Trafikte En Sakin Sürücüler Toyota Kullanıcıları

Fransa'da yapılan bir kamuoyu araştırması, Toyota marka araç kullanan sürücülerin “trafikte en az sinirlenenler” olduğunu ortaya koydu. Atomik Research tarafından “kullandıkları araçların markası ile sürücüler arasındaki bağın” araştırıldığı çalışmada ankete katılanların yüzde 69’u, trafik kurallarına uymayanlara ve yüzde 38’i de trafik sıkışıklığına sinirleniyorlar. Sürücüleri sinirlendiren diğer faktörler arasındaysa yüzde 37 ile acemi şoförler, yüzde 37 ile hız limitini aşanlar ve yüzde 32 ile çok yavaş araç kullananlar olarak sıralanıyor.

toyota-logo-2.jpg


Toyota marka otomobil kullananların sinirlenme oranının yüzde 11 gibi en düşük seviyede belirlendiği bu araştırmaya göre, trafikte sinirlenenlerin yüzde 28’i bunu ifade etme şekillerini “kendi kendine söylenme” olarak nitelerken yüzde 19’u hakaret içerikli sözler kullandıklarını, yüzde 15’inin ise bu tepkilerini korna çalarak gösterdiklerini aktardılar.
 
  • Wow
Tepkiler: kenblock

teacherilbas

Seyit İ.
Senkromeççi
29 Ocak 2020
9
7
70
31
Sakarya
Marka
BMW
Doğru bir çıkarım olabilir ülkemiz içinde. Ama birkaç ekleme de ben yapayım, en agresif grubunda kesinlikle Fluence sürücüleri yer almalı. Bakın Renault demiyorum bilhassa Fluence. Sonra sırasıyla bütün mini ve panelvanlar, 301, egea, VTEC 1 diye sıralanabilir. Tamamen şahsi deneyimlerimdir. 🙃
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
889
1,615
2,320
İst.
Marka
Ford
Yoktu tabi ki. Nasıl olsun ? Hani 1.0 ve 1.2 tsi roket olup uçuyor ya. O yüzden görememiş olabilir beni. 90 hp falan önemli değil, turbo devreye girince üff nasıl da çekiyor, uzadı gitti yakalayamadım. Özellikle 1.2 tsi 'ı.



Zaten bu testleri yapanlar para alıyor. Yoksa honda jazz 80-180'de 1.2 tsi'a nasıl fark açsın o kadar. Turbo var turbo. Atmosferik arabayı rampada inip itiyoruz. Hepimiz turbo arabalarla doğduk. Önceden buralar da dutluktu.

Yav Allah aşkına, 2020'ye geldi yıl. Hala bunu mu anlatacağız :D
Tartışmaya gerek yok yollar açık dimi @Sari. 1.6 atmosferik var, 1.6 atmosferik var kendi adıma konuşayım konuda Toyota’dan açılmışken kendi arabamla stock 1.6 dizellerin alayına ve 1.2 Tsi’lar ile özellikle 110’dan sonra ciddi bi fark oluyor, 1.4 tsi eğer 122-125’likse kafa kafaya üstü açıyor, uzun yol tam manasıyla keyifli :) Turbo’nun avantajı sadece yakıt tüketimi bu konuda he birde eli vitese gitmeyip şehir içinde artizlik taslayanlar için birebir
 
Son düzenleme:

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
Ayda en az 1 sefer otobandan istanbul -izmit git gel yapıyorum.. 14 yılın ilk 7 senesi vectra gl, son 7 yılı vectra gt .. markalara göre kullanım tarzları aynen şöyle ;

Audı : sinyal kullanımı mükemmel, sol şeritten başka şeritte görmek neredeyse imkansız, temkinli olmak şartı ile şeridi kapatıp gidiyorlar hız ortalamaları yaklaşık 160-170.. ayna kontrolleri harika, sıkıştırma yok, takip mesafesi her zaman var. Yol istediğinizde trip atmıyorlar.

Mercedes ; Sol veya orta şeritte görmek mümkün, genelde sinyal kullanımı yok, ayna kontrolü var, yol istediğinizde gayet efendice yol veriyorlar, sol şeritte 120 takıntıları var, takip mesafesi güzel.

Vw ; Sol şeritte ilerliyorsunuz ve arkadan yaklaşık 3 km uzağınızdan biri selektör yaparak geliyor.. işte o Vw sürücüsüdür. sağa geçip yol verirsiniz teyipde yeni başlayan müzik sonlara yaklaştığında ancak sizi geçmiştir. Sinyal kullanımı genelde var ancak direksiyonu kırarken veriyorlar, takip mesafesi yok, sanki yakıt ekonomisi için sizin çeki demirinize yapışmışda sizde onu çekiyormuşsunuz gibi.. siyam ikizi gibi yapışık gidiyorsunuz. Sol şeritte aynı hızdada seyir etseniz önünde hiçbir araca tehamülleri yok. Yol isteme şekilleri genelde seri selektör yapma. Şahsen ben çoluk çocuk varken uzak duruyorum.

Honda ; Bu markada 2 tip sürücü modeli var. Birincisi sakin sessiz efendice giden ama genelde sinyal kullanımı olmayan, ayna kullanımı olan orta şerit modeli... 2.si ise ki, bunlar çoğunluk la tampona yapışan, aynaya sürterek geçen, sol şeritte arkadan tekerli disko takibi altında olduğunuz, makas atan, selektör asla kullanmayan onun yerine sürekli korna çalan bir model. Genelde orta şeritte takılıyorlar ve yanlarından geçen araçlara musallat oluyorlar.. neyseki motorları hep tırt çıkıyorda gaza basıp atlatıyorsunuz bu tipleri. Kaza yaptırmaya çok müsait yakın takipleri var. Birde insana tik tik bakmaları...

Skoda ; Suberb ler dışında sol şeritte neredeyse denk gelmedim. Genelde takip mesafesine dikkat ediyorlar. Ayna ve sinyal kullanımları iyi.. Yeni oktavıa ve suberb sürücüleri limitleri zorlamayı seviyorlar. Sol şeritte gidemiyorlar ama yol istediğinizdede diretiyorlar.. Araçlar yeni hevesler tavan bence makul bişey bu..

Fiat ; Birçok sürücü modeli var ama ağırlıkla saygısızca ne sinyal ne de ayna kullanımı yok. (birde şehir içinde trafikde 20cm lik yerlere girmeye çalışıyorlar) . Sol şeritte şeridi kapatanları çok.. ferrari gelse yol vermiyorlar adamlarda mükemmel bir özgüven var.. uzunları ve sisleri sürekli açık..

Alfa Romeo : Çok az denk geldim o yüzden genelleme yapmak yanlış olur ama sol şeridi kapatıp gözden kayboluyorlar diyebilirim.

Bmw : Sol şeritte gidiyorsunuz önünüzdeki adam sakince gidiyor arkada da bmw ci arkadaş geliyor diyelim.. buraya kadar bir sıkıntı yok, önünüzdeki adam orta şeride geçti ve önünüz açıldı ya.. arkada bir kıyamet kopuyor.. selektör konra tampona yapışma.. abi dur adam yeni geçti sağa roket diilimki.. bizde gidicez.. ama hayır yol vermek mecburiyetindesiniz, yoksa 230 a kadar dibinizde gidiyor.. Sinyal kullanımı genelde var ama direksiyonu çevirdiği anda veriyor. Selektör yapsanızda yol vermiyor, aynadan sizi kestiğini görüyorsunuz ancak yol vermeyi bir ego haline getirmişler (genelde) .. yol vermek yerine gaza sonuna kadar basıp biryerde yine yavaşlıyorlar.Orta şeride alerjileri var. Genelde saygısızca araç kullanıyorlar ve 3 km öteden selektör yapmaya başlıyorlar.

Citroen : Tutmayın küçük enişteyi... bu kadar diyorum.

Ford : Genelde saygılı ve hız kurallarına uyuyorlar.. sinyal ve ayna kullanımıda ortalamaların üstünde. Sevdiğim sürücü tipleridir.

Toyota : Yanından geçerken korktuğum her an ne yapacağı belli olmayan sürücü modelleri bu markadan.. ayna ve sinyal kullanımı hak getire.. o ne ki.. Ama haklarını yemiyim, genelde orta şeritte takılan kullanıcıları mükemmel bir sabıra sahip, zira 60 la giderken arkadan gelen araçların korna ve selektörlerine aldırmadan o hızı korumak mükemmel bir sabır ve dikkat gerektiriyor. Şerit değiştirmedikleri için de sinyal ve ayna kullanımını unutuyorlar kanımca.. Yoksa 50 ile sol şeride sinyalsiz ve ayna kontrolsüz atlamanın başka açıklaması olamaz. Otobanda önünüzde seyreden orta şeritteki araçlar aniden bir sağa bir sola sinyal vermeye başladılarsa ya bir araç arıza yapmış yolda kalmıştır, ya da oradan bir toyota sürücüsü gidiyordur. Sakinlk ve vurdumduymazlık bence farklı şeyler.

Saab ; Çok denk gelmesemde avını bekleyen kurt gibi otobanda süzüldüklerini biliyorum.. diğer yönlerden yorum yapamıcam ama sol şeridi sevdikleri aşikar.

Seat : Genelde leon cular çoğunlukda sinyal ve ayna kullanımı güzel. Yolda apaçilikleri yok. Orta şeritte sakin seyir halindeler. Genelde gençlerin sahibi olduğu marka için güzel bir imaj bırakıyorlar yolda.

Porsche ; Takip mesafeleri her zaman var. Sinyal ve ayna kullanımı 5 yıldız. Sol şeritte yol vermemek gibi tavırları yok. Selektör yapmanıza gerek kalmadan eğer gitmeyecekse zaten şeridi size bırakıyor kibarca.

Ferrari : Genelleme yapmak gerekirse Honda nın 2.grupları ile aynılar. Porsche ve bu marka arasında bu kadar aşırı uçurumlu sürücü karakteri bulunması şaşırtıcı.

Renault : = Vw.

Opel : İnsignia kullanıcıları hariç, genelde hız kurallarına uyuyorlar, sinyal verme zayıf, ayna kontrolü iyi, takip mesafesi yetersiz ama hiç olmamasından iyidir. Genelde selektör yapmanıza fırsat kalmadan yol veriyorlar. Çoğunlukla orta şeritteler.. Ama insignia kullanıcıları bunların dışındalar.. Arabanın verdiği bir özgüven mi oluyor neyse orta şeritten sol şeride atlayıp gazlama huyları var. Sol şeritte başka araca tehamülleri yok, şeridi kapatayım gideyim arkadakilerde bana uysun modundalar. Sinyal kullanımı var ama direksiynu çevirdiği anda veriyor. Arkada kıyamet kopsa umrunda değil yol vermiyor.

Bunlar benim genellemelerim tabiiki istisnalar var, iyi veya kötü...
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,528
2,697
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Ayda en az 1 sefer otobandan istanbul -izmit git gel yapıyorum.. 14 yılın ilk 7 senesi vectra gl, son 7 yılı vectra gt .. markalara göre kullanım tarzları aynen şöyle ;

Audı : sinyal kullanımı mükemmel, sol şeritten başka şeritte görmek neredeyse imkansız, temkinli olmak şartı ile şeridi kapatıp gidiyorlar hız ortalamaları yaklaşık 160-170.. ayna kontrolleri harika, sıkıştırma yok, takip mesafesi her zaman var. Yol istediğinizde trip atmıyorlar.

Mercedes ; Sol veya orta şeritte görmek mümkün, genelde sinyal kullanımı yok, ayna kontrolü var, yol istediğinizde gayet efendice yol veriyorlar, sol şeritte 120 takıntıları var, takip mesafesi güzel.

Vw ; Sol şeritte ilerliyorsunuz ve arkadan yaklaşık 3 km uzağınızdan biri selektör yaparak geliyor.. işte o Vw sürücüsüdür. sağa geçip yol verirsiniz teyipde yeni başlayan müzik sonlara yaklaştığında ancak sizi geçmiştir. Sinyal kullanımı genelde var ancak direksiyonu kırarken veriyorlar, takip mesafesi yok, sanki yakıt ekonomisi için sizin çeki demirinize yapışmışda sizde onu çekiyormuşsunuz gibi.. siyam ikizi gibi yapışık gidiyorsunuz. Sol şeritte aynı hızdada seyir etseniz önünde hiçbir araca tehamülleri yok. Yol isteme şekilleri genelde seri selektör yapma. Şahsen ben çoluk çocuk varken uzak duruyorum.

Honda ; Bu markada 2 tip sürücü modeli var. Birincisi sakin sessiz efendice giden ama genelde sinyal kullanımı olmayan, ayna kullanımı olan orta şerit modeli... 2.si ise ki, bunlar çoğunluk la tampona yapışan, aynaya sürterek geçen, sol şeritte arkadan tekerli disko takibi altında olduğunuz, makas atan, selektör asla kullanmayan onun yerine sürekli korna çalan bir model. Genelde orta şeritte takılıyorlar ve yanlarından geçen araçlara musallat oluyorlar.. neyseki motorları hep tırt çıkıyorda gaza basıp atlatıyorsunuz bu tipleri. Kaza yaptırmaya çok müsait yakın takipleri var. Birde insana tik tik bakmaları...

Skoda ; Suberb ler dışında sol şeritte neredeyse denk gelmedim. Genelde takip mesafesine dikkat ediyorlar. Ayna ve sinyal kullanımları iyi.. Yeni oktavıa ve suberb sürücüleri limitleri zorlamayı seviyorlar. Sol şeritte gidemiyorlar ama yol istediğinizdede diretiyorlar.. Araçlar yeni hevesler tavan bence makul bişey bu..

Fiat ; Birçok sürücü modeli var ama ağırlıkla saygısızca ne sinyal ne de ayna kullanımı yok. (birde şehir içinde trafikde 20cm lik yerlere girmeye çalışıyorlar) . Sol şeritte şeridi kapatanları çok.. ferrari gelse yol vermiyorlar adamlarda mükemmel bir özgüven var.. uzunları ve sisleri sürekli açık..

Alfa Romeo : Çok az denk geldim o yüzden genelleme yapmak yanlış olur ama sol şeridi kapatıp gözden kayboluyorlar diyebilirim.

Bmw : Sol şeritte gidiyorsunuz önünüzdeki adam sakince gidiyor arkada da bmw ci arkadaş geliyor diyelim.. buraya kadar bir sıkıntı yok, önünüzdeki adam orta şeride geçti ve önünüz açıldı ya.. arkada bir kıyamet kopuyor.. selektör konra tampona yapışma.. abi dur adam yeni geçti sağa roket diilimki.. bizde gidicez.. ama hayır yol vermek mecburiyetindesiniz, yoksa 230 a kadar dibinizde gidiyor.. Sinyal kullanımı genelde var ama direksiyonu çevirdiği anda veriyor. Selektör yapsanızda yol vermiyor, aynadan sizi kestiğini görüyorsunuz ancak yol vermeyi bir ego haline getirmişler (genelde) .. yol vermek yerine gaza sonuna kadar basıp biryerde yine yavaşlıyorlar.Orta şeride alerjileri var. Genelde saygısızca araç kullanıyorlar ve 3 km öteden selektör yapmaya başlıyorlar.

Citroen : Tutmayın küçük enişteyi... bu kadar diyorum.

Ford : Genelde saygılı ve hız kurallarına uyuyorlar.. sinyal ve ayna kullanımıda ortalamaların üstünde. Sevdiğim sürücü tipleridir.

Toyota : Yanından geçerken korktuğum her an ne yapacağı belli olmayan sürücü modelleri bu markadan.. ayna ve sinyal kullanımı hak getire.. o ne ki.. Ama haklarını yemiyim, genelde orta şeritte takılan kullanıcıları mükemmel bir sabıra sahip, zira 60 la giderken arkadan gelen araçların korna ve selektörlerine aldırmadan o hızı korumak mükemmel bir sabır ve dikkat gerektiriyor. Şerit değiştirmedikleri için de sinyal ve ayna kullanımını unutuyorlar kanımca.. Yoksa 50 ile sol şeride sinyalsiz ve ayna kontrolsüz atlamanın başka açıklaması olamaz. Otobanda önünüzde seyreden orta şeritteki araçlar aniden bir sağa bir sola sinyal vermeye başladılarsa ya bir araç arıza yapmış yolda kalmıştır, ya da oradan bir toyota sürücüsü gidiyordur. Sakinlk ve vurdumduymazlık bence farklı şeyler.

Saab ; Çok denk gelmesemde avını bekleyen kurt gibi otobanda süzüldüklerini biliyorum.. diğer yönlerden yorum yapamıcam ama sol şeridi sevdikleri aşikar.

Seat : Genelde leon cular çoğunlukda sinyal ve ayna kullanımı güzel. Yolda apaçilikleri yok. Orta şeritte sakin seyir halindeler. Genelde gençlerin sahibi olduğu marka için güzel bir imaj bırakıyorlar yolda.

Porsche ; Takip mesafeleri her zaman var. Sinyal ve ayna kullanımı 5 yıldız. Sol şeritte yol vermemek gibi tavırları yok. Selektör yapmanıza gerek kalmadan eğer gitmeyecekse zaten şeridi size bırakıyor kibarca.

Ferrari : Genelleme yapmak gerekirse Honda nın 2.grupları ile aynılar. Porsche ve bu marka arasında bu kadar aşırı uçurumlu sürücü karakteri bulunması şaşırtıcı.

Renault : = Vw.

Opel : İnsignia kullanıcıları hariç, genelde hız kurallarına uyuyorlar, sinyal verme zayıf, ayna kontrolü iyi, takip mesafesi yetersiz ama hiç olmamasından iyidir. Genelde selektör yapmanıza fırsat kalmadan yol veriyorlar. Çoğunlukla orta şeritteler.. Ama insignia kullanıcıları bunların dışındalar.. Arabanın verdiği bir özgüven mi oluyor neyse orta şeritten sol şeride atlayıp gazlama huyları var. Sol şeritte başka araca tehamülleri yok, şeridi kapatayım gideyim arkadakilerde bana uysun modundalar. Sinyal kullanımı var ama direksiynu çevirdiği anda veriyor. Arkada kıyamet kopsa umrunda değil yol vermiyor.

Bunlar benim genellemelerim tabiiki istisnalar var, iyi veya kötü...

Kesinlikle katıldığım iki grup Wv ve Toyota :) Güzel tespitler var. (Mitsubishiciler için de varsa gözlemin duymak isterim)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ercanalhan

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Bizim memlekette en çok yol isterken sinirleniyor insanlar sanki.
Bunların da benim tecrübeme göre sıralaması Audi, BMW, Passat ve Volvo şeklinde gidiyor.
Toyotacılardan ben de korkuyorum ne yapacakları belli olmuyor hakkaten.
Land Rovercılar da bir enteresan, binek araçla aynı hızda viraja gireceğini sanıp sol şeritten ayrılmazlar, sen git arazide kullan o arabanı birader...
Bir de benim hiç sinirlendirmemek için yol istemeyip direk sağından geçtiğim 301, C-elysee, megane gibi şirket spec çiler var ki uğraşmaya gelmez bunlar.
 

hakanerdogan

Hakan Erdoğan
Düz Yol Gazcısı
25 Ocak 2020
16
90
110
34
Istanbul
Marka
Toyota
Bir Toyota sürücüsü olarak sanırım ben de arastirma sonucuna katiliyorum. Ama siz yine de cok hafife almayin Toyotacı abilerinizi :)
 

hoodie54

Profesör
8 Ara 2019
93
1
51
1,020
balıkesir
Marka
Nissan
ben bu durumun Toyota sürücülerinin sağduyu/soğukkanlılık larından kaynaklandığını düşünmüyorum. genelleme yapayım; bana sanki uysallık/pasiflik/memur zihniyeti/low testosterone/comfort zone sevgisi gibi faktörler daha ön planda gibi geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: quattroportem90

DKB34

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
862
2,004
2,520
27
İstanbul
Marka
Seat
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım