Fırından yeni çıktı arkadaşlar. Beğenileri ve paylaşımları esirgemeyelim. 







Kusura bakmayın ama çok sığ bir düşünce. 1.0'lik 3 silindirli makine 2 sene önce ''Engine Of The Year'' ödülünü aldı. Bu sene de Fiesta ST'nin motoru aday gösterilecek. Downsizing'e en akıllıca yaklaşan markalardan biri Ford. Çok da iyi motorlar yapıyorlar. Ibiza ve Polo'daki 1.2'lik Turbo'dan çok daha başarılı olduğunu düşünüyorum.Bu downsizing pazarı sadece VW'in. İbiza ve Polo bu işi bitirdi.
Ford'un ecoboost motoru 1.0 litre altı en iyi motor ödülünü 6. kez kazandı. (2012,2013,2014,2015,2016 ve 2017)Kusura bakmayın ama çok sığ bir düşünce. 1.0'lik 3 silindirli makine 2 sene önce ''Engine Of The Year'' ödülünü aldı. Bu sene de Fiesta ST'nin motoru aday gösterilecek. Downsizing'e en akıllıca yaklaşan markalardan biri Ford. Çok da iyi motorlar yapıyorlar. Ibiza ve Polo'daki 1.2'lik Turbo'dan çok daha başarılı olduğunu düşünüyorum.
Ford diyecektimki zaten arkadas cevabi vermis biraz daha arastirin sizBu downsizing pazarı sadece VW'in. İbiza ve Polo bu işi bitirdi.
Hocam tüm veriler için teşekkürler, aydınlanmış oldum. MQB falan konusunda VW'nin önde olduğunu ben de düşünüyorum. Fakat Downsizing anlamında ''piyasanın tek sahibi'' değil diye düşünüyorum. Şanzıman konusunda da şöyle bir fikrim var: Ben Fiesta'yı manuel alırım. Zaten onun debriyaj pedalı varla yok arası bir şeydir.Ford'un ecoboost motoru 1.0 litre altı en iyi motor ödülünü 6. kez kazandı. (2012,2013,2014,2015,2016 ve 2017)
Yılın motoru ödülünü ise 2012,2013 ve 2014 yıllarında almıştı. Daha fazla seçildi yani hocam.
http://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear/index.php
Salt motor verimliliği anlamında ecoboost çok iyi. Ama vw'nin dsg şanzımanı, mqb platformu ( özellikle ağırlık konusunda ) tüketim verimliliği hususunda motora bayağı katkıda bulunuyor. Maalesef Ford'un 6 ileri kademeli eski nesil tam otomatik şanzımanı tüketim verimliliği sağlayamıyor. Şimdi yeni gelecek olan 8 ileri tam otomatik şanzımanda bunu sağlayabilecekler diye düşünüyorum bakalım.
mqb'nin avantajı tek platform üzerinden üstünde ekleme ve çıkarma yaparak minimum ağırlık ve maliyetle tüm modelleri üretebilmek. Ford'un durumu böyle değil. Focus'un kullandığı altyapıyı ne fiesta'da ne mondeo'da kullanamazlar. Keza diğer binek otomobiller için de aynısı geçerli. Dolayısıyla farklı altyapı, farklı ağırlık azaltımı yolları, bu farklı yolların maliyetleri derken otomobilleri hem hafifletmek zor oluyor hem de maliyeti kısmak. Tabii bunun bir avantajı da her modelin kendine özgür bir sürüş stilinin olması. Baktığında mondeo'nun sürüşü focus'a benzemez. Keza fiesta'nın da sürüşü focus'a benzer olsa da aynı değil. Genelde vw otomobilleri Ford'lardan bir 50-60 kg kadar hafif oluyor platform üretim farklılıkları yüzünden. Ama dediğin gibi düşük hacimli motor üretimi konusunda vw grubu tek değil ki düşük hacimli dizel olan 1.5 tdci motorun ilerleyen süreçte ecoblue adı altında 150 hp'lik versiyonu da ürün gamına eklenecek.Hocam tüm veriler için teşekkürler, aydınlanmış oldum. MQB falan konusunda VW'nin önde olduğunu ben de düşünüyorum. Fakat Downsizing anlamında ''piyasanın tek sahibi'' değil diye düşünüyorum. Şanzıman konusunda da şöyle bir fikrim var: Ben Fiesta'yı manuel alırım. Zaten onun debriyaj pedalı varla yok arası bir şeydir.![]()
Sipariş etsek falan geliyordur herhalde. Avrupa'da var çünkü. İnşallah güçlü halde de gelir, hatta ST'nin bile fiyatının iyi olmasını bekiyorum.mqb'nin avantajı tek platform üzerinden üstünde ekleme ve çıkarma yaparak minimum ağırlık ve maliyetle tüm modelleri üretebilmek. Ford'un durumu böyle değil. Focus'un kullandığı altyapıyı ne fiesta'da ne mondeo'da kullanamazlar. Keza diğer binek otomobiller için de aynısı geçerli. Dolayısıyla farklı altyapı, farklı ağırlık azaltımı yolları, bu farklı yolların maliyetleri derken otomobilleri hem hafifletmek zor oluyor hem de maliyeti kısmak. Tabii bunun bir avantajı da her modelin kendine özgür bir sürüş stilinin olması. Baktığında mondeo'nun sürüşü focus'a benzemez. Keza fiesta'nın da sürüşü focus'a benzer olsa da aynı değil. Genelde vw otomobilleri Ford'lardan bir 50-60 kg kadar hafif oluyor platform üretim farklılıkları yüzünden. Ama dediğin gibi düşük hacimli motor üretimi konusunda vw grubu tek değil ki düşük hacimli dizel olan 1.5 tdci motorun ilerleyen süreçte ecoblue adı altında 150 hp'lik versiyonu da ürün gamına eklenecek.
Kesinlikle ben de tercih etsem manuel tercih ederim ama 100 hp'lik motorun manueli yok bildiğim kadarıyla. 1.1 ve 1.5 tdci motorlarda var. İlerleyen süreçte belki daha güçlü motor + manuel şanzıman kombinasyonları gelebilir![]()
Ford'a yakın bazı kaynaklardan duyduğuma göre opsiyonlardan tut da motor seçeneklerine kadar hepsi tüketicilerin taleplerine bağlıymış. Tüketicilerden talep ne kadar fazla olursa ona göre getirteceklermiş.Sipariş etsek falan geliyordur herhalde. Avrupa'da var çünkü. İnşallah güçlü halde de gelir, hatta ST'nin bile fiyatının iyi olmasını bekiyorum.
Mantıklı iş. Siz pek sevmiyorsunuz ama yine de satıyor bir şekilde OtosanFord'a yakın bazı kaynaklardan duyduğuma göre opsiyonlardan tut da motor seçeneklerine kadar hepsi tüketicilerin taleplerine bağlıymış. Tüketicilerden talep ne kadar fazla olursa ona göre getirteceklermiş.
Otosan'ın işleri garip.. Donanım ayarını bir türlü tutturamıyorlar. Sonra opsiyon olarak ekliyorlar ama o opsiyon içindeki 1 özelliği almak için bile paket halinde sattıkları için diğer bir kaç özelliği de alman gerekiyor haliyle fiyatı yükseltiyor bu da. Keza motor seçenekleri de o şekilde. Niye 100 hp'lik motoru getiririsin ki sadece. Getir 125'liği hem kasayı daha rahat kaldırsın hem biraz daha düşük tüketim sunsun. En azından bireysel siparişe açık tut bu motor seçeneğini.Mantıklı iş. Siz pek sevmiyorsunuz ama yine de satıyor bir şekilde OtosanYine de vardır bir bildiğiniz...
Yani ben de öyle düşünüyorum aslında, fakat bakıyorum Ford'un satış rakamlarına hep iyi değerler var. Bir şekilde sattırıyorlar...Otosan'ın işleri garip.. Donanım ayarını bir türlü tutturamıyorlar. Sonra opsiyon olarak ekliyorlar ama o opsiyon içindeki 1 özelliği almak için bile paket halinde sattıkları için diğer bir kaç özelliği de alman gerekiyor haliyle fiyatı yükseltiyor bu da. Keza motor seçenekleri de o şekilde. Niye 100 hp'lik motoru getiririsin ki sadece. Getir 125'liği hem kasayı daha rahat kaldırsın hem biraz daha düşük tüketim sunsun. En azından bireysel siparişe açık tut bu motor seçeneğini.
Bozuk yolda benim için gayet yeterli konforu sunuyor. Hani lanet olsun ya dedirtmiyor ama keskin çukurlardan falan kaçmak gerekiyor o durumda amortisör dipleniyor. Onun haricinde dediğin gibi her yol şartında zevkli sürüş sunabiliyor. Zaten sadece direksiyonla oynamak bile insana iyi hissettiriyor. Bazı işçilik problemleri var ezelden beri gelen ama mk4 kasayla onlar ortadan kalkacak diye düşünüyorum. Trend x pakette yeterli donanımlar var ama daha fazlasını istersen de daha sonra oem parça olarak istediğini tedarik edip taktırabiliyorsun. Parçaları oldukça bol hem yurt içinde hem yurt dışında. Çok tanıdığım var trend x'i uygun fiyatlarla titanium kıvamına getirenYani ben de öyle düşünüyorum aslında, fakat bakıyorum Ford'un satış rakamlarına hep iyi değerler var. Bir şekilde sattırıyorlar...
Mesela bence Focus Trend X güzel bir otomobil, jantları falan da Titanium'dan bence güzel olmuşE donanımları da fena değil, SYNC3 isterdim ama baz donanım alıyorsun, normal. Bir de Focus'ta şöyle bir durum var, sen daha iyi bilirsin hocam: Sürerken başka bir şeyle ilgilenmiyorsun genelde, otomobilin sürüşü çok keyifli.
Edit: Sürüş derken virajdan viraja atmaktan bahsetmiyorum, şehir içinde bile keyifli valla kerata.
Sanırım tam olarak ifade edemedim. Fiesta'nın 140'lık motorundan ve ödüllerinden haberim var. Ama iş Türkiye olunca bence tüketim, şanzıman, donanım ve fiyat olarak İbiza kesinlikle önde olacaktır ve çok daha fazla satacaktır. Polo'nun satış rakamları da daha yüksek olacaktır tabii ama daha henüz fiyatları, opsiyonları ve paketleri belli olmadı. Fiesta pazarı çok yukardan açtı ve İbiza'nın 1.0 EcoTSI motorundan teknik verileri bakımından daha düşük. Ve Fiesta 9-10 bin TL daha pahalı maalesef...Kusura bakmayın ama çok sığ bir düşünce. 1.0'lik 3 silindirli makine 2 sene önce ''Engine Of The Year'' ödülünü aldı. Bu sene de Fiesta ST'nin motoru aday gösterilecek. Downsizing'e en akıllıca yaklaşan markalardan biri Ford. Çok da iyi motorlar yapıyorlar. Ibiza ve Polo'daki 1.2'lik Turbo'dan çok daha başarılı olduğunu düşünüyorum.
Bazi seyler para degildir hocam fiesta nin yol tutus karakteri konforu kimilerine gore fiyat farkina degecektir otopark.com um yeni fiesta testini izlemenizi tavsiye ederim.Sanırım tam olarak ifade edemedim. Fiesta'nın 140'lık motorundan ve ödüllerinden haberim var. Ama iş Türkiye olunca bence tüketim, şanzıman, donanım ve fiyat olarak İbiza kesinlikle önde olacaktır ve çok daha fazla satacaktır. Polo'nun satış rakamları da daha yüksek olacaktır tabii ama daha henüz fiyatları, opsiyonları ve paketleri belli olmadı. Fiesta pazarı çok yukardan açtı ve İbiza'nın 1.0 EcoTSI motorundan teknik verileri bakımından daha düşük. Ve Fiesta 9-10 bin TL daha pahalı maalesef...
O zaman downsizing kelimesini kullanmanız hatalı olmuş. Downsizing denilince akla sadece motor hacmi küçülmeleri geldiği için bu eleştirileri yaptım. Açıklama için teşekkürler...Sanırım tam olarak ifade edemedim. Fiesta'nın 140'lık motorundan ve ödüllerinden haberim var. Ama iş Türkiye olunca bence tüketim, şanzıman, donanım ve fiyat olarak İbiza kesinlikle önde olacaktır ve çok daha fazla satacaktır. Polo'nun satış rakamları da daha yüksek olacaktır tabii ama daha henüz fiyatları, opsiyonları ve paketleri belli olmadı. Fiesta pazarı çok yukardan açtı ve İbiza'nın 1.0 EcoTSI motorundan teknik verileri bakımından daha düşük. Ve Fiesta 9-10 bin TL daha pahalı maalesef...
İbiza bence de iyi hoş. Fakat Fiesta da iyi hoş. Kadınların veya erkeklerin tercih etmesini bilemem de şöyle bir gerçek var:Valla Fiesta iyi hoş ama İbiza'ya biraz vurun abalıya hikayesi olmuş bu başlıkta. Bence gayet güzel ve alınası bir araç özellikle de bayanlar için.