Fiyat çok pahalı, iç mekan dandik ötesi, trim sesleri daha 300km olan arabadan bike geliyodu, konfor desen ahım şahin değil hele 18'ler dan dun gidip böbrek taşı düşürüyordu ve alt donanımların fakirliği cidden neredeyse ilk gibiydi. Bu aracın bence seçilme nedeni Motor/Şanzıman Tüketim, servis ağı ve ikinci el mevzusudur başka türlü seçilmesine bir türlü akıl sıra erdiremedim.Megane'ın tesla vari ekranı dışında nasıl bir yeniliği yahut gelişmiş bir sistemi bu ödülü almasına sebep oldu anlayamadım. F/P diyeceğim ama fiyatları da diğerleriyle aynı hemen hemen.
Bana kalırsa motor/şanzıman da başarılı değil. Millet 320 nm torklu dizel üretiyor megane'nın ki hala düşük. Şanzıman desen çift kavrama koyuyorsun iyi bir tork konvertör gibi çalışıyor, dsg hızı ve tepkisi yok. 160'lık dizel üniteye verseler bu oyu belki motor kısmını anlarım ama onun haricinde anlamam.Fiyat çok pahalı, iç mekan dandik ötesi, trim sesleri daha 300km olan arabadan bike geliyodu, konfor desen ahım şahin değil hele 18'ler dan dun gidip böbrek taşı düşürüyordu ve alt donanımların fakirliği cidden neredeyse ilk gibiydi. Bu aracın bence seçilme nedeni Motor/Şanzıman Tüketim, servis ağı ve ikinci el mevzusudur başka türlü seçilmesine bir türlü akıl sıra erdiremedim.
Valla eğlenceli olurdu ama ne yazık ki değilim. Bu tip ödüller (ki çoğunda ciddi şikelerin döndüğünü düşünsem de), satış rakamları, piyasa analizlerini okumayı ve araştırmayı seviyorum.
Kendi mantığımca soruya tersten cevap vereceğim.Açıkçası şu jüride oy verenlerin, akıllarındaki kriterleri tek tek bir kağıda yazıp ' neden ve hangi sebeple hangi otomobile oy verdiğini ' madde madde halinde anlaşılır şekilde göstermeleri lazım ki bunun üzerinden biz de yorum yapalım. Hangi teknik veriye, hangi istatistiğe, hangi teknolojiye, hangi mühendislik başarısına, hangi pazarlama-reklam başarısına v.s göre oy veriyorlar tek tek kendi kriterlerini açıklayıp yazmaları gerek. Sonuçta bunlar, bilimsel gerçekler ve doneler üzerine bir şey ortaya çıkarmıyorlar. Herkesin kendince baz aldığı belli kriterleri var ve ona göre oy veriyorlar. Hal böyle olunca, herkes tarafından genel geçer bir gerçek olarak kabul edilmesi zor bu tercihlerin. Kulislerde dönen şike benzeri şeyleri saymazsak ben daha şeffaf olunmasından yanayım ki neyi neye göre tercih etmişler anlayabilelim. Ancak o zaman ' neden bunu seçmişler ki ' sorusuna mantıklı cevaplar bulabiliriz.
Hocam zaten baktığında ben de s90'a oy verdim ama onun seçilmeyeceğini biliyordum. Gönül anlamında o aracı sevdiğim için oy verdim. Fiyat / tercih edilme ikileminde ulaşılabilir bir model olmadığı aşikar.Kendi mantığımca soruya tersten cevap vereceğim.
S 90: Burda pek çok insanın yanıldığı durum şu, hangisi en iyi araç gözüyle bakılıp seçimin ona göre yapılması gerektiği düşünülüyor. Tabi ki S90'ın yanında diğerlerinin sözü geçmez ama ülkemizde kaç tane S90 satılıyor. Aracın başlangıç fiyatı 343.000 Tl. Geçen yıl yeni E Serisi vardı kimse o kadar tatava yapmamıştı (Tesla'dan sonra otonom sürüşe en yakın araç). Bu sene bir S90 furyası gidiyor, gerçekten çok ilginç. Bu tip ödüllerde kazanan araçların neler olduğuna dair en ufak bir fikri olan herkes S90'ın kazanamayacağını bilir zaten. S 90 boyutlarında ve fiyatında bir araç Avrupa'da bile seçilmedi son 20 yıldır. Zaten o tip sedanlar sürekli pazar payı kaybediyor SUV'ler karşısında o ayrı bir tartışma konusu.
Not: Yukarıdaki videolardan birinde yayını yapan arkadaş arkadaş S90'ın hakkı yendi demiş, bu işi yapmadan önce biraz bilgi sahibi olsun.
Honda Civic: Yıl olmuş 2017, hala atmosferik motorlu araç satıyorlar. Sorunsuzluk falan bence hikaye. Başlangıç fiyatı 83.000 Tl. Dİzeli bile yok, RS versiyon diyor CVT koyuyor. Tüm bu olumsuzluklara rağmen Civic ülkemizde çok satıyor yine de. Eğer iyi bir dizel motoru olsa Civic yılın otomobili seçilebilirdi.
3008: Avrupa'da yılın otomobili olarak kendini ispatladı zaten. Ama burası Türkiye. 108.000 Tl'den başlıyor, dizeli ise 136.000 Tl'den. Arkasında sağlam bir rüzgarla giriş yaptı ama ülkemizde satmıyor 3008. Bu fiyatlara rağmen 2. olması bile çok iyi.
Geçen yıl Superb'in seçilmesi beni çok şaşırtmıştı ama mantıksız da değildi açıkçası. Uygun fiyatlı, çok çeşitli motor+şanzıman+donanım çeşitliliğine sahip, yayla gibi bir araç. Mesela güncel Clio, İ20 satışa çıktığında bu ödül olsaydı kesin kazanan olurlardı. Veya Dacia Duster yenilendiği zaman bu ödülü çok büyük ihtimalle kazanacak. Kalp değil mantıkla giderseniz Megane tercihi şaşılacak bir durum değil zaten.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.