Spacer yol tutuşu arttırır mı düşürür mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
spacer konusu da tıpkı susturucu iptali ve yazılım gibi araba severleri bölen bir konudur. yol tutuşu arttırdığını iddia eden, iyi bir firmanın ürettiği spacer'ı doğru bijon ile kullanılırsa da güvenli olduğunu söyleyenler vardır. bir de bunların tam aksine güvenli olmadığını,arabaların tüm alt takım ayarlarını bozduğunu iddia eden bir kesim var. ne kadar araştırma yaparsanız yapın tam bir kanaate varacağınızı düşünmüyorum. lakin ben hiçbir zaman varamadım. konu hakkında gerçekten bilgisi olan arkadaşları yorum yapmaya davet ediyorum. bilgisi olmayanlar lütfen gelip konuyu dağıtmasın.

iddia edilenler:
Spacer (+):
iz genişliğini arttırdığı için yol tutuşa olumlu etkisi vardır
yine iz genişliğini arttırdığı için süspansiyonları bir tık yumuşatır
sportif bir görünüm sağlar
iyi bir firma ve doğru bijon ile kullanılırsa tehlikesi yoktur

Spacer (-)
sağlam bir işciliği yoksa yani dandik mal ise lastik yerinden fırlayabilir
original bijonlar ile kullanılırsa bijonları kıralabilir
yol tutuşa hissedilir katkısı yoktur
lastik fazla dışarı çıkarılırsa rüzgar sürtünmesi arttıracağından arabayı yavaşlatır,yakıt tüketimini arttırır

bunlar genelde kişilerin anlaşamadığı konular. var mıdır fikri olan,teknik yorum yapabilecek olan? gelin bu başlık altında tartışalım,öğrenelim,öğretelim kendi kendimize bir katkımız olsun :)
 
Son düzenleme:

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
Benim henüz kullanma fırsatım olmadı. Ancak kullanan 2 arkadaşım var. Birinde 328 coupe diğerinde de 2011 golf r var. İkisini de spacer takmadan önce ve taktıktan sonra kullanma fırsatım oldu.
328 coupe sahibi arkadaşım ve ben kesin olarak yol tutuşu artırdığına kanaat getirdik. Arabanın arkası bariz bi şekilde eskisine göre daha oturaklı. Fakat eksi olarak yol sesinde artışa sebep oldu.
Golf R hakkında pek net bir sey diyemiyoruz ikimiz de çünkü spacer takmadan önce de hayvan gibiydi taktıktan sonra da hayvan gibi tutuyordu araba.
Artı olarak arabanın duruşu çok değişiyor :D
Bu arada şu yoruma çok güldüm
lastik fazla dışarı çıkarılırsa rüzgar sürtünmesi arttıracağından arabayı yavaşlatır,yakıt tüketimini arttırır
Şunu düşünen arkadaş mümkünse arabasının camlarını açmasın, aynalarını söksün hatta ve hatta bu kadar korkuyorsa arabanın altını dümdüz yapsın falan :D
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Son pist gününde 106 gti ı olan bir arkadaşla sohbet ettik. Sert frenlerde ve virajlarda arabanın arkasının çok kolay bir şekilde koptuğundan şikayet ediyordu. Bunu iyileştirmek için arkalara spacer takmış, faydası oldu falan diyordu.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Yol tutuş artar, konfor hakkında bir kanaat getiremiyorum ama süspansiyon ve alt takımı yorar gibi geliyor. Ayrıca spacer yerine offsetli jant çok daha mantıklı.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Süspansiyon ve alttakımı yorar mı yormaz mı. Şimdi şöyle.. bazıları yorar diyor arabanın izgenişliğini açıyorsunuz,bazıları yormaz diyor çünkü spacer ilginç bir şekilde arabanın biraz daha yumuşamasına yol açıyor. Bana sorarsanız yoruyor çünkü arabanın daha çok esnemesi demek süspansiyona daha fazla yük binmesi demek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Benim aracımda önde ve arkada sm marka 12mm spacerlar var,uygun uzun bijon ile beraber. Spor yaylarımı taktırdığım gün monte ettirdim, dolayısıyla orijinal yay+spacer deneme şansım hiç olmadı.

Neler değişti;
1.araba yaydan dolayı alçalmıştı biraz da genişledi kendinizi daha alçak bir arabada hissediyorsunuz.
2.Hem haz hem güzel bir görüntü hem de enteresandır kendinizi daha güvende hissediyorsunuz.
3.yol tutuş arttı ama ne oldu? Şöyle anlatmaya çalışayım. Araba sanki bir dört çeker gibi viraja giriyor giriyor da kilitli dif ya da dört çeker gibi bir viraj çıkışı yok yanlış anlaşılmasın ama yine de bende elekteonik dif var fena değil hani,yatma eğilimi azaldı(tabi yay da etkili oldu) ama araba kopunca eskiden arkası kopardı ince ince şimdi 4 lastik birden kayıyor. Bu bana daha tehlikeli geldi. Lakin belki de leş bitik potenzalarımın ve leş asfaltın etkisi büyüktü. Yeni lastiklerim ile aynı hareketleri yapınca neler olacak deniyince konuya yine yazarım.
4. Belkide bunu düşünen tek manyak benim,araba o kdr yatmıyor ki fazla zorlayınca ikiye ayrılacak gibi hissediyorsunuz ya da iyi ihtimal siz cama kafa atarsınız:)
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Benim aracımda önde ve arkada sm marka 12mm spacerlar var,uygun uzun bijon ile beraber. Spor yaylarımı taktırdığım gün monte ettirdim, dolayısıyla orijinal yay+spacer deneme şansım hiç olmadı.

Neler değişti;
1.araba yaydan dolayı alçalmıştı biraz da genişledi kendinizi daha alçak bir arabada hissediyorsunuz.
2.Hem haz hem güzel bir görüntü hem de enteresandır kendinizi daha güvende hissediyorsunuz.
3.yol tutuş arttı ama ne oldu? Şöyle anlatmaya çalışayım. Araba sanki bir dört çeker gibi viraja giriyor giriyor da kilitli dif ya da dört çeker gibi bir viraj çıkışı yok yanlış anlaşılmasın ama yine de bende elekteonik dif var fena değil hani,yatma eğilimi azaldı(tabi yay da etkili oldu) ama araba kopunca eskiden arkası kopardı ince ince şimdi 4 lastik birden kayıyor. Bu bana daha tehlikeli geldi. Lakin belki de leş bitik potenzalarımın ve leş asfaltın etkisi büyüktü. Yeni lastiklerim ile aynı hareketleri yapınca neler olacak deniyince konuya yine yazarım.
4. Belkide bunu düşünen tek manyak benim,araba o kdr yatmıyor ki fazla zorlayınca ikiye ayrılacak gibi hissediyorsunuz ya da iyi ihtimal siz cama kafa atarsınız:)

Taktığınız aracın marka ve modeli nedir ?
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot

Söylediklerim yanlış anlaşılmasın eleştiri amaçlı söylemiyorum. Bu arada okuduklarım ilerde yapmak istediklerim için bir fikir sahibi olmamı sağlıyor. Şayet viraj demirini duymuştum da spacer'i ilk defa duyuyorum

Açıkçası ben aracı stock kullanmayı seviyorum. Modifiye başlı başına bir yaşam tarzı, arabayı geliştirmek, üzerinde bir takım oynamalar yapmak ve bundan keyif almak. Ben de dozunda modifiye severim, ancak bugüne kadar kullandığım araçlara yay dahi takmadım. Stage 1, Stage 2 vb... şeyler bana ütopik geliyor
Merak ettiğim nokta şu ki ; sizin aracınızın normal bir Ibiza'ya göre limitleri çok daha üst düzey, daha hızlı bir araç. Ki stock haliyle bile İstanbul trafiği için fazlasıyla yeterli bir araç. Bu aracın üstünde yaptığınız oynamalar sizi rahatsız etmiyor mu ? Veya uzun vadede aracınıza zarar vermiyor mu ? Yapılanların getirisi, götürdüklerini kompanse ediyor mu ? Yani araçta size yetmeyen bir şey mi var veya bunu tamamen keyfi mi yapıyorsunuz ?
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Söylediklerim yanlış anlaşılmasın eleştiri amaçlı söylemiyorum. Bu arada okuduklarım ilerde yapmak istediklerim için bir fikir sahibi olmamı sağlıyor. Şayet viraj demirini duymuştum da spacer'i ilk defa duyuyorum

Açıkçası ben aracı stock kullanmayı seviyorum. Modifiye başlı başına bir yaşam tarzı, arabayı geliştirmek, üzerinde bir takım oynamalar yapmak ve bundan keyif almak. Ben de dozunda modifiye severim, ancak bugüne kadar kullandığım araçlara yay dahi takmadım. Stage 1, Stage 2 vb... şeyler bana ütopik geliyor
Merak ettiğim nokta şu ki ; sizin aracınızın normal bir Ibiza'ya göre limitleri çok daha üst düzey, daha hızlı bir araç. Ki stock haliyle bile İstanbul trafiği için fazlasıyla yeterli bir araç. Bu aracın üstünde yaptığınız oynamalar sizi rahatsız etmiyor mu ? Veya uzun vadede aracınıza zarar vermiyor mu ? Yapılanların getirisi, götürdüklerini kompanse ediyor mu ? Yani araçta size yetmeyen bir şey mi var veya bunu tamamen keyfi mi yapıyorsunuz ?
aracımda kapalı kutu BMC marka filtre hariç motor modifyesi yok. ilk sahibiyim, 3 senedir motor anlamında bir modifiye yapmadım. sıkıldım biraz. neye binerse binsin insan zamanla sıkılıyor,sıradanlaşıyor. o yüzden inşallah bu sene içinde stage 1 yazılım düşünüyorum, onu da BANA GÖRE piyasadaki en güveniliri olanına yaptıracağım. Elbette ki yapılan modifiyelerin uzun vadede maddi kayıp olarak bir geri dönüşü olabilir, olmayabilir de. Buna kesin yorum yapılamaz. Ancak bilinçli bir kullanıcı olduğumu düşünüyorum bir değişim yaparken 40 kere düşünüyor tüm açılardan değerlendiriyor ve bütçeme göre en iyisini yaptırmaya çalışıyorum ki ben de benden sonraki sahibi de keyifle binsin. Getirisi şuanda götürdüklerini kompanse ediyor çünkü şuan bir götürüsü olmadı. Olabilir de..Bilemem. Araçta beni tatmin etmeyen şey yerden fazla yüksek oluşu idi. Onu yay ve spacer ile aştım. Bu derece hızlı bir arabada olmayan egzoz sesi idi. Onu da 3 hafta evvel orta susturucu iptali ile aştım. Düz boru vs başka birşe yok. sadece orta alındı,yerine o uzunlukta bir boru çekildi. Şimdi arabamı daha yeterli buluyor muyum? evet. daha mı çok seviyorum? evet. Ben modifiyeyi yarış için, sınırları zorlamak projeler yapmak için değil arabamı daha çok sevmek için yapan biriyim ve kararında işler yapmaya çalışıyorum. En azıdan bu arabada bugünlük böyle. İleride başka arabalar ile neler yaparım. Orasını zaman gösterecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve by

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bir yerde okumuştum ama hatırlamıyorum, aracın stabil bir yol tutuşu için arka tekerleklerin iz genişliği ön tekerlerden daha dardı diyordu, mantığı nedir bilmem ama bana ters geliyor, mantıken iz genişliği geniş olan bir aracın arkadan kopmalarda daha iyi yol tutacağı kanaatindeyim. Araç yanal G yediğinde yattığı yerin merkezi olarak tekerlek göbeğini alırsak spacersız bir aracın daha savrulmaya müsait olduğunu düşünüyorum, spacer taktığımız zaman bu tekerlek göbeğini dışarı çıkarttığımız için aracın ağırlık merkezinin dışarı uyguladığı kuvvetin momentini yeni tekerlek göbeğine göre hesaplarsak toplam moment düşer. Spacer zararlı bir şey olsaydı büyük firmaların bunu üreteceğini sanmıyorum. Ayrıca tekerler fazla dışarı çıktığı için gelen rüzgar aerodinamiği bozabilir fikrine ben katılıyorum, yanal kısımda laminer bir akış var iken tekerleklerden dolayı türbilanslı bir akış olacaktır. Benim bildiğim widebody kitlerin amacı bu akışı düzenlemektir?

Yazılımı nerede yaptırmayı planlıyorsun? Pist günleri açıklansın, ben hazır İstanbul'a gelmişken BTG'de küçük bir gıdıklama yaptırayım diyorum. RSA'lı makyajlı 118i(3 silindir, 136'dan 180 hp'ye, 220 torktan 300 torka çıktığı iddia ediliyor) ile makyajsız 118i(170 hp 250 tork) yürüttük, yani makyajsız tokadı her seferinde salladı geçti, her hızdan denedik, her türlü açtı, videoları yakın zamanda yükleyip atarım.
 
Son düzenleme:

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım