Sonic: Renault Captur 1.5 dCi Icon

69
  • Motor: 1461 cc, 4 silindirli turbo dizel
  • Güç: 90 hp @ 4000 d/d
  • Tork: 220 Nm @ 1750 d/d
  • Şanzıman: 6-ileri, çift kavramalı otomatik
  • 0-100 km/s: 13,5 sn
  • Son hız: 170 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 6 litre/100 km
  • Ağırlık: 1213 kg
  • Bagaj hacmi: 377/455 litre
  • Fiyat: 78.000 TL

EDC
Sürüş keyfi
Direksiyon
Frenler
+ R-Link
İzolasyon
Kayan arka koltuklar

– Malzeme ve işçilik kalitesi
– Kapatılamayan çekiş kontrol sistemi

Foto galeri için tıklayın!

69 YORUMLAR

  1. Cruise control ve limitör direksiyon üzerinde olmalı bence.Renault’un anahtarsız giriş sistemiyle ilgili bir sıkıntı var anlatmak istediğim.Araçta iki kişisiniz kenarda durdunuz şöför markete gidiyor anahtar cebinde kapı otomatik kilitleniyor siz içerdesiniz radyo dinliyeyim diyosunuz basıyorsunuz power düğmesine açılıyor ,1 dk içinde kendi kapanıyor tekrar açmak için ancak kapıyı açıp kapatmanız gerekiyor.Kapı açılıncada şöför gelince nasılsa otomatik açılacak diye düşünüyor ama kapıyı otomatik açamıyor (kapı üzerindeki siyah düğmeye bassa bile ) cebinden çıkarıp anahtarla kiliti aç düğmesine basması gerekiyor kullanışlılığını yitiriyor ve yağmur altında sırılsıklam oluveriyor 🙂 Bu bir sorun bana göre.Keşke koltukta bi sensör vs. olsada elektriği içerde birileri varken kesmese dedirtiyor.

    • 1. sorun düğmeye basınca kapılar kilitlenir. Açılmaz.
      2. sorun anahtar ile uzaklaştığınızda araçta biri var ise kilitlenmez.

      • Yazdıklarımdan hiç bişi anlamamışsın :)1-Anahtar üzerinde hem kapıyı açma hemde kilitleme düğmesi var ayrıca bagajı açma var vede uzaktan kumanda ile ışığı açma düğmesi var.Kapı kolu üzerindeki siyah düğmeden bahsediyosan anahtar cebindeyken o düğmeye basarak kapı kolunu çekrsen otomatik açılır kapılar. Kilitleme zaten otomatik,ona basarak kilitleyemessin kapıları.2-Anahtar ile uzaklaştığında araçta biri var ise kilitlenmez demişsin yok öyle bişi keşke öyle olsa hem kilitleniyor hemde elektriği kesiyor elektriği getirmek için içerden kapıyı açman ,açıp kapatmn gerekiyor böyle yapıncada şöför geldiğinde kapı kolu üzerindeki düğmeye bassa bile açamıyor,ayrıca ayrılırken kapıyı anahtar üzerinden kilitlerse tekrar arabaya geldiğinde anahtar cebindeyken kapı kolu üzerindeki düğmeye basıp (anahtarsız girmeye çalışsa yani)kapı yine açılmaz ,yani kendin kilitliyorsan kendin açarsın ,araba kendini otomatik kilitliyorsa ancak o zaman anahtarsız girebilirsin.

  2. And ‘ dan sonra takıntı oldu , her farklı bir arabaya bindiğimde ayıp olmasın diye ”gizli gizli” sağa sola vuruyorum :d

  3. cok güzel bir test olmus ama sinan reis sınırları zorlasaydın iyi olurdu ya virajlarda ani fren yapma vs vs 😀 neyse elinize sağlık cok iyiydi

  4. Ya Sinan Bey, trafiğin içinde arabayı kullanırken gözünü yoldan öyle bir ayırıyorsun ki izlerken ben stres oluyorum.

  5. benim bir arkadaş almış bundan arabayı tamamen söküp çamaşır makinesine attı, sonra bir daha toplayayım derken captur, m3 oldu herkese tavsiye ediyorum.

  6. 90 beygir 1200 kilo bir arabada 13.5 saniye 0-100 olması gerçekten çok garip.Kol dayama olmaması çok anlamsız. Test keyifliydi ama gazlamadan pek olmuyor 🙂

  7. 78 liraya yeti aliyosunuz. bu arabamı onun yanında. kaporta yok iç kalite yok. biraz eğlenceli bir ekranı var okadar. renodan bi halt olmaz. sanayici gözüyle bakın biraz arabaya 5 para etmez

    • Adamın dibisin dostum süper söyledin yahu sanki arabayı 1/18 yapmışlar kompresör ile pufff şişirip satmışlar gibi bu kadarda olmaz fiyatı duydum şaştım kaldım 78 neler var ulen yeni Passat 70’den başlıyor Golf’e 80 dediler yuh dedi herkes al şuna bak plastik araba 78 oha yani ya araba gözüyle bakamıyorum arabalardan soğuyorum bunları görünce o fiyata Skoda Yeti varken olmaz 2-3 daha koy git Tiguan al DSG 1.4 TSI saçmalık ya

  8. Instagramda bu ekip bu araca 3 yıldızdan fazlasını vermez demiştim, 3.5 verilmiş şaşırdım. Biraz daha iyi iç mekan kalitesiyle 4-4.5 alması işten bile değil. Captur alacak olan adam Yeti’ye falan bakmaz, hele de bir bayan Yeti’den koşarak uzaklaşır. Bugün Almanya’dan geldim zebil gibi Captur satılmış. Yeti hiç görmedim ancak yeni Octavia ve Octavia Combi de çok tutulmuş.

  9. bu kadar para verebiliyorsam neden bu segmente bir araç alayım bunu bir düşünmek lazım suan 2010 c3 kullanıyorum ve şunu diyorum ön konsol ve kapı döşeme pilastiklerini değişsinler bence satış rekoru kırarlar yakıt konusunda çok iyi zaten
    malzemede sorun var sadece

  10. “şu paraya şu var” tartışması sonu gelmeyecek bir tartışma , 78bine 320d de var ikinci elde diye bir başlarsın , acayip sonuçlar çıkar ortaya . Otomobil alırken bir gönül faktörü var , sizin ölüp bittiğiniz arabayı ben beğenmeyebilirim ama o araç sizin içinize sinip aldıysanız “o paraya şu vardı” muhabbeti yersiz oluyor . Örneğin adamın 50bin lirası vardır , sıfır Polo alır , diğeri Subaru Impreza alır , bu tamamen zevk ve beklenti meselesi . Adam 100km’de 4lt yaksın istiyordur , küçük araba istiyordur , sırf dizel otomatik almak istiyordur veya keyif makinesi alıp yakıtına servisine helali hoş olsun demek istiyordur . Gönlümüzü bir kenara bırakıp mantığımızla konuşursak . Renault dCi motoru dışında hiçbirşey vaad etmeyen otomobiller üretiyor. Tüm ürün gamını inceledim , Megane Coupe (ki artık ülkemize ithal edilmiyor) dışında alınabilecek bir modeli yok . Hangi arabasına binsem birşeyler elimde kalacakmış gibi hissediyorum . 3 günlüğüne Symbol kullanma fırsatım oldu , 9 GTL de kullanmış biri olarak aldığım his “2014 model Renault 9 böyle olur” oldu . Ancak bu yazdıklarım tamamen subjektif , başka biri çıkıp Clio aldım çok memnunum derse saygı duyarım , gidip de “lan o paraya şu vardı” demem . Otomobil tercihleri çok göreceli , çok duygusal tercihler . 78 bin liraya dizel otomatik Captur asla almam , hele ki dizel araba hiç almam ama bu tamamen benim fikrim =)

    • sıfır araba ile ikinci el arabaları kıyaslamak dediğin gibi yanlış ama 78 liraya muadil sıfır araba ne var skoda yeti. yanyana çekip mootor yürüyen kaporta işçilik olarak karşılaştırsak ortaya ne çıkar. reno bu arabanın neresine 78 lira istiyor. 5 yıldız alacak bi şase yapıyolar gerisi şişirme kaporta. kıçını yaslasan bükülüyor kaporta. dacia olsa anlarım renonun düşük kalitesi ama bu arabayı anlamam.

      • Bu 78 olayı biraz abartı. Türkiye’de bu donanımla satılacak araç miktarı bir elin parmaklarını geçmez. R-Link bir süre sonra sıkıyor, normal ekran gayet iş yapar
        . O ve geri görüş kamerası 4000 tl. 70000 tl’ye dizel otomatik alabilirsiniz pazarlıkla, benzinliyle de arasında 7000tl fark var, o da düşünülebilir, 63’e o alınıp paşalar gibi tüp taktırılır :D. Yanlış anlamayın ama kaportaya kıç dayayarak araç kalitesini anlamaya çalışmak biraz eskidi yahu.

        • öenmsiz diyosan kaporta bişe diyemem. 10 sene sonra veya ufak bir darbeden sonra kaporta adam olmuyor belirteyim. araba kendinden bezmıs hal alıyor. o sert torpıda 30-40 bınde senfoni yapmaya başlar

          • çok rezil bir görüntü. eski kasa passat olsa böyle olmazdi. her ikisindede kapı değişirdi ama böyle yırtılacağını tahmın etmıyorum.

          • hocam c6 spor bir araba ve şase mühüm olan. üstünüde hafif olsun diye farklı malzemeden yapmıslar. captur olsun yeni arabalar olsun kaporta diye bişe yok. ncapdan 5 yıldız aldı tamam gerisi fos. en ufak şeyde değiştir yenısı tak mantığı ile yapılmış. dacia clio veya benzer bi arabanın kapısı kapattıgında o teneke hissi sizi rahatsız etmıyomu. leon olsun ibiza olsun yeni arabalarda aynı. vw hala direniyor gibi. yetide gayet sağlam hissi veriyor. tenekelerden hoşlanıyosunuz galıba yada reno grubu bır arabanız var.

          • Yıllarca VW kullandık, Polo, Polo Classic, Passat B5. Almanca VW kataloğu edinecek kadar hastasıydım. Şuan babamın 2000 model Nissan Pickup’ı var, yılbaşında 2005 model Micramızı satıp Clio aldık. Marka takıntım yoktur, bedava almadık sonuçta. Nissan pickup günlük hayatta kullanılır, bunun yanında yazın fındıkta yük hayvanıdır, maşallah tık demedi. Ha trim sesi var, kapısı da tok kapanmıyor hatta araç bildiğin kaporta. Şimdi bu araç 15 yıl saat gibi çalışıyor peki kalitesiz mi diyeceğiz? Kalitenin tek anlamı trim sesi mi? Neye göre yapacağız kalite tanımını? Ben kalite algısında bir hata olduğunu vurgulamaya çalışıyorum. Halama DSG Polo aldırdım, aldırmaz olaydım, dünyanın en boş en ruhsuz arabasıymış meğerse, onun için anneme Clio aldırdım, iç mekandaki kalite algısı Polo’dan bir tık aşağıda, onun haricinde Polo’dan hiç bir eksiği yok. İkisi de günlük hayatta kullandığım araçlar, ezberden yazmıyorum yani. Euro NCAP’dan 5 yıldız alan arabanın neresi fos olabilir ben bunu anlayamıyorum. Trim sesi mi kurtaracak beni, yada kapının tok kapanma sesi mi. C6 spor araç ama bütün üreticiler kasıyor araç daha hafif olsun diye. Nerden bu teneke hissini alıyorsunuz anlamıyorum, herkes Mercedes S serisine mi biniyor. İsyanım var ulan:D Ama bu konularda konuşmak, tartışmak hoşuma gidiyor, sıkıntı yok.

          • hocam verdiğiniz örnek saçma. kamyonette önemli olan ne kadar yük çektiği ve sağlamlığı tabi. sizin mantıkta bakarsak her araba eşit. ncaptan 5 yıldız aldıysa,ayağını yerden kestiyse tamamdir. millet yalandan aynı segmentte arabalara fazla para veriyor. alttaki arabaya bi bak. aynı model bir toyotaya yada wv ye bunu yapabılırmısın sence.
            https://instagram.com/p/yD2Z2NNebG/

          • Euro Ncap’den 5 yıldız alan her araç aynı diyemem tabi ki. Verdiğin örnek çok ilginç, tabi ki öyle bükülmemesi lazım o kapının, ama başka arabada olmayacağının da garantisi yok. Zaten Ncap bunun için var, en azından güvenlik işinde belli bir standart oluşturmak, ancak onun da bir sürü eksiği var. Bu kalite konusu kişisel algılara göre çok değişen bir konu. Kimisi tok kapı sesini, iç mekanda yumuşak malzemeyi kalite olarak algılar kimisi de uzun süre sorun çıkarmadan kullanılmayı.

          • hocam yeni arabalarda alt sınır hep aynı sayılır zaten. ncap 5 yıldız esp tamamdır.hız sabıtleyıcı vb. üstüne koyulan şeyler ince mühendislikler ve konfor oluyor. 50 binliradan 200 liraya doğu gittikçe arabada neler değişiyorsa bu kalitesini belirler.

          • o sert torpidalar toroslarda bile hala ses yapmıyo sert torpido ses yapar mantığı nerden geldi hala anlamıyorum

          • ne arabası kullanıyosunuz şuan? 1000 km de mıtsubuskı lancerımız vardı. 2011 model. trim sesi vardı. soguk sıcak havalarda farkedıyordu. nissan qasqai vardı 2010 model. 8 binde aldık. 40 bin oldu isyan etmistik artık. örnek verebilcem başka arabalarda var. en son golf 6 aldık. 2 tane hemde. köye çıkıp gelirdik ne ses var ne bişe. düz asfaltta ses çıkmaz zaten en dandık arabada olsa.

      • Plastik tampondan çok çektim valla ben.Benim fiestanın ön plastik tamponunu ,motor alt koruma plastiğini ve sol ön teker davlumbazını köpeklerim(dogo argentino) parçaladı ya güvercinmi ölmüş kedimi ölmüş ne onu yemek için… anadolları eşekler yerdi şimdikileri köpekler 🙂 yarın atarım resim 🙂

  11. Test çok güzeldi ama, bir tane yanlış bilgi verilmiş, ASR menüden kapatılabiliyor, ama esp kapatılamıyor birçok arabada olduğu gibi.

  12. Ne zamandan beri beklediğim bir incelemeydi. Yol gürültüsünden konuşmalarınız anlaşılmıyor. bu beni arabadan soğuttu. Keşke biraz yavaş gitseniz video çekerken.

  13. Manyak biri var tam bir arıza, büyük ihtimal ile 70inde bir moruk.
    Bizde 84GTS vardı ve ondada pedallar salakçaydı. 70lerden bu güne
    bu ……ihtiyar inat ile pedallara müdahale ediyor………………..
    Bizde renodan nefret ediyoruz!

  14. Clio üzerine kurulu olsa da neden capturdan çok clio diye bahsedildiğini anlayamadım, sanki clio testiymiş algısı yaratıyor (aracı dikkate almazsak). Captur fransızca değil ve bildiğim kadarıyla capture ve touring kelimelerinin birleşiminden oluşan bir isim.

  15. Klasik Renault orta kasa diye tabir edilen broadway lerdeki jantlar gibi bu donanım ve bu fiyat seviyesinde ki bir araca sağ ve sol tekerleklerin yönlerinin zıt olması yakışmıyor. Renault (maliyeti düşürmek amaçlı olduğunu düşünüyorum) jantlarda tek kalıp kullanmaktan ne zaman vazgeçecek acaba …

    • Güzel araç. Ofisimin penceresinden her gün kesişiyoruz kendisiyle, ancak beğenmeyeni de çok fazla. Oyuncak arabaya benziyormuş güya.

  16. bugün pedallara baktım hakikaten ben o arabayı bayiye geri verdim. adam dedi abi hayırdır dedim kadınlar için yapmışsınız git bunun genişini yap getir dedim anlamadı. geri verdim şimdi farklı en azından daha mantıklı bir araç alacağım sayenizde bir kez daha teşekkür ederim

  17. Yillarca Babam,Dedem,Dayim,Amcam sayesinde Renault dan tiksindim.O cam cevirme kollari kalitesiz malzemesi konforsuz zevksiz surusleri beni bu markadan irite etmeme neden oldu.Sirf ailemin ekonomi amacli parcasi ucuz mantigyla yaklasimi sonucu almis oldugu Renault nun hicbir aracina olumlu yaklasamiyorum.(broadway spring clio symbol megane laguna) binmis oldugum araclar.Bu aracin testini sirf Sinan abi ve And abi icin izledim.Her zamanki gibi cok guzel bir test olmus.Son yorum Tiger WOODS(ODUN:))

  18. Renault bence crossover araç üretmemeli yada ürettiğini ülkemize göndermemeli.Sahip olduğu özellikleri karşılayacak modeller markanın bünyesinde bulunuyor zaten.Bagaj veya genişlik isteyen clio sport tourer yada megane sport tourer alabilir. İhtiyaçlar arasında dağ bayır gezme amacı olan ise markanın yan kolu olan dacıa duster alabilir hiç olmadı kangoo alabilir.Yani bir nebze insan bu markada ihtiyaçlarını giderebilmekte.Cliodan hallice ama içinin cliodan hiçbir farkı bulunmayan , fiyatı daha da yüksek olan bir model.bu model tutmaz.

    • 2014 yılı satış rakamları Skoda Yeti:1682
      Nissan Juke:2918
      Opel Mokka: 1479
      Peugeot 2008:1682
      Renault Captur:3172 Rakamlar bu modelin tuttuğunu söylüyor.

      • Markanın diğer modellerinin satış grafiğiyle kıyaslandığında çok düşük bir orana tekabül etmektedir.kendi sınıfında kıyaslandığında belki diğerlerine göre fazla gözükebilir ama öncelik, markanın bir sene içerisinde sattığı toplam adedin bu araç için yüzde kaça denk geldiğidir ve bence bu orana bakılırsa captur un satışı azdır.

        • Sedan cenneti Türkiye’de Fluence ile Symbol ile mi karşılaştıralım. Modeli rakibiyle karşılaştıracaksın, başka ne ile karşılaştırabilirsin ki. Öyle istatistik ve hesap olmaz. 23000 Mercedes içinde CLA 4000 satmış, S Serisi 400. 98 A8’in, 115 7 Serisi’nin satıldığı yerde aaaa Mercedes içindeki oranı düşük diğerleri daha iyi satmış mı diyeceğiz 😀

          • Bu aracı alan az yaktığı için alırsa alır.diğer türlü sınıfındakilerle kıyaslayıp bunun üstün yanını görene şaşırım.mesela bir yeti nerde bu nerde. bu sebeple ben sınıfına değil fiyatına bakarım bir tüketici olarak ve benim gibi düşünen de sedan vb. bir araç alır bakar keyfine . bu araca bu fiyat fazla ama alan alsın hayırlısı olsun.

  19. Caputr mu Çatur KAPTIR MI.. 😀 HAHA 😀 ÇOK BİR ÇOK REPLİĞİ YAZMAK İSTERDİM AMA BU DAHA İYİ… 😀

CEVAP VER

Yorumunuzu yazın!
İsminizi giriniz