Varyemez Amca: Kia Sportage 1.6 GDI Concept Plus

46
  • Motor: 1591 cc, 4 silindirli benzinli
  • Güç: 135 hp @ 6300 d/d
  • Tork: 165 Nm @ 4850 d/d
  • Şanzıman: 6-ileri, tork konvertörlü otomatik
  • 0-100 km/s: 12,9 sn
  • Son hız: 160 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 10,5 litre/100 km
  • Ağırlık: 1444 kg
  • Bagaj hacmi: 465 litre
  • Fiyat: 74.900 TL

Fiyat
Donanım
İzolasyon
Dönüş çapı
Arka diz mesafesi

– Şanzıman
– Tüketim
– Frenler

Foto galeri için tıklayın!

46 YORUMLAR

  1. Manuel viteslisini kullanma şansım oldu , kendi aracım tiguan’a göre ara hızlanmaları pek iyi gelmemişti bana , benzer hızlarda tiguan çok daha çabuk ivmeleniyor , Sportage 135hp , benim aracım 120hp , tabi bunu yaratanın 40nm’lik tork farkı ve tiguan’ın bu torku çok daha alt devirlerde vermesi olduğunu düşünüyorum . Bunu bir kenara bırakırsam kesinlikle çok daha donanımlı bir araç ve bakımlarının da daha uygun olduğunu biliyorum . Tasarımı da oldukça hoş , iç mekanı da hiç fena değil ancak crossover tabir ettiğimiz araçların çoğu yerden çok yüksek değiller ve asıl görev yerleri olan şehir içinde de sürpriz çukurlar ve tümseklerde sorun çıkarmıyorlar , bu da benim gibi araziye çıkmayan sürücüler için yeterli =) Elinize sağlık , herkesin bayramı kutlu olsun =)

  2. Öncelikle test için teşekkürler. Aracın manuel versiyonunun şehir içi fabrika verisi 8.2 litre bu 11.6 litre. Bu şanzıman olmamış. Çünkü o kadar yakıta dayanılmaz. Tüp taktırmayın uyumsuz. Sıvı sistemlerde çok pahalı. En iyisi manueli alınır bu arabanın.

  3. Valla test güzeldi, hem Regaib kandilinde hemde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda hediye gibi oldu. Yalnız o videonun sonundaki ses kime aitti ya. “GEL, GEL GEL, LAN GELSENEE” :D. Muhip’in sesine benzettim ama yanılıyor olabilirim 🙂

  4. 23 nisan süprizi güzel oldu 😀

    sonuç yazısındaki şu bölümde almanlara fena geçirmiş 😀 😀 “kendinden çok daha pahalı muadillerinin çatırdadığı her yerde çıkıp esniyor: Oyuncaklarla göz boyamayı değil, mühendislikle kalıbını basmayı yeğliyor. “

    • mazda turbolu değil buna rağmen and’ın en iyiler listesinde 3 tane mazda var. 0-100 olayına çok takmayın önemli olan dinamizmdir.

      • 0-100 değilde yokuşlarda çabuk ivmelenme ve araç geçişlerini kolay yapmak istiyorsanız turbonun özellikle yokuşlarda çok büyük önemi var. Şart mı sorusunun cevabı değil tabiki ama dinamizm olunca ikiside aynı demek haksızlık olur. Bu dinamizm performans dışındaysa ozaman sözüm yok.

  5. kendi testimde arka taraf özellikle kasislerde çok sıçratıyordu. araç basınca bile gitmiyor. kapı tarafındanda trim sesi geliyordu. onun dışında beğenmiştim. bu aracın fiyatı bu donanımla fazla. 77’ye bunu alacağına 4*4 cyclone navi ile kuga’yı 80’e alabiliyorsun. 65’e boş donanımla alıp bir navi ekletmek daha mantıklı.

  6. çok güzel test olmuş elinize saglık arazı kısmı cok ıyıydı sımdı x3 testını daha cok merak etmeye basladım 🙂

  7. abi videonun son kısımlarında taşın etrafından dönerken ve sonrasnda sürekli ‘güm güm’ diye ses geliyor küçük çaplı altı sürttüğündenmi yoksa başka bir şeydenmi tam ayırt edemedim onu bunun dışında test yine çok güzel elinize sesinize sağlık 🙂

  8. Sabah siteye girince uyku sersemliğiyle ”Bugün cumartesiydi demi lan?” dememe sebep olmuş güzel test. Teşekkürler.

  9. 77.000 tl verdiğin aramanın max 160km/h yapması bence kabul edilemez.
    Zaten oldum olası bi insan neden crossover veya suv alır anlamış değilim ya, o da ayrı konu…

  10. Testinizi izlediğimde iki nokta dikkatimi çekti;

    İlk olarak aracın çekişinden bahsederken “20 derece, 30 derecelik eğimlerde bile” diye bahsetmişsiniz. Bu gibi eğimlerin yollarda olması bildiğim kadarıyla mümkün değil bu konuda daha açıklayıcı olunabilmesi mümkün mü? Belki örnek bir yokuş veya yolun gerçek eğimi gibi, bunu söyleme sebebim bu benim için hiçbirşey ifade etmedi ki bu aracın çekişinin nasıl olduğunu merak ediyorum açıkçası. Daha önce toyota verso 1.6 benzinli kullanmış biri olarak çekişlerin yokuşlarda nekadar kötü olabileceğinin farkındayım, durum onun bir benzeri mi sorusu var aklımda.

    İkinci olarak güneşliğin eki güzel bir düşünceymiş fakat neden yandan gelen güneşi kesmek için tasarlandığını düşündüğünüz, bana göre dikiz aynasının etrafından gelen güneşi kesmek için daha önemli olcaktır. (bu tamamen kendi düşüncem bu amaç içinde kullanılabilir tabiki)

    Konuya biraz eleştirel yaklaştım belki ama diğer konularda aracı test etmemiş biri olarak yaptığınız güzel ve bilgilendirici bir çalışma olduğunu düşünüyorum.

    • otomobiller maksimum 33derecelik eğimler için üretilirler , vites dişlisinin en yüksek oranı buna göre belirlenir, unimog defender gibi araçlarda daha yüksek eğimler için üretilirler , tamponların yaklaşma açıları da önemlidir . Karayollarında bu eğimler yüzdelik hesaba çevrilir , 100 metre yatay mesafede 10 metre yükseliyorsanız %10’luk bir eğim var demektir . Yani yaklaşık 30 derecelik eğim zaten o otomobilin muhtemelen maksimum tırmanma performansını sergilediği yerdir .

      • Unutmadan ekleyeyim , bu bilgiler prof.dr.selim çetinkaya’nın taşıt mekaniği kitabından alınmıştır , üniversitede taşıt teknolojileri dersimin kitabıydı .

      • pejo 407’nin yaklaşma açısı 13derece bile yoktur herhalde, adamlar nası bi dizayn yaptıysa düz yolda giderken aşırı dalgalanmalarda bile önü sürtüyordu 🙂

  11. Güzel test olmuş.. arazi testinde kardeşim ne arıyorsun burada diyen çıkmamasıda ilginç 😉 Bu LPG mevzusunda BRC likit sistemde baya atıp tutuyordu şöyle iyi böyle iyi diye ilk çalıştırıldığından itibaren tamamen LPG ile çalışıyor diye bahsediliyordu. Sübaplara zarar verme ihtimali konusunda sanırım sıkıntı olmaz likit sistem standart LPG gibi sübap arkasından silindire yollanmıyor direk benzin enjektöründen silindire gönderildiği söyleniyor. Haliyle yüksek devirlerde erken yanma gibi durum söz konusu olmamalı bu durumda sübaplar fazla ısınmaz diye düşünüyorum. Neyse sportage iç mekandaki oluşan o çizik ordularıyla benim için bitmiştir o km de ne kadar hor kullanılabilir..

  12. Kia’nin elinde 1.6 Dizel motor var ve hala bu araçta kullanilmadi. Hatta 1.6 Turbo GDI gibi gayet mantıklı bir ünite de var. Tam Sportage için ideal.

  13. bence bu arabanın gidiyo olma ihtimali yok testleri yaparken kıyas ölçüsü nedir ondanda bahsedebilirmisin AND bey yani diğer atmosferik 1.6 lara göremi iyi yoksa bunun o torkla gitme ihtimali yok e90 320i sahibiyim onda bile yokuşlarda ahh dizel yada turbo dediğim çok oldu.

    • bi kaç ay önce düz vites tüplüsüyle biraz seyahat ettik, rampaya geldi mi bayılmaya başlıyodu, maşallah araç sahibinin ayağının altında da akrep vardı gaza basmaya korkuyordu, en son uzun bi rampada dizel sümbüle de geçildik tam oldu 🙂

      • Bu şekilde yolun eğimini nasıl anlıyorsunuz sadece tek yönde yokuş aşağı veya yukarı olabilir. Gidiş dönüş olmadıkça bence bu gerçekçi bir veri olmayacaktır.

      • demek istedğim hisler sizinde herzaman dediğiniz gibi yani hissiyat olarak bence gitme ihtimali yok.açıkçası aracı sürmedim tabiki ama yinede kıyas konusunda bence yeni kıstaslarınız olmalı.

  14. o rampadan çıkışı görmek isterdim 😀 benzer koşullarda çok araç kullanıyorum, sen asfaltta kalmışsın ring ming hikaye biraz daha deneyim lazım gibi bu koşullar için 😀 tabi bu yorumum “oradan öyle mi geçilir humaoyum şöyle yapcan etcen” kafası değil, denemelerde saçma sapan şeyler yapıyorsun farkındayım.

    bu arada asr yi kapatmak özellikle hafif-orta eğimli tutuşun zayıf olduğu rampalarda alt devirleri ölü dizellerde gerekli. asr yüzünden yavaşlayıp torksuz kalıyor araç sonra 1. vitese düşüyorsun onda da fazla sarıyor derken kalıyorsun. gerektiğinde ufaktan pati çeke çeke, abartıya kaçmayan yarım debriyajla devri düşürmeden devam etmek gerek. zemin de videodaki gibi dengesizse araç sağa sola çok çekiyor, yönelmeyi alana kadar gazı azaltıp(ki patiyle birlikte önden kaymasın) sonrasında abanmak işe yarıyor.

    reno 12-kartallı ortamlarda büyüdüm, güncel araçlara onlar daha rahattı bu tip ortamlarda, altını vurunca için cız etmiyor bir de 😀 leş gibi lastikli ford connect kullandım 3 yıl, halen de kullanıyorum ara ara. lastik leş, aracın ağırlık merkezi standart önden çekerlere göre daha arkada, üstüne motor (110 luk) 1800 den sonra ani patlayıp öncesinde ölen cinsten olunca istemsiz geliştirdim kendimi 🙂

    son bir ekleme, asr yi esp den bağımsız kapatamama olayı -hele hele esp menüden kapanıyorsa connectteki gibi- çok sıkıntılı, rampa çıkarken kapat espyi inerken açamazsan götün başın ayrı oynasın sonra, koy bir tuş, basılıtutunca esp devreden çıksın bas çekte asr.

  15. babamda 2013 model manuel vitesli versiyonu var.Bence fiyatının aracı.Fiyatından fazla bir araç değil yorumlara katılmayacağım.En ufak engebelerde çukurlarda sallantıdan mideniz bulanıyor resmen.Tüketim değeri çok fazla ayrıca 135 beygirlik bir aracın hakkını vermiyor.

  16. KİA SPORTAGE aracımı sıfır olarak alalı 4-5 ay oldu.Anahtarında ki sustalı gibi anahtar açılımını sağlayan kısmındaki pim yerinden çıktı.Servise götürdüm pimi tornavidayla yerine bastırıp düzelttiler.fakat bu süre zarfında 3 kez daha aynı pim yerinden çıktı.Servisten anahtarımın değiştirilmesini istedim ama bu kronik bir hata kia araçlarda anahtarların pimi her zaman arızalanıyor, çıkıyor dediler.öyleyse değiştirin dedim 200 tl para istediler.Arkadaşlar gerçekten 70.000 ile 130.000 tl arası satılan kia sportage lerde kronik anahtar sorunu var mı varsa bu kadar para ödüyoruz niye bunu düzeltmediler.4-5 aylık arabanın anahtarı nasıl bozulur.Aracımı Denizli YÖN kia bayinden aldım.Ücretsiz değiştirmiyorlar.Aynı sorun gerçekten tüm kialarda oluyor mu?

  17. Bende bu aracı aldım ağustosun 5inde .Kendim test ettim otomatiğini aldım 74e iyi bir donanımı var.Fiyat/Donanım seviyesi çok iyi.Gerçekten şu anki araba fiyatlarında bu arabanın sundukları olsun sürüşü olsun bu fiyatla çok iyi.
    Konforu ,yalıtımı iç mekan kullanışlılığı ve mühendislik kalitesi olsun çok çok yukarda.Yol Tutuşta güven veriyor mekanik yol tutuşuda esp kapanıyor kendine güvendiği için onu da deneyebiliyorsunuz araç gayet güzel.
    İç mekan geniş ve ferah cok oturaklı.Süspansiyonları cok güzel ayarlanmış .Konfor/Tutuş dengesi iyi. Şanzıman vitesleri hiç hissettirmiyor performanslı kullanımdada gayet güzel atıyor.Frenler iyi sadece And beyin dediği gibi biraz sertleşiyor.
    Yalıtım özellikle iyi araç cok sessiz.Kullanımı şehir içi cok cok kolay.Dış Tasarımı zaten felaket yani bakan bir daha bakıyor Audi dizayncısı yaptığı için süper süper.Kıa markası zaten son yıllarda çok ii işler çıkarıyor mekanik sorunsuzluk olarak çok iyi zaten.
    Performans +4000 devir çevirirseniz çok iyi gidiyor 135 beygirin hakkını veriyor.Kullanmayalar klavyede ergen olan tipler gitmiyor diyor atmosferik aracı kullanmayı bilen çoğu araca plaka okutur ama işte test etmeyenler bile şöyle böyle yazmış.Rampalarda tabi kide Dizel turbo ve yüksek torklu araç kadar gitmiyor ama düz yolda çekişi muhteşem.Rampadada motoru üst devire çıkaracaksınız onda bile atmosferiğin sesi insana çok haz ve güven veriyor.
    Bu segmentte bence yeti tipine takılmasam onu alıcaktım dizel otm diye ama tipsiz çok.
    Çok yakıyor evet 11.5 yakıyor sıvı lpg taktırıp o problemide çözücem araçtan çok memnunum herşeyi ile fiyatının cok üstünde hissettiriyor harbiden. Kuga ,QQ ve tigu gibi araçlardan bence cok üstün çok güzel araç.
    Alıcaklara tavsiye ederim.Kazasız Belasız sürüşler herkesee ….. 🙂

  18. Babama aldık sportage 2015 model otomatik consept plus.6 aydır suv araştırıyordum ona benzinli araç zar zor ikna ettim.Bütün benzinli araçlara baktık kuga,tiguan,sportage ve xvye baktık.En çok beğendiği bu oldu kendisinin.Bende hepsini test ettim sürücü otomobili anlamında en iyisi sportageydi gerçekten.

    Konfor ve sürüş kalitesi çok yüksek aracın.Donanımı çok iyi iç mekan ferah ve geniş.Malzeme kalitesi fena değil.Yol tutuşunuda çok beğendim 65 yanak ve leş lastik var ama çok güzel tutunuyor yola bir kuga veya xv seviyesinde diyebilirim aynı gibiler yani espyi ful kapatabiliyosunuz şasi ile oynama imkanı çok çok iyi yol tutuşuna hayran kaldım.İnce yanak olsa dahada iyi yola tutunur çok eminim.Tiguandan daha iyi zaten her konuda bu araba.Şanzıman güzel hissettiriyor geçişleri çok iyi sarsıntı sıfır. Frenler iyi pedal doğal hissettirmiyor orası doğru.Motor sesi çok güzel

    Dış tasarım çok yakışıklı.Performans 4000 devire kadar çok kötü +4 binden sonra fişek moduna geçiyor ama o zamana kadar çok ölü bir araç.Yakıtı fazla.Baş mesafesi daha iyi olabilirdi.Süspansiyonlar çok iyi ama az daha sesli çalışsa fena olmazdı.Yakıtı fazla olabilir.Rampalarda devirli girmezseniz bayılıyor rakip turbo dizellere göre düz yolda daha iyi gidiyor ama rampada onlardan 1 tık daha kötüdür.Tabi devirli girerseniz sıkıntı yok.Şanzımanda Sport modu yok vs. diye eksileri gidiyor inceleme yazısı yazmıştım zaten sohbet bölümünde şimdilik çok memnunuz biz çok keyifli bir araç.

    Tucsondan sonra en kral araç suv segmentinde mühendisliği gerçekten çok iyi yeni kasa biraz hayal kırıklığı oldu bu kasa daha iyiydi.Herkese keyifli sürüşler diliyorum

  19. fiyatının üzerinde pahalı hissettiren bir suv, tek eksi yanı benzini çok yakması, aslında çok yakmıyorda ülkemizde benzin pahalı olduğu için , bütceyi çok km yapıyorsanız sarsar, onun dışında rakiplerine 10 basar fiyatı ve konforu tasarımıyla

CEVAP VER

Yorumunuzu yazın!
İsminizi giriniz