Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ford Otosan, Ford Trucks markası adı altında 25.07.2018 tarihinde Sancaktepe Ar-Ge Merkezi'nde yeni çekicisi Ford Trucks modelini tanıttı. Model ismi henüz açıklanmayan Ford Trucks Çekici'ye ailenin en büyük üyesi olması sebebiyle "Big Boy" lakabı takıldı.

500PS'lik Türk mühendisliği tasarım ve üretimi motoruyla tanıtılan çekici, yerli aks, yerli tasarımı ile birlikte %80 Türk Mühendisliği imzası taşıyor. Yerli şanzıman çalışmaları devam eden çekicinin 2020 yılında %100'e yakın Türk mühendisliğine ait olması hedefleniyor.

Ön gösterim yapılan Ford Trucks modelinin asıl lansmanı Ekim ayında gerçekleşecek, Eylül ayında Hannover fuarında görücüye çıkacak. 2019'da ise yollarda olması planlanıyor.

40557310332_d905e7749f_b.jpg


5b58704aae7849165831a226


5b58702f61361f090483309a.jpg


5884f959bd.jpeg
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Volvo'ya çok benziyor. Türk mühendisliği ile yapılıyor olması da ayrı bir gurur kaynağı. Başka forumda da söylemiştim, Ets 2 oynayanlara yeni bir çekici daha geliyor :D
Teknoloji ve dizayn ortaklığında volvo payı olabilir belki :) Ford+volvo otomobil ortaklığını da biliyoruz.
ETS2 ye gelirse çok güzel olur. Bu defa çekici daha çok Avrupa pazarına hitap edebilecek düzeyde olması için üretildi zaten. Eski yol kamyonu ve inşaat serisi imajını da yıkacaktır. Ki o alanlarda da ciddi başarılı.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,788
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Teknoloji ve dizayn ortaklığında volvo payı olabilir belki :) Ford+volvo otomobil ortaklığını da biliyoruz.
ETS2 ye gelirse çok güzel olur. Bu defa çekici daha çok Avrupa pazarına hitap edebilecek düzeyde olması için üretildi zaten. Eski yol kamyonu ve inşaat serisi imajını da yıkacaktır. Ki o alanlarda da ciddi başarılı.
Eski Ford Truck'lar biraz daha hamal görevi görüyordu. Bin üstüne vur kırbacı tarzında davranılıyordu. Dediğin gibi bu bariz daha Avrupalı olmuş. Ets'de hiç Ford yok. Muhtemelen bunu koyarlar ilerleyen zamanlarda.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,064
6,941
5,020
github.com
Marka
BMW
Ford Otosan, Ford Trucks markası adı altında 25.07.2018 tarihinde Sancaktepe Ar-Ge Merkezi'nde yeni çekicisi Ford Trucks modelini tanıttı. Model ismi henüz açıklanmayan Ford Trucks Çekici'ye ailenin en büyük üyesi olması sebebiyle "Big Boy" lakabı takıldı.

500PS'lik Türk mühendisliği tasarım ve üretimi motoruyla tanıtılan çekici, yerli aks, yerli tasarımı ile birlikte %80 Türk Mühendisliği imzası taşıyor. Yerli şanzıman çalışmaları devam eden çekicinin 2020 yılında %100'e yakın Türk mühendisliğine ait olması hedefleniyor.

Ön gösterim yapılan Ford Trucks modelinin asıl lansmanı Ekim ayında gerçekleşecek, Eylül ayında Hannover fuarında görücüye çıkacak. 2019'da ise yollarda olması planlanıyor.

40557310332_d905e7749f_b.jpg


5b58704aae7849165831a226


5b58702f61361f090483309a.jpg


5884f959bd.jpeg
Bizim mühendisler çalışıyor da kaymağını başkası yiyor. Madem kendimiz yapabiliyoruz kendi markamiz ile yapsak keşke
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Bizim mühendisler çalışıyor da kaymağını başkası yiyor. Madem kendimiz yapabiliyoruz kendi markamiz ile yapsak keşke
trucks anlamında büyük kaymağı yine ülkemiz yiyor merak etmeyin. Kendi markamızı yapmak global pazarda kabul görmek açısından kısa vadede zor iş ama keşke olsa evet. Hindistanda doğan Tata markası şuan Range rover sahibi.
Romenlere ait dacia markası şuan renaulta satıldı ve dünya'ya pazarlanıyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,788
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yerli otomobil mevzusunda da Otosan gibi bir işletme varken, burada çalışan ve kendi üretimini yapabilen mühendislerimiz de varken niye bunca zaman ' kim yapacak, kimin yardımıyla olacak ? ' diye yırtınıyoruz ben anlamıyorum. Teklif götürüldü de bunlar mı kabul etmedi ? Tutturdular elektrikli otomobil yapacağız diye. Yürümeden koşmaya çalışıyor bizimkiler. Tesla bile onca arge'ye rağmen hala bir sürü sorun yaşayabiliyor. Diğer otomotiv devleri henüz bu teknolojiye tamamen geçmiş bile değil. Zamanı var işte bu işin belli. Sen önce bir içten yanmalı motor üretmeyi becer, buna uygun otomobil yapmayı başar, sonra elektrikli işine kalkışırsın. Hayır, yalandan yere zaman ve nakit kaybı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Yerli otomobil mevzusunda da Otosan gibi bir işletme varken, burada çalışan ve kendi üretimini yapabilen mühendislerimiz de varken niye bunca zaman ' kim yapacak, kimin yardımıyla olacak ? ' diye yırtınıyoruz ben anlamıyorum. Teklif götürüldü de bunlar mı kabul etmedi ? Tutturdular elektrikli otomobil yapacağız diye. Yürümeden koşmaya çalışıyor bizimkiler. Tesla bile onca arge'ye rağmen hala bir sürü sorun yaşayabiliyor. Diğer otomotiv devleri henüz bu teknolojiye tamamen geçmiş bile değil. Zamanı var işte bu işin belli. Sen önce bir içten yanmalı motor üretmeyi becer, buna uygun otomobil yapmayı başar, sonra elektrikli işine kalkışırsın. Hayır, yalandan yere zaman ve nakit kaybı.

İyiki bu tarz firmalara verilmedi yerli otomobil işi. İlk olarak yabancılarla ortak kurulan yatırımlar, ikinci olaraksa Türkiye'de çatısının altında bulundukları kuruluşlar azıcık para düşkünü. Yıllardır 2 kuruş fazla kazanacaklar diye ellerini bile sürmediler bu işlere. Yapmak isteseler devlet teşviğide çok rahat alırlardı her zaman aldıkları gibi. Ellerinde hazır marka olunca kolaya kaçtılar. İlla sopayla dürtmeye gerek yok diye düşünüyorum.
Şu an içten yanmalı motorla araç üretmek buharlı araba üretmek gibi olur gereksiz ve para israfı. İçten yanma teknolojisinin her ne kadar daha yolu olsa dahi sonunun yaklaştığı kaçınılmaz bir gerçek. O yüzden elektrikli otomobil işinin koşmak olduğunu pek zannetmiyorum, sadece yürümenin formu değişecek o kadar. Geliştirsek bile başkalarının ilerlettiği ve marka olduğu sektörde nasıl tutunmayı başarabiliriz? Örneğin Tesla içten yanmalı motorlarla piyasaya girse acaba şimdi hala yaşıyor olacak mıydı şu şekil yönetim ve üretimiyle. İçten yanmalı motor devrini taa Devrim arabaları zamanında geride bıraktık. O zaman aptalca hareketler yapılmasaydı şimdi zaten bir markamız olur ve içten yanmalının yanında elektrik için gerekli argeyi yapardı.
Yerli otomobil işinin başarıya ulaşıp ulaşmayacağını bilemiyorum. İnancım var ancak çokta üst düzey değil. Ancak dediğim gibi yeni bir çağ başlamak üzereyken eskiye takılı kalmak en büyük zaman, nakit ve sabır israfı olur, azıcık gösterişten öteye geçemez. Şu saatten sonra içten yanmalı motor yapsak bile traktör niyetine kullanılır sadece.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,788
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İyiki bu tarz firmalara verilmedi yerli otomobil işi. İlk olarak yabancılarla ortak kurulan yatırımlar, ikinci olaraksa Türkiye'de çatısının altında bulundukları kuruluşlar azıcık para düşkünü. Yıllardır 2 kuruş fazla kazanacaklar diye ellerini bile sürmediler bu işlere. Yapmak isteseler devlet teşviğide çok rahat alırlardı her zaman aldıkları gibi. Ellerinde hazır marka olunca kolaya kaçtılar. İlla sopayla dürtmeye gerek yok diye düşünüyorum.
Şu an içten yanmalı motorla araç üretmek buharlı araba üretmek gibi olur gereksiz ve para israfı. İçten yanma teknolojisinin her ne kadar daha yolu olsa dahi sonunun yaklaştığı kaçınılmaz bir gerçek. O yüzden elektrikli otomobil işinin koşmak olduğunu pek zannetmiyorum, sadece yürümenin formu değişecek o kadar. Geliştirsek bile başkalarının ilerlettiği ve marka olduğu sektörde nasıl tutunmayı başarabiliriz? Örneğin Tesla içten yanmalı motorlarla piyasaya girse acaba şimdi hala yaşıyor olacak mıydı şu şekil yönetim ve üretimiyle. İçten yanmalı motor devrini taa Devrim arabaları zamanında geride bıraktık. O zaman aptalca hareketler yapılmasaydı şimdi zaten bir markamız olur ve içten yanmalının yanında elektrik için gerekli argeyi yapardı.
Yerli otomobil işinin başarıya ulaşıp ulaşmayacağını bilemiyorum. İnancım var ancak çokta üst düzey değil. Ancak dediğim gibi yeni bir çağ başlamak üzereyken eskiye takılı kalmak en büyük zaman, nakit ve sabır israfı olur, azıcık gösterişten öteye geçemez. Şu saatten sonra içten yanmalı motor yapsak bile traktör niyetine kullanılır sadece.
1.basamağı geçmeden 3. veya 4.basamağa nasıl atlayabilirsin ? Otomobil üretmek nedir bilmeyen, bırak motoru, şase - elektrik aksamı - yürüyen konusunda bile üretim nasıl yapılır, bu işin tecrübeleri nelerdir diye bilmeyen bir oluşum pat diye elektrikli otomobile nasıl geçecek ? Geçse de ne kadar sağlıklı olacak ? Gördük işte elektrikli otomobil yapacağız dediler, elektrikli otomobile uygun olmayan altyapılı araca para verip aldılar. Çöp oldu gitti milyon dolarlar. Daha dünya genelinde elektrikli otomobillerin satışı sonrası gerekli hizmet altyapısında bile bir sürü eksik var ( istasyonlar, teknik servisler ) Türkiye'de bu yönde doğru düzgün çalışma bile yok.

İçten yanmalı motor üretiminin buharla çalışan motor üretimi devrine kadar indirgenmesi bana kalırsa yanlış. Daha dizel motorların bile üretimi durdurulmadı. Hala yeni dizel motorlar için üretim yapan, arge yapan firmalar var ki benzinli motorları hiç saymadım bile. Nihai amaç illa elektrikli otomobil üretmekse bile bunu hybrid üretimiyle başlayarak yapmalılardı. Tesla'nın otonom sürüş ve elektrikli motorların menziliyle ilgili bir sürü eksiği var. Diğer dünya devleri daha elle tutulur örneklere bile henüz geçmedi. Bu kadar yeni ve muamma olan bir teknolojiyi otomobil üretmek nedir bilmeyen bir ülke nasıl doğru şekilde hayata geçirecek ?

Yardım alma konusunda illa Otosan'dan yardım alınmasına gerek yok. Honda, Toyota gibi Türkiye'de üretim yapanlardan da bu iş için danışmanlık sağlanması istenebilir. Üretime dahil olacak konsorsiyum içinde olmazlar da danışmanlık hizmeti verirler. Firmalardan yardım almasan bile firmalarla yapılacak bir anlaşmayla orada çalışan Türk mühendislerden bu hususta yardım alınabilir.
 
Son düzenleme:

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
1.basamağı geçmeden 3. veya 4.basamağa nasıl atlayabilirsin ? Otomobil üretmek nedir bilmeyen, bırak motoru, şase - elektrik aksamı - yürüyen konusunda bile üretim nasıl yapılır, bu işin tecrübeleri nelerdir diye bilmeyen bir oluşum pat diye elektrikli otomobile nasıl geçecek ? Geçse de ne kadar sağlıklı olacak ? Gördük işte elektrikli otomobil yapacağız dediler, elektrikli otomobile uygun olmayan altyapılı araca para verip aldılar. Çöp oldu gitti milyon dolarlar. İçten yanmalı motor üretiminin buharla çalışan motor üretimi devrine kadar indirgenmesi bana kalırsa yanlış. Daha dizel motorların bile üretimi durdurulmadı. Hala yeni dizel motorlar için üretim yapan, arge yapan firmalar var. Tesla'nın otonom sürüş ve elektrikli motorların menziliyle ilgili bir sürü eksiği var. Diğer dünya devleri daha elle tutulur örneklere bile henüz geçmedi. Bu kadar yeni ve muamma olan bir teknolojiyi otomobil üretmek nedir bilmeyen bir ülke nasıl doğru şekilde hayata geçirecek ?

Yardım alma konusunda illa Otosan'dan yardım alınmasına gerek yok. Honda, Toyota gibi Türkiye'de üretim yapanlardan da bu iş için danışmanlık sağlanması istenebilir. Firmalardan yardım almasan bile firmalarla yapılacak bir anlaşmayla orada çalışan Türk mühendislerden bu hususta yardım alınabilir.
İçten yanmalı motoru buhara kadar indirmem sadece abartmaydı tabiiki daha fazlası. Ancak ne kadar ömür biçelim içten yanmalıya? 10yıl? 15? Biz diyelim 20. Ar-Ge dediğimiz olay 3 yıl alsın kaldı 17 yıl. Bu aracı üretime doğru bir şekilde geçirmek var, çünkü içten yanmalıda Tesla ile kapışılmıyor. Karşınızda VAG, Ford, Mercedes ve sürüsüyle marka var bu iş içinde 2 yazalım etti 5 kaldı 15. Çıktığı gibi marka olabilecek mi veya olsa bile 15 yıllık kazanç için içten yanmalıya milyar dolarlar harcamak ne kadar mantıklı bunları tartmak gerekiyor. Afedersiniz ancak hiçbir bok üretememişken içten yanmalıya geçmek bile pat diye olacaktır yani elektrikliye suç atmanın alemi yok. Alınan altyapıyıda arabayıda savunmuyorum, zaten doğru giden işimizde çok yok. Dizel işini Fiat bile kafasından silmeye yakınken çok fazla ömrü kaldığını sanmıyorum emisyon değerleri konusunda ciddi sıkıntıları var. Tesla dediğimiz firma haşa ilah falan değil sadece bu işi gerçek anlamda önce yapan elemanlardan ve en iyi reklam yapanları, onların eksiğinin olması bir başkasının bunu kapatamayacağı anlamına gelmemekte. Otonom sürüş ise apayrı bir konu içten yanmalı araçlarda da olabilir ancak elektrik ve otonom çok fütüristik geldiği için bağdaşmış olabilirler. Yoksa hepsinde var az çok. Kullanılan Li-ion pil teknolojisi ticari olarak son 30 yıldır hayatımızda. Ve yerine geliştirilen pek çok teknoloji var bu zamanda sadece bunların maliyetinin daha uyguna indirgenmesi lazım. Gelinen noktada menzilden ziyade şarj süresi daha çok dikkat çekiyor ki bununda önümüzdeki 5 yıl içinde büyük ölçüde hallolacağına inanıyorum. Dünya devleri dediğiniz şirketlerin emin olun ar-ge çalışmalarının büyük çoğunluğu elektrikli üzerine ve hemen hemen hepsi gelecek planları içinde içten yanmalıdan çok elektrikli araç tanıtacağını en azından hybrid ile köşesinden tutacağını açıkladı. Teknoloji bir anda ortaya çıkan bir şey değil çünkü çalışmak ve azim gerek. Dediğiniz gibi yeni ve muamma olması bizim işimizi daha kolaylaştıracak. Herkes içten yanmalıyı bilirken ona çalışmanın mantıkla açıklanacak tek bir tarafı olamaz. Asıl herkesin yeni yeni başladığı emekleme döneminde olduğu teknoloji üzerine çalışmak en mantıklısı. Yerli otomobil konsorsiyumundaki firmalarda boş firmalar değil, araştırılırsa görülür.
Son olarak karşımızdakileri dev aynasında kendimizide cüce aynasında görüyoruz her işimizde. Bu demek değildir ki biz onlardan büyüğüz. Hatta onların yanında cüce bile kalıyoruz. Ancak işleri abartıp, zorlaştırıp, kendimizi küçümseyipte hiçbir yere gelemeyiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,788
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İçten yanmalı motoru buhara kadar indirmem sadece abartmaydı tabiiki daha fazlası. Ancak ne kadar ömür biçelim içten yanmalıya? 10yıl? 15? Biz diyelim 20. Ar-Ge dediğimiz olay 3 yıl alsın kaldı 17 yıl. Bu aracı üretime doğru bir şekilde geçirmek var, çünkü içten yanmalıda Tesla ile kapışılmıyor. Karşınızda VAG, Ford, Mercedes ve sürüsüyle marka var bu iş içinde 2 yazalım etti 5 kaldı 15. Çıktığı gibi marka olabilecek mi veya olsa bile 15 yıllık kazanç için içten yanmalıya milyar dolarlar harcamak ne kadar mantıklı bunları tartmak gerekiyor. Afedersiniz ancak hiçbir bok üretememişken içten yanmalıya geçmek bile pat diye olacaktır yani elektrikliye suç atmanın alemi yok. Alınan altyapıyıda arabayıda savunmuyorum, zaten doğru giden işimizde çok yok. Dizel işini Fiat bile kafasından silmeye yakınken çok fazla ömrü kaldığını sanmıyorum emisyon değerleri konusunda ciddi sıkıntıları var. Tesla dediğimiz firma haşa ilah falan değil sadece bu işi gerçek anlamda önce yapan elemanlardan ve en iyi reklam yapanları, onların eksiğinin olması bir başkasının bunu kapatamayacağı anlamına gelmemekte. Otonom sürüş ise apayrı bir konu içten yanmalı araçlarda da olabilir ancak elektrik ve otonom çok fütüristik geldiği için bağdaşmış olabilirler. Yoksa hepsinde var az çok. Kullanılan Li-ion pil teknolojisi ticari olarak son 30 yıldır hayatımızda. Ve yerine geliştirilen pek çok teknoloji var bu zamanda sadece bunların maliyetinin daha uyguna indirgenmesi lazım. Gelinen noktada menzilden ziyade şarj süresi daha çok dikkat çekiyor ki bununda önümüzdeki 5 yıl içinde büyük ölçüde hallolacağına inanıyorum. Dünya devleri dediğiniz şirketlerin emin olun ar-ge çalışmalarının büyük çoğunluğu elektrikli üzerine ve hemen hemen hepsi gelecek planları içinde içten yanmalıdan çok elektrikli araç tanıtacağını en azından hybrid ile köşesinden tutacağını açıkladı. Teknoloji bir anda ortaya çıkan bir şey değil çünkü çalışmak ve azim gerek. Dediğiniz gibi yeni ve muamma olması bizim işimizi daha kolaylaştıracak. Herkes içten yanmalıyı bilirken ona çalışmanın mantıkla açıklanacak tek bir tarafı olamaz. Asıl herkesin yeni yeni başladığı emekleme döneminde olduğu teknoloji üzerine çalışmak en mantıklısı. Yerli otomobil konsorsiyumundaki firmalarda boş firmalar değil, araştırılırsa görülür.
Son olarak karşımızdakileri dev aynasında kendimizide cüce aynasında görüyoruz her işimizde. Bu demek değildir ki biz onlardan büyüğüz. Hatta onların yanında cüce bile kalıyoruz. Ancak işleri abartıp, zorlaştırıp, kendimizi küçümseyipte hiçbir yere gelemeyiz.
Bir şirket yönetirken bile gelecek yılların uzun vadeli planlaması yapılırken hiç bir yönetici gerçekçi olmayan hedefler için çar çur edilecek bütçe ayırmaz. Sizin mantığınızla bakarsak yıllar süren motor sporlarına, bütün kademeli arge çalışmalarına ne gerek vardı ? Bir sonra ki teknoloji hangisiyse direkt ona geçiş yapsalardı. Toyota gibi bir firma benzinli motor üretiminden niye direkt elektrikli otomobil üretimine geçmedi ? Araya niye deneme ve geliştirme amaçlı hybrid'i soktu ? Siz diyorsunuz ki ilk icraatımız direkt elektrikli otomobil üretimi olsun. Ben diyorum ki Tata kalitesinde elektrikli otomobil çıkarmaya çalışacağına, dacia kalitesinde hybrid çıkarmayı becer önce. Elinde ki bütçeyi gerçekçi hedefe yönlendir, üretimini yap, pazarlamayı gerçekleştir, satışlar artsın, tecrüben artsın, ondan sonra bir sonra ki teknoloji için hem tecrübe hem maddi kaynağın olsun.

Siz dört işlem bilmeyen öğrenciye türev integral öğretme derdindesiniz ama bu gerçekçi bir hedef değil. Dünya genelinde otomobil sektörünün gelişimi böyle olmadı. Son teknolojiyi üretebilmen için bir önceki teknolojinin nasıl üretildiğini bilmen, bu hususta tecrübe sahibi olman gerek.

Ayrıca elektrikli otomobili üretecek bütçeyi bulmak hiç bir şey. Hadi bakalım 81 ile elektrikli otomobil için istasyon kurmanın ve yine 81 ile bu hususta teknik destek verecek servisi oluşturmanın bütçesi nasıl bulunacak ve zaman planlaması nasıl olacak onu görelim bir de.
 
Son düzenleme:

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
İçten yanmalı motoru buhara kadar indirmem sadece abartmaydı tabiiki daha fazlası. Ancak ne kadar ömür biçelim içten yanmalıya? 10yıl? 15? Biz diyelim 20. Ar-Ge dediğimiz olay 3 yıl alsın kaldı 17 yıl. Bu aracı üretime doğru bir şekilde geçirmek var, çünkü içten yanmalıda Tesla ile kapışılmıyor. Karşınızda VAG, Ford, Mercedes ve sürüsüyle marka var bu iş içinde 2 yazalım etti 5 kaldı 15. Çıktığı gibi marka olabilecek mi veya olsa bile 15 yıllık kazanç için içten yanmalıya milyar dolarlar harcamak ne kadar mantıklı bunları tartmak gerekiyor. Afedersiniz ancak hiçbir bok üretememişken içten yanmalıya geçmek bile pat diye olacaktır yani elektrikliye suç atmanın alemi yok. Alınan altyapıyıda arabayıda savunmuyorum, zaten doğru giden işimizde çok yok. Dizel işini Fiat bile kafasından silmeye yakınken çok fazla ömrü kaldığını sanmıyorum emisyon değerleri konusunda ciddi sıkıntıları var. Tesla dediğimiz firma haşa ilah falan değil sadece bu işi gerçek anlamda önce yapan elemanlardan ve en iyi reklam yapanları, onların eksiğinin olması bir başkasının bunu kapatamayacağı anlamına gelmemekte. Otonom sürüş ise apayrı bir konu içten yanmalı araçlarda da olabilir ancak elektrik ve otonom çok fütüristik geldiği için bağdaşmış olabilirler. Yoksa hepsinde var az çok. Kullanılan Li-ion pil teknolojisi ticari olarak son 30 yıldır hayatımızda. Ve yerine geliştirilen pek çok teknoloji var bu zamanda sadece bunların maliyetinin daha uyguna indirgenmesi lazım. Gelinen noktada menzilden ziyade şarj süresi daha çok dikkat çekiyor ki bununda önümüzdeki 5 yıl içinde büyük ölçüde hallolacağına inanıyorum. Dünya devleri dediğiniz şirketlerin emin olun ar-ge çalışmalarının büyük çoğunluğu elektrikli üzerine ve hemen hemen hepsi gelecek planları içinde içten yanmalıdan çok elektrikli araç tanıtacağını en azından hybrid ile köşesinden tutacağını açıkladı. Teknoloji bir anda ortaya çıkan bir şey değil çünkü çalışmak ve azim gerek. Dediğiniz gibi yeni ve muamma olması bizim işimizi daha kolaylaştıracak. Herkes içten yanmalıyı bilirken ona çalışmanın mantıkla açıklanacak tek bir tarafı olamaz. Asıl herkesin yeni yeni başladığı emekleme döneminde olduğu teknoloji üzerine çalışmak en mantıklısı. Yerli otomobil konsorsiyumundaki firmalarda boş firmalar değil, araştırılırsa görülür.
Son olarak karşımızdakileri dev aynasında kendimizide cüce aynasında görüyoruz her işimizde. Bu demek değildir ki biz onlardan büyüğüz. Hatta onların yanında cüce bile kalıyoruz. Ancak işleri abartıp, zorlaştırıp, kendimizi küçümseyipte hiçbir yere gelemeyiz.
Uygun maliyetli fazla rekabetçi olmayan lada, samand ile rekabet edebilecek seviyedeki lpgye uyumlu atmosferik motorlar piyasaya ilaç gibi gelir mercedesle rekabet vw ile toyota ile rekabet etmesi küresel olarak imkansız olsada 60 bin tl ye satılan c sınıfı bir yerli araçla bu kur ve vergilerlede yurt icinde onların bizle rekabet etmesi zor olacaktır. 2019 da üretilecek atmosferik motorlu basit ve dayanıklı bir araca 2030 da üretilecek teknolojili elektrikli araçtan daha çok ihtiyacımız var şu an
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,788
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Uygun maliyetli fazla rekabetçi olmayan lada, samand ile rekabet edebilecek seviyedeki lpgye uyumlu atmosferik motorlar piyasaya ilaç gibi gelir mercedesle rekabet vw ile toyota ile rekabet etmesi küresel olarak imkansız olsada 60 bin tl ye satılan c sınıfı bir yerli araçla bu kur ve vergilerlede yurt icinde onların bizle rekabet etmesi zor olacaktır. 2019 da üretilecek atmosferik motorlu basit ve dayanıklı bir araca 2030 da üretilecek teknolojili elektrikli araçtan daha çok ihtiyacımız var şu an
Vestel çıkıp batarya ve pil konusunda otomobil sektörüne girerek yerli otomobil konsorsiyumunun içinde yer alacakmış. Yahu daha vestel kendi alanında olmasına rağmen doğru düzgün görüntü kalitesine sahip tv panelini üretemiyor, akıllı telefon piyasasına girdiler venüs diye bir şey çıkardılar. Hani kaç tane akıllı telefon sattılar ? Şimdi henüz daha teknolojisi çok yeni, çok zor olan ve kendilerine tamamen yabancı, hiç tecrübeleri olmayan bir otomobil sektörüne girip pil ve batarya üretimi gerçekleştirecek. Ha bunu yaparlar yaparlar da üretim kalitesinin oturması için kaç vatandaş kobay niyetine kullanılır, kaç otomobil bozulur yolda kalır, kaç vatandaş sürekli servis yolunu tutar orası muamma. Önce basit olandan başla tecrübe edin ki sonra daha detaylı ve karmaşık teknolojiye geçiş yaparsın.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Bir şirket yönetirken bile gelecek yılların uzun vadeli planlaması yapılırken hiç bir yönetici gerçekçi olmayan hedefler için çar çur edilecek bütçe ayırmaz. Sizin mantığınızla bakarsak yıllar süren motor sporlarına, bütün arge çalışmalarına ne gerek vardı ? Toyota gibi bir firma benzinli motor üretiminden niye direkt elektrikli otomobil üretimine geçmedi ? Araya niye deneme ve geliştirme amaçlı hybrid'i soktu ? Siz diyorsunuz ki ilk icraatımız direkt elektrikli otomobil üretimi olsun. Ben diyorum ki Tata kalitesinde elektrikli otomobil çıkaracağına, dacia kalitesinde hybrid çıkarmayı becer önce.

Siz dört işlem bilmeyen öğrenciye türev integral öğretme derdindesiniz ama bu gerçekçi bir hedef değil. Dünya genelinde otomobil sektörünün gelişimi böyle olmadı. Son teknolojiyi üretebilmen için bir önceki teknolojinin nasıl üretildiğini bilmen, bu hususta tecrübe sahibi olman gerek.

Ayrıca elektrikli otomobili üretecek bütçeyi bulmak hiç bir şey. Hadi bakalım 81 ile elektrikli otomobil için istasyon kurmanın ve yine 81 ile bu hususta teknik destek verecek servisi oluşturmanın bütçesi nasıl bulunacak ve zaman planlaması nasıl olacak onu görelim bir de.

Toyota yıllardır bu işin içinde adamlar Prius'u çıkardığı yıl 1997. O zamanlarki pil teknolojisini düşünürsek adamlar yıllardır kendilerini geliştiriyorlar. Bu işe en büyük engel pil. Maliyeti başlı başına bir engel. Toyota o zaman 500 Km menzilli elektrikli otomobil mi çıkaracaktı ve çöpe atacaktı yoksa devrim niteliğinde hybrid mi? Li-ion pil gelişimini tamamlamak üzere ve geldiği nokta ancak yeterli oluyor saf elektrikli araç için. Dediğiniz gibi içten yanmalı yapınca elektrikli gökten gelecek galiba? Hybrid konusunu bende çok istemiştim ve hala daha zamanı ancak aynı anda hem elektrik hem içten yanma fazla gelir yapılan harcamaya değmez asıl koşmak bu olur. İçten yanmalı motorlar ne bu işin dört işlemi (sizin dediğiniz gibi yabana atılamazlar) ne de elektrikli araçlar bu işin türevi integrali. Bir önceki teknolojiyle bir sonrakinin tek benzerliği ikiside 4 teker olması derim size. Yani biri için birine gerek yok. Örnek Tesla diyeyim anlaşılsın. Adamlar 2012 yılında kimse elektrik diyemezken bu işi başardılar(Model S'i baz alıyorum gerçek anlamda satışa çıkan araçları olduğundan). Ve şimdi sektörün gidişatını ciddi şekilde değiştirdiler. Bu arada Tata'yı küçümsemeyin gayet büyük firmadır.
Size katıldığım tek nokta son paragraf. Teknik destekte verilir oda kolay(illa her şehirde olmasına gerek yok birbirine yakın ve küçük yerlerde ortak olur halledilir) ancak şarj istasyonu işini nasıl halledecekler çok merak ediyorum. Ki tek sıkıntımız bu kaldıysa 3-4 yılda onada çözüm bulunur herhalde diye düşünüyorum/düşünmek istiyorum.

Uygun maliyetli fazla rekabetçi olmayan lada, samand ile rekabet edebilecek seviyedeki lpgye uyumlu atmosferik motorlar piyasaya ilaç gibi gelir mercedesle rekabet vw ile toyota ile rekabet etmesi küresel olarak imkansız olsada 60 bin tl ye satılan c sınıfı bir yerli araçla bu kur ve vergilerlede yurt icinde onların bizle rekabet etmesi zor olacaktır. 2019 da üretilecek atmosferik motorlu basit ve dayanıklı bir araca 2030 da üretilecek teknolojili elektrikli araçtan daha çok ihtiyacımız var şu an
Mantıklı ama mantıksız yaklaşım. Kar edilememesini geçtim çünkü hem ucuza satılacak hemde sadece bizim pazarda iş görecek olduğunu düşünürsek. Bizim gösteriş budalası milletimiz o aracı almaz. En basit örnek Tata Nano. Açlıktan nefesleri kokmasına rağmen gösteriş yüzünden Hintliler o aracı almadı ve geçtiğimiz ay üretimi durduruldu. Ülkenin ekonomik durumunun yanı sıra halkında çok iyi okunması gerekiyor, bu yönden bakıncada aşırı mantıksız. Ama ucuzluk, parça bolluğu falan akla gelincede aşırı mantıklı. Sonuçta satmayacağından çöp diyelim biz ona. 2030 teknolojisi demişsiniz elektrikli araca. O yıllarda aşırı yaygınlaşacağının doğru olduğunu varsayarsak ve yerli otomobil üretilse bile 2021 densede en erken 2024-25 gibi gerçek anlamda seri üretime geçeceğini düşündüğümüzde bize kalan 5 yıl çok güzel reklam çalışması, ilerleme ve eksikleri giderme açısından yardımcı olacaktır.
Dönüp dolaşıp yine elektrikli otomobilin daha mantıklı olduğuna getirebilirim konuyu. Hem milletimizin düşünce yapısı bakımından hem piyasa açısından hem kurulacak şirketin mali tabloları bakımından hem içten yanmalı motorların karanlık geleceğinden hemde okumakta olduğum bölümden dolayı yapmış olduğum araştırmalara istinaden pil teknolojisinin çok yakın bir gelecekte nereye gelebileceğini tahmin edebildiğimden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,788
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Toyota yıllardır bu işin içinde adamlar Prius'u çıkardığı yıl 1997. O zamanlarki pil teknolojisini düşünürsek adamlar yıllardır kendilerini geliştiriyorlar. Bu işe en büyük engel pil. Maliyeti başlı başına bir engel. Toyota o zaman 500 Km menzilli elektrikli otomobil mi çıkaracaktı ve çöpe atacaktı yoksa devrim niteliğinde hybrid mi? Li-ion pil gelişimini tamamlamak üzere ve geldiği nokta ancak yeterli oluyor saf elektrikli araç için. Dediğiniz gibi içten yanmalı yapınca elektrikli gökten gelecek galiba? Hybrid konusunu bende çok istemiştim ve hala daha zamanı ancak aynı anda hem elektrik hem içten yanma fazla gelir yapılan harcamaya değmez asıl koşmak bu olur. İçten yanmalı motorlar ne bu işin dört işlemi (sizin dediğiniz gibi yabana atılamazlar) ne de elektrikli araçlar bu işin türevi integrali. Bir önceki teknolojiyle bir sonrakinin tek benzerliği ikiside 4 teker olması derim size. Yani biri için birine gerek yok. Örnek Tesla diyeyim anlaşılsın. Adamlar 2012 yılında kimse elektrik diyemezken bu işi başardılar(Model S'i baz alıyorum gerçek anlamda satışa çıkan araçları olduğundan). Ve şimdi sektörün gidişatını ciddi şekilde değiştirdiler. Bu arada Tata'yı küçümsemeyin gayet büyük firmadır.
Size katıldığım tek nokta son paragraf. Teknik destekte verilir oda kolay(illa her şehirde olmasına gerek yok birbirine yakın ve küçük yerlerde ortak olur halledilir) ancak şarj istasyonu işini nasıl halledecekler çok merak ediyorum. Ki tek sıkıntımız bu kaldıysa 3-4 yılda onada çözüm bulunur herhalde diye düşünüyorum/düşünmek istiyorum.
Hayalinize saygı duysam da isteğinizin hem üreticilere hem bizlere maliyetinin fazla olacağı kanaatindeyim. Konsorsiyumdakilerden biri olan Vestel önce kendi alanında güzel görüntü verebilen bir tv paneli üretsin, yine kendi alanında Venüs dışında Samsung, Apple gibi markalarla aşık atabilecek bir akıllı telefon üretsin, ondan sonra hiç tecrübesi olmayan bir alanda Elon Musk'a özenip batarya ve pil üretir.

Kendiniz söylüyorsunuz, Toyota 97 yılında Prius'u çıkarmış. Yıl olmuş 2018 ve adamlar bunca yıldır ara geçiş olarak tabir edilen hybrid'i geliştirip elektrikli otomobile zemin hazırlama gayretinde. Sen Vestel olarak Toyota'nın 20 yıldır uğraştığı teknolojiyi hiç deneyimin yokken üretmeye kalkacaksın öyle mi ? Üretirsin üretmesine de satın aldığın bu ürün kaç defa yolda kalır, kaç kere yetkili servis yolunu tutarsın, üretim kalitesi ne kadar iyi olur onu bir daha düşünün derim.

Son olarak dediğim gibi fazla toz pembe bakıyorsunuz bu mevzulara. Dünyanın en zor sektörlerinden birinin ortasına balıklama dalıp en yüksek teknolojiyi en tecrübesiz konsorsiyumun kendi kendine üretebileceğine, hadi ürettiler sağlıklı ve kaliteli şekilde olabileceğini hayal ediyorsunuz. Ne diyeyim, başarılar. İnşaallah dediğiniz gibi olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Hayalinize saygı duysam da isteğinizin hem üreticilere hem bizlere maliyetinin fazla olacağı kanaatindeyim. Konsorsiyumdakilerden biri olan Vestel önce kendi alanında güzel görüntü verebilen bir tv paneli üretsin, yine kendi alanında Venüs dışında Samsung, Apple gibi markalarla aşık atabilecek bir akıllı telefon üretsin, ondan sonra hiç tecrübesi olmayan bir alanda Elon Musk'a özenip batarya ve pil üretir.

Kendiniz söylüyorsunuz, Toyota 97 yılında Prius'u çıkarmış. Yıl olmuş 2018 ve adamlar bunca yıldır ara geçiş olarak tabir edilen hybrid'i geliştirip elektrikli otomobile zemin hazırlama gayretinde. Sen Vestel olarak Toyota'nın 20 yıldır uğraştığı teknolojiyi hiç deneyimin yokken üretmeye kalkacaksın öyle mi ? Üretirsin üretmesine de satın aldığın bu ürün kaç defa yolda kalır, kaç kere yetkili servis yolunu tutarsın, üretim kalitesi ne kadar iyi olur onu bir daha düşünün derim.

Son olarak dediğim gibi fazla toz pembe bakıyorsunuz bu mevzulara. Dünyanın en zor sektörlerinden birinin ortasına balıklama dalıp en yüksek teknolojiyi en tecrübesiz konsorsiyumun kendi kendine üretebileceğine, hadi ürettiler sağlıklı ve kaliteli şekilde olabileceğini hayal ediyorsunuz. Ne diyeyim, başarılar. İnşaallah dediğiniz gibi olur.
Hayatımda hiçbir şeye toz pembe olarak bakmadım ve bakabilecek biride değilim maalesef. Çoğu olaya realistik olarak bakar ve her zaman en kötüsünü düşünürüm. Ayrıca bu olay benim toz pembe bakışımı göstermez. Sadece sektörün gidişatına göre olması gerekeni söylüyorum. Yapabileceğimizi hiçbir zaman söylemedim. Eğer yaparız ve zirveye oynarız deseydim o zaman toz pembe bakmış olurdum.

Yani içten yanmalı motor üretince mi şaha geçecez? Hayır. Aralarındaki en büyük ve farklılığı sağlayan Tesla'da keşke çıkarmasaydı elektrikli denen otomobilide rahat olsaydık. Vestel de en az Apple kadar kendi üretiyordur telefonu. İşlemciyi TSMC, ekran Samsung-LG, birleştirme Foxconn vs. vs. Apple dediğimiz markada. Adamların yaptığı en iyi şey tasarım, yazılım ve REKLAM. Samsung çok büyük ve komplike bir firma onlarla kimse aşık atamaz. Vestel'in hiçbir zaman amacı Apple veya Samsung ile kafa tutuşmak değildi. İsteseler donanım kolay, yazılımda android var yarın ben bile yaparım param olsa az biraz ar-ge ile. Ayrıca bir malzemeyi üretirken %100 yerlilik oranı gerekmez sadece çoğunluk gerekir. Tüm dünya Samsung ve LG'den panel alırken kendimiz niye üretelim. Başka bir yanlış Elon Musk denen adam kendi başına üretmiyor o pilleri. Yanlarında dünya devlerinden Panasonic var. Zorlu'da aynı şekilde Çinliler ile ortaklık kurdu yakın zamanda, ki bunun cep telefonundan ziyade otomobil için olduğu gayet belli.

Herkes sıfırdan başlayabilirken biz neden başlayamayalım? Zorsa en zor sektör uzaydır. Hiçbir ticari girişim roket üretmeyi başaramazken birisi çıktı devlet destekli Lockheed Martin, Boeing gibi firmalara kafa tutup onların 10'da biri fiyatını onlarla eşdeğer roket yaptı hatta kısa sürede onları geçti.

Emin olun düşündüğünüz kadar yolda kalmayacaktır yerli otomobil. Hala daha çok fazla küçümsüyorsunuz üzerine mal çıkmasını bekliyorsunuz. Arıza oranları ortalama olacaktır seri üretim başlar ise.

Toyota yılların üreticisi olduğundan ara basamağı kullanıyor. Biz yıllardır üretiyoruzda ben mi bilmiyorum? Eğer üretmiyorsak geleceği üretmek daha mantıklı değil midir?

Size kalsa en zor sektörlerinden birine en zor noktadan girip zirveye çıkmak lazım. Ne diyeyim inşallah nasip olurda iş hayatınızda böyle başarılar yakalayabilirsiniz. Bana kalırsa zor sektöre girip herkes için bir yeni bir durumun olayın üzerine gitmek biraz zor, biraz kumar olsada en doğrusudur. Sonuç olarak başarabilirseniz kendinizi çok farklı bir durumda bulursunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Şu elektrikli- içten yanmalı işinde bence bir tutarsızlık var, hatta elektrikli yerli aracın mantığında. Şöyle açıklayayım, yıl oldu 2030 ülkede kaç tane elektrikli kaç tane içten yanmalı araç satılacak? Akademik düzeyde bir çalışması yapıldı mı bunun? Emeklemeden ayağa kalkamazsın, ayağa kalmadan yürüyemezsin. Şarj istasyonlarını kim kuracak, halkı nasıl ikna edeceksin? Mevcut hükümetin böyle bir amacı varsa, önce ülkede en çok hangi segmentlerde araç satılıyor buna cevap verecek araç üretirsin, önce parayı kazanırsın, sonra elektrikliye dönersin. Elektrikliye dönmek öyle 3-4 yılda olacak iş değil ki.

Bir de madem yerli-millilikten gidiyoruz bu yeni taksiler neden hep Passat ve Superb. Devlette 1 tane adam akıllı teknokrat yok mu, madem biz taksilere vergi avantajı getirdik sadece ülkemizde üretimi olan markalardan olmak zorundadır diye bir kanun hükmü koymak çok mu zor? Renault satsın, Ford satsın, Honda Accord'u getirir, Hyundai İ40 getirir, VW de der ki ki kardeşim bu pazarı tutmak için ben de Türkiye'de 3-4 üretim yapayım. Ama yok lafa gelince Almanya bizi kıskanıyor, ama maşallah devlet büyükten küçüğe Passat kullanıyor. İşleri güçleri yalan.

Reklam ve pazarlama işi de başka bir kalem. Kime satacaksın aracı? Hangi yabancı ülke vatandaşı güvenip de alacak? Hangi komşunla barış içinde yaşıyorsun. Hangi ürününü/markanı Dünya'ya satabiliyorsun? Arçelik, Beko başka? Mobilya üretiminden, kıyafetten bahsediyoruz üretimimiz çok iyi diye, İtalyan bir mobilya yapıyor 10.000 euroya tek bir koltuğu satıyor. Fatih Kıral falan demeyin kalbinizi kırarım :D

Tarihin en ikonik tasarımlarından biri, adam bunu 5000 dolara satabiliyor. Senin en pahallı mobilya firman ne? Burası tasarım/zihin ülkesi değil, fason üretim ülkesi. İstesek de istemesek de bu böyle.
http://store.hermanmiller.com/livin...lounge-chair-and-ottoman/5667.html?lang=en_US

Bu ülkenin ligi bellidir kabul edelim. Şöyle örnekleyeyim, Cenk Tosun Tr'den İngiltere'ye 20 milyon euroya gider, ama Cenk Belçika/İsveç/Alman liginden İngiltere'ye gitse değeri 60 milyon euroydu. Neden böyle çünkü bizim ligimizin değeri bellidir. Aynı hesap işte.

Ha bu kader değişmez mi, tabiki değişir. Ama önce ülkenin adam akıllı yetişmiş çocuklarını ülkede tutabilmeyi başarsınlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım