Sürüşü bir üst seviyeye çıkartan şeyler;

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
1,156
Beğeni puanı
4,308
Puanları
3,620
Konum
İzmir ve Kocaeli
Marka
Rover
Derdiniz limit öğrenmekse, olacak şeylerde tepkileri öğrenmekse işe modernler yerine eski arabalardan başlayın. Araba kiralayıp gazlayıp işi kaskoya bırakacak kadar risk almayı düşünüyorsanız 8-10 liralık bi araba alın hiçbir destek olmadan tam mekanik bi araba kullanın. Geçen bi konu açılmıştı bi arkadaş shitbox diyodu arabasına o mantıkla bişeyler bulursunuz. Hatta hiç tutunmayan bir tofaş alırsanız hem arkadan itiş araba olur hem de limitlerin üstüne çıkmak daha kolay olur. Hem de daha düşük hızlarda görmüş olursunuz herşeyi ölme ihtimali azalır :D

Hem de sürekli farklı (neyin ne olduğunu bilmediğiniz) araba yerine tanıdığınız bakımını lastiğini falan kendiniz bildiğiniz bi araba olur
Yav o arkadaş bu arkadaş işte :D Sıcaklardan oluyor hep :D
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,121
Beğeni puanı
5,951
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Bence en temel sürüş eğitim fren kullanmayı öğrenmek ve mümkün mertebe az kullanmak. İlk olarak böyle başlayın bence, arabayı yolda akıcı bir şekilde ve az fren kullanarak yürütmeye çalışın, zamanla bakış açınız genişleyecek, trafiği okumaya başlayacaksınız ve trafikte rahat olmaya başladıkça da arabayı dinlemeye başlayacaksınız. Sonraki aşamada artık hızlı gidebilmeye başlarsınız, yani az fren kullanarak arabayı da çok sıkmadan hızlı gidebilmek. Sonrasında bence limitlere erişmeye başlayın. Şahsen benim kendimce gelişimim böyle oldu.
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
957
Beğeni puanı
1,416
Puanları
2,320
Yaş
20
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Derdiniz limit öğrenmekse, olacak şeylerde tepkileri öğrenmekse işe modernler yerine eski arabalardan başlayın. Araba kiralayıp gazlayıp işi kaskoya bırakacak kadar risk almayı düşünüyorsanız 8-10 liralık bi araba alın hiçbir destek olmadan tam mekanik bi araba kullanın. Geçen bi konu açılmıştı bi arkadaş shitbox diyodu arabasına o mantıkla bişeyler bulursunuz. Hatta hiç tutunmayan bir tofaş alırsanız hem arkadan itiş araba olur hem de limitlerin üstüne çıkmak daha kolay olur. Hem de daha düşük hızlarda görmüş olursunuz herşeyi ölme ihtimali azalır :D

Hem de sürekli farklı (neyin ne olduğunu bilmediğiniz) araba yerine tanıdığınız bakımını lastiğini falan kendiniz bildiğiniz bi araba olur
abi o araba benimdi 😂
 

Basri Amca

Profesör
Beta Programı
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,518
Beğeni puanı
2,360
Puanları
2,270
Konum
İstanbul
Marka
Ford
1 yılı biraz geçkince ehliyete sahip ve bu sürede tam anlamı ile araba tepesinden inmeyen (100.000 km'den fazla yol yaptım. Gerek iş gerek bazı özel durumlardan ötürü.) birisi olarak tek tavsiyem denemek. Burada ki çoğu kişi gibi bende arabalara fazlası ile meraklıyım. Ehliyet yokken de çeşitli maceralar yaşamadım değil :)
Bu süre zarfında yaptığım km'nin %97'sini tek başıma yaptım. Ve bir çoğu tabii ki uzun yol. Uzun yol tecrübesi gerçekten farklı, hissiyatlar olsun, görüş açısı vs her şey fark ediyor. Ki şehir içinde de İstanbul'da epey aktif şekilde kullanmaktayım.
Eğer limitleri denemek istiyorsanız dozu yavaş yavaş artırarak deneyin, eğer hastaya en yükske dozu tek seferde veririsen hastayı kaybedersin çünkü. Korkamadan, cesaret ederek. Ama bütün bunları yaparken yolu ve arabayı çok çok iyi bilmelisiniz. Hani gözü kapalı gitmek terimini gerçekten olacak kadar bilmelisiniz yolu. Çukurunu, asfalt kalitesini, nereyi nasıl döndüğünüzü, kaç km hızla döndüğünüzü gibi gibi. Ama bunlar gide gele sürekli yavaş yavaş oturacak şeyler. Bir de sürekli aynı yerde gidersen süre tutmanda da fayda olabilir.

Son olarak bunları da eklemek istedim;
İki adet kazam oldu birisi şehir içinde sinyal verip tek yön olarak dönecekken tersten gelen araç yüzünden ani fren yaptım ve dibimde giden motorcu duramayarak sağ arka stop lambamı kırdı.
İkinci kazam ise kendi hatamdan ötürü bir miktar toprak yolda açı verirken karşıdan araba gelmesi ile ona çarpmamak için bi ağaca doğru gittim ve giderken banket gibi olan yere düştüm. Çok şükür başka kazam olmadı.
 
Son düzenleme:

nacker

Profesör
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
322
Beğeni puanı
545
Puanları
1,195
Konum
İstanbul
Yukarıda Basri Amca belirtmiş, bildiğiniz araba ve iyi lastikle beraber en önemlisi yol. Yolu bilmeniz gerekiyor. Bilmek de yetmez bu yolun nispeten geniş, etrafının korunaklı (olur da kontrol kaybı vs. olursa) ve trafiğinin mümkün olduğu kadar az, hatta -çok zor ama- mümkünse tek yönlü akması çok iyi olur.
Ben de sık sık uzun yol yapıyorum, düzde gayet sakin(çoğu zaman 90-120) sürmeme rağmen virajlarda kendimi tutamam :) . Bu huyuma rağmen hiç bir zaman iyi bilmediğim yolda riske atmam kendimi, size de şiddetle tavsiye ederim. En kötü ihtimalle giderken sakin gider yolu inceler, dönüşte biraz bir şeyler yaparım.
Bölünmemiş yollarda da, sürekli tetikte olmanız lazım. Karşıdan her an birisi çıkabilir, onu her daim hesaba katın. Hatta hatalı sollama yapan dallamalar da çıkabilir(başıma geldi), tetikte olun. Bu tip yollarda en güvenli an, virajın gerisini görebildiğiniz yerlerdir. Limit ve üstü denemelerinizi sadece o kısımlarda yapın.

Son olarak, gün içinde ufak heyecanlar için en güvenli yerler tek yönlü kavşaklar. Özellikle otoban giriş-çıkışları. Önünüz arkanız boşsa, yol da kaymayı tolere edecek kadar geniş olduğu sürece kimseye zararınız olmadan virajınızı alırsınız. Ama burada bile dikkat etmeniz lazım, 2 sene önce falan bir kavşağa gayet yavaş girdim. Tabelada yazan hız limiti kadar anca vardı hızım. Ama tam apex'in sonrasına bir şey dökülmüş. Ben onu görüp ne olduğunu anlayamadan 1 saniye içinde spin atıp bariyere giriyordu araba, son anda bariyere bir karış mesafe kala toparladım😁.
Yani işin özeti her koşulda dikkatli ve sürekli tetikte olmalısınız.

Edit: Eğer arabayı sıfırdan tanımak istiyorsanız dediğiniz gibi en mantıklısı düz geniş boş yerler. Fren, ani manevra denemeleri için iyi olur.
 
Son düzenleme:

furkankaya585597

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,750
Beğeni puanı
1,048
Puanları
2,420
Bizim orada ilçeler arasında bir yol vardı. Yaklaşık 5-6 km. Orman yolu gibi de denebilir. Pazar günleri özellikle erken kalkar arabaya atlayıp o yola giderdim. Kimse olmazdı. Orada arabanın limitlerini keşfetmeye çalışırdım. Acemiysen limitleri zorlamayı önermiyorum. Yapacaksan da önünü görebildiğin bir yol olmalı. Anlık sürprizlerden uzak ve sakin.
 

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,709
Beğeni puanı
11,498
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Elbette şu anki kullandığınız aracınızın tepkilerini alamazsınız lakin simülasyon limitleri aştığınız zaman ne yapmanız gerektiği ile ilgili sizi eğitebilir.

İyi bir direksiyon seti, el freni ile fizikleri başarılı bir simülasyonu kesinlikle öneriyorum.
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
957
Beğeni puanı
1,416
Puanları
2,320
Yaş
20
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Yukarıda Basri Amca belirtmiş, bildiğiniz araba ve iyi lastikle beraber en önemlisi yol. Yolu bilmeniz gerekiyor. Bilmek de yetmez bu yolun nispeten geniş, etrafının korunaklı (olur da kontrol kaybı vs. olursa) ve trafiğinin mümkün olduğu kadar az, hatta -çok zor ama- mümkünse tek yönlü akması çok iyi olur.
Ben de sık sık uzun yol yapıyorum, düzde gayet sakin(çoğu zaman 90-120) sürmeme rağmen virajlarda kendimi tutamam :) . Bu huyuma rağmen hiç bir zaman iyi bilmediğim yolda riske atmam kendimi, size de şiddetle tavsiye ederim. En kötü ihtimalle giderken sakin gider yolu inceler, dönüşte biraz bir şeyler yaparım.
Bölünmemiş yollarda da, sürekli tetikte olmanız lazım. Karşıdan her an birisi çıkabilir, onu her daim hesaba katın. Hatta hatalı sollama yapan dallamalar da çıkabilir(başıma geldi), tetikte olun. Bu tip yollarda en güvenli an, virajın gerisini görebildiğiniz yerlerdir. Limit ve üstü denemelerinizi sadece o kısımlarda yapın.

Son olarak, gün içinde ufak heyecanlar için en güvenli yerler tek yönlü kavşaklar. Özellikle otoban giriş-çıkışları. Önünüz arkanız boşsa, yol da kaymayı tolere edecek kadar geniş olduğu sürece kimseye zararınız olmadan virajınızı alırsınız. Ama burada bile dikkat etmeniz lazım, 2 sene önce falan bir kavşağa gayet yavaş girdim. Tabelada yazan hız limiti kadar anca vardı hızım. Ama tam apex'in sonrasına bir şey dökülmüş. Ben onu görüp ne olduğunu anlayamadan 1 saniye içinde spin atıp bariyere giriyordu araba, son anda bariyere bir karış mesafe kala toparladım😁.
Yani işin özeti her koşulda dikkatli ve sürekli tetikte olmalısınız.

Edit: Eğer arabayı sıfırdan tanımak istiyorsanız dediğiniz gibi en mantıklısı düz geniş boş yerler. Fren, ani manevra denemeleri için iyi olur.
Ya yol falan kapatıyoruz zaten buna daha önce hiç dahil olmadım ama aklımda bu var, ama hiç olmazsa ki bazen olmuyo, kişiye ait normal genişlikte düzlüklere antrenman için etap yapacak imkanım var ki bunu yaptım 2 kez. Bunlar dışında yerlerde bahsettiklerimin yanından bile geçemem yollar ortak kullanım alanımız.
 
Üst