Sizden Gelenler

Opel Astra K (2016) ile Bir Günümüz




Takipçimiz Gökay Erbaş’tan 2016 Opel Astra incelemesi.

Etiketler

Faruk

Küçüklüğümden beri sahip olduğum otomobil aşkı zaman içinde beni Otopark ailesinin bir parçası haline getirdi. Aileye katıldığım ilk günden beri siteyle ilgilenmeye zevkle devam ediyorum...

İlgili Makaleler

52 Yorum

    1. Astra K’yı bir kullanın derim ayrılırken ”bu araba olmuş” diyerek ayrıldık. Astra g sahibiyim ilk kez bu kasaya olmuş diyebildim.

    1. ilki satış görevlisi değilmiş sonradan öğrendik test sürüşünde bize eşlik eden birisiymiş. hiçbir bilgiye sahip değil ve çoğu sorumuz havada kaldı farkettiğiniz gibi. allahtan çalışarak gittik 🙂

  1. spor modu yokmuş 🙁 Artı sunroof yada en az panaromik cam tavan olsaydı ve en fulunde iç aydınlatmalar halojen..

    1. açıkçası şanzıman spor kullanımlarda sizi desteklemiyor malesef hızlı geçişlere sahip değil ve aynı kullanımlarda yığılmaya kesintiye sebep oluyor devir bittikten sonra. dsg-zf gibi kesintisiz yürütemiyor aracı. Fakat günlük ve sakin kullanımlarda hiçbir sorun görmediğimide belirtmeliyim. Geçişleri hissettirmiyor stabil çalışıyor.

  2. Hiçbir dokunmatik ekran sıcaklık ile çalışmaz. Elinizde statik elektirkle çalışıyor. Kapasitif olması ‘basmatik’ olmadığını belirtiyor. Zaten şimdi çıkan arçlardaki dokunmatikler hep öyle

      1. Benim yorumum düzeltmeydi sadece. Videoyu izleyenlerin aklında yanlış birşey kalmasın amaç. Yoksa art niyetim yok yani.

        1. böyle amator bir videoda eleştirilecek milyon tane nokta varken sizin gidip pek alakasız el sıcaklığı değil statiği yorumunuzu garipsedim yoksa bende eleştiri yorum olsun diye buraya koydum. sizde yanlış anlamayin ?

  3. İzledikçe yazıyorum ama satış temsilciside komik.Dsg den dem vuruyor hemen. Opelin yaptığı otomotik vites bir kere dsg ye göre oldukça yavaş.Burada dsg yi savunmaya çalışmıyorum. Bence en iyi şanzıman zf 8 ileri ama dsg nin satış rakamları belli.Sorun olan şanzımanlar bunun yüzde kaçı?Diğer markalarda bu oran ne ona bakmak lazım.Satış temsilcisinin övünerek anlattığı(sanki çocuğa anlatıyor,böyle anlatan adamları hiç dinlemem testlerde) şanzımanın kafasının karışmaması olayı.Şanzımanda bir kere spor mod yok.Şanzıman hızlı davranmıyacak zaten mantıken 1 de kalacak.Robotize şanzıman sanki bu. Neyse uzatmaya gerek yok. Güzel test olmuş. ama bu araç manuel alınır.

      1. yorumum yanlış yere olmuş kusura bakmayın size değildi. Bende şahsen bu araçtaki şanzımanla dsg ve zf in çalışmasını kıyaslamam hız ve kesintisiz ivmelenme olarak yakın değiller. spor kullanımınızı destekleyemiyor.Fakat günlük ve sakin kullanımlarda hiçbir sorun görmediğimide belirtmeliyim geçişler hissedilmiyor. sadece uzun ömür sorunsuzluk açılarından kıyaslanabilir ve bildiğim kadarıyla 2005 den sonra üretilen active select şanzımanlar genelde sorunsuz.

  4. arabayı falan değil de o satış görevlisi o test arabasıyla yaptığı hareketleri denerken benim güç bela aldığım arabaya çarpsa onu active select e 7. oran yaparım. her gün bunlara sövmekten helak oluyoruz trafikte.

    1. Uzun bi süreçti tamamını kaydedemedim adrenalinden 🙂 arkada emniyet kemeri taktırdı bana. Bizde beklemiyorduk öyle bir sürüş aracı tanımak içinde olsa bizi ve trafiği tehlikeye attığı için çok hoş değildi.

      1. Sizi tabiki tenzih ederim Gökay Bey. Sizin zaten pek hoşlanmadığınız belli oluyor videoda. Güzel test olmuş. Elinize sağlık 🙂

      2. Abi bize baya aksiyonlu bi sürüş yaşattı. Görmediğiniz kısımlarda var kalp götürmüyo ? Videoda dikkat ederseniz abi gaza gelmesin diye aracın güneşliğini inceliyomuş gibi yaptım (gayet sakin)?. Yalnız abimize çok teşekkür ediyoruz kendisi candır ?

    1. Abimiz yalnız ağır otopark kafası aramıza katsak iyi olur 🙂 Sinan koç potansiyeli gördük kendisinde.

      1. Tanıtmını pist tarafında yaptılarda stad yanlış olmuş 😀 Yeni piyasaya sürülen arabaları götürüyorlardı o tarafa .Ağustos ayında araba alma arifesindeyken uğramıştım Eskişehir yolunda bulunan Opise ve satış temsilcisi ile Astra j 1.4 hakkında konuşurken bana arabayla limitleri zorladığını anlatmıştı şaka sanmıştımda fena bunlar 😀

  5. aracı kullanan arkadaş “birşey olsa da hemen bassam eksiyi” tavrında bu izlerken baya itici geliyor, onun dışında elinize sağlık

      1. Ben de katılıyorum aynı şeyi yazmayı düşünüyordum. Artısını eksisini objektif olarak söylemişsiniz fakat Çağrının dediklerini biraz ben de hissettim. Onun dışında emek vermişsiniz tabi ,teşekkürler video için 🙂

        1. Araca doyamadığımız için başka bir astra k ya geçtik arkadaşlar yanlış aksettirmişiz sanırım ama aracı bende arkadaşımda çok sevdik 😀

    1. O durum şöyle arkadaşım aldığı her aracı öven kanal ve televizyon programlarından biraz sıkılmış o psikolojide gittik test etmeye ondan dolayı bir süre ters psikoloji yaşadık. Taktir edersinizki ilk çekimimiz ve sizin görmediğiniz bir sürü aksaklık ve çaba ile çektik o görüntüleri. Yorumlarınız için teşekkür ederiz.

  6. eksikler genelde şanzıman üzerinden, yol sesi olayıda kış lastiklerinden olabilir bi nebze. görevli abidede panpa ruhu var 😀

    1. yeni nesil standartlarına gore büyük sayılabilir. Standart boyutta. Eski astramla ayni boyutta. Ama direksiyonun malzemesini sevmedim ucuz.

    2. VW grubunun araçları gibi spor deri direksiyon opsiyonu yok malesef ama aracın dizaynı gayet başarılı. Gidin yakından bakın derim araca. Ayrıca o küçük direksiyonlar çok elden kaçıyo en azından ben sorun yaşıyorum diyebilirim. Birde şöyle bişey var polonun comfortline’ında spor deri direksiyonun altı düzleştirilmiş şekli geliyo. Velasıl spor direksiyonlar ortalık malı oldu boşverin 🙂

      1. Renkler zevkler meselesi dediğinize katılıyorum çok küçük direksiyonu bende pek zevmem ama buda dümen gibi duruyor 🙂

  7. İlk kısımdaki satışçıda iyi sabır varmış 🙂
    Gereksiz bir şekilde herşeye kulp bulma havası esmiş arabanın içinde, satışçıda gergindi zaten 🙂
    Katılmadığım noktalar:
    – Bu arada dizel motordan daha nasıl bir sessizlik bekleniyor. Motor sesi gayet sessiz. Üst devirlerde hırlama var denmiş. Yani tekrar hatırlatmak lazım, bu dizel bir motor 🙂
    – Tam otomatik bir şanzıman. DSG yerine EAT6 gibi şanzımanlarla karşılaştırmak gerek.
    – F1 vites 🙂 Buna vites kulakçığı desek daha doğru olur.

    İkinci kısımdaki satışçı arkadaş, çok hoş sohbet 🙂 Ama yaptığı yanlış. Trafikte apaçi gibi kullanarak sürüş dinamiklerine bakılmaz. Gereksiz makas, öndeki selektör. Onun yerine boş bir alana götür madem. Ama yine de teste çıksam böyle satışçılarla çıkmak isterim, adam belli ki arabaları seviyor. Fiyat listesini ezberleyip gelen muhasebeci tipli satışçılardan değil 🙂

    1. Bu araç en sessiz en titreşimsiz en güçlü dizel motor vs. reklamlarla duyuruldu lanse edildi. böyle oluncada öyle bir beklentiyle oturuyorsunuz aracın içerisine ama ilk çalıştırmadan stop edene kadar gayet bir dizel araç içerisindeydim. Aynı segmentteki bir çok dizel gibi motor sesi olarak. fazlası yok aşşağısıda yok. And’ın astra j testinden hatırlarsanız o da bu motorun diğerlerinden çok farklı olmadığından bahsetti bu kıstaslarda.

  8. Ne yapalım yani senin Vw araçları diye adlandırdığın markanın golfu senin astradan daha sağlam daha yakışıklı…
    Arabanın gösterge grubunun halan aynı zevksizlikte , aynı çirkinlikte durdugunu söyle bilirim… Kaba çerceveler geniş acayip bir abartı
    Bir de ekran biraz daha dik konumlandırıla bilirmiş… Sanki ekran üst kısımın altında kalıyormuş gibi bir görünüm sunuyor….
    Test güzel olmuş ama araba için aynı şeyi söyleyemem… Leon FR almam daha mantıklı

    1. yakışıklılık tartışılır ona eyvallah ama golfün daha sağlam olduğunu hangi parametrelere bakarak söylüyorsun

    2. Sağlamlık ve yakışıklılık olarak bende katılamıcam bu yoruma gidin görün inceleyin derim. Opelin sağlamlığına kullanıcısıda olarak toz kondurmam(astra sahibiyim). Ekranın ve konsolun yatıklığı kullanım ve görünüş açısından çok yararlı olmuş. Gösterge tablosu ve dijital bilgi ekranı içinde aynı şeyleri söyleyebilirim. Videodaki görüntü sizi yanıltmış sanırım.

  9. En son geri park ederken birden otopark çıktı ya,altıma sışdım, aha dedim çarptılar 😀

  10. Dizel araca benzinli muamelesi niye yapılır araç dizel benzinli gibi üst devirlerde çıkmanın bir mantığı yok üst devirde yırtınması normal geç vites atmasının önemi yok erken vites atıp 4. Vites 60 la gideceğim 3 le 60 da gitmeyi tercih ederim 50 binde şanzıman dağıtmak serviste bol para dağıtmak 250 binde motor yenilemek isteyen wv gidebilir eski direksiyona laf atanların yeni direksiyonu beğenmemesi garip halbuki piyasada beğenilen direksiyonlarla aynı illa üzerinde wv olacak bu marka takıntısı ve fanatikliği nedir anlamadım aracı bende gittim bayide inceledim gayet güzel beğenmediğim sadece fiyatı ve benzin kapağı

    1. Araçtan performans talep ettiğinizde kickdown yapmazmısınız? araçta üst devirlere çıkıyor ve nereye kadar çıkacağına kendi karar veriyor. çıktığı üst kısımlardaki ses kulak tırmalayıcı geldi bize. Normal kullanımda da gaza yüklenmezseniz bayır yukarı bile olsa çok kısa aralıklarla vites büyütüyor buda bir miktar ağır başlı hızlanmaya sebep oluyor. Diğer seçenekte kickdown yapıp yardırmak oluyor ortasını pek bulamadım. Manuel modunu iyi cevap vermediğinden pek kullanma gereği duymuyosunuz. Direksiyonun şeklinde büyüklüğünde ele oturmasında bir sıkıntı yok fakat kaplanan malzeme düz kaliteli bir malzeme değil ve bunun kıyasınıda videoda olduğu gibi ford modelleriyle yaptım wv ile değil. Teşekkürler.

      1. Zaten kıyaslamanın sonu yok önemli olan işlevi ve sorunsuz olması yoksa kimse sürekli dip gaz gitmez yada devamlı 0-100 ü zorlamaz birazda opel araçlara ısınma süresi uzun oluyor seattan sonra opel kullanmaya alışmak 1 ayımı aldı

  11. yeni astra bence haddini aşmış .. üretici ve satıcısıyla nedir bu ya 94 bin TL VE DOLUSU 102 BİN TL. astra bu……… mercedes c serisi degil yapmayın…akıllı olun……

  12. Selam Gökay, ilk astradan beri karıma astra alıyorum şuan 44 yaşındayım 16 senedir ilk çıktığı gün takip ederim satın alırım. Şahsen maddi durumum aşırı iyi değil ben 2 senede bir araç değiştiriyorum ve şuan Range Rover kullanıyorum. Oğluma da 2 sene evvel astra j aldım 1.4 turbo çok memnunuz ailecek range rover bile sıkıntı çıkarırken astra çıkarmıyor. Gayet memnunum bunun aynısı şuan karımda var dizel sesini sevmediği için benzinli otomatik almak istedik fakat yok bu büyük bir eksik

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı