Yük Endeksi Yüksek lastik?

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Merhaba Forum. 1 ay önce forumumuzun yardımı ile lastijçk almıştım lakin alırken Orjinal endekslerden biraz farklı aldım ve bu kafama takılınca size sorma gereği duydum.
Normalde üreticinin önerisini fotoğraf olarak atıyorum:
IMG-20200305-WA0000.jpg


Bu endeks Türkiyede piyasada yok. Fabrikadan Goodyear Cargo Marathon 215 65 r16C 104T/102H ile gelmişti ve o da Yok. Piyasada bu ebatın 106/104T olanları var. Ben ise aynı ebatın 109/107R olanını aldım.
Sizce bu endeksler uygun mu? Ne tarz bir getirisi götürüsü olur? Kafaya takmalı mıyım?
@Cenk Hocam özellikle sizin tecrübenizden faydalanabilirsek memnun olurum
Şimdiden Teşekkür Ederim
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Merhaba Forum. 1 ay önce forumumuzun yardımı ile lastijçk almıştım lakin alırken Orjinal endekslerden biraz farklı aldım ve bu kafama takılınca size sorma gereği duydum.
Normalde üreticinin önerisini fotoğraf olarak atıyorum:Ekli dosyayı görüntüle 25422

Bu endeks Türkiyede piyasada yok. Fabrikadan Goodyear Cargo Marathon 215 65 r16C 104T/102H ile gelmişti ve o da Yok. Piyasada bu ebatın 106/104T olanları var. Ben ise aynı ebatın 109/107R olanını aldım.
Sizce bu endeksler uygun mu? Ne tarz bir getirisi götürüsü olur? Kafaya takmalı mıyım?
@Cenk Hocam özellikle sizin tecrübenizden faydalanabilirsek memnun olurum
Şimdiden Teşekkür Ederim
Yük endeksinden problem yok. Neticede fabrikanın belirlediği yük endeksinden daha düşük bir değer alınmadığı için sorun çıkmaz. Hız etiketinde küçük bir fark var. T etiket 190 kmh iken R etiket 170 kmh olarak geçer. Bu maksimum hız limitine dikkat ederek kullanırsanız yine sorun çıkmaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Yük endeksinden problem yok. Neticede fabrikanın belirlediği yük endeksinden daha düşük bir değer alınmadığı için sorun çıkmaz. Hız etiketinde küçük bir fark var. T etiket 190 kmh iken R etiket 170 kmh olarak geçer. Bu maksimum hız limitine dikkat ederek kullanırsanız yine sorun çıkmaz.
Peki Hocam önceki lastikte 104T/102H yazısına düz mantık yaparak şuanki lastiği 109 değilde 102 hatta 100 ağırlıkta olursam T hızında kullanırım anlamı çıkabilir mi?
Birde hocam bu lastiğin yük endeksinin yüksek olması konforunun daha az olduğu anlamına gelir mi? Mesela hani hız endeksi yüksek lastik daha sert hamurlu denir ya onun gibi bir şey var mı yoksa şehir efsanesi mi
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Peki Hocam önceki lastikte 104T/102H yazısına düz mantık yaparak şuanki lastiği 109 değilde 102 hatta 100 ağırlıkta olursam T hızında kullanırım anlamı çıkabilir mi?
Birde hocam bu lastiğin yük endeksinin yüksek olması konforunun daha az olduğu anlamına gelir mi? Mesela hani hız endeksi yüksek lastik daha sert hamurlu denir ya onun gibi bir şey var mı yoksa şehir efsanesi mi
Hayır. Lastik üzerindeki hız kodları, lastiğin yapabileceği maksimum hız açısından özel olarak belirtilir ve yine o lastik o hıza uygun olarak üretilir. Sizin daha az yük taşıyor olmanız, hatta tek şoför şeklinde minimum ağırlıkta bile kullanıyor olmanız o lastiğin çıkabileceği maksimum hız limitini değiştirmez. Üretici aynı lastiğe farklı hız endeksleri belirlerken üretimini, dayanıklılığını yani kısacası malzemesini ona göre seçiyor. Genel itibariyle de lastiklerin yük endeksleri arttıkça, yani taşıyabilecekleri yük miktarı kg cinsinden arttıkça, maksimum hız limitleri de düşer. Yüksek hıza değil, yüksek yük miktarına göre üretilirler.

Maksimum limit 170 olmasına rağmen araç boşken bu hızın üstüne çıkarsan ne olur ? Benim kış lastiğim T, yani 190 kmh hız limitli. Ben 1-2 defa 200-210 gibi hızlara çıktım ama anlıktı hemen indim. Lastiğe tabi ki bir şey olmadı ama bu olmayacağı anlamına gelmez. Neticede risk alınmış oluyor. O sebeple az yüklü çok yüklü veya yüksüz fark etmez hız limitinin üstüne çıkmamaya özen gösterin. Zaten neticede ticari kullanıyorsunuz 170 kmh çok yüksek bir rakam. Fazlasıyla yeterli bir ticari için.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Hayır. Lastik üzerindeki hız kodları, lastiğin yapabileceği maksimum hız açısından özel olarak belirtilir ve yine o lastik o hıza uygun olarak üretilir. Sizin daha az yük taşıyor olmanız, hatta tek şoför şeklinde minimum ağırlıkta bile kullanıyor olmanız o lastiğin çıkabileceği maksimum hız limitini değiştirmez. Üretici aynı lastiğe farklı hız endeksleri belirlerken üretimini, dayanıklılığını yani kısacası malzemesini ona göre seçiyor. Genel itibariyle de lastiklerin yük endeksleri arttıkça, yani taşıyabilecekleri yük miktarı kg cinsinden arttıkça, maksimum hız limitleri de düşer. Yüksek hıza değil, yüksek yük miktarına göre üretilirler.

Maksimum limit 170 olmasına rağmen araç boşken bu hızın üstüne çıkarsan ne olur ? Benim kış lastiğim T, yani 190 kmh hız limitli. Ben 1-2 defa 200-210 gibi hızlara çıktım ama anlıktı hemen indim. Lastiğe tabi ki bir şey olmadı ama bu olmayacağı anlamına gelmez. Neticede risk alınmış oluyor. O sebeple az yüklü çok yüklü veya yüksüz fark etmez hız limitinin üstüne çıkmamaya özen gösterin. Zaten neticede ticari kullanıyorsunuz 170 kmh çok yüksek bir rakam. Fazlasıyla yeterli bir ticari için.
Anladım hocam çıkmayız olur biter ne yapalım.
Hocam yalıtımı iyi süspansiyonlarda 4 lastik bağımsız olunca tutuşu binek gibi biz normalde özellikle ilk aldığımız yıl bol bol 200-210 lara çıkıyorduk tabi hevesti son 1 yıldır 170 üstüne çıktığımızı hatırlamıyorum
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Anladım hocam çıkmayız olur biter ne yapalım.
Hocam yalıtımı iyi süspansiyonlarda 4 lastik bağımsız olunca tutuşu binek gibi biz normalde özellikle ilk aldığımız yıl bol bol 200-210 lara çıkıyorduk tabi hevesti son 1 yıldır 170 üstüne çıktığımızı hatırlamıyorum
Çıkar, yeni nesil ticarilerin çoğu çıkar ama süreklilik, rahatlık ve güvenlik açısından yeterince yüksek bir hız 170. Ben Focus'la bile o hızlara çıktığımda tam rahat olamıyorum. Araba çıkmasına çıkıyor, devamlılık olarak da o hızda rahat gidebiliyor ama neticede çoğunlukla ne yol durumu ne trafik durumu zaten o hızlarla seyahat edebilecek kadar rahat hissettirmiyor. Yani 170 kmh hız limiti, seyahatlerinizi sekteye uğratacak kadar düşük bir limit değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Çıkar, yeni nesil ticarilerin çoğu çıkar ama süreklilik, rahatlık ve güvenlik açısından yeterince yüksek bir hız 170. Ben Focus'la bile o hızlara çıktığımda tam rahat olamıyorum. Araba çıkmasına çıkıyor, devamlılık olarak da o hızda rahat gidebiliyor ama neticede çoğunlukla ne yol durumu ne trafik durumu zaten o hızlarla seyahat edebilecek kadar rahat hissettirmiyor. Yani 170 kmh hız limiti, seyahatlerinizi sekteye uğratacak kadar düşük bir limit değil.
Haklısınız Hocam 170 üstüne çıkmayacağım.
Peki kapıda yazan basıncı bu lastiğe de aynen vurabilir miyim?
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Haklısınız Hocam 170 üstüne çıkmayacağım.
Peki kapıda yazan basıncı bu lastiğe de aynen vurabilir miyim?
Birde aşınmanın düzenli olması için rotasyonu nasıl yapıyoruz hocam
Kullandığınız ebat için kapıda ne değer söyleniyorsa minimum o değeri basın. Yük endeksiniz arttığı için daha fazla yük koyarsanız da 1-2 psi fazla hava basmanızda sakınca olmaz. Ama zaten lastikleri taşıyabilecekleri maksimum yük endeksine yakın ağırlıklarla zorlamak pek iyi değil. Neticede lastiğin limiti zorlanmış oluyor. O yüzden eski lastiğinizde ne kadar yük taşıyorsanız yenisinde de o kadar taşıyın ki hem lastiği zorlamazsınız hem de basınç değeri konusuna kafanız takılmaz.

Önden çekişli araca sahip olduğunuz için kışlık lastik kullanıyorsanız her yıl yazlık - kışlık değişimi sırasında 4 yaz lastiğinden hangi ikisi daha az aşınmışsa, yani diş derinliği hangisinin daha fazlaysa onu çekişin olduğu ön tekerleklere takarsınız. Kışlık kullanmayıp sürekli yaz lastiği kullanıyorsanız da yaptığınız km'nin çokluğuyla doğru orantılı yahut çok km yapmıyorsanız da 6 ay veya 1 yıl arayla lastik diş derinliklerini ölçtürürsünüz. Hangisi daha fazlaysa onu öne takarsınız. Ayrıca düzenli aşınma için düzenli yük yerleşimi, maksimum yük kapasitesiyle aracı ve lastikleri zorlamamak, doğru hava basıncı gibi kriterlere de uygun davranmalısınız.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Kullandığınız ebat için kapıda ne değer söyleniyorsa minimum o değeri basın. Yük endeksiniz arttığı için daha fazla yük koyarsanız da 1-2 psi fazla hava basmanızda sakınca olmaz. Ama zaten lastikleri taşıyabilecekleri maksimum yük endeksine yakın ağırlıklarla zorlamak pek iyi değil. Neticede lastiğin limiti zorlanmış oluyor. O yüzden eski lastiğinizde ne kadar yük taşıyorsanız yenisinde de o kadar taşıyın ki hem lastiği zorlamazsınız hem de basınç değeri konusuna kafanız takılmaz.

Önden çekişli araca sahip olduğunuz için kışlık lastik kullanıyorsanız her yıl yazlık - kışlık değişimi sırasında 4 yaz lastiğinden hangi ikisi daha az aşınmışsa, yani diş derinliği hangisinin daha fazlaysa onu çekişin olduğu ön tekerleklere takarsınız. Kışlık kullanmayıp sürekli yaz lastiği kullanıyorsanız da yaptığınız km'nin çokluğuyla doğru orantılı yahut çok km yapmıyorsanız da 6 ay veya 1 yıl arayla lastik diş derinliklerini ölçtürürsünüz. Hangisi daha fazlaysa onu öne takarsınız.
Çok teşekkür ederim Hocam.
Yani arkadan öne getirirken çaprazlama diye bir şey yok direk getiriyorum.
Hocam birde birde diyerek soruyorum lakin aklıma yeni geliyor bu gerçekten son.
Elimde eski takımdan 2 arka lastik kaldı. Benim kullanımımla 1 sezon yani 10.000km daha gider sizce bunları ön yada arkaya taktırıp bitireyim mi yoksa satayım yada atayım mı ne dersiniz
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Çok teşekkür ederim Hocam.
Yani arkadan öne getirirken çaprazlama diye bir şey yok direk getiriyorum.
Hocam birde birde diyerek soruyorum lakin aklıma yeni geliyor bu gerçekten son.
Elimde eski takımdan 2 arka lastik kaldı. Benim kullanımımla 1 sezon yani 10.000km daha gider sizce bunları ön yada arkaya taktırıp bitireyim mi yoksa satayım yada atayım mı ne dersiniz
Estagfurullah.. Eski lastiği araca takarsanız lastik değişim zamanlarını kaçırabilirsiniz. Yani yeni aldığınız ve araca taktığınız iki lastik, depoya koyduğunuz diğer iki yeni lastikten daha çabuk ömrünü yitireceği için lastik değişim zamanı geldiğinde sürekli 2'li lastik almak zorunda kalırsınız. Bu şekilde de ön - arka lastikleriniz uzun bir süre aynı kondisyonda kalmaz ve verimli olmaz. Bununla birlikte lastiklerin ömrünü dolduran sadece kullanım oranı değildir. Rafta, depoda bekletilme süreleri de ömürlerini doldurur.

Buna ek olarak eski lastikler, şuan aldığınız lastiklerle aynı marka ve model değilse desenleri, üretimleri farklı olacaktır. Dolayısıyla tutuş, frenleme, konfor, gürültü gibi özellikleri de farklı olacaktır. Hızlı araç kullanmayı seviyorsanız bu dezavantaj oluşturabilir. Eğer aynı marka ve model lastiklerse de lastik eski olduğu için yine yeni lastiklere göre sürüş farkı oluşturacaktır ama bu daha az olacaktır. Dediğim gibi bu fark ancak aracı zorladığınızda ortaya çıkar. Yerinizde olsam o lastikleri ya satarım ya da yedek lastik olarak elimde tutarım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Estagfurullah.. Eski lastiği araca takarsanız lastik değişim zamanlarını kaçırabilirsiniz. Yani yeni aldığınız ve araca taktığınız iki lastik, depoya koyduğunuz diğer iki yeni lastikten daha çabuk ömrünü yitireceği için lastik değişim zamanı geldiğinde sürekli 2'li lastik almak zorunda kalırsınız. Bu şekilde de ön - arka lastikleriniz uzun bir süre aynı kondisyonda kalmaz ve verimli olmaz. Bununla birlikte lastiklerin ömrünü dolduran sadece kullanım oranı değildir. Rafta, depoda bekletilme süreleri de ömürlerini doldurur.

Buna ek olarak eski lastikler, şuan aldığınız lastiklerle aynı marka ve model değilse desenleri, üretimleri farklı olacaktır. Dolayısıyla tutuş, frenleme, konfor, gürültü gibi özellikleri de farklı olacaktır. Hızlı araç kullanmayı seviyorsanız bu dezavantaj oluşturabilir. Eğer aynı marka ve model lastiklerse de lastik eski olduğu için yine yeni lastiklere göre sürüş farkı oluşturacaktır ama bu daha az olacaktır. Dediğim gibi bu fark ancak aracı zorladığınızda ortaya çıkar. Yerinizde olsam o lastikleri ya satarım ya da yedek lastik olarak elimde tutarım.
Çok Teşekkür ederim Hocam o zaman bende satılırsa satar yoksa bekletirim. Sabrınız ve üslubunuz için ayrıca sağolun diyorum. Hayırlı Geceler olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım