Volkswagen Tiguan 1.4 Tsi DSG 2011

Tb96

Profesör
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
650
Beğeni puanı
823
Puanları
1,370
Yaş
24
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
  • Marka-Model: Volkswagen Tiguan
  • Test aracının km: 66000
  • Motor: Euro 5 1390 cc, 4 silindirli turbo benzinli
  • Güç: 122 hp @ 5000 d/d
  • Tork: 200 Nm @ 1500-4000 d/d
  • Şanzıman: 6 ileri çift kavrama
  • 0-100 km/s: 10.2 sn
  • Son hız: 184 km/s (limitlenmiş)
  • Test tüketimi: Ortalama 10 litre/100 km
  • Ağırlık: 1501 kg
  • Bagaj hacmi: 470 litre
NOT: 1.2 Tsi Polo testinde olduğu gibi bu araba da Japonya’dan geldiği için maalesef bu motoru DSG ile ülkemizde bulamıyorsunuz.

İç Mekan:
Tiguan genel olarak SUV den çok aile aracı gibi hissettiriyor. Suv havası vermek için ufak detaylar verilmiş mesela cam açma kapatma kumandaları-ayna ayarları standart Vw lere göre daha yüksekte veya bir çok göze kaplamalar koymasına rağmen kapı üstleri filan bir çok arazi aracındaki gibi sert plastik,özellikle bu arabaya has ve birazda eski Amarok andıran klima çıkışları farklı bir hava katmış ama yine de detaylı inceleyince Suv den çok MPV lerle yarışabilecek bir aile aracı olduğunu fark ediyorsunuz.
Kullanışlılık:
Ön taraftan başlayalım:
1- Vitesin önünde altı tırtıklı bir göz mevcut. Telefon-cüzdan çok rahatça sığıyor.
2- Vitesin arkasında ise 2 tane bardaklık ve altı sünger kaplı küçük bir göz mevcut. Anahtar gibi şeyler için ideal.
3-Kol dayamanın altında ise büyük bir göz mevcut. Baya eşya alıyor ama soğutma yok.

Ön koltukların altında 2 tane çekmece var. Altı sünger kaplı yani koyacağınız eşya kolay kolay ses yapmaz.
Torpidosu biraz ufak ve herhangi bir kaplama yok. Soğutma-kalemlik ve kart koymak için yer mevcut.
Gözlüklük:
Ayrı bir başlık altına aldım çünkü Volkswagen herhalde ürettiği gözlüklükleri Polo,Golf,Jetta,Passat kullanmayı unutunca ellerinde kalınca hepsi Tiguan’da kullanılmış gibi gözlüklük mevcut. Hepsinde kaplama mevcut. Sadece gözlük değil aynı zamanda cüzdan,ruhsat gibi bir çok şeyi bu gözlerde saklayabilirsiniz.

Ekranın üstünde büyük bir göz mevcut. Altı kaydırmaz plastik var. Çok ciddi virajlara girmediğiniz sürece oraya koyduğunuz cisim uçmuyor. Keşke kapaklı olsaydı.

Önde kapı içleri ise ortalama büyüklükte. Bir tane 1.5 litre su ve yanına peçete kutusu alabilecek kapasitede.
Arka tarafta kapıyı açar açmaz ile dikkat çeken şey masalar oluyor. Masalar yuvasına oturduğunda çok sağlam hissettiriyor. Yiyecek bir şeyler yemek için hatta dizüstü bilgisayar bile kullanılabilir çünkü araba da prizde mevcut 🙂 ve masanın hemen altında ise askılık var.
Arka taraf sadece masa ile sınırlı değil.
1-Kol dayama mevcut ve içinde 2 tane bardaklık var ama kol dayama da herhangi bir kaplama yok sert plastik
2-Kapı içi dik şekilde konulursa 3 tane 500 ml lik şişe konulabilir.
3- Arka tarafta koltuklar ayrı ayrı hareket edebiliyor. Bu şekilde bagaj hacmini arttırabilirsiniz.
Bagaj:
Koltuklar en geride 470 litre. Günümüz standartlarını karşılıyor. Yükleme eşiği diz hizasında ve bagaj da pek derin değil. Bagaj yan duvarları dümdüz ve sol da ve sağ da 2 tane kapaklı göz ve bu gözlerden birinde kriko var.
Bagajın bir de alt kademesi var. Burada stepne ve onun yanlarında güzel gözler var.
Koltuklar yatınca dümdüz oluyor ve hacim 1510 lt çıkıyor.





Konfor
Süspansiyon konforu: Konforu rakiplerine göre gayet iyi. Kolay kolay diplenmiyor. Aile kullanımı için gayet ideal. Ama biraz yana yatması var. Sürüş- Yol tutuşta detaylı şekilde anlatacağım.
Yalıtım: Arabanın en zayıf noktalarından biri.
  • Rüzgar sesi 100-110 civarında başlıyor ve 150 civarında ses baya artıyor. Bu sınıfta rüzgar sesi ortalama 120-130 civarında başlar. Sınıf standartlarının baya aşağısında.
  • Lastik sesi de mevcut ama rüzgar sesi kadar kötü değil sınıf standartlarında diyebilirim.
  • Motor sesi neredeyse hiç yok. Motor sesi konusunda başarılı.
Koltuklar ve Arka Yaşam Alanı:

Koltuklar genel olarak rahat. Yumuşak koltukları var. Ön koltuklarda ideal sürüş pozisyonunuzu rahatça bulabiliyorsunuz. Özellikle koltuk baya aşağıya iniyor pek alçakta olmasanız da arabanın içinde oturabiliyorsunuz ve bel destek ayarı da mevcut.

Ön koltuklar da hissettiğim en büyük eksiklik yanal destekleri zayıf. Virajlar da pek tutmuyor.
Arka tarafta ise aracın düz tavanı ve geniş tavanı sayesinde gayet ferah. Yaşam olanı olarak 1.85 cm boyundaki biri rahatça sığabilir.
Bu aracın 4 çeker versiyonu da olduğu için birazcık yüksek olduğu için biraz zorlanabilir ama ön koltuk sabitleme yerleri ileri de olduğu için ayakların sıkışma gibi bir durumu yok.
İsofix sabitleme yerleri gizli. Herhangi bir kapak yok. Ulaşması çok zor değil ve kapılar geniş açılıyor bebek koltuğunu pek zorlanmadan yerleştirebilirsiniz.

Motor-Şanzıman:
Not: Araba Japonya dan geldiği için 185 km limitlenmiş.
1390 lik turbo benzinli motor 5000 devirde 122 beygir 1500-4000 devir de 200 tork güç üretiyor. Motor 120 den önce ve sonra olmak üzere 2 parçaya ayrılıyor. 6 ileri Dsg’nin ve 1500 devirde gelen 200 tork ile alt hızlarda gayet yeterli performans sunuyor. Ama 120 den sonra şehir içindeki atiklik bir anda kayboluyor. 1500 kiloluk yüksek gövdeyi düşününce aslında gayet normal eğer bu motoru şehir içi ağırlıklı kullanacaksanız tercih edin yoksa benzinli 1.4 160 lık veya 2.0 dizel almanızı öneririm.
Bu araba da 6 ileri yaş kavrama kullanılmış. Bu şanzımanın tepkileri kuru kavramaya benzemiyor daha çok iyi bir tork konvertörü gibi çalışıyor. Kickdownlara verdiği tepkiler gayet iyi ve düşük hızlarda kuru kavramalar gibi titretme,yarı kavrama gibi sorunlarla karşılaşmadım. Arabanın karakteri ile uyumlu bir şanzıman. 6. vites 2000 devir 105 km hız yapıyor.
Yakıta gelirsek karma tüketim 10 litre/100 km diyebiliriz. Ama bunun içinde agresif sürüş-uzun yol-şehir içi her şey mevcut. Çok rahat bir şekilde 8.5-9 lara düşebileceğini düşünüyorum. Araba az yakmasına katkı sağlamak için 2 tane özellik mevcut:
StartandStop: biraz sarsıntılı çalışıyor ondan dolayı pek kullanmadım.
Yelken modu :
Bu mode aktif iken; örneğin D4 de seyrediyorsunuz, ayağınızı gazdan çektiğinizde, devreye giriyor, araç kendini D ye alıyor ve araç boşta süzülüyor. Frene ya da gaza dokunduğunuzda tekrar vitese geçiyor.
Tam ölçmedim ama, 20-30 lu hızlarda devreye giriyor. Şehir içinde sürekli ayak gaz da gitmediğimiz için de yelken modu sık sık devreye giriyor. Bunun DSG ve motor için, uzun vadede ne kadar zararlı olur bilmiyorum.
Sürüş ve Yol Tutuş:
Tiguan deyince insanların aklına genelde yükseltilmiş Golf geliyor buna bağlı olarak efsane Golf şasesi kullanılması bekleniyor ama bu arabada Passat B6 ve B7 kasalarında kullanılan PQ46 kodlu şase kullanılıyor. Bu şase ne kadar D segmenti arabalarda kullanılsa ve arabanın konforu ne kadar iyiyse sürüşü de o kadar kötü. Aslında araba kötü yol tutmuyor. Limitlerine ulaşmak kolay değil ve limitlere ulaşınca keskin,kontrol edilemeyen tepkiler vermiyor ama limitlere ulaşınca araba genel olarak kafadan kayıyor biraz zorlayınca arabanın arkası da oynuyor ama ESP hemen müdahale ediyor. Bu anlattıklarımın üstüne bir de yol ile inanılmaz seviye de kopuk ve yumuşak direksiyon eklenince arabanın sürüşü için sıkıcı diyebiliriz.
Tabii bu yumuşak direksiyon sayesinde araba şehir içinde büyük rahatlık. 12 metrelik dönüş çapını düşününce bu direksiyon park ederken büyük nimete dönüşecek.


Sonuç:
Ülkemizde donanım ve şanzıman opsiyonu birebir denk olmadığı için direk olarak fiyat kıyaslaması yapamayacağım. Ama kısaca şehir için de kullanmak için konforlu,kullanışlı ve yüksek bir araba arıyorsa iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum.

 

Basri Amca

Profesör
Beta Programı
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,518
Beğeni puanı
2,360
Puanları
2,270
Konum
İstanbul
Marka
Ford
garaj tv isimli hesaba ait mi diye sordum. kendince laf sokmaya çalışmayı bırakıp kendine bir meşgale edinmelisin
Adam orada kocaman her resime garaj tv diye yazmış başka ne olabilir Allah aşkına. Gerçekten anlamıyorum. Kendime meşgale aramama gerek yok çok şükür işim yeterince yoğun.
 
Son düzenleme:
Üst