Tork Konvertörlü Şanzıman Ne Kadar Dayanıklı ?

CetinAdam

Profesör
23 Kas 2016
89
129
1,060
30
İstanbul
Marka
Honda
Selamlar herkese, arabayı çok kullanan biri değilim fakat ara ara ivmelenmeyi ve hafif el freni çekip düz yolda kalkışta o vtec denilen sesi kısmen almayı seviyorum. Islak bir zemin bulmiyim yeter ki :D Fakat acaba gerçekten zarar veriyormuyum diye de düşünüyorum. Asla tam durmadan vites değişimi yapmam veya geri vitese takacaksam önce N ye alır öyle geçiş sağlarım, Meğilli yollarda kesinlikle yüklenmem önce el frenini çekerim sonra P ye alırım. Dışarı çıkarttığım zaman, fakat ıslak zeminde 1. ve 2. viteslerde o patinaj gerçekten zararlı mı lastikler umurumda değil 5 ay sonra sıfırlarını alacağım...
Tam olarak böyle ama bu manuel kadar zevkli değil ve bu 230 HP :(
Tam 100 HP var arada.. Tek fark ben kalkıştan sonra patinaja düşmem.
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
yağ ve filtre değişimi düzenli yapıldıktan sonra bozulan honda-toyota otomatik şanzımanına henüz denk gelmedim
sanayi de otomatik şanzımancı tanıdıklarım var ve sene 1 veya 2 tane japon grubundan otomatik gelir diyorlar.. bazısına hiç gelmez ve aynı şanzımancıya dsg sorduğumda haftada 10 tane der ve pispis güler:D
elbette sağlamlığını suistimal edip hor kullanmamak gerekli neticede allah yapısı değil kul yapısı,
 

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
arazide 3.5 ton araç ağırlığı üstüne ek malzemeler, 33 inç lastik, ve tamamen batmış çamur eşliğinde 20 küsür derece eğimde defalarca zorladığımız Toyota vx100, Land Rover td5, mitsu l200 araçlardan vx100 ve l200 de sadece 3-4 saat sıkıştırmanın sonunda şanzıman sıcaklık artış uyarısı alıyoruz. td5 ise biraz daha narin şanzıman soğutucu yetersiz o 2. saat sonunda korumaya alıyor ama henüz bozmayı beceremedik. bu arada sıkıştırmaktan kastım direkt canına kast etmek :D tam oto şanzıman tork konvertöre kalp ben bu arada aynı yerde bir kaç manuel aracın baskı balatasının ısınıp iş yapamaz hale geldiğine şahit olduk :D
 

CetinAdam

Profesör
23 Kas 2016
89
129
1,060
30
İstanbul
Marka
Honda
arazide 3.5 ton araç ağırlığı üstüne ek malzemeler, 33 inç lastik, ve tamamen batmış çamur eşliğinde 20 küsür derece eğimde defalarca zorladığımız Toyota vx100, Land Rover td5, mitsu l200 araçlardan vx100 ve l200 de sadece 3-4 saat sıkıştırmanın sonunda şanzıman sıcaklık artış uyarısı alıyoruz. td5 ise biraz daha narin şanzıman soğutucu yetersiz o 2. saat sonunda korumaya alıyor ama henüz bozmayı beceremedik. bu arada sıkıştırmaktan kastım direkt canına kast etmek :D tam oto şanzıman tork konvertöre kalp ben bu arada aynı yerde bir kaç manuel aracın baskı balatasının ısınıp iş yapamaz hale geldiğine şahit olduk :D
O derece yani :)) arabamı bir kere daha sevmeye başladım... Şanzıman yağını ilk 30 k da değiştirmiştim çok az çapak çıkmıştı çok önemli değil demişti Şeref ustam. Bir dahakine gel filtresi ile birlikte değiştirelim demişti. Şu an 32.000 km de Umarım Milyon km ler devirip hiç bir problem yaşamayan ve memnun olan sürücülerin arasında bende katılırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreozukan

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
O derece yani :)) arabamı bir kere daha sevmeye başladım... Şanzıman yağını ilk 30 k da değiştirmiştim çok az çapak çıkmıştı çok önemli değil demişti Şeref ustam. Bir dahakine gel filtresi ile birlikte değiştirelim demişti. Şu an 32.000 km de Umarım Milyon km ler devirip hiç bir problem yaşamayan ve memnun olan sürücülerin arasında bende katılırım.
şanzumanların tapalarında mıknatıs olur o çapakları temizlemek için ve ufak çapaklar Demir tozları gayet normal dişli sistemlerinde

bu arada linkteki videodaki araçların hepsi tk otomatik ve hepsi hala sağlam :D

 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
arazide 3.5 ton araç ağırlığı üstüne ek malzemeler, 33 inç lastik, ve tamamen batmış çamur eşliğinde 20 küsür derece eğimde defalarca zorladığımız Toyota vx100, Land Rover td5, mitsu l200 araçlardan vx100 ve l200 de sadece 3-4 saat sıkıştırmanın sonunda şanzıman sıcaklık artış uyarısı alıyoruz. td5 ise biraz daha narin şanzıman soğutucu yetersiz o 2. saat sonunda korumaya alıyor ama henüz bozmayı beceremedik. bu arada sıkıştırmaktan kastım direkt canına kast etmek :D tam oto şanzıman tork konvertöre kalp ben bu arada aynı yerde bir kaç manuel aracın baskı balatasının ısınıp iş yapamaz hale geldiğine şahit olduk :D
siz bide kuru kavrama dsg deneyin arazide bir daha tam odomatige binmezsniz 0 skıntı ;)
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Tork konvertörlüler genelde sağlamdır ona bişey demiyorum da aracınız profil fotoğrafındaki honda mı? Eğer o ise onlarda cvt mi var tork konvertörlü mü? benim bildiğim cvt var da hondalarda
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Selamlar herkese, arabayı çok kullanan biri değilim fakat ara ara ivmelenmeyi ve hafif el freni çekip düz yolda kalkışta o vtec denilen sesi kısmen almayı seviyorum. Islak bir zemin bulmiyim yeter ki :D Fakat acaba gerçekten zarar veriyormuyum diye de düşünüyorum. Asla tam durmadan vites değişimi yapmam veya geri vitese takacaksam önce N ye alır öyle geçiş sağlarım, Meğilli yollarda kesinlikle yüklenmem önce el frenini çekerim sonra P ye alırım. Dışarı çıkarttığım zaman, fakat ıslak zeminde 1. ve 2. viteslerde o patinaj gerçekten zararlı mı lastikler umurumda değil 5 ay sonra sıfırlarını alacağım...
Tam olarak böyle ama bu manuel kadar zevkli değil ve bu 230 HP :(
Tam 100 HP var arada.. Tek fark ben kalkıştan sonra patinaja düşmem.

Bakımı yaptırırsan sıkıntı olmaz. Bizim ülkemizde şanzıman bakımında çok durulmuyor. Opel zafira 160k km de hiç şanzıman bakımı yapılmadığı için ilk 3 dişlisini kırmıştı 4000 liraya halletmiştik.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Ya birşey diyeyim mi eyvallah sorunsuz gerçekten,taş gibi dayanıklı.Bizim arabada da 4 ileri tam otomatik şanzıman var muhtemelen Aisin üretimi,arabanın zaten neredeyse tüm parçaları Toyota,şanzımanda Aisin'in dir diye düşünüyorum.Ama harbiden keyifsiz ya.(CVT'den daha keyifsiz olmasın tabii :) ) Eminim ZF 100 basar bu taş devri şanzımana,tam otomatiğin nirvanası şuan ZF diye biliyorum zaten.Ama 4 ileri gerçekten keyifsizliğin dibini,fazla yakıtında hat safhasını yaşatıyor.DSG'nin gözünü seveyim,her ne kadar şu sorunlu oluşundan dolayı ve bunu bir türlü çözmemelerinden dolayı VAG gruba karşı kinlensem de,onun keyfi ayrı oluyor.

Not:Taş gibi sağlam olmasını desteklemesi amacıyla yazayım,arabamız 92 bine geldi,bugüne kadar komple arabadan dolayı hiçbir mekanik arıza yaşamadık.Sorunsuzlukta bu japonlar ve koreliler bence zirveyi yaşatıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Ya birşey diyeyim mi eyvallah sorunsuz gerçekten,taş gibi dayanıklı.Bizim arabada da 4 ileri tam otomatik şanzıman var muhtemelen Aisin üretimi,arabanın zaten neredeyse tüm parçaları Toyota,şanzımanda Aisin'in dir diye düşünüyorum.Ama harbiden keyifsiz ya.(CVT'den daha keyifsiz olmasın tabii :) ) Eminim ZF 100 basar bu taş devri şanzımana,tam otomatiğin nirvanası şuan ZF diye biliyorum zaten.Ama 4 ileri gerçekten keyifsizliğin dibini,fazla yakıtında hat safhasını yaşatıyor.DSG'nin gözünü seveyim,her ne kadar şu sorunlu oluşundan dolayı ve bunu bir türlü çözmemelerinden dolayı VAG gruba karşı kinlensem de,onun keyfi ayrı oluyor.

Not:Taş gibi sağlam olmasını desteklemesi amacıyla yazayım,arabamız 92 bine geldi,bugüne kadar komple arabadan dolayı hiçbir mekanik arıza yaşamadık.Sorunsuzlukta bu japonlar ve koreliler bence zirveyi yaşatıyorlar.
Aman diyim hocam sonra bu forumda japonlar cok eski ve geriden geliyor ondan dayanikli diyenler cikiyor :D neden diyorum hizli vites atamiyorlar diyorlar sonra 60 binde hop sanayi stayla :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Aman diyim hocam sonra bu forumda japonlar cok eski ve geriden geliyor ondan dayanikli diyenler cikiyor :D neden diyorum hizli vites atamiyorlar diyorlar sonra 60 binde hop sanayi stayla :D


Aslında bende derim aramızda kalsın :D Japonlar çok sağlam araçlar yapıyorlar,özellikle de Toyota,çünkü arabada bozulacak bir aksam yok diyorum :D İşin şakası tabii,sağlam mekanik parçalar ve bol sert plastik aksamlar kurtarıyor bence japonları.Ama ne olursa olsun,sağlam oldukları bence bir gerçek,bizim gibi gençlerin kanı kaynadığı için belki DSG'den yana oyumuzu atıyor olabiliriz ama Toyota kaç kere dünyanın en çok tercih edilen markası ünvanını kazandı,demek ki çoğu insan mantığıyla hareket edip araba alıyor :)

Örnek vermek gerekirse bu sağlamlığa,bizim Terios'a binince öyle kaliteli arabada gibi hissetmiyorum doğru,tenekede gibi de hissetmiyorum tabii,ama kullanıcı dostu olduğunu,adam gibi bakınca asla sorunsuzluğundan taviz vermeyeceğini de biliyorum.8 sene olacak neredeyse,92 bin km'de araba bir arıza çıkarmadı,ne mekanik ne elektronik.Hiçbir zaman 2. marşta çalışmadı hep tekte çalıştı,işte bu yüzden mantığımla sevdiğim bir araba Terios.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
889
1,615
2,320
İst.
Marka
Ford
Bende buna inanırdım ancak geçen gün Honda FC5 grubunda 120.000 KM’de executive eco civicin şanzıman beyni bozulmuş araç ticari bu arada.Honda değişim yapmıyormuş nedeni ise ticarilerde garanti 60.000 KM’ye kadarmış
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Bende buna inanırdım ancak geçen gün Honda FC5 grubunda 120.000 KM’de executive eco civicin şanzıman beyni bozulmuş araç ticari bu arada.Honda değişim yapmıyormuş nedeni ise ticarilerde garanti 60.000 KM’ye kadarmış
Son Civiclerde çok sıkıntı oldu ya. Özellikle ticaride kullananlar mekanik olarak da sorun yaşadılar. Zaten mantıklı değil bence ticaride otomatik kullanmak yeri geliyor ayda 15-20 bin km yapılıyor onun bakım maaliyetini de işin içine sokmak saçma geliyor bana ve çoğu ticari sahibine

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Sanayi sitelerinde bozulmuş tk çok görürsünüz. Ancak bunun çok büyük bir nedeni bakımsızlık, umursamazlıktır.
Bakımları zamanında yapılan bir tk kolay kolay yolda bırakmaz veya bozulmaz..Ömürlük gibi bir şeydir..

Ayrıca bu konuda kavramalı şanzımanlarla tk'ları kıyaslamak baya abes..Aynı işi yapan çalışma prensibi farklı iki ayrı dünya
 
Son düzenleme:

TuncYcl

Profesör
8 Eyl 2016
731
1,070
2,320
28
İstanbul
Marka
BMW
OKudum baktim da konusulmamis ben de sorayim bari, BMW ZF8 yaglarina omur boyu garanti veriyor. Yukarda bi 30binde degistirdim diyen olmus, benim 105bin oldu. Bakimlari 3-4bin erken yaptiriyorum sanzuman yagi degismedi diye icinden mi gectim yoksa arabamin?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
OKudum baktim da konusulmamis ben de sorayim bari, BMW ZF8 yaglarina omur boyu garanti veriyor. Yukarda bi 30binde degistirdim diyen olmus, benim 105bin oldu. Bakimlari 3-4bin erken yaptiriyorum sanzuman yagi degismedi diye icinden mi gectim yoksa arabamin?
ZF şanzımandaki ömür boyu garanti işi büyük yalan. Forumda şöyle bir konu var. Yardımı olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım