı içleri dahi çıplak metal olan, yalıtım ve konfor seviyesi olarak A segmentinin sınırları içerisinde olması kafii. Kısacası ucuz ekonomik ama kullanışlı bir yaşam alanı. 🙂

Mazda MX-5 ND-(Motor-Şanzıman-Uzun Ömürlülük(Örnek 3)

Konuyu ne zaman MX-5 e getireceğim diye bekliyordum, malumunuz BMW 2 Coupe'un üstüneki tüm ağırlıkları attık, artık VW UP gibi minimal bir iç alanımız minimal donanımımız var, peki bu kabuğumuzu kim yürütecek?Tabii ki de son atmosferik üstten çift egzantirikli 16v ekonomik 1.5 Skyactiv-G 131 bg lik 150nmlik mütevazi ünite ile aralıkları çokça kısaltılmış kilitli diferansiyelli manuel aktarma.😊Tüketim olarak da rahatlamış olurduk, ayrıca ilerleyen dönemde illaki Skyactiv motora da LPG dönüşüm seçeneği çıkar çok sıkışırsak LPG bağlatırdık.😅😅





Evet bütün bunlarla birilikte muhtemelen araç A-B segmentine yakın konfor, iç malzeme kalitesi, donanım gibi özellikler verirken 2 Coupe'dan atılan fazla ağırlıklarla yaklaşık 1100 kg ağırlığında 0-100'ü 8.5-9 sn civarı olan manuel ''oldschool'' mütevazi bir makine çıkardı zannımca.

Haa bir de böyle bir araç üretilir satılırsa telif haklarımdan dolayı bir tane de bana üretilsin beleşe. 😁 😁Bunu şu an üretebilecek tek firma Mazda bence.Sizce satılır mı?


Peki ya siz forum ahalisi bütün bu işsizliklerimi 😁 bir kenara ayırıp hayalinizdeki ömür boyunca binebileceğiniz bir araç oluşturma fırsatınız olsaydı günümüz parçaları ve imkanları ile neler oluştururdunuz merak ediyorum.
 
Son düzenleme:

DKB34

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
464
Beğeni Puanı
882
Yaş
23
Konum
İstanbul
Marka
Seat
Bende 3 örnekle konuya dahil olayım.
1 tane Proje Otomobili: S54 SWAP E30 M3 TOURING garajın bir köşesinde durur.

Günlükte S213 Kasa kodlu Mercedes E250

1573409782943.png


Pist Oyuncağı olarakta: Mini JCW
1573410170256.png
 

Sirius

Profesör
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
813
Beğeni Puanı
2,287
Marka
Alfa Romeo
Blobeye4.jpg

Bir WRX'i Tesla motoru ve bataryaları ile elektrikliye çevirmek mantıklı olurdu ama zevki kalmazdı -boxer sesi olmayan Subaru'yu neyleyim- onun yerine hybrid'e dönüştürüp, ömür boyu tek araç olarak binilir.
 

Munferit

Panpa
Stage 1
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
1,026
Beğeni Puanı
3,601
Konum
İzmir, Sakarya
115 e almadık aynı arabalar 1 ayda 140 oldu... Valla o fiyat patlamasından sonra Levorg bendeki değerini kaybetti. Ama param olsun gene alırım :D
Ben anlamadım zaten neyi övsek, sevsek fiyatları uçuyor.
40'tan aşağı Swift bulamaz olduk. 150'ye düzgün Levorg görsek sevinir olduk. Böyle güzel arabaları etrafta dillendirmemek lazım herhalde, en azından alabilene kadar...
 

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
Katılım
9 Ara 2018
Mesajlar
591
Beğeni Puanı
655
Konum
Marka
Yok
1) Herhangi bir JDM car. Örneğin;
183243EF-5FCA-48F8-92E2-756FDC301157.jpeg


2) Modernize edilmiş American muscle car.
“69 Camaro
22929831-3E22-40FA-8D96-7CCD67D161C0.jpeg


E2B0EE04-195E-446D-B749-0F6BE4BD2462.jpeg


Mustang Charge Consept
703653A0-5434-48EF-9EA1-8275CB79469C.jpeg


Ömür boyu her baktığımda ayrı bir mutluluk verir. ;)
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
3,718
Beğeni Puanı
11,635
Konum
İstanbul
Tek araç yazılıyorsa; Subaru Outback.
Mekanik, görsel, hacim olarak çok uzun yıllar kullanmaya uygun olduğunu düşünüyorum.

Tercih imkânı olsa dizel ve CVT olmamasını tercih ederdim. Benzin+AT veya hibrit+CVT şeklinde.









Düzenleme: Madem isteğe göre şekilleniyor dış görünüşü de şöyle olsun üstteki fazla sportif (aynı kasa değiller ama hallederiz :D):
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,996
Beğeni Puanı
11,644
Marka
Ford
Tek araç yazılıyorsa; Subaru Outback.
Mekanik, görsel, hacim olarak çok uzun yıllar kullanmaya uygun olduğunu düşünüyorum.

Tercih imkânı olsa dizel ve CVT olmamasını tercih ederdim. Benzin+AT veya hibrit+CVT şeklinde.







Evet, tek bir araç çatısı altında nasıl oluşturursunuz diye sorguladım yani sizler farklı araçlardan harmanlayabilirsiniz, gerçi konuda çok açık belirtmediğimden olsa gerek karışıklık olmuş ama tek araç örneğinin de bir sakıncası yok böylelikle forumdaki herkesin asıl istediğini tek bir araçta görebiliyoruz.

Outback gerçekten de realist olarak düşünüldüğünde uzun yıllar seçeneği.
 

msansertekin

Panpa
Stage 1
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
633
Beğeni Puanı
2,034
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
images.jpg


Konfor, güç, büyük bagaj, yol tutuş, gerektiği kadar donanım, öldürmeyen bir yakıt tüketimi, prestij, makul fiyat, her çevirmede potansiyel torbacı muamelesi görmemek, arkadan çekiş.. CLK200 Kompresör(184 hp olanlarından) veya CLK320 V6. Alternatifi ise C230 kompresör.
 
Son düzenleme:
Üst