1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

Toyota Auris İlk Sürüş 1.6 Valvematic CVT İnceleme

Konu, 'Takipçi Testleri' kısmında BerkayT tarafından paylaşıldı.

?

Yazayı yeterli buldunuz mu?

  1. Evet

    53,8%
  2. Yeterli değil

    3,8%
  3. Okuma yazmam yok.

    42,3%
  1. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Arabanın üst hız ve yol tutuş performanslarını yeterince test edemediğim için bu yazımda bu konulardan bahsedemeyeceğim.

    Kullandığım araba 1.6 Valvematic 132 bg motor Multidrive S (Cvt) şanzıman ve Advance donanıma sahip.



    İç Mekan:
    Kullanışlılık:

    Sınıf standartları için gayet yeterli olduğunu düşünüyorum.

    Önden başlarsak kapı içleri 1 lt su şişesini rahatlıkla alabilecek kapasitede. Far altında küçük,kapaklı bir göz var.

    Orta kısıma gelirsek vitesin hemen önünde kapaklı,altı kaydırmaz plastikli bir göz var. Telefon,cüzdan gibi şeyler ideal

    Vitesin arkasında 2 tane bardaklık var onunda arkasında kolçak var. Kolçak çok büyük değil daha iyi olabilirdi.

    [​IMG]

    Arkaya da ise pek bir şey yok denebilir. Kapıların içi ön tarafla birebir aynı kapasite de. Sadece ön yolcu koltuğunun arkasında cep var. Kol dayamanın içinde de 2 tane bardaklık var. Arka da havalandırma çıkışları yok onun yerinde ise pek derin olmayan bir göz var.

    [​IMG]

    Bagaj: Hacimi 360 litre. Yükleme eşiği alçak. Sağda ve solda küçük derince gözler var ayrıca araba da tam boy stepne var.

    [​IMG]

    Ekranlar:

    Kadranların ortasında 4.2 inç boyutunda renkli bir ekran var. Netliği gayet iyi ve her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Ortada ise Toyota Touch 2 Multimedia Sistemi var. Sistem genel olarak hızlı çalışıyor. Dokunmatiği gayet güzel çalışıyor ve yazılar kocaman okumada hiç zorluk çekmiyorsunuz. Güneş de 0 denecek kadar az parlıyor. Kullanımı hiç etkilemiyor.

    Ekranda beğenmediğim şeyler ise 1. si yazıları kocaman ve okunaklı yapacağım derken (şahsi görüşüm) tema çok kötü olmuş. Sanki sonradan takılan bir ekran gibi gözüküyor. 2. ise kısayol tuşlarını da dokunmatik yapmışlar. Biraz alışmak gerekiyor.

    [​IMG]

    İç mekanda beğenmediğim detaylardan bahsedeyim. Çoğu şahsi görüşüm ve arabaya has bir durumda olabilir. Araba 2017 model ve 9000 km de.

    Direksiyon 9/15 den tuttuğumuz yer biraz fazla kalın geldi ve direksiyondaki dikişler biraz sıkı tutunca elime batıyordu.

    [​IMG]

    Diğer sorunlar arka da.

    1. si üsteki tutamak biraz fazla geri de kafamı vurduğum oluyor.
    2. Ortadaki kol dayama kendini salıyor bundan dolayı eğik duruyor
    3. Bu araba kalite de genel olarak sağlam hissettiriyor. Düğmeler ve iç trimler hiç kırılmayacakmış gibi hissettiriyor ama arka camı açıp kapatırken kapı biraz oynuyor.
    Donanım:
    Advance donanım. Auris için orta donanım olarak geçiyor bir kaç eksikliği olsa da bende bu donanım paketi ile alırdım.

    • Otomatik yanan farlar
    • Yağmur sensörü
    • Otomatik katlanabilir yan aynalar
    • Akıllı Giriş ve Çalıştırma Sistemi (anahtarsız sistem)
    • Anahtarsız çalıştırma sistemi
    • Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
    • Geri görüş kamerası
    • Toyota Touch® 2 Multimedya
      Sistemi
    • 6 hoparlör
    • Hız sabitleyici
    • 16 inç jant (205-55-16R)
    Eksikliğini hissettiğim donanımlar:

    • Elektronik el freni en üst donanımda bile yok.
    • Ön park sensörü eksik
    [​IMG]

    Konfor:
    Araba da 55 yanak Bridgestone Turanza lastikler var. Bu lastikler baya sert ve bunu kullanırken hissediyorsunuz. Süspansiyonlar çalışmak için biraz hız veya derinlik-yükseklik istiyor. Özellikle kısalardan yavaş geçerseniz içeri fazla hissettiriyor. Ne zamanki süspansiyonlar çalışmak için istediği hıza ulaşıyor işte o zaman bağımsız süspansiyonların farkını anlıyorsunuz.

    Yalıtım olarak da sınıfı için biraz aşağı da kalmış gibi. B sınıfında test ettiğim Citroen C3 ve Mk8 Ford Fiesta da neredeyse bu seviye de yalıtım sağlayabiliyordu. Rüzgar sesi önde 120 arkada 110 civarında şiddetini arttırıyor. Motor sesi benzinli olduğu için devir çevirmediği sürece yok. Yol sesi olarak sınıf standartlarında diyebilirim.

    Arka Yaşam Alanı: 179 cm boyundayım. Ön koltuğu kendime göre ayarladığım da dizlerim koltuğa değiyor. Ama baş mesafesi baya iyi. Geniş cam yüzeyleri sayesinde içerisi gayet ferah oluyor. Cam tavan paketiyle içerisi daha da ferahlar.

    [​IMG]

    Motor ve Şanzıman:
    Genelde motor ve şanzımandan ayrı bahsederdim ama o kadar uyumlu çalışıyorlar ve birbirlerini seviyorlar ki ayırmaya kıyamadım :).1.6 atmosferik ünite 132 beygir 160 tork üretiyor. Atmosferik standartları için düşünürsek bu hacimde ve c sınıfı için en iyi performansı gösteren motor bu olabilir. Cvt şanzıman ile de baya uyumlu çalışıyorlar. Mesela 4 kişi-klima açık bir yokuşa çıktık araba tereddüt etmeden devir yükseltip hızını korudu. Çok üst hız performansını deneyemedim bu konuda çok yorum yapamam ama ara hızlanmalarda küçük hacimli turboları aratmaz. Ayrıca şanzıman da Cvt den çok iyi bir tork konvertörlü gibi çalışıyor nadiren deviri sabitleyip hııı diye takılıyor. 2000 devirde 110 km hız yapıyor.

    Şanzıman da en çok gözüme batan ilk gaz tepkisindeki gecikme oldu.

    Yakıt: Beklediğimden çok daha iyiydi. Arabayı 4 kişi kullandık. Şehir içinde 10 lt/100km gördüm. Arabanın karma tüketimi ise 8.4 lt/100 km dü. Uzun yolda 120 sabit+klima açık gidince 7 lt/100km direk düştü.

    Kısaca bu motor ve şanzıman hem yakıt hem de performans olarak sizi kesinlikle üzmez.

    [​IMG]

    Sürüş:
    Yol tutuşunu test edemediğim için yorum yapamayacağım ama direksiyon,şanzıman,gaz-fren tepkisinden dolayı daha çok konfor odaklı düşünülerek tasarlanmış. Sürüşte en çok beğendiğim şey sürüş pozisyonu ve görüş açıları oldu.

    Sürüş pozisyonu harika. Arabanın içine gömülüyorsunuz ve geniş aynalar ve cam yüzeyleri sayesinde kör nokta yok denecek kadar az.

    [​IMG]

    Sonuç:
    Bu araba daha önce test ettiğim Kia Cerato ile aynı kaderi paylaşıyor. Yani öyle (en azından ilk sürüşte) öne çıkan bir özelliği yok ama her konuda yeterli hissettiriyor.

    Aslında bu arabanın bana verdiği his bakımından rakiplerinden çıkan bir özelliği var o da uzun ömürlülük. Düğmelerin ve trimler çok dayanıklı hissettiriyor ve atmosferik motor zaten turbolu rakipleri gibi sorun çıkarma potansiyeli yok. Cvt şanzıman da sanki tork konvertörlü gibi hiç bozulmayacağım diyor. Daha önce yaptığım otomobillerde sağlamlık araştırmasında Auris modeli C sınıfın en az şikayet alan arabalarından biriydi.

    Alınır mı derseniz işin içine fiyat giriyor. Bu arabanın güncel fiyatı (24.02.2018) 110000 tl. Bir de benzer motor-şanzıman-donanım sunan rakiplerine bakalım.

    Mazda 3 1.5 Skyactiv 120bg Otomatik Reflex donanımı ile 108000 tl. Donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Teknik veriye bakılırsa performans olarak Auris daha önde

    Volkswagen Golf 1.0 Tsi 110bg Dsg Comfortline donanımı ile 117000 tl. Donanım olarak Auris daha önde gözüküyor.

    Teknik veriye bakılırsa DSG yardımı ile performans olarak Golf önde.

    Fiyatlar genel olarak bu sınıfta böyle. Auris’in yol tutuş performansını test etmeden tam yorum yapmak istemem ama onu da belirli bir seviye de olduğunu kabul edersek. Advance donanımı ile düşünülebilir. En dolu (Premium Navi) 130000 tl açıkcası ona hiç bakmazdım bu fiyat farkına değecek donanım olduğunu düşünmüyorum.

    Kaynak: http://garajtv.com/toyota-auris-ilk-sur/
     
    Son düzenleme: 24 Şubat 2018
    AcilStop, bt, gokhanatesoglu ve 9 kişi daha bunu beğendi.
  2. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Herkese merhabalar. Yazı yazmayalı uzun zaman oldu özlemişim vallaha siftahı Auris ile yaptık :) Aslında geçen hafta Audi hakkında bilinmeyenler ile ilgili yazı yazacaktım ama web sitemin bozuk olduğunu görünce bir haftadır onunla uğraştık ve sonunda o da bitti. Umarım yazılarımı beğeniyorsunuz ona göre bir marka hakkında bilinmeyenler yazısına devam edeceğim ayrıca aklımda daha önce kullandığım arabalarla ilgili almak için 5 neden ile ilgili bir seri de başlatmayı düşünüyorum imkanım oldukça yazmayı planlıyorum ilk örneğini daha önce paylaşmıştım buradan bulabilirsiniz (C4 Picasso almak için 5 neden). Herkese iyi forumlar. :)
     
    gokhanatesoglu bunu beğendi.
  3. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Profesör

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.157
    Beğenilen Mesajlar:
    2.424
    Marka:
    Ford
    Ohhhhh. Toyota auris 110000 130000 tl. Asla araba alamayacaz :(
     
    Cussler ve v1scount bunu beğendi.
  4. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Bununla ilgili bir edit yapmalıyım. Mazda 2018 model arabaları için fiyat açıklamamış bu fiyat 2017 model araçları için. 2017 model 1.6 cvt advance donanımlı Auris fiyatı 97000 tl
     
    DouglasAdams bunu beğendi.
  5. DouglasAdams

    DouglasAdams DOKTOR

    Kayıt:
    24 Mart 2017
    Mesajlar:
    5.747
    Beğenilen Mesajlar:
    15.003
    Marka:
    Toyota
    Anlatmaya çalıştığım buydu yeni nesil cvt ler için.Motor soğukken ve ya gerçekten torka ihtiyaç duyulduğu anlar dışında sabit bir devir bandı yerine vasat bir tk gibi çalışıyor.Güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş ellerine sağlık
     
    BerkayT bunu beğendi.
  6. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    İşte hepsi böyle davranamıyor özellikle eskileri. 1.3 cvt mazda 2 kullanmıştım onda çok ciddi takılıp kalıyordu mesela.
     
    DouglasAdams bunu beğendi.
  7. DouglasAdams

    DouglasAdams DOKTOR

    Kayıt:
    24 Mart 2017
    Mesajlar:
    5.747
    Beğenilen Mesajlar:
    15.003
    Marka:
    Toyota
    Hibrit modelinde bile manuel el freni arabada elektrik motor e-cvt gibi acayip şeyler var bir bakıyorsun mekanik el freni.Yakışmıyor
     
    Cussler bunu beğendi.
  8. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Hem yakışmıyor hem de kullanışlılığı alıyor oraya bir göz konulabilirdi
     
    DouglasAdams bunu beğendi.
  9. DouglasAdams

    DouglasAdams DOKTOR

    Kayıt:
    24 Mart 2017
    Mesajlar:
    5.747
    Beğenilen Mesajlar:
    15.003
    Marka:
    Toyota
    Ayrıca koltuğa fazla yakın konumlu olduğu için montla vs binildiğinde takılıyorsun bir kaç kere başıma geldi.Mekanik el freni sever biri olarak gereksiz buldum düşün yani:D
     
  10. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Bende öyle bir sorun olmadı da mekanik el frene bende öyle karşı değillim. Elektroniğin en büyük avantajı yer açması. Ama bari üst donanımlarda standart olsaydı.
     
    DouglasAdams bunu beğendi.
  11. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Profesör

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.157
    Beğenilen Mesajlar:
    2.424
    Marka:
    Ford
    Elektronik el freni ölsün.
     
    Cussler bunu beğendi.
  12. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Neden ki çoğu araba da mekanik el frenine ihtiyaç yok. Şimdi ben auris in yol tutuş kapasitesine anlayabilecek kadar süremedim yani limitlerine ulaşamadım belki çok eğlenceli bir şasisi ve el freni çok işe yarayacak. Belki de hiç gerek yok :)
     
  13. Mehmet

    Mehmet Panpa

    Kayıt:
    7 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.852
    Beğenilen Mesajlar:
    12.527
    Güzel inceleme olmuş sıkılmadan okudum teşekkürler:)
     
    Cussler ve BerkayT bunu beğendi.
  14. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Profesör

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.157
    Beğenilen Mesajlar:
    2.424
    Marka:
    Ford
    Herhangi bir araba fark etmiyor bana. Seviyorum o hayatı. Yolun boş ve insanların olmadigi zamanlarda tabi :)
     
    Cussler bunu beğendi.
  15. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Şimdi bizde c4 picasso var. Mekanik el freni ile ne yapabilirsin şimdi onla :D
     
    Cussler bunu beğendi.
  16. Mehmet

    Mehmet Panpa

    Kayıt:
    7 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.852
    Beğenilen Mesajlar:
    12.527
    Yanlamiyormuydu hafiften sanki öyle birşey hatirliyorum:)
     
    kenblock bunu beğendi.
  17. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    El freni kullansam takla atar :D ufak açılar verebiliyor ve gövde de büyük olunca ve süspansiyonlarda yumuşacık olunca etkisi büyük oluyor :D
     
    Mehmet bunu beğendi.
  18. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Profesör

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.157
    Beğenilen Mesajlar:
    2.424
    Marka:
    Ford
    Cesaretine göre değişir şimdi :D
     
  19. Cussler

    Cussler Panpa

    Kayıt:
    5 Ekim 2016
    Mesajlar:
    3.423
    Beğenilen Mesajlar:
    8.913
    Marka:
    Toyota
    Yaşaşın mekanik el freni:D, elektroniğe güvenmiyorum ben sorun çıkarır gibime geliyor.
     
    Mehmet ve denizyenilmez_ bunu beğendi.
  20. BerkayT

    BerkayT Panpa

    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.761
    Beğenilen Mesajlar:
    7.895
    Marka:
    Citroen
    Bir kere takla riskine girdim bir daha istemem sağolun :D
     

Sayfayı Paylaş