Vites Kutusundan Çapak Çıktı ! (Şanzıman)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

CetinAdam

Profesör
23 Kas 2016
89
129
1,060
30
İstanbul
Marka
Honda
Selamlar arkadaşlar, arabam henüz 30 k km de Honda Cıvıc tam otomatik. Vites kutumun yağını ilk kez değiştirdim ve biraz capak vardı ara ara zorlarım 1.2 viteste onun etkisi olabilir mi ? Ustam çok önemli değil dedi bu arada Radar Honda Şeref ustaya götürdüm(bayramdan önce) Aklıma takıldı. Biraz titizim bu konularda 5k doldumu motor yağı benim için çöptür. Bundan sonra motor yağı ile birlikte değiştirsem cok mu gereklidir ? 2 kez değiştirdim 15 20 km yapıp aralıkla bu arada.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,015
7
51,345
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Otm viteste genelde 40-50 bin km civarı değişimler olur. Honda kaç km öneriyor bilmiyorum da öncesine çok da gerek yok. Motor yağı gibi kirlenen bir yağ değil, ancak yapısı bozulduğu için değişim periyodu belirleniyor. O yüzden ona uymanız yeterli olur.

Yağı ilk kez değiştirmişsiniz, çapaklar da arabanın sıfır halinden kalanlardır.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Tam otomatik şanzımanlarda pleyt dediğimiz balatalar bulunur, bu balatalar şanzıman yağının içerisinde ve onun basıncı ile çalışır.
vites değişimleri = dişli gruplarının serbest bırakılması veya sabit tutulmasıyla olur
bu vites gruplarını serbest bırakma veya sabit tutma görevi bu pleytler sayesinde olur, şanzımanların içerisinde mıknatıs bulunur ve çıkan tortuları üzerine çeker, durum normaldir aşırı büyük dişli kırıkları v.s yok ise...
size ben bir fotolar atarım :) görürsünüz çapak nasıl oluyor :d
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım