Sosyal Otomobil, Fiat Egea Easy 1.3 Multijet
Araç: Fiat
Modeli: Egea 1.3 multijet
Yılı: 2016
KM'si: 800
Artıları:
+ Ucuz
+ Az yakıyor
+ Geniş
Eksileri:
- Fiyat
Araç Hakkında:
Sosyal otomobil. Bu kavramı kendim uydurdum. Yaklaşıkta 6 aydır kullanıyorum. Nedir bu sosyal otomobil. Senin benim gibi, gerçek bir çekirdek ailenin tüm ihtiyaçlarını mümkün olan minimum masrafla, en optimum düzeyde yerine getiren otomobillerdir.
Bunların ilk örneği, Ford'un seri üretim arabası Model T'dir. Aileye yetebilecek, bireysel kullanıma elverişli, idamesi kolay olması amaçlanarak tasarlanmış ve ilk seri üretimi düşük fiyatlandırılmıştı. 1909 yılında ilk üretim versiyonu 900 dolara satılıyordu. Yıl 1920 yılına gelindiğinde 17 ayda 1,400,000 adet üretilmiş fiyatı ise 395 dolara gerilemişti. Yani %60 fiyatı düşmüştü.
Ford Model T neden bu kadar tutmuştu? Faytondan bozma karoseri 5 kişi rahat taşıyabiliyordu. İnce lastikleri , yüksek yayları zamanın olmayan yollarında iyi hareket edebiliyordu. 2,9 litre sıralı 4 silindirli motoru, alkol, benzin ve kerosen yakıt kullanabiliyordu.
O senelerde fazla yakıt istasyonları yoktu. 20 beygir güc üreten motor, otomobili 75 km sürate ulaşabiliyordu. Araba saate 35 km hızla 100 km yol aldığında 11 litre yakıt tüketiyordu. El çevirme ve opsiyon olarak marş sistem ile çalıştırılıyordu.
Motor su soğutmalı ve termosifonlu idi. Şanzıman 2 ileri 1 geri kombinasyona sahipti. 45 litre yakıt deposu ön koltukların altında bulunuyordu.
Ford Model T bu gibi özelikleri sayesinde, sahipleri tarafından uzun süre operasyonel tutulabiliyordu. Yedek parça sıkıntısı yoktu, Motor 1941 yılına kadar üretilmeye devam edilmişti.
Ford Model T kendi zamanının sosyal arabasıydı. 5 kişilik ailenin tüm ihtiyaçlarını karşılıyordu. Taşrada oturanlar benzin yerine alkol veya gaz yağı koyup arabayı kullanabiliyordu. Elektrikli marşa sahip olanları, sadece 2 vitesli olması kadınların kullanması olanak sağlıyordu. Ford Model T bir devrimdi. Bir diğer devirim ise Avrupa'da gerçekleşecekti.
Halkın Arabası
Adolf Hitler Almanya'sında kendisini seçen halka daha yüksek refah sağlamak, askeri lojistiğide geliştirmek için Reichsautobahnları inşaat etmeye başlamıştı. Bu otobanlar o kadar iddialı yapılardı ki sene 1936 olmasına rağmen hız sınırları 100 km idi. Bu hızlarda ilerliyecek ortada daha doğru düzgün otomobil olmadığı gibi, olanlarda çok pahalıya satılıyordu.
Adolf Hitler müsevi otomobil tasarımcısı Josef Ganz'ın fikirlerini çalarak, Ferdinand Porsche'ye vermiştir. Hitler, baş tasarımcısı Ferdinand Porsche'den yeni Otobanlarında 2 yetişkin veya 3 çocuk ile saate 100 km hızla ilerleyebilecek, ekonomik hızlarda 100 km'de 7 litre benzinden fazla yıkmayacak, taşınması kolay basit bir otomobil tasarlamasını istemiştir. Ferdinand Porsche 1931 yılında kendisine Type 12 modelini sunmuş. Son rütüşları Adolf Hitler yaptıktan sonra ortaya VW39 kod numaralı arac çıkmıştır.
Hitler'in Kdf adını verdiği (Almanca: Neşeden Güç doğar kısaltması) Type 1 ancak savaştan sonra halka ulaşabilecek sayıda üretilmeye başlandı. Otomobil ilk üretildiği 4 sene boyunca, üzerinde bokser tipi 4 silindirli, su soğutmalı 1 litrelik motor kullanılmıştı. Bu motor 24 beygir gücü 3000 devirde üretebiliyordu. Ama en çok satış 1961 - 1975 yılları arasında gerçekleşecekti. Bu modeller 1200/1300/1500 cc motorlar ile servis edilmişti. Türkiye'de kaplumbağa adıyla bildiğimiz bu makineler, ucuz fiyatları, düşük yakıt tüketimleri, kolay onarımları bu gün bile tercih edilmektedirler.
Sadede Gelelim mi?
Son gezimi Hyundai Accent ile Şubat 2016 tarihinde yapmıştım. Günden güne havalar ısınmaya başlaması ile artık yeni bir geziye daha çıkabilirdim. Ekonomik olarak durumumda iyi gidiyordu. Küçük bir geziyi finanse edebilecek duruma gelmiştim. Budget oto kiralamadan Vodafone RED üyeliğim ile %50 indirim Egea kiralamaya karar verdim. Bu şekilde araba günlüğü 100 liradan gelmişti.. Egea kullanmak istemem sebebi özelikle Otopark.com And M. Çetin Egea 1.4 Urban testinde arabayı öve öve bitirememesidir.
Küçük bir aksilik sonucu Otomobili Avisden almak zorunda kaldım. Burda hata tamamen benden kaynaklı oldu. Üstüne üstlük hatamın yüzünden biraz daha yüksek meblağ vermek zorunda kaldım. 9 Nisan 2016 gece 00:30 gösteriyor. Avis ofisteki işlerimi bitirip aracımın gelmesini bekliyorum. O sırada bembeyaz kocaman farları ile üzerime geldiğini fark ediyorum. Bu benim bir gün için sahibi olacağım Fiat Egea 1.3 multijet idi.
Deposu ağzına kadar dolu daha 2300 km yol yapmış gıcır gıcır bir Fiat Egea. Üzerinde 95 beygirlik 1.3 multijet motoru, Easy donanım seviyesi, beyaz filo rengi, sedan heybeti ile karşımda duruyordu.
Kaynak : http://uberjager.blogspot.com/2016/04/sosyal-otomobil-fiat-egea-easy-13.html
Araç: Fiat
Modeli: Egea 1.3 multijet
Yılı: 2016
KM'si: 800
Artıları:
+ Ucuz
+ Az yakıyor
+ Geniş
Eksileri:
- Fiyat
Araç Hakkında:
Sosyal otomobil. Bu kavramı kendim uydurdum. Yaklaşıkta 6 aydır kullanıyorum. Nedir bu sosyal otomobil. Senin benim gibi, gerçek bir çekirdek ailenin tüm ihtiyaçlarını mümkün olan minimum masrafla, en optimum düzeyde yerine getiren otomobillerdir.
Bunların ilk örneği, Ford'un seri üretim arabası Model T'dir. Aileye yetebilecek, bireysel kullanıma elverişli, idamesi kolay olması amaçlanarak tasarlanmış ve ilk seri üretimi düşük fiyatlandırılmıştı. 1909 yılında ilk üretim versiyonu 900 dolara satılıyordu. Yıl 1920 yılına gelindiğinde 17 ayda 1,400,000 adet üretilmiş fiyatı ise 395 dolara gerilemişti. Yani %60 fiyatı düşmüştü.
Ford Model T neden bu kadar tutmuştu? Faytondan bozma karoseri 5 kişi rahat taşıyabiliyordu. İnce lastikleri , yüksek yayları zamanın olmayan yollarında iyi hareket edebiliyordu. 2,9 litre sıralı 4 silindirli motoru, alkol, benzin ve kerosen yakıt kullanabiliyordu.
O senelerde fazla yakıt istasyonları yoktu. 20 beygir güc üreten motor, otomobili 75 km sürate ulaşabiliyordu. Araba saate 35 km hızla 100 km yol aldığında 11 litre yakıt tüketiyordu. El çevirme ve opsiyon olarak marş sistem ile çalıştırılıyordu.
Motor su soğutmalı ve termosifonlu idi. Şanzıman 2 ileri 1 geri kombinasyona sahipti. 45 litre yakıt deposu ön koltukların altında bulunuyordu.
Ford Model T bu gibi özelikleri sayesinde, sahipleri tarafından uzun süre operasyonel tutulabiliyordu. Yedek parça sıkıntısı yoktu, Motor 1941 yılına kadar üretilmeye devam edilmişti.
Ford Model T kendi zamanının sosyal arabasıydı. 5 kişilik ailenin tüm ihtiyaçlarını karşılıyordu. Taşrada oturanlar benzin yerine alkol veya gaz yağı koyup arabayı kullanabiliyordu. Elektrikli marşa sahip olanları, sadece 2 vitesli olması kadınların kullanması olanak sağlıyordu. Ford Model T bir devrimdi. Bir diğer devirim ise Avrupa'da gerçekleşecekti.
Halkın Arabası
Adolf Hitler Almanya'sında kendisini seçen halka daha yüksek refah sağlamak, askeri lojistiğide geliştirmek için Reichsautobahnları inşaat etmeye başlamıştı. Bu otobanlar o kadar iddialı yapılardı ki sene 1936 olmasına rağmen hız sınırları 100 km idi. Bu hızlarda ilerliyecek ortada daha doğru düzgün otomobil olmadığı gibi, olanlarda çok pahalıya satılıyordu.
Adolf Hitler müsevi otomobil tasarımcısı Josef Ganz'ın fikirlerini çalarak, Ferdinand Porsche'ye vermiştir. Hitler, baş tasarımcısı Ferdinand Porsche'den yeni Otobanlarında 2 yetişkin veya 3 çocuk ile saate 100 km hızla ilerleyebilecek, ekonomik hızlarda 100 km'de 7 litre benzinden fazla yıkmayacak, taşınması kolay basit bir otomobil tasarlamasını istemiştir. Ferdinand Porsche 1931 yılında kendisine Type 12 modelini sunmuş. Son rütüşları Adolf Hitler yaptıktan sonra ortaya VW39 kod numaralı arac çıkmıştır.
Hitler'in Kdf adını verdiği (Almanca: Neşeden Güç doğar kısaltması) Type 1 ancak savaştan sonra halka ulaşabilecek sayıda üretilmeye başlandı. Otomobil ilk üretildiği 4 sene boyunca, üzerinde bokser tipi 4 silindirli, su soğutmalı 1 litrelik motor kullanılmıştı. Bu motor 24 beygir gücü 3000 devirde üretebiliyordu. Ama en çok satış 1961 - 1975 yılları arasında gerçekleşecekti. Bu modeller 1200/1300/1500 cc motorlar ile servis edilmişti. Türkiye'de kaplumbağa adıyla bildiğimiz bu makineler, ucuz fiyatları, düşük yakıt tüketimleri, kolay onarımları bu gün bile tercih edilmektedirler.
Sadede Gelelim mi?
Son gezimi Hyundai Accent ile Şubat 2016 tarihinde yapmıştım. Günden güne havalar ısınmaya başlaması ile artık yeni bir geziye daha çıkabilirdim. Ekonomik olarak durumumda iyi gidiyordu. Küçük bir geziyi finanse edebilecek duruma gelmiştim. Budget oto kiralamadan Vodafone RED üyeliğim ile %50 indirim Egea kiralamaya karar verdim. Bu şekilde araba günlüğü 100 liradan gelmişti.. Egea kullanmak istemem sebebi özelikle Otopark.com And M. Çetin Egea 1.4 Urban testinde arabayı öve öve bitirememesidir.
Küçük bir aksilik sonucu Otomobili Avisden almak zorunda kaldım. Burda hata tamamen benden kaynaklı oldu. Üstüne üstlük hatamın yüzünden biraz daha yüksek meblağ vermek zorunda kaldım. 9 Nisan 2016 gece 00:30 gösteriyor. Avis ofisteki işlerimi bitirip aracımın gelmesini bekliyorum. O sırada bembeyaz kocaman farları ile üzerime geldiğini fark ediyorum. Bu benim bir gün için sahibi olacağım Fiat Egea 1.3 multijet idi.
Deposu ağzına kadar dolu daha 2300 km yol yapmış gıcır gıcır bir Fiat Egea. Üzerinde 95 beygirlik 1.3 multijet motoru, Easy donanım seviyesi, beyaz filo rengi, sedan heybeti ile karşımda duruyordu.
Kaynak : http://uberjager.blogspot.com/2016/04/sosyal-otomobil-fiat-egea-easy-13.html
Moderatör tarafında düzenlendi: