Turbo Tofas'imla Yasadigim Problemler Icin beyin firtinasi

TurboTofas

Turbo Tofas
Takipçi
9 May 2020
1
0
10
45
Yurtdisi
Marka
Tofaş
Arkadaslar Merhaba,

1994 model ilk sahibi oldugumuz Tofasimizi gecen sene Turboladik.
Aracta biraz yuklenince hararet 130'lara dayaniyor.
Su kaynatmadigi icin musurde mi problem var diyerek degistirdim ama problem musurde degil
1- Yag pompasinin performansi dusuk kaliyor ve Turbo icinden gecen yag asiri isiniyor olabilir. Bunu engellemek icin Yag pompasi basinicini nasil arttirabilirim? (pul koymak diyenler oldu lakin pulu nereye koyacagimizi, olcusunu kimse soylemedi)
2- Radyatorumu uclu bakir Kale ile degistirim. Aluminyum kalsaydi daha mi iyi olurdu?
3- Intercooler 3000ccm kapasiteli devasa birsey. Daha kucuk bir intercooler secerek kesit alanini azaltarak su sogutma radyatoru onunu mu acmaliyim?
4- AFR'de hep zengin karisim gidiyorum (benzonde 11-12 normali), gaza usturuplu basinca fakire dusuyor ve araba silkeliyor, tam basinca fakire dusmuyor ama bu sefer de korkutuyor, hararet 130'a cikiyor. Fakire dusme problemi LPG'de yasanmiyor.

Istanbul'da blowthrough turbolamis arkadaslar varsa deneyim ve tavsiyelerini paylasirlarsa sevinirim

Su anda yurtdisi gorevindeyim. Turkiye'ye gelince ugrayip sorunlari halletmek isterim.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
@stan , turbolu üniteler konusunda bilgili bir abimizdir, size yardımcı olsa olsa o olur sanırım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: stan

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
işsizliğimden biraz forumları gezindim, aracınızın özelliklerini tam bilmiyorum yine de yazayım, bir işe yarasın.

Tofaş radyatörü yerine daha büyük bi radyatör.
Avans düşürmek, turbo basıncı düşürmek.
Turbo daha iyi yağlama için yağ rekorlarını kalınlaştırmak.
LPG için Blos mikser.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,437
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Ben zaten turbo benzin olan t-jet motor kombinasyonu uzerinde gelistirmeler yapmak konusunda deneyimliyim. Ama yine de yorumlarimi paylasayim.

Atmo olan, hele ki tofas gibi cok da dayanikli olmayan bir motoru turbolamak baska dunya.

Sunu soyleyeyim, eger su sicakligi olarak ,130C seviyesini goruyorsaniz, yuksek ihtimalle contayi yakmissinizdir. Cunku bildigim kadari ile tofasin ust kapak conralari kagittan, metal degil.

Bakir radyator, aluminyuma gore daha verimli calisir. Ama arac turbolandigi icin yuksel ihtimalle bu da yeterli olmuyor. Cok daha buyuk bir radyatore ve sogutma suyu icin bir genlesme kabi kullanmanizi oneririm.

Hatta radyator tipi bir yag sogutucu bile takilmasinda fayda var.

Ama yag pompasini nasil daha kuvvetlendirirsiniz bilemiyorum.

Afr konusunda da, arac bildigim kadariyla enjektorlundegil, o sebeple afr'yi nasil duzenlersin malesef yorum yapamiyorum, bilgim disinda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan ve Mt.Akina

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Abi çok basit bi soru sormam lazım özür dilerim, araçta intercooler var mı?

Okudum varmış pardon

Araçta karter havalandırması varsa intercooler yağ kaplanıyor olabilir belki bir ihtimal, yağ eksiliyorsa şüphelenmek lazım

Bir çok basit soru daha, belki soğutma suyunun antifrize ihtiyacı vardır 130 çok fazla çünkü
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,842
26,148
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Su gerçekten 130 dereceye çıktıysa üst kapak contası kalmamıştır muhtemelen. Bi conta kontrolü yapılmalı contası yanık arabada düzenli çalışma beklenemez, diğer sorularınız hakkında fikrim yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım