Yeni Aracımız , Görev Adamı : FİAT Linea POP

man28

Asfalt Kurutucu
4 Haz 2019
103
41
695
34
Marka
Volvo
Çok güzel. hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Araç fotoğraflarda gördüğünüz gibi bahçede duruyordu . Bahçesi olanlar bilirler , ağaçlarda türlü türlü böcek vb. canlılar yaşayabiliyor . Bizde de " Yaprak Biti " derdi var :)
Aracı yıkamıştım ama yaprak bitleri yine berbat etti . Bu iş böyle olmayacak dedik , aracı kapalı garaja almaya karar verdik . Garajın içinde gerekli - gereksiz bir sürü eşya vardı . 2 günlük çalışmanın sonucunda onlarca kilo çöp çıkartarak temizleyebildik .
Bugün de aracı tekrar yıkadım, temiz bir şekilde istirahate çekildi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Alper45

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,066
3,046
4,070
26
1.4 Turboları F/P olarak hep iyi gelmiştir bana(Konu Linea olunca yazmak istedim). Allah kaza bela vermesin güle güle kullanın :)
 
Son düzenleme:

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
24 Nisan'dan beri ertelediğimiz Araç muayenesine bugün girildi . Aracımızın ağır kusuru yokmuş .
Hafif kusurları ise ;
• Cam Filmleri
• Motorda yağ kaçakları

Motor no okunamadı , Far ayarı bozuk yazmalarını da beklerdim her seferinde olduğu gibi ama sanırım bu sefer güzel baktılar :)

Geçtiğimiz günlerde Tekirdağ'a seyahat etmiştik , seyahatimizden bir fotoğraf paylaşayım .
Ayrıca yakıt konusunu merak edenler var ise : Yolculuk boyunca araç tam kapasite doluydu . Klima da açıktı . Yakıt Tüketimi : 4.7 Litre / 100km
Hypermilervarî bir kullanım ile daha düşüğünü de görmek mümkün .
Ekli dosyayı görüntüle 28453Ekli dosyayı görüntüle 28453
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
24 Nisan'dan beri ertelediğimiz Araç muayenesine bugün girildi . Aracımızın ağır kusuru yokmuş .
Hafif kusurları ise ;
• Cam Filmleri
• Motorda yağ kaçakları

Motor no okunamadı , Far ayarı bozuk yazmalarını da beklerdim her seferinde olduğu gibi ama sanırım bu sefer güzel baktılar :)

Geçtiğimiz günlerde Tekirdağ'a seyahat etmiştik , seyahatimizden bir fotoğraf paylaşayım .
Ayrıca yakıt konusunu merak edenler var ise : Yolculuk boyunca araç tam kapasite doluydu . Klima da açıktı . Yakıt Tüketimi : 4.7 Litre / 100km
Hypermilervarî bir kullanım ile daha düşüğünü de görmek mümkün .
Ekli dosyayı görüntüle 28453Ekli dosyayı görüntüle 28453
4,7 gayet iyi bir değer, güle güle kazasız belasız binin dostum. Bu arada fotoğraflarda problem var galiba..
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Geçtiğimiz sene , Marea'nın ailemizden ayrılması ve daha türlü türlü yoğunluklar sebebi ile Tebdil-i Mekan edememiştik .
Bu yılda herkes için yorucu ve yoğun geçti . Kimileri için bedenên belki dinlenme fırsatı oldu kimileri , eskisinden daha çok çalışmak zorunda kaldı fakat şu bir gerçek ki ülkece (hatta dünyaca desek yalan olmaz) ruhên çok yorulduk - yıprandık .
Fırsatını bulunca da İzmit'ten 4-5 gün uzaklaşalım dedik .

Yola koyulacağımız günün gecesinden arabayı yıkıyoruz


Yolculuğumuz Balıkesir/Erdek yönüne ...
Karacabey-Bandırma arası bir yerde , yolda 2 saatimizi doldurunca ; sürücüler ve yolcuların sağlığı için molamızı veriyoruz .
Yol arkadaşımız : Peugeot 508 1.6 e-HDİ


Varmak gayreti ile yola olduğumuz yer ise ; burası ...
Kapıdağ Yarımadası'nda bir sahil köyü .



5 Günlük istirahâtin ardından dönüş için tekrar yoldayız .


Eve vardığımızda ise ;
8:45 Dk yolculuk
562.1 Km mesafe
64km ort. hız
5.1L/100km yakıt tüketimi ile
Karşı karşıyayız ... :)



Yolculuğun İzmit-Bandırma arası ilk 200km'lik kısmı Otoyol/Duble Yollarda geçiyor . Sonrası ise fazla hız yapmanın mümkün olmadığı çoğunlukla köy yollarında geçiyor .
Yakıt bu yola göre bence iyi .

Sıcaklamış olanlar için , yaklaştıkça her adımda sıcaklığın birkaç santigrat derece daha düştüğü bir şelalenin fotoğrafı ile noktalayalım ...
 
Son düzenleme:

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Linea ile beraberliğimizde 6 ayı devirdik ...

İlk "ampul kesme" şakasını geçtiğimiz günlerde yaptı , aldığımızda çalışmayan tesisatında temassızlık bulunan plaka lambasını saymazsak ... :)
Kaputun altı sol tarafta biraz kalabalık , kendimiz değiştiremedik ustaya gittik daha önce bizi defalarca düdüklemişliği vardır ama yine acele olunca el mecbur ...
Broadwayin marş kömüründen mi bahsetsem Mareaya sıfır diye taktığı tamirli fren müşüründen mi ? Neyse .
30 TL bayıldık , Philips olduğu söylendi .

Bugünde öyle bir gezinelim dedik , varsa kestane de toplarız biraz diye Samanlı Dağlarının Kocaeli sınırında kalan eski adıyla "Keltepe" 90'lardan beri ise Kartepe adıyla anılan dağın sırtlarına doğru tırmandık . Temiz hava aldık birde çay içtik iyi oldu :)
 

Hannibal

Takipçi
2 Eki 2020
4
11
20
İstanbul
Marka
Fiat
Biraz geç oldu ama güle güle kullanın. Aynı araca 5 yıldır sahibim ve maalesef ampul kesme şakası,yakın tarihlerde olmasa da, sık sık yaşanıyor. Alırken işimi görsün diye tercih ettim, konfor veya eğlence beklentim hiç yoktu bunlarla beraber beni hiç üzmedi (bunda illa ki bakımlarının düzenli olarak yapılmasının payı vardır). Fakat geçtiğimiz günlerde elime urban donanımlısı geçti, bu kadar mı fark olur? Resmen parayı veren düdüğü çalar gibi, yalıtımı, koltuklarının yumuşaklığı vs vs popla alakasız sanki üst segmentindenmiş gibi. Keşke zamanında biraz daha fazla ödeyip urban donanımlısını alsaydım dedim. Ama konunun aslına dönersek, linea cidden görev adamı ve işini layığıyla yapan bir otomobil benim gözümde. Tekrar güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Biraz geç oldu ama güle güle kullanın. Aynı araca 5 yıldır sahibim ve maalesef ampul kesme şakası,yakın tarihlerde olmasa da, sık sık yaşanıyor. Alırken işimi görsün diye tercih ettim, konfor veya eğlence beklentim hiç yoktu bunlarla beraber beni hiç üzmedi (bunda illa ki bakımlarının düzenli olarak yapılmasının payı vardır). Fakat geçtiğimiz günlerde elime urban donanımlısı geçti, bu kadar mı fark olur? Resmen parayı veren düdüğü çalar gibi, yalıtımı, koltuklarının yumuşaklığı vs vs popla alakasız sanki üst segmentindenmiş gibi. Keşke zamanında biraz daha fazla ödeyip urban donanımlısını alsaydım dedim. Ama konunun aslına dönersek, linea cidden görev adamı ve işini layığıyla yapan bir otomobil benim gözümde. Tekrar güle güle kullanın.
Teşekkür ediyorum hocam , ampul konusunda kaliteli kullanmak gerektiğini söylüyorlar Narva - Philips - Osram gibi ...
Yine de kesiyormuş ama olsun .

Urban konusuda ise kesinlikle haklısınız , tek başına kokpit bile arabanın havasını değiştirmeye yetiyor . Üstelik bahsettiğiniz gibi rahat koltukları , ön ve arka kol dayaması , renkli döşemeleri - dikişli döşemeleri ...
Gerçekten parayı veren düdüğü çalmış :)
Yalıtım konusunda da mutlaka fark vardır , zaten çelik jant olduğu için lastikler de farklı ve daha kaliteli yol sesi de bariz azalmakta ...

Sizlere de keyifli sürüşler dilerim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Hannibal

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
]
dPnE6M.jpg
[/url]
Özdilek'e gitmişken yıkansın dedik , yıkandı ama temizlendi mi bilmem :)
Kısa zamanda Ankara ve Tekirdağ yolculukları yaptı , uzun yol kiri ve trafik filmi yoğundu .

Araca maalesef pek vakit ayıramıyorum , yapılacak çok iş var ama biraz vakit+emek+para ayırmak gerekiyor.
*Teyp tuşlarının yenilenmesi veya restore edilmesi ile aux çıkışı yapılması
(70-80TL'ye yeni tuşlar var ama orijinal olmadığı için oturmama gibi sorunlar yaşayanlar var, 130TL'ye de yeniden boyayıp kaplayan bir işletme var)

*İlk aldığımızda mutlaka çelik jant alırız diyorduk ama bu gidişle zor gözüküyor , teneke jantları boyasak kafi :)

*Vites topuzu biraz aşınmış durumda , emotion versiyonun topuzu daha güzel ondan takmak lazım

* Derin çizikler mevcut , rötuş istiyor


Evet gördüğünüz gibi işler çok ama bir öncelik sırası verilemediği için hepsi olduğu gibi duruyor ... :)


ekleme : bak şimdi fotoğrafta görünce hatırladım , ön tampondaki nikelajların sağda olanı kırıktı .Neyseki 3'üde ayrı ayrı satılıyor .
e birde sis farı eklense fena olmaz :)
 
Son düzenleme:

kalender195

Mehmet Emin Kalender
Panpa
25 May 2017
889
1
1,682
2,520
27
İzmir
Marka
Volkswagen
Yağ kaçakları ile ilgili herhangi bir tamir yoluna gittiniz mi acaba? Kazasız belasız sürüşler bu arada.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Yağ kaçakları ile ilgili herhangi bir tamir yoluna gittiniz mi acaba? Kazasız belasız sürüşler bu arada.
Hocam eğer muayenede çıkan sonuçtan dolayı dediyseniz , malumunuz her araca yazıyorlar. Bizimkinde bariz bir kaçak yok, çubuktan kontrol ettiğimde eksilme de yok ama hafif terleme olabilir .
Bu konuyada çok hakim değilim , aracın altını görmedim desem yeridir.
En doğru sonuç için alt yıkama yapıp bir süre sonra kontrol etmek gerekir herhalde.

Ekspertiz raporunu kontrol etmem lazım, orada demişlerse mutlaka vardır. Şimdilik aklıma gelmedi
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Aracın ilk alındığından beri aklımızda olan bir işlemdi. Elimizde gerekli malzemeler de mevcutmuş ama başlangıç fitili bir şekilde ateşlenmeyince yani ha deyipte başlamadıkça bu iş olmuyor :)

Sanırım 2016 yılında marşpiyel boyamak için aldığım bir kutu sprey boya ve vernik vardı(ucuz bir marka). Tel fırça, zımpara ve süngerli zımpara da varmış. Ekipmanları toplayıp işe koyulduk.
Elimizde timsah kriko olmayışının, eksikliği hissedildi...
Marşpiyelin ortasından vurup iki tekeride halledelim diye düşündük, tekerleri de söktük ama takarken öyle olmadı :D
Önden tekrar kaldırma ihtiyacı doğdu.
Aynı şekilde sehpa ihtiyacı da hissedilebilirdi fakat elimizin altında bulunan birkaç kaldırım taşını bu amaçla kullandık, aratmadı diyebilirim :)
Aslında bu işlemin daha nitelikli ve kapsamlı bir şekilde yapılmasını isterdim ama babam tarafından bu kadarı da yeterli görüldü. (Ör: jantların önce temizlenmesi ardından zımpara ve daha kaliteli bir boya kullanmak ve jant kenarlarını maskelemek)


Fotoğrafta görüldüğü üzere, paslanma jantın kapak takıldığında açıkta kalan kısmı ile sınırlıydı.(Amele yanığı gibi 😂😂)
Bu fotoğraf zımpara işleminden sonra, öncesi maalesef yok.
Ama bu görünümün daha turuncu ve paslı halini hayal edebilirsiniz :)
Zımpara işleminden sonra biraz tozunu alıp tiner ile sildim.


Boyanıp verniklendiğinde ise böyle bir hâl alıyor.
(Kurudukça biraz daha matlaştı)


Kriko üzerinde iken bir görüntü...
(Ürün yerleştirme: Derby 😂)


Jant kapakları takıldığında ise böyle bir görüntüye kavuşuyor. Kısıtlı zamanda fazla özenli yapılmayan bir iş için yine de görüntüye çok büyük katkı sağladığı görülüyor...

Maliyet: Kullanılan malzemeler mevcuttu, sadece 2 kişilik el emeği
Kafamdaki işlemlerin gerçekleşmesi bu hızla giderse, korkarım ki 4-5 yılı bulacak :) :)
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
29 Ekim'deki resmi tatili fırsat bilerek uzun süredir aklımızda olan bir seyahati gerçekleştirdik.
Bu vesile ile 29 Ekim Cumhuriyet bayramınızı kutlarım.

Bölgede ziyaret edeceğimiz dostlarımız ve ziyaret etmeyi planladığımız mekanlar vardı. 27 Ekim gecesi yola çıktık. Aracı dönüşümlü kullandık. Ankara'ya kadar otoyoldan, Aksaray - Niğde'yi karayolundan geçtik daha sonra Çukurova Otoyollarına bağlandık.
Şereflikoçhisar' da dinlenme tesisinde soğuğu iliklerine kadar hissetmiş bir Linea fotoğrafı bırakalım

Aksaray civarında çorak bitki örtüsü epey dikkatimi çekti. Daha sonra çukurova otoyollarında tırmanmaya başladığımız kel dağlar, Tekir'e yaklaştıkça kendisini yemyeşil bir bitki örtüsüne bıraktı. Yolculuk yaparken bu değişiklikleri gözlemlemek hoşuma gidiyor.

Yolculuğumuzun ilk varış yeri Antakya'ydı. Bu yol üzerinde geçtiğimiz Belen Geçidi henüz ehliyetinin ilk yılını doldurmamış bir şoför olarak benim için farklı bir deneyim oldu. Yolda hava şartlarından dolayı tırtıklandırılmış bir asfalt mevcut aynı zamanda iki şerit olmasına karşın oldukça dar. Ve olası bir kazada karşı yönün etkilenmemesi ve sanırım sollamamalara çıkılmaması için yolun hem yamaç tarafına hem de orta tarafına beton bariyerler döşenmiş. Toleransı oldukça az bir yol, yerel şoförler de sağ olsun ne sinyal kullanıyorlar ne takip mesafesi bırakıyorlar, az bir boşluk bulsunlar hemen önünüze kırıyorlar. Burada hayatta kalmak için kurt olmak lazım :)

Daha sonra Kilis, Gaziantep ve Şanlıurfa şehirleri ziyaret edildi.
Bu şehirlerde de İskenderun-Antakya yolu kadar zorlusuna rastlamadık. Yollar genel olarak güzel fakat yer yer çalışmalar nedeniyle trafik yoğunluğu artabiliyor. Ayrıca birkaç yerde yol kapatılarak araçlar dinlenme tesisi içerisine yönlendiriliyor ve kontrol noktalarından geçiriliyorlardı.

175.000'inci kilometremizi de bu yolculukta karşıladık.


(--)
Linea ile en uzun yolculuğumuz oldu, diğer araçlarımızla da bu kadar uzun bir seyahat gerçekleştirmemiştik. Lineanın önceki aracımıza göre bazı avantaj ve dezavantajlarını da değerlendirmek isterim. Biliyorsunuz ki bir önceki aracımız Fiat Marea 1.6 ELX'ti. Yumuşak, yanal ve bel destekleri iyi, yatık bir oturma pozisyonu sağlayan koltukları ile konforlu bir yolculuk yapmamızı sağlardı. Ön ve arka koltuklarda kol dayama bulunması da konforu artıran ögelerdendi.
Mareanın Lineadan bir diğer üstün yanı da ses yalıtımı konusuydu. Benim kulaklarım hassastır, bu farkı bariz bir şekilde hissediyordum fakat ailenin diğer üyeleri de bu durumun farkındalarmış. Ön koltuk ile arka koltuk arasında iletişim bazen kesilebiliyor veya konuşma sesi düzeyini artırmak gerekebiliyor.

(++)
Lineanın üstünlükleri ise, turbo dizel bir motora sahip olması ile yükten - yokuştan fazla etkilenmiyor. Yolda performansını koruyor. Örnek vermek gerekirse, Bolu tüneline çıkarken Marea ile 3 vitese kadar düştüğümüz dahi olurdu. Linea ise buraları 5.viteste (yani son vitesinde) çıkabiliyor.
Bir diğer avantajı ise yakıt tüketimi konusunda. Diğer aracımızın lpgli olması nedeniyle yakıt tüketimi konusunda (o zamanın fiyatlarında) bir şikayetimiz yoktu fakat LPG tankının küçük olması nedeniyle yaklaşık 300km'de bir yakıt ikmali yapmak zorunda kalıyorduk. Durmak, yakıt almak da büyük problem değil fakat fiyatlar büyük değişkenlik gösterir. Büyükşehirlerde global markalara ulaşabilirsiniz fakat küçük şehir veya merkezden uzak yerlerde güvenip yakıt alacak firma bulamayabilirsiniz. Her istasyonda LPG satılmıyor olabilir vs. vs. 47 Litrelik yakıt deposu bulunan Lineamızda bu konuda herhangi bir sıkıntı çekmedik. Yol üzerinde bir defa ikmal yapmak yeterli oldu.
Seyahat süremiz 3-4 gün olmasına rağmen 4 kişi yola çıktığımız için baya bir eşyamız vardı. 500 Litre bagaj da bu konuda fazlasıyla yeterli oldu.

Yer yer yağmura yakalanmamız ve bu yağışların öncesinde bölgede uzun zamandır yağmur yağmadığı için araç epey kirlendi ve sağlam bir temizlik ihtiyacı doğdu.

Özetle, 35.28 saatlik yolculuğumuzda 2.858 Km yol kât ettik. Ortalama 80km/h ile 100/4.8L yakıt tükettik.

Herkese keyifli forumlar, kazasız belasız yolculuklar dilerim.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Uzun zamandır aklımda olan bir geliştirmeydi. Teyp versiyonunun uygunluğundan emin olmadığımdan ve başka sebeplerden dolayı bir türlü sipariş vermemiştim. Şimdiye kadar CD yazmak ile uğraştık (indir-dönüştür-cd yaz), FM transmitter de kullandık fakat en stabili aux olacak tahminimce.
Eski aracımız Mareada da bu geliştirmeyi yapmıştık, hatta soketi bile aynıymış. Ürün uzun zaman 47TL'den satıştaydı. Geçenlerde 80TL olduğunu görünce hemen sipariş verdim. Bugün montajını yaptık.

Paket içeriğinden teyp sökme aparatları da çıktığından, montajı kolay oldu. Soketi taktık ve kabloyu arkaya salarak uygun bir yerden çıkardık. Ses kalitesi güzel geliyor, insanın istediği anda istediği müziği dinleyebilmesi büyük özgürlük :)

Edit: Linki paylaşmayı unutmuşum :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım