Tucson T-GDI motora lpg uygun mu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hekimoglu1

Senkromeççi
25 Haz 2018
3
1
95
Merhaba tucson 1.6 T-GDI 4x4 aracıma lpg taktirmayi düşünüyorum ancak çok net bilgiye ulaşamadım. Taktırmış olan veya bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?
Performans durumu, ekonomisi ve karşılaşabileceğim sorunlar nelerdir?
Teşekkürler.
 

hekimoglu1

Senkromeççi
25 Haz 2018
3
1
95
Etkinliğini bilmiyorum ama sıvı sistem kullanılıyor onlarda baya pahalı diye biliyorum
Sıvı sistem ileride marş sorunlarına sebep oluyor diye eleştirilmiş. Şimdi genelde prins vsi2 gibi bir kit öneriyorlarmış. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemiyorum tabii ki. Motor garantisi de iptal olacağından iyi öğrenerek yaptırayım diyorum.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Tucson alacak gücü olan birininin 10 litre yakıt yakmasını dert etmeyeğini düşüyorum. Kocaman araba. Yatak sarıyor benim bildiğim. 1 tane vukuatını kudum başka forumda. Garanti dışı kalmıştı motor. Rakamlar feci.
 

mfs1907

Profesör
18 Eyl 2016
112
154
1,235
İstanbul
Marka
Hyundai
T-GDI motorlar LPG dönüşümüne uygun bir motor değil. Eğer LPG'li olsun istiyorsanız GDI olana yönelin ya da bilemiyorum. Turbo benzinli motorlarda güç kaybı pek olmaz ama ömür kaybı çok olur. Özel yapım çelik subap bulup , o motora uygun daha yüksek ısıya dayanımlı yağ ve bir de LPG'ye özel yazılım bulabilirseniz durum başka.
 

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
T-GDI motorlar LPG dönüşümüne uygun bir motor değil. Eğer LPG'li olsun istiyorsanız GDI olana yönelin ya da bilemiyorum. Turbo benzinli motorlarda güç kaybı pek olmaz ama ömür kaybı çok olur. Özel yapım çelik subap bulup , o motora uygun daha yüksek ısıya dayanımlı yağ ve bir de LPG'ye özel yazılım bulabilirseniz durum başka.
T-GDI' ın tek farkı turbo beslemeli olması. LPG uyumu genellikle yakıt püskürtme, enjeksiyonla ilgili oluyor. Bu yüzden iki motorda lpg uyumunda problemli. Özel olarak bunları araştırmadım hiç ama yine benzer teknoloji direk enjeksiyonlu FSİ'lara 4500-5000TL arasında kitler var. Tasarruf klasik motorlardaki kadar olmuyor. Bence değmez
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

Onay Kalkan

Profesör
8 Eyl 2016
415
749
1,695
29
Sakarya
Marka
Hyundai
Motorun uygunluğunun haricinde düşünülmesi gereken bir şey daha olduğunu düşünüyorum. Elimizde küçük hacimli turbo beslemeli bir motor ve ciddi kütleye sahip bir kasa var. Sürekli yük altında çalışan ufak bir motora bir de LPG bağlanırsa motorun ömrüyle iligili soru işaretleri oluşur benim açımdan. İki yıldır Tucson T-GDI 4x4 Elite Plus kullanıcısı olarak aracın (özellikle kütleden dolayı) segment ortalamasının üstünde yaktığını kabul ediyorum fakat yine de LPG taktırmanızı tavsiye etmem. Ayrıca satışa çıktığı gün almış olsanız bile 2 sene daha garantiniz var demektir, bu garantiyi yakmanın pek de mantıklı olmadığını düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FuckTheFuelEconomy
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım