Torna yapılan fren 600km sonrasında neden tekrar yamulur?

Zusth

Barış
Senkromeççi
16 Nis 2020
9
34
70
Schweinfurt
Marka
Nissan
Merhabalar,
sanayide her ağızdan farklı fikirler çıktığından dolayı buraya sormak istedim.

Frenleri (disk+balata) 2019 Aralık sonunda kendim değiştirdim, rot-balans ve fren rodajı yapıldı. Sonrasında 7000km sıkıntısız yol yapıldı.

Frene bastığımızda aracı sarstığını fark ettikten sonra 2 hafta önce torna yaptırdığım Brembo Xtra 360mm fren, 600km sonra tekrar yamuldu. Tornacının buna cevabı ya frenin üretim hatası ya da benim sıcak frene su bastığım yönünde. Başka bir tornacıya gidiyorum, o da disk başına 45dk civarı sürecek içten tornalama yapılması gerektiğini savundu performans frenleri için, benim gittiğim o kadar uzun sürmemişti. Porya yamukluğu olabilir mi diyorum, sanmıyorum diyorlar. Tavsiyeleriniz nelerdir? Daha yeni değiştirdiğim diskleri torna yaptıra yaptıra ömrünü bitirmek istemiyorum.

Saygılar
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Bence burada önemli olan ve dikkat edilmesi gereken şey 7000km de fren diskinin torna ihtiyacı duyuracak kadar titremesi. Kendim yaptım demissiniz değişimi montajda bir problem olabilir mi acaba ? Çünkü torna sonrası yine kısa süre sonra titreme yapması hiç normal değil..
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,018
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhabalar,
sanayide her ağızdan farklı fikirler çıktığından dolayı buraya sormak istedim.

Frenleri (disk+balata) 2019 Aralık sonunda kendim değiştirdim, rot-balans ve fren rodajı yapıldı. Sonrasında 7000km sıkıntısız yol yapıldı.

Frene bastığımızda aracı sarstığını fark ettikten sonra 2 hafta önce torna yaptırdığım Brembo Xtra 360mm fren, 600km sonra tekrar yamuldu. Tornacının buna cevabı ya frenin üretim hatası ya da benim sıcak frene su bastığım yönünde. Başka bir tornacıya gidiyorum, o da disk başına 45dk civarı sürecek içten tornalama yapılması gerektiğini savundu performans frenleri için, benim gittiğim o kadar uzun sürmemişti. Porya yamukluğu olabilir mi diyorum, sanmıyorum diyorlar. Tavsiyeleriniz nelerdir? Daha yeni değiştirdiğim diskleri torna yaptıra yaptıra ömrünü bitirmek istemiyorum.

Saygılar
Tornacının elinin ayarı düzgünse ancak o zaman ağzından çıkanlar dikkate alınabilir. Ama onu da bilemezsiniz işte. İyi bir ustanın fren ve ön düzeni kontrol etmesi gerekir. Tornalama işleminin dozunu kaçırmışlarsa diskin dayanımını azaltmış olabilirler. Kısa sürede yamulmayı o yüzden yapmış olabilir.
Her ne sebeple olursa olsun diski tornaya sokmamanızı öneririm. Hele ikinciye asla sokmayın.
 

Zusth

Barış
Senkromeççi
16 Nis 2020
9
34
70
Schweinfurt
Marka
Nissan
Bence burada önemli olan ve dikkat edilmesi gereken şey 7000km de fren diskinin torna ihtiyacı duyuracak kadar titremesi. Kendim yaptım demissiniz değişimi montajda bir problem olabilir mi acaba ? Çünkü torna sonrası yine kısa süre sonra titreme yapması hiç normal değil..
İhtimal yok diyemem ama montajda bir problem olduğunu zannetmiyorum, hem ilk yapışımız değil hem de kendi ralli aracının da A'sından Z'sine kadar değiştiren bir arkadaşımla değiştirdik. Almanya'da açık ortamda 3-4 ay yattı yaklaşık olarak, belki bir sebep ancak Türkiye istikametinde de bir sorun gözlemlemedim. İlginç cidden.

Tornacının elinin ayarı düzgünse ancak o zaman ağzından çıkanlar dikkate alınabilir. Ama onu da bilemezsiniz işte. İyi bir ustanın fren ve ön düzeni kontrol etmesi gerekir. Tornalama işleminin dozunu kaçırmışlarsa diskin dayanımını azaltmış olabilirler. Kısa sürede yamulmayı o yüzden yapmış olabilir.
Her ne sebeple olursa olsun diski tornaya sokmamanızı öneririm. Hele ikinciye asla sokmayın.
İşini düzgün yapan insan sayısı çok azaldı maalesef. Adamlar arabayı lift'e kaldırmaya bile para ister hale gelmiş burada. O bahsettiğiniz kontrolleri yapmadıkları veya ihtimal dahi vermedikleri için yeni disk alsam yine aynı sorunla karşı karşıya kalıp kalmamak kumar oynamakla eşdeğer oluyor. Torna muhabbetine ben de sıcak bakmıyorum ancak böyle kullanmamın aracın diğer bileşenlerine ve sürüş kalitesine zarar vereceği de su götürmez bir gerçek. İzmir'de gitmediğim sanayi kalmadı, sıkıntıyı hallettikleri sürece ücretini de umursamadığım bir noktaya getirdiler. Ancak dediğim gibi her ustanın ağzından farklı laf işittiğim için kime emanet edebileceğimi tam olarak kestiremediğim bir noktadayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

NonE

fatih
Düz Yol Gazcısı
26 Haz 2020
10
17
145
31
istanbul
Marka
Mercedes
merhabalar, iki üç sene önce bende böyle bir sorundan muzdarip olmuştum. yüksek hızda fren yaparken titreme oluyordu pedala çok vurmasa bile bariz şekilde hissediliyordu. Öncelikle burçları ve kolları ve bilimum diğer alt takım parçaları da iyi bir yerde kontrol edilmelidir. Bu parçalardaki boşluk ister inanın ister inanmayın titreşim yaratabiliyor. Dahası bu titreşim diğer parçaları da bozmaya meyilli.

Ne tesadüftür ki benim kullandığım diskler de ''Brembo'' markaydı. Daha sonra sorup soruşturduğum kadarıyla öğrendim ki brembo nun ucuz ürünleri hiç te kaliteli değiller. Size tavsiyem orjinal disk ve balata veya en azından muadil alman disk ve balata alıp kullanmanız. Metalin içinde kullanılan malzemeler burada mukavemetini çok etkiliyor ve ucuz ürünler ne yazık ki bu sıcak soğuk olayına da hiç dayanamıyor. Bunları yaptıktan sonra iyi bir usta değiştirsin bütün balata tozları temizlensin,pas varsa zımparalansın en son da macunlar sürülsün.

geçmiş olsun :) bu arada alıştırma yapmayı unutmayın yeni frenlere.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,715
1
6,449
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Araç ne bilmiyorum ama 360mm dediğinize göre oldukça güçlü bir araçtan ahsediyoruz.

7000 km diskin bitmesi için çok kısa bir süre. Eğer pist tipi yellow stuff tarzı bir balata kullanıyorsanız, ondan dolayı olmuş olabilir.

Öncelikle bir kumpas ile diski kalınlığını ölçün. Disk üreticisinin internet sitesinde disk kalınlığının olması gereken minimum değer yazar. Torna esnasında fazla traşlanıp bunun altına indi ise, o diskten hayır gelmez.

Brembo olarak da şunu not düşeyim. Brembo aslında bir kaliper üreticisidir. Disk ve balatalarını fason ürettirir. O sebeple kaliper harici brembo tercih etmenizi önermiyorum. Ferodo, Ate gibi markaları tercih ederseniz sıkıntı yaşamazsınız.
 

Zusth

Barış
Senkromeççi
16 Nis 2020
9
34
70
Schweinfurt
Marka
Nissan
merhabalar, iki üç sene önce bende böyle bir sorundan muzdarip olmuştum. yüksek hızda fren yaparken titreme oluyordu pedala çok vurmasa bile bariz şekilde hissediliyordu. Öncelikle burçları ve kolları ve bilimum diğer alt takım parçaları da iyi bir yerde kontrol edilmelidir. Bu parçalardaki boşluk ister inanın ister inanmayın titreşim yaratabiliyor. Dahası bu titreşim diğer parçaları da bozmaya meyilli.

Ne tesadüftür ki benim kullandığım diskler de ''Brembo'' markaydı. Daha sonra sorup soruşturduğum kadarıyla öğrendim ki brembo nun ucuz ürünleri hiç te kaliteli değiller. Size tavsiyem orjinal disk ve balata veya en azından muadil alman disk ve balata alıp kullanmanız. Metalin içinde kullanılan malzemeler burada mukavemetini çok etkiliyor ve ucuz ürünler ne yazık ki bu sıcak soğuk olayına da hiç dayanamıyor. Bunları yaptıktan sonra iyi bir usta değiştirsin bütün balata tozları temizlensin,pas varsa zımparalansın en son da macunlar sürülsün.

geçmiş olsun :) bu arada alıştırma yapmayı unutmayın yeni frenlere.
Sağ olun, genel olarak bir ön takıma baktıracağım, bir önceki aracımda da Brembo vardı onda böyle bir sıkıntı yaşamamıştık zira. Vallahi ucuz mudur bilmiyorum ama hatrı sayılır bir miktar vermiştik, hepsi de orijinal parça tabii ki. Araçta sıkıntı gözlemlenmez ise disk seçiminde farklı bir markaya yöneleceğiz artık. 😅

Araç ne bilmiyorum ama 360mm dediğinize göre oldukça güçlü bir araçtan ahsediyoruz.

7000 km diskin bitmesi için çok kısa bir süre. Eğer pist tipi yellow stuff tarzı bir balata kullanıyorsanız, ondan dolayı olmuş olabilir.

Öncelikle bir kumpas ile diski kalınlığını ölçün. Disk üreticisinin internet sitesinde disk kalınlığının olması gereken minimum değer yazar. Torna esnasında fazla traşlanıp bunun altına indi ise, o diskten hayır gelmez.

Brembo olarak da şunu not düşeyim. Brembo aslında bir kaliper üreticisidir. Disk ve balatalarını fason ürettirir. O sebeple kaliper harici brembo tercih etmenizi önermiyorum. Ferodo, Ate gibi markaları tercih ederseniz sıkıntı yaşamazsınız.
Araç 350z ama önler 324mm, arkalar 322mm. Aklım başka araca gittiğinden yanlış bilgi vermişim.

Balata pist tipi değil hocam. Bir önceki aracımda da Brembo'yla sıkıntı yaşamadığım ve bu da OEM olarak Brembo çıkışlı olduğu için böyle ilerleyelim demiştim ama disk tercihinde değişime gidebilirim bir sonraki sefere. Dediğinizi yapacağım, bu kadar kısa bir sürede tekrar disk değişimine gitmek zorunda kalmam umarım. Tekrar teşekkür ederim yorumlarınız için.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım