Türkiye Pist Şampiyonasında Düşük Bütçeli Yeni Grup

OguzhanC

Profesör
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
371
Beğeni Puanı
651
Yaş
22
Konum
Kocaeli-Ordu
Marka
Renault
Herkese merhaba arkadaşlar. TOSFED'in yeni yayınladığı 2019 Kural Kitapçığı Taslağı'na göre yeni sezonda 0.9 ila 1.6 litre arası hacimli, turbo beslemeli ve fabrika çıkışlı otomobiller Türkiye Pist Şampiyonası'nda yarışabilecek.
İlgili düzenlemeyle Türkiye Pist Şampiyonası'na "Super Production Group" adında yeni bir kategori eklendi.
Diğer detaylar ve şartlar http://www.tosfed.org.tr/2019-taslak-kurallar-yayinlandi/ linkte mevcut.(ulusal pist kuralları kısmında)
Vaktim kısıtlı olduğu için konuyu biraz acele ile açtım. Özellikle bu tarz otomobile sahip ve pist kovalayanların yorumlarını bekliyorum. @stan @sinan @Ozgur Gunes
kurallar.JPG
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,363
Beğeni Puanı
4,448
Yaş
31
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Enteresan valla.

Maliyetleri düşürüp katılımı arttırmak için yapılan bir düzenleme olarak görüyorum.

1.18, 208 gti, ibiza cupra gibi b segmentinin zhızlı arabaları bu organizasyonun gözdesi olur.

İntercooler büyütmeye izin vermemeleri bence hata olmuş.

Bir de roll cage falan beyan edilmemiş. Acaba Araçlar birbiriyle yarışmayacak da, baya time trial mantığında mı olacak?
 

OguzhanC

Profesör
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
371
Beğeni Puanı
651
Yaş
22
Konum
Kocaeli-Ordu
Marka
Renault
Enteresan valla.

Maliyetleri düşürüp katılımı arttırmak için yapılan bir düzenleme olarak görüyorum.

1.18, 208 gti, ibiza cupra gibi b segmentinin zhızlı arabaları bu organizasyonun gözdesi olur.

İntercooler büyütmeye izin vermemeleri bence hata olmuş.

Bir de roll cage falan beyan edilmemiş. Acaba Araçlar birbiriyle yarışmayacak da, baya time trial mantığında mı olacak?
Tpşde yarışan araç sayısı bayağı bir azalmıştı abi. Bu yüzden dediğin gibi maaliyetleri düşürüp katılımı arttırmayı hedeflediklerini düşünüyorum. Şimdilik yayınlanan şey taslak olduğu için belki kısıtlama konularında düzenlemeler olabilir.
 

Atilgan

Elit Apaçi
Katılım
13 Mar 2017
Mesajlar
250
Beğeni Puanı
234
Konum
Bursa
Marka
Opel
O sınıf araçlar, sahiplerinin göz bebekleri... Vallaha yarışırlar mı aynı pistte?Yani start alıp hep beraber?Zor..
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,363
Beğeni Puanı
4,448
Yaş
31
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Fia grup A gereksinimine göre sanırım araçta koltuk, çok noktalı kemer ve cage zaruriymiş.

O sebeple günlük binilen arabayla bu etkinliğe katılmak mümkün olamaz.
 

Toprak38

Toprak
Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,527
Beğeni Puanı
7,774
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Clio cup gibi yan yana kalkıp kapışma şeklinde bi yarışsa kimse kolay kolay evin tek arabasını orda riske atmaz zaten eğer cage falan gerekliyse bunun dert olacağını çok sanmıyorum. Buna özel araba yapanlar katılır belki
 

Atilgan

Elit Apaçi
Katılım
13 Mar 2017
Mesajlar
250
Beğeni Puanı
234
Konum
Bursa
Marka
Opel
Clio cup gibi yan yana kalkıp kapışma şeklinde bi yarışsa kimse kolay kolay evin tek arabasını orda riske atmaz zaten eğer cage falan gerekliyse bunun dert olacağını çok sanmıyorum. Buna özel araba yapanlar katılır belki
Aynen, bir de hangi sigorta firması bunu karşılar? Hatta araç sahipleriyle direk sözleşme yapılıyormuş? Ki o daha da üzer :) pist süresi kesin gibi..Bayrak yarışları olabilir belki.. Rastgele takımlar atanır falan ama yarış olmasa bile ne projeler hayat bulmuş onları görürüz..Güzel olur..
 

Toprak38

Toprak
Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,527
Beğeni Puanı
7,774
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Aynen, bir de hangi sigorta firması bunu karşılar? Hatta araç sahipleriyle direk sözleşme yapılıyormuş? Ki o daha da üzer :) pist süresi kesin gibi..Bayrak yarışları olabilir belki.. Rastgele takımlar atanır falan ama yarış olmasa bile ne projeler hayat bulmuş onları görürüz..Güzel olur..
Daha büyük motorlarla pist aracı yapanlar bütçesini düşürebilir o açıdan faydalı olur. Ya da bütçesi 2.0 pist aracı yapmaya yetmeyenler ama böyle 1.2 atmosferik alıp komple söküp uğraşacak insanlar vardır onların önünü açmış olur. Corsa fabia falan dolu eski modellerden 1.0-1.2 :D
 

Atilgan

Elit Apaçi
Katılım
13 Mar 2017
Mesajlar
250
Beğeni Puanı
234
Konum
Bursa
Marka
Opel
Daha büyük motorlarla pist aracı yapanlar bütçesini düşürebilir o açıdan faydalı olur. Ya da bütçesi 2.0 pist aracı yapmaya yetmeyenler ama böyle 1.2 atmosferik alıp komple söküp uğraşacak insanlar vardır onların önünü açmış olur. Corsa fabia falan dolu eski modellerden 1.0-1.2 :D
:D Vallaha olur neden olmasın, Puntolar var 200+, bizim daha önce takıldığımız opelgarage vardı Ankara odaklı bir gruptu orada bir abimizin fabia sı vardı pd130.. Araç 280 hp gibi bir şeydi ama yolda durmuyordu. Çok farklı işler yapılıyor. Hatta işin bo.unu çıkaranlar çok :D
 

OguzhanC

Profesör
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
371
Beğeni Puanı
651
Yaş
22
Konum
Kocaeli-Ordu
Marka
Renault
Şampiyonanın ilk yarışı 11 mayısta başlayacak. Bence o zamana kadar gelen talebe göre de bu koşulları düzenleyebilirler.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,854
Beğeni Puanı
10,795
Marka
Ford
Herkese merhaba arkadaşlar. TOSFED'in yeni yayınladığı 2019 Kural Kitapçığı Taslağı'na göre yeni sezonda 0.9 ila 1.6 litre arası hacimli, turbo beslemeli ve fabrika çıkışlı otomobiller Türkiye Pist Şampiyonası'nda yarışabilecek.
İlgili düzenlemeyle Türkiye Pist Şampiyonası'na "Super Production Group" adında yeni bir kategori eklendi.
Diğer detaylar ve şartlar http://www.tosfed.org.tr/2019-taslak-kurallar-yayinlandi/ linkte mevcut.(ulusal pist kuralları kısmında)
Vaktim kısıtlı olduğu için konuyu biraz acele ile açtım. Özellikle bu tarz otomobile sahip ve pist kovalayanların yorumlarını bekliyorum. @stan @sinan @Ozgur Gunes
Ekli dosyayı görüntüle 17065
A grubunun üstünü çizmişler, cage in gerekliliği konusunda şüphelerim var, bence eğer şartlar uygunsa araç 150 bg bile olsa katılınabilir bir yarış, illaki birinci olmak değil ki mesele.:)Time-Trial şeklinde olursa daha iyi olur, kimse kimseyle sıkıntı yaşamaz zaten Time-Trial'siz yapılması için güvenliğin hat safhada olması gerek. Acaba 12 yıl süre sınırı geçerli mi, gerçi 12 yıl öncesi doğru dürüst Turbo-benzinli araç yok ama.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,854
Beğeni Puanı
10,795
Marka
Ford
Son düzenleme:

MAERKEK

Taklacı Güvercin
Katılım
1 Ocak 2019
Mesajlar
50
Beğeni Puanı
27
Bir UNO alıp motor değişikliği yapıp katılasım geldi. Güzel bir rolcage ve fren tertibatı yeter zaten . 900 kg olan aracı 700 kg civarına rahat indirebileceğimi planlıyorum. Yok mu pas tutmamış , motoru bozuk Unosu olan . 2.0 147 beygirlik motoru turboyla beraber sığdırırsam tutmayın beni . ;):D:p
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,854
Beğeni Puanı
10,795
Marka
Ford
Bir UNO alıp motor değişikliği yapıp katılasım geldi. Güzel bir rolcage ve fren tertibatı yeter zaten . 900 kg olan aracı 700 kg civarına rahat indirebileceğimi planlıyorum. Yok mu pas tutmamış , motoru bozuk Unosu olan . 2.0 147 beygirlik motoru turboyla beraber sığdırırsam tutmayın beni . ;):D:p
Motor fabrika çıkışlı turbo-benzinli olması gerek, ve büyük ihtimalle çürük dökük araçlarla uğraşmayalım diye yaş sınırı da olacaktır.:)Ayrıca o kaputun altına 2.0 ünitenin turbolusunun sığacağını zannetmiyorum.(Bkz.Lancia Delta)
Bu işe başlamak için en iyi seçenek yukarıdaki gibi bir 1.4 T Punto alıp, onunla uğraşmak, tamam birincilik iddian olmaz ama maksat tecrübe olsun.;)
 
Son düzenleme:

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,894
Beğeni Puanı
7,310
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
Ben yeni gördüm, ne işmiş bu ya? Sunroof falan sökmem aga ben, öyle saçmalık olmaz. Kime ne benim sunroofumdan. Güzel iş ama tanımadığım adamla yarışmak riskli, deli çok memlekette, gelir hırslanır çakar arkadan... uğraş dur. Sadece stage 1 yazılımlı araba katılır anlaşılan, onlarda aşırı ısınmadan dolayı patlar zaten. Turnuva kazananarı stock araçlar olur.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
7,943
Beğeni Puanı
20,867
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Ben yeni gördüm, ne işmiş bu ya? Sunroof falan sökmem aga ben, öyle saçmalık olmaz. Kime ne benim sunroofumdan. Güzel iş ama tanımadığım adamla yarışmak riskli, deli çok memlekette, gelir hırslanır çakar arkadan... uğraş dur. Sadece stage 1 yazılımlı araba katılır anlaşılan, onlarda aşırı ısınmadan dolayı patlar zaten. Turnuva kazananarı stock araçlar olur.
İyi soğuyan kazansın.Bol şanslar!!
 
Üst