Türkiye'de Yılın Otomobili

Sizce Yılın Otomobili Hangisi?

  • Volvo S90

    Kullanılan: 34 34.0%
  • Toyota CHR

    Kullanılan: 20 20.0%
  • Seat Ateca

    Kullanılan: 3 3.0%
  • Renault Megane

    Kullanılan: 10 10.0%
  • Peugeot 3008

    Kullanılan: 15 15.0%
  • Mazda Mx5

    Kullanılan: 4 4.0%
  • Honda Civic

    Kullanılan: 14 14.0%

  • Kullanılan toplam oy
    100
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Videonun son 1 2 dakikasında zaten Otoseyirden abimiz yorumunu katıyor. COTY'de oluyor derlerdi ama TYO'da bilemedim yani.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Megane'ın tesla vari ekranı dışında nasıl bir yeniliği yahut gelişmiş bir sistemi bu ödülü almasına sebep oldu anlayamadım. F/P diyeceğim ama fiyatları da diğerleriyle aynı hemen hemen.
Fiyat çok pahalı, iç mekan dandik ötesi, trim sesleri daha 300km olan arabadan bike geliyodu, konfor desen ahım şahin değil hele 18'ler dan dun gidip böbrek taşı düşürüyordu ve alt donanımların fakirliği cidden neredeyse ilk gibiydi. Bu aracın bence seçilme nedeni Motor/Şanzıman Tüketim, servis ağı ve ikinci el mevzusudur başka türlü seçilmesine bir türlü akıl sıra erdiremedim.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Fiyat çok pahalı, iç mekan dandik ötesi, trim sesleri daha 300km olan arabadan bike geliyodu, konfor desen ahım şahin değil hele 18'ler dan dun gidip böbrek taşı düşürüyordu ve alt donanımların fakirliği cidden neredeyse ilk gibiydi. Bu aracın bence seçilme nedeni Motor/Şanzıman Tüketim, servis ağı ve ikinci el mevzusudur başka türlü seçilmesine bir türlü akıl sıra erdiremedim.
Bana kalırsa motor/şanzıman da başarılı değil. Millet 320 nm torklu dizel üretiyor megane'nın ki hala düşük. Şanzıman desen çift kavrama koyuyorsun iyi bir tork konvertör gibi çalışıyor, dsg hızı ve tepkisi yok. 160'lık dizel üniteye verseler bu oyu belki motor kısmını anlarım ama onun haricinde anlamam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Porsche

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Silinen konuya şunu yazmıştım. Geçen yıl yanıldım ama bu sene doğru tahmini yapmak sevindirici :D

Honda Civic
: Gizli favorim. Ancak motor+şanzıman eksikliğinden dolayı puan kaybedebilir.
Mazda MX-5: Bu listede ne işi var bunun yahu?
Peugeot 3008: Avrupa'da yılın otomobili. Bu da güçlü adaylardan.
Renault Megane: Benim favorim. Motor+şanzıman çeşitliliği, fiyat skalası ve ülkemizde üretiliyor oluşu önemli artılar. Geçen sene Egea yerine Superb seçen jüri beni yine yanıltabilir gerçi.
Seat Ateca: Vag grubu araç olmayınca kontenjandan listeye girmiş gibi. Hiç Ateca gören var mı yollarda? Ciddi ölü doğdu bence, özellikle ülkemiz için. Ancak seçilirse şaşırmam, sebebini siz tahmin edin.
Toyota C-HR: Bu da önemli modellerden. Tasarımı, konumu ve ülkemiz için önemi dikkate alınırsa ciddi favori. Keşke seçilse.
Volvo S90: İyi güzel araç da 343.000 tlden başlıyor. Türkiye İsviçre falan mı oldu acaba?
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Volvo güzel araç ama üstte @mgdedeoglu 'nun dediği gibi, Türkiye gerçeklerinde çok uçuk bir araba.
Peugeot istediği kadar Avrupa'da yılın arabası ödülünü alsın, daha önceden 308'de almıştı ama Türkiye'de hem hiç konuşulmadı hemde satış adeti iyi değildi.
Ateca'nın burada işi ne bende anlamadım.
MX5'te genel oylamada kazanabilecek bir araba olduğunu düşünmüyorum.

CHR-Civic-Megane kalıyor geriye. Benim tahminim CHR'dı. Kalan 3'ünden biri alır diye düşünüyordum ama Megane üçlemenin sonunda düşünüyordum.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ateca-Mx5-s90-Civic-Chr da 1.6 dizel otomatik seçeneği yok bence seçim için ve Türkiye piyasası için bu büyük bir etken. Megan ve 3008 dışında bu kombinasyona sahip olan araba yok ikisinin de finale kalması ve fiyatının daha uygun olması ile megan seçilmesi gayet mantıklı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,617
1
64,386
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Otopark.Com


Otomobil Gazetecileri Derneği üyeleri arasında seçilen Türkiye'de Yılın Otomobili #Renault#Megane Sedan!

17862539_10155382335573159_2969118992330817036_n.jpg


Link

Facebook sayfasındaki paylaşıma gelen cevaplara bakılırsa herkes isyanda :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Açıkçası şu jüride oy verenlerin, akıllarındaki kriterleri tek tek bir kağıda yazıp ' neden ve hangi sebeple hangi otomobile oy verdiğini ' madde madde halinde anlaşılır şekilde göstermeleri lazım ki bunun üzerinden biz de yorum yapalım. Hangi teknik veriye, hangi istatistiğe, hangi teknolojiye, hangi mühendislik başarısına, hangi pazarlama-reklam başarısına v.s göre oy veriyorlar tek tek kendi kriterlerini açıklayıp yazmaları gerek. Sonuçta bunlar, bilimsel gerçekler ve doneler üzerine bir şey ortaya çıkarmıyorlar. Herkesin kendince baz aldığı belli kriterleri var ve ona göre oy veriyorlar. Hal böyle olunca, herkes tarafından genel geçer bir gerçek olarak kabul edilmesi zor bu tercihlerin. Kulislerde dönen şike benzeri şeyleri saymazsak ben daha şeffaf olunmasından yanayım ki neyi neye göre tercih etmişler anlayabilelim. Ancak o zaman ' neden bunu seçmişler ki ' sorusuna mantıklı cevaplar bulabiliriz.
 
Son düzenleme:

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Açıkçası şu jüride oy verenlerin, akıllarındaki kriterleri tek tek bir kağıda yazıp ' neden ve hangi sebeple hangi otomobile oy verdiğini ' madde madde halinde anlaşılır şekilde göstermeleri lazım ki bunun üzerinden biz de yorum yapalım. Hangi teknik veriye, hangi istatistiğe, hangi teknolojiye, hangi mühendislik başarısına, hangi pazarlama-reklam başarısına v.s göre oy veriyorlar tek tek kendi kriterlerini açıklayıp yazmaları gerek. Sonuçta bunlar, bilimsel gerçekler ve doneler üzerine bir şey ortaya çıkarmıyorlar. Herkesin kendince baz aldığı belli kriterleri var ve ona göre oy veriyorlar. Hal böyle olunca, herkes tarafından genel geçer bir gerçek olarak kabul edilmesi zor bu tercihlerin. Kulislerde dönen şike benzeri şeyleri saymazsak ben daha şeffaf olunmasından yanayım ki neyi neye göre tercih etmişler anlayabilelim. Ancak o zaman ' neden bunu seçmişler ki ' sorusuna mantıklı cevaplar bulabiliriz.
Kendi mantığımca soruya tersten cevap vereceğim.

S 90: Burda pek çok insanın yanıldığı durum şu, hangisi en iyi araç gözüyle bakılıp seçimin ona göre yapılması gerektiği düşünülüyor. Tabi ki S90'ın yanında diğerlerinin sözü geçmez ama ülkemizde kaç tane S90 satılıyor. Aracın başlangıç fiyatı 343.000 Tl. Geçen yıl yeni E Serisi vardı kimse o kadar tatava yapmamıştı (Tesla'dan sonra otonom sürüşe en yakın araç). Bu sene bir S90 furyası gidiyor, gerçekten çok ilginç. Bu tip ödüllerde kazanan araçların neler olduğuna dair en ufak bir fikri olan herkes S90'ın kazanamayacağını bilir zaten. S 90 boyutlarında ve fiyatında bir araç Avrupa'da bile seçilmedi son 20 yıldır. Zaten o tip sedanlar sürekli pazar payı kaybediyor SUV'ler karşısında o ayrı bir tartışma konusu.
Not: Yukarıdaki videolardan birinde yayını yapan arkadaş arkadaş S90'ın hakkı yendi demiş, bu işi yapmadan önce biraz bilgi sahibi olsun.

Honda Civic: Yıl olmuş 2017, hala atmosferik motorlu araç satıyorlar. Sorunsuzluk falan bence hikaye. Başlangıç fiyatı 83.000 Tl. Dİzeli bile yok, RS versiyon diyor CVT koyuyor. Tüm bu olumsuzluklara rağmen Civic ülkemizde çok satıyor yine de. Eğer iyi bir dizel motoru olsa Civic yılın otomobili seçilebilirdi.

3008: Avrupa'da yılın otomobili olarak kendini ispatladı zaten. Ama burası Türkiye. 108.000 Tl'den başlıyor, dizeli ise 136.000 Tl'den. Arkasında sağlam bir rüzgarla giriş yaptı ama ülkemizde satmıyor 3008. Bu fiyatlara rağmen 2. olması bile çok iyi.

Geçen yıl Superb'in seçilmesi beni çok şaşırtmıştı ama mantıksız da değildi açıkçası. Uygun fiyatlı, çok çeşitli motor+şanzıman+donanım çeşitliliğine sahip, yayla gibi bir araç. Mesela güncel Clio, İ20 satışa çıktığında bu ödül olsaydı kesin kazanan olurlardı. Veya Dacia Duster yenilendiği zaman bu ödülü çok büyük ihtimalle kazanacak. Kalp değil mantıkla giderseniz Megane tercihi şaşılacak bir durum değil zaten.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kendi mantığımca soruya tersten cevap vereceğim.

S 90: Burda pek çok insanın yanıldığı durum şu, hangisi en iyi araç gözüyle bakılıp seçimin ona göre yapılması gerektiği düşünülüyor. Tabi ki S90'ın yanında diğerlerinin sözü geçmez ama ülkemizde kaç tane S90 satılıyor. Aracın başlangıç fiyatı 343.000 Tl. Geçen yıl yeni E Serisi vardı kimse o kadar tatava yapmamıştı (Tesla'dan sonra otonom sürüşe en yakın araç). Bu sene bir S90 furyası gidiyor, gerçekten çok ilginç. Bu tip ödüllerde kazanan araçların neler olduğuna dair en ufak bir fikri olan herkes S90'ın kazanamayacağını bilir zaten. S 90 boyutlarında ve fiyatında bir araç Avrupa'da bile seçilmedi son 20 yıldır. Zaten o tip sedanlar sürekli pazar payı kaybediyor SUV'ler karşısında o ayrı bir tartışma konusu.
Not: Yukarıdaki videolardan birinde yayını yapan arkadaş arkadaş S90'ın hakkı yendi demiş, bu işi yapmadan önce biraz bilgi sahibi olsun.

Honda Civic: Yıl olmuş 2017, hala atmosferik motorlu araç satıyorlar. Sorunsuzluk falan bence hikaye. Başlangıç fiyatı 83.000 Tl. Dİzeli bile yok, RS versiyon diyor CVT koyuyor. Tüm bu olumsuzluklara rağmen Civic ülkemizde çok satıyor yine de. Eğer iyi bir dizel motoru olsa Civic yılın otomobili seçilebilirdi.

3008: Avrupa'da yılın otomobili olarak kendini ispatladı zaten. Ama burası Türkiye. 108.000 Tl'den başlıyor, dizeli ise 136.000 Tl'den. Arkasında sağlam bir rüzgarla giriş yaptı ama ülkemizde satmıyor 3008. Bu fiyatlara rağmen 2. olması bile çok iyi.

Geçen yıl Superb'in seçilmesi beni çok şaşırtmıştı ama mantıksız da değildi açıkçası. Uygun fiyatlı, çok çeşitli motor+şanzıman+donanım çeşitliliğine sahip, yayla gibi bir araç. Mesela güncel Clio, İ20 satışa çıktığında bu ödül olsaydı kesin kazanan olurlardı. Veya Dacia Duster yenilendiği zaman bu ödülü çok büyük ihtimalle kazanacak. Kalp değil mantıkla giderseniz Megane tercihi şaşılacak bir durum değil zaten.
Hocam zaten baktığında ben de s90'a oy verdim ama onun seçilmeyeceğini biliyordum. Gönül anlamında o aracı sevdiğim için oy verdim. Fiyat / tercih edilme ikileminde ulaşılabilir bir model olmadığı aşikar.

Civic tasarımsal anlamda ve ilk kez turbo motor kullanmasından dolayı bir atak yaptı. Rs modeli benim için fazla bir şey teşkil etmiyor çünkü bu ülkeye ilk defa 180 hp'lik otomobil gelmedi. Yıllardır vag grubunda zaten bu güçte otomobil satılıyor ki bir kaç yıl 182 hp'lik ecoboost motorlu focus da satıldı. Rs'in altyapısal olarak lpg'li civic'den de bir farkı olmadığından Rs logosunun da ona getireceği bir artı olacağını hiç düşünmedim. O yüzden onun da seçilmemesi normal.

3008'de civic'in sahip olduğu dış mekan başarısını iç mekanda yakalamayı başardı. Neredeyse premium otomobillere yaraşır bir iç mekan dizaynı var araçta. Ama bu da başlı başına seçilmesi için bir etken değil.

CHR ise benim direkt favorimdi. Özellikle iç-dış ilginç tasarımı ve en önemlisi otomobil sektörünün geleceği olacak olan elektrik-hybrid otomobiller adına güzel bir opsiyon sundu tüketicilere.

Megane'a gelince, tasarımsal anlamda ön ve arka yüzde ilginç bir dizayn oluşturdu. Tesla vari multimedya sistemi de ön plana çıktı. Fakat bunların haricinde piyasadaki bir çok araçtan daha farklı ne getirdi, onların önüne geçebilecek ne sundu diye düşünüyorum pek de bir şey bulamıyorum. Baktığında 3 farklı güçte dizel motor getiriyorsun ama yep yeni bir inovasyon olarak niteleyebileceğimiz 160'lık motor fiyat listesinde yok. Türkiye'ye gelir mi gelirse ne zaman gelir bilinmez. Benzinli motorda ise 130'luk tce çok iyi bir seçenek, 115'lik atmosferik ise fiyat avantajına sahip olsa da yılın otomobili seçilmesinde etken olabilecek bir yenilik içermiyor. Yani ben megane kötü bir otomobil demiyorum, eğer ki sadece F/P kriteri üzerinden birinci seçiliyorsa ona da saygı duyarım. Ama benim kişisel görüşüm, nispeten ulaşılabilir ama piyasaya ve otomobil dünyasına bir renk, bir farklılık, bir yenilik getiren bir otomobili yılın aracı seçmeye daha değer görüyorum.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar tamam, ortada dönen mantık modellerin piyasadaki durumuna göre belirleniyor olduğu üzerine. Belki kabul edebilirdim ancak, ben şu ana kadar Megane Sedan'ın belki 2 katı kadar C-HR gördüm. Aslında algıladığım 4-5 katı da, algıda seçicilik etkenini hesaba katıp 2 katı diyorum. Hem de C sınıfı sedana karşı yeni oluşan bir sınıf; crossover ya da C-SUV ya da B-SUV artık her neyse. O zaman pazar başarısı da kriter olamıyor. Bayii, yedek parça filan desek araba Toyota ve yerli üretim. Ötesi var mı? Fiyatlarına baksak Megane Sedan'la birbirlerine yakınlar. Öyle mantıksız uçuk kaçık bir fiyatlandırması da yok. Nesine baktılar, bagaj hacmine filan mı? :)

Özetle neresinden tutsam Megane Sedan'ı diğer modelleri bilmem ama en azından C-HR'ın önünde göremiyorum.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Yemişler C-hr ın hakkını... Yeni megane için ise allah affetsin artık şu dizeyi salmam gerekiyor.
Bed asla necabet mi verir hiç üniforma
Zer düz palan vursan eşşek yine eşektir
-Ziya Paşa-
Özetle: Megane a altın semer vursak bile o altyapıyla(motor/şanzıman uyumu,şase demodeliği,üretim bandından nasıl çıkıyorsa artık test aracı bile trimli) pek bir değişiklik yaşamayacak gözümde
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım