Yeni Honda Cİvic'in EuroNcap'ten 4 Yıldız Alması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Raporuna bakıldığında gözüküyor. Sıkıntı çocuk koltuğu seçeneklerinde. Ön koltukta isofix desteği yok, arkalarda da bazı destekle ilgili eksiklikler var. Yaya korumada da aktif kaput koymamışlar. Bir de diz havayastığı eksik. Puan kıran faktörler bunlar. Ama yetişkin yolcu koruması %92.

EuroNCAP iyice saçmalamaya başladı. Sürüş destek sistemleri gibi minor konuları bonus olarak ek bir kalem gibi değerlendirmeleri gerekirken şasi sağlamlığı ve yolcu koruması ile aynı kefeye koyar oldular. Bunun yerine small overlap ekleyip çarpışma hızlarını yükselterek test koşullarını ağırlaştırmaya gitseler çok daha doğru bir hareket olacak. Ama niyetleri belli ki insanları sağlam arabaya bindirmek değil, yeni nesil donanımları sattırmak.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Raporuna bakıldığında gözüküyor. Sıkıntı çocuk koltuğu seçeneklerinde. Ön koltukta isofix desteği yok, arkalarda da bazı destekle ilgili eksiklikler var. Yaya korumada da aktif kaput koymamışlar. Bir de diz havayastığı eksik. Puan kıran faktörler bunlar. Ama yetişkin yolcu koruması %92.

EuroNCAP iyice saçmalamaya başladı. Sürüş destek sistemleri gibi minor konuları bonus olarak ek bir kalem gibi değerlendirmeleri gerekirken şasi sağlamlığı ve yolcu koruması ile aynı kefeye koyar oldular. Bunun yerine small overlap ekleyip çarpışma hızlarını yükselterek test koşullarını ağırlaştırmaya gitseler çok daha doğru bir hareket olacak. Ama niyetleri belli ki insanları sağlam arabaya bindirmek değil, yeni nesil donanımları sattırmak.

IIHS genellikle otomobilin şasi yamulmaları vs. ile ilgili puan kırarken; NCAP, otomobil umrumda değil yolcular ne durumda diye bakıyor olaya. Aslında NCAP'i baz almamız gerekirken, dediğiniz gibi son dönemde saçma sapan şeylerle puan kırmaları herkesin yanlış yere kafasını karıştırıyor.
Hatta bence otomobiller en boş haliyle değerlendirilmeli. Sonuçta firmalar sürüş destek sistemlerini ''kaza olmayacak, ben kefilim'' diye koymuyor. Fakat şasi sağlamlığını, güçlülüğünü her yerde anlatıyorlar.

Edit: Şimdi malum YouTube otomobil kanalı bunu ''HONDA'DA HÜSRAN, CİVİC ÇAKILDI!'' diye koyacak. Kendimi yineliyorum , ''bir Isofix ve diz hava yastığına Top Safety Pick olacak'' arabayı yerden yere vuracaklar kanalda.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Yaya ve güvenlik yardımcıları neyse de isofix konusu ağır bir kusur bana kalırsa..Ncap çok da haksız sayılmaz
Yeni i30 yaya korumasından %64 ve güvenlik yardımcısından %68 almış ancak çocuk koruması %84
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Yönetici iz here

By alfhonso
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Yaya ve güvenlik yardımcıları neyse de isofix konusu ağır bir kusur bana kalırsa..Ncap çok da haksız sayılmaz
Civic'te ISOFIX sunuluyor. NCAP'in kullandığı araçta yok.

Edit: Honda bebek koltuğu bağlama opsiyonlarını ikiye ayırmış: ISOFIX ve Honda 3 noktalı bağlama sistemi diye. Muhtemelen NCAP'in kullandığı araçta 2.si var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Hayat çok güzel.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: At

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Yetişkin %92'de ISOFIX yüzünden Allah korusun çocuğunuza bir şey olsa, nasılsa yetişkin koruma %92 mi dersiniz? Yoksa bu otomobili almaz mısınız?

Ben kendi adıma konuşacak olursam Euroncap'ın yaptığı çok mantıklı, araba bir bütündür. Çocuğu olmayana hava hoş olabilir ama baba olacaksam bu aracı tercih etmem bu kadar basit.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Civic'te ISOFIX sunuluyor. NCAP'in kullandığı araçta yok.

Edit: Honda bebek koltuğu bağlama opsiyonlarını ikiye ayırmış: ISOFIX ve Honda 3 noktalı bağlama sistemi diye. Muhtemelen NCAP'in kullandığı araçta 2.si var.

Isofix bağlantısı zaten standart geliyor Civic'te. Ncap'in kullandığı araçta da mevcut. Avrupa'da ISOFIX olmadan araç falan satamaz, teste sokamazsınız. Esasen ekli dosyada paylaştığım çocuk koruması tablosu hemen hemen tüm otomobillerde aynı
Civic'in çakıldığı nokta isofix performansı. Ncap ; isofix ve i-size diye 2 testi birden yapıyor. Yanal ve önden çarpmalarda çok zayıf bir puan almış. Bu yüzden Ncap çok daha haksız sayılmaz dedim
Bahsettiğim detay linkte çocuk yolcu altındaki ok ve altındaki (+) ile belirtilmiş kısımlar tıklandığında detaylar çıkıyor https://www.euroncap.com/tr/results/honda/civic/27441
Bu i30 https://www.euroncap.com/tr/results/hyundai/i30/27355
Bu da Insignia https://www.euroncap.com/tr/results/opel/vauxhall/ınsignia/27281
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    14.1 KB · Görüntüleme: 241
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Yetişkin %92'de ISOFIX yüzünden Allah korusun çocuğunuza bir şey olsa, nasılsa yetişkin koruma %92 mi dersiniz? Yoksa bu otomobili almaz mısınız?

Ben kendi adıma konuşacak olursam Euroncap'ın yaptığı çok mantıklı, araba bir bütündür. Çocuğu olmayana hava hoş olabilir ama baba olacaksam bu aracı tercih etmem bu kadar basit.

Katılıyorum fakat, puanların kırıldığı yerleri de gözardı etmemek gerekli. Yani NCAP'in son kriterlerinden sonra geldi bu 4 yıldız. Belki de şu an teste girse bir önceki kasa C serisi de çocukları bu kadar koruyor olacak. Civic'in güvensiz bir araba olduğunu düşünmüyorum, IIHS'teki testini de incelediğim için. IIHS Top Safety Pick'i verdi Civic'e. NCAP'in kriterlerini zırt pırt değiştirmesi üzerine artık otomobiller arasında kıyas yapamaz olduk. Eski 5 yıldızlar şu an girse 4 yıldız olacak, e belki şu anki 5 yıldızlar da 3 seneye 4 yıldıza düşecek?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt

Kim?

Panpa
15 Eyl 2016
1,024
1,994
2,770
Marka
Subaru
4 olmuş 5 olmuş çok önemli değil bence 3-2-1 olup kağıt gibi ezilmediği sürece sıkıntı yok. Şu debriyaj pedalının katlanması büyük nimet her arabada standart olmalı bence
IMG_1056.JPG
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Katılıyorum fakat, puanların kırıldığı yerleri de gözardı etmemek gerekli. Yani NCAP'in son kriterlerinden sonra geldi bu 4 yıldız. Belki de şu an teste girse bir önceki kasa C serisi de çocukları bu kadar koruyor olacak. Civic'in güvensiz bir araba olduğunu düşünmüyorum, IIHS'teki testini de incelediğim için. IIHS Top Safety Pick'i verdi Civic'e. NCAP'in kriterlerini zırt pırt değiştirmesi üzerine artık otomobiller arasında kıyas yapamaz olduk. Eski 5 yıldızlar şu an girse 4 yıldız olacak, e belki şu anki 5 yıldızlar da 3 seneye 4 yıldıza düşecek?

Ncap'in kriterleri sürekli değişiyor olsa bile bundan sadece Civic etkilenmiyor. Civic'e uyguladıkları testleri diğer markalara da uyguluyorlar, dolayısıyla negatif bir ayrımcılık söz konusu değil. IIHS'nin uyguladığı testlere pek güvenemiyorum, yetersiz bulmakla birlikte çok çelişkili görüyorum. Sebebi de Top Safety Pick verdikleri Civic'te diz hava yastığı yok, ancak diz hava yastığı olan A3 sedan ile aynı puanı almış. A3 small overlap front testinde diz yaralanmasının açıklamasında ; sürücünün alanındaki zarar azdı, yaralanma minimum seviyedeydi yazıyor. Civic'te ise orta düzeyde bir yaralanmanın olduğu yazıyor..Ancak ne hikmetse aynı puanı alıyorlar :) . Ayrıca iihs çocuk koltuklarını teste dahil etmiyor. Ben bir çocuk sahibi olduğum için benim için önemli bir kriter açıkçası
Civic yolcu ve sürücü odaklı düşünüldüğünde zaten güvenli bir otomobil. Testlerde de bu açıkça görülüyor. Ancak benim seçim kriterlerim arasında çocuk güvenliği de var ve bu konuda bir çok markanın gerisinde kalmış. 4 yıldız almasının sebebi çocuk güvenliği, yolcu veya sürücü güvenliği değil.
Benim için aracın ne durumda olduğu değil içindekilerin ne durumda olduğu önemli
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Ncap'in kriterleri sürekli değişiyor olsa bile bundan sadece Civic etkilenmiyor. Civic'e uyguladıkları testleri diğer markalara da uyguluyorlar, dolayısıyla negatif bir ayrımcılık söz konusu değil. IIHS'nin uyguladığı testlere pek güvenemiyorum, yetersiz bulmakla birlikte çok çelişkili görüyorum. Sebebi de Top Safety Pick verdikleri Civic'te diz hava yastığı yok, ancak diz hava yastığı olan A3 sedan ile aynı puanı almış. A3 small overlap front testinde diz yaralanmasının açıklamasında ; sürücünün alanındaki zarar azdı, yaralanma minimum seviyedeydi yazıyor. Civic'te ise orta düzeyde bir yaralanmanın olduğu yazıyor..Ancak ne hikmetse aynı puanı alıyorlar :) . Ayrıca iihs çocuk koltuklarını teste dahil etmiyor. Ben bir çocuk sahibi olduğum için benim için önemli bir kriter açıkçası
Civic yolcu ve sürücü odaklı düşünüldüğünde zaten güvenli bir otomobil. Testlerde de bu açıkça görülüyor. Ancak benim seçim kriterlerim arasında çocuk güvenliği de var ve bu konuda bir çok markanın gerisinde kalmış. 4 yıldız almasının sebebi çocuk güvenliği, yolcu veya sürücü güvenliği değil.
Benim için aracın ne durumda olduğu değil içindekilerin ne durumda olduğu önemli

Ben sadece Civic için bir negatif ayrımcılık yapıyorlar demek istemedim. Civic hayranı vs. da değilim. Demek istediğim şey şu:
Bugün NCAP'in çok güvenli dediği otomobiller 3 sene sonra güvenli değil diye sayılıyor. Bu kadar hızlı kriter değiştirmek alıcıların neye güveneceğini bilmemesine yol açıyor.

Ben NCAP saçma bir kurum, hiç bir şey bilmiyorlar saçmalıyorlar demem. Hatta yaptıkları işleri takdir ediyorum. Sadece bazı hatalar var ve bunların düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum. Siz bu kadar hızlı kriter değişitirilmesinden rahatsız olmuyor musunuz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Ben sadece Civic için bir negatif ayrımcılık yapıyorlar demek istemedim. Civic hayranı vs. da değilim. Demek istediğim şey şu:
Bugün NCAP'in çok güvenli dediği otomobiller 3 sene sonra güvenli değil diye sayılıyor. Bu kadar hızlı kriter değiştirmek alıcıların neye güveneceğini bilmemesine yol açıyor.

Ben NCAP saçma bir kurum, hiç bir şey bilmiyorlar saçmalıyorlar demem. Hatta yaptıkları işleri takdir ediyorum. Sadece bazı hatalar var ve bunların düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum. Siz bu kadar hızlı kriter değişitirilmesinden rahatsız olmuyor musunuz?

Bence kriterlerin değişmesi faydalı
Şu bakımdan faydalı ; mesela iihs'de güncel Corolla 2014-2016 yıllarında small overlap front testinden geçemedi. Ancak kasa aynı olmasına rağmen bu hatalarının farkında varıp bu problemi giderdiler ve 2017 yılında testten geçer not aldılar. Kim bilir belki iihs böyle bir test yapıp düşük puan vermeseydi üretici bu şekilde üretmeye devam edecekti. Akabinde kazalarda insanlar zarar görecekti
Testler günün şartlarına göre yapılıyor ve dolayısıyla o günün şartlarına göre değerlendirmek gerekir. 6 sene önce aldığınız testi 5 yıldızla tamamlamış araç bugün teste soksanız aynı başarıyı sergileyemeyebilir. Çünkü bahsettiğim üzere kriterlere her geçen süreçte bir yenisi ekleniyor. Çarpışma seneryoları her geçen gün farklılaştırılıyor. Tek düze bir test olsaydı zaten araç üreticileri aracı belli noktalarda iyileştirip geriye kalan zamanlarını farklı konularda arge çalışmalarına harcardı
iihs'nin uyguladığı small overlap testinde bir çok üretici 2012 yılında sınıfta kaldı (Lexus,Mercedes,Audi) ve araçlarını geliştirme yoluna gittiler
Yani farklı seneryoların çarpışma testinde uygulanması iyi bir şey. Aksi düşünüldüğünde ; bu tarz kazalar nasıl olsa ender oluyor, uğraşmayalım ölsünler gibi bir sonuç ortaya çıkıyor
Emin olun Civic bu testten sonra çocuk yolcu güvenliğine çok daha fazla önem verecektir. Standart Micra'nın %79 aldığı bu testten C sınıfı bir aracın %67 alması kabul edilemez bir durum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Bence kriterlerin değişmesi faydalı
Şu bakımdan faydalı ; mesela iihs'de güncel Corolla 2014-2016 yıllarında small overlap front testinden geçemedi. Ancak kasa aynı olmasına rağmen bu hatalarının farkında varıp bu problemi giderdiler ve 2017 yılında testten geçer not aldılar. Kim bilir belki iihs böyle bir test yapıp düşük puan vermeseydi üretici bu şekilde üretmeye devam edecekti. Akabinde kazalarda insanlar zarar görecekti
Testler günün şartlarına göre yapılıyor ve dolayısıyla o günün şartlarına göre değerlendirmek gerekir. 6 sene önce aldığınız testi 5 yıldızla tamamlamış araç bugün teste soksanız aynı başarıyı sergileyemeyebilir. Çünkü bahsettiğim üzere kriterlere her geçen süreçte bir yenisi ekleniyor. Çarpışma seneryoları her geçen gün farklılaştırılıyor. Tek düze bir test olsaydı zaten araç üreticileri aracı belli noktalarda iyileştirip geriye kalan zamanlarını farklı konularda arge çalışmalarına harcardı
iihs'nin uyguladığı small overlap testinde bir çok üretici 2012 yılında sınıfta kaldı (Lexus,Mercedes,Audi) ve araçlarını geliştirme yoluna gittiler
Yani farklı seneryoların çarpışma testinde uygulanması iyi bir şey. Aksi düşünüldüğünde ; bu tarz kazalar nasıl olsa ender oluyor, uğraşmayalım ölsünler gibi bir sonuç ortaya çıkıyor
Emin olun Civic bu testten sonra çocuk yolcu güvenliğine çok daha fazla önem verecektir. Standart Micra'nın %79 aldığı bu testten C sınıfı bir aracın %67 alması kabul edilemez bir durum
Ben derdimi anlatamıyorum sanırım. Demek istediğim şey, şu an NCAP'in güvenli dediği otomobiller 3 sene sonra güvenli değil olarak sayılacaksa ne anlarım ben böyle işten? Güvenlik dediğinizin kriterinin değişmesi için ne olması lazım? İnsan vücuduna verdiği zarara göre ölçülen bir skalada insan vücudunun değişmeyeceğini biliyoruz. O zaman neden değişiyor bu kriterler? Desin ki hiç bir zarar vermeyene 5 yıldız veriyorum. Otomobiller de ne kadar az zarar veriyor olursa ona göre değerlendirilsinler.

Daha basit bir dille: Daha dün yolcunun çarpışma esnasında bacağına ciddi hasar veren otomobiller 5 yıldız alıyor iken, şu an neden 3 yıldız alıyorlar? Dün güvenlik önemli değil miydi? Yoksa insanlar mı değişti? Testlerin kriterlerinin zırt pırt değişmesi beni bir alıcı olarak kaygıya düşürüyor '' Ya bunu aldık da, NCAP 3 yıl sonra buna 3 yıldız diyecek. O zaman güvensiz otomobile mi biniyor olacağım?'' dedirtiyor insana. Güvenlik güvenliktir. Cana gelen zarar ilk dönem kriterlerinde sorun değilken, bugün mü sorun olmaya başladı?
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Bence kriterlerin değişmesi faydalı
Şu bakımdan faydalı ; mesela iihs'de güncel Corolla 2014-2016 yıllarında small overlap front testinden geçemedi. Ancak kasa aynı olmasına rağmen bu hatalarının farkında varıp bu problemi giderdiler ve 2017 yılında testten geçer not aldılar. Kim bilir belki iihs böyle bir test yapıp düşük puan vermeseydi üretici bu şekilde üretmeye devam edecekti. Akabinde kazalarda insanlar zarar görecekti
Bir de ben otomobillere güvenlik testleri yapılmasın demedim ki, kriterler zırt pırt değişmesin dedim. Yoksa NCAP, IIHS ve GlobalNCAP'in yaptığı testlerin gayet önemli olduğunu düşünüyorum. Firmaların bunlardan ders çıkardığına da hemfikirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Çok küçük bir sıkıntı araba baya sağlam kalıyor sürücü yolcu sağlam tek sıkıntı çocuklarda Honda bunu halleder en kısa sürede
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım