vw arteon'un yol tutamaması ve esp sorunu 2.0 4wd

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
vw arteon gibi sportif (kısmen spor diyebileceğimiz bir) arabanın hem de 4 wd olan bir arabanın moose testte fazlaca arkadan kayması ile dubaları ezip yoldan çıkması normal mi! ya esp problemi var yada 4wd sıkıntısı var. şubat ayında araba aldık yeni 5008, kafamda son 2 araç vardı biri arteon ve 5008 di. ama allahtan şu videoyu görmüşüm de almamışım arteon
lastiğe laf edecek biri çıkmaz herhalde p-zero lar var,daha ne olsun:D

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss ve bt
Pheaton denen araç ciddi sağlam bir modeldi. Arteon onun yanında C segment falan kalır kimse kusura bakmasın. Yanlışım yoksa zamanında F segment kalitesinde bir altyapı kullanılıyordu o araçta. Keza Toureg'de şuan mlb platformunda üretiliyor. Yani anlayacağınız iyi para dökersen iyi altyapı kullanırsın. Ne kadar iyisini kullanırsan o kadar premium'a yaklaşırsın. Durum budur.
Phaeton, Flying Spur ile aynı altyapıya sahip 6.0 W12 motor kullanan ve dönemin A8'inden daha başarılı olmayı başarmış bir araç.
 
Bu sebeple sürekli belirtmeye çalışıyorum; geyik testleri, bizim diğer test videolarında gördüğümüz yol tutuş ve viraj limiti testlerine göre çok daha komplike, çok daha fazla değişkene sahip. En ufak bir farklılık bile otomobilin vereceği tepkiyi değiştiriyor. Viraj limiti, yani yol tutuş testi yaparken 1-2 kmh hızın pek bir anlamı yoktur. Ama geyik testinde öyle değil. 1 kmh hızda bile her şey tamamen değişebiliyor. Çok değişkeni var yani.

Yahu otomobil bir tane kuka yıkıyor auuvvv
Zaten kukaların arası kaç metre ? 5 metre boyundaki araba nasıl bir direksiyon tepkisiyle önce kafayı ardından gövdesini içeri soksun, nasıl bir çeviklik bekleniyor anlamıyorum ki ?
Kaldı ki ESP sisteminin mantığı her otomobil üreticisinde farklı. Bazısı kontrollü kaymaya bir miktar izin veriyor, bazısı diyor ki araba kontrolü kaybetmeye başlayınca direk dursun..Yani dediğin gibi bir sürü değişken var hangi birini neyle kıyaslayacaksın ?
Peugeot'un ESP'si Arteon'dan iyi çalışıyor. Ama teste bakıyorsun araba testin sonunda neredeyse durmuş pozisyonda hareket etmiyor. Arteon'da o şekilde değil, araba yürümeye devam ediyor. Yani belli ki kalibrasyonu yapılırken bile çok farklı değişkenler göz önünde bulundurulmuş. 5008 düşük hızlarda Arteon'a göre iyi tepki veriyor da bu yüksek hızlara çıktığında ne olacak ?
 
Hocam hayırlı olsun güle güle kullanın.
Ama geyik testi tek başına kıstas olamaz.
Dizelini vs bilmiyorum ama 1.5 tsi arteonu 219'a bırakıyorlar diyen bir arkadaş vardı. O fiyatlardan bu piyasada arteon alınası bence.
 
Phaeton, Flying Spur ile aynı altyapıya sahip 6.0 W12 motor kullanan ve dönemin A8'inden daha başarılı olmayı başarmış bir araç.
Benim için efsane bir modeldir. Zonguldak'ta W12 yazılı bir tanesine denk gelince yarım saat etrafından ayrılamamıştım. Çok kaliteli bir otomobildi. Vw onu üretirken neyin kafasını yaşadı hiç bilmiyorum :D
 
Benim için efsane bir modeldir. Zonguldak'ta W12 yazılı bir tanesine denk gelince yarım saat etrafından ayrılamamıştım. Çok kaliteli bir otomobildi. Vw onu üretirken neyin kafasını yaşadı hiç bilmiyorum :D
Kendini kanıtladı valla :D tek amaç oydu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yahu otomobil bir tane kuka yıkıyor auuvvv
Zaten kukaların arası kaç metre ? 5 metre boyundaki araba nasıl bir direksiyon tepkisiyle önce kafayı ardından gövdesini içeri soksun, nasıl bir çeviklik bekleniyor anlamıyorum ki ?
Kaldı ki ESP sisteminin mantığı her otomobil üreticisinde farklı. Bazısı kontrollü kaymaya bir miktar izin veriyor, bazısı diyor ki araba kontrolü kaybetmeye başlayınca direk dursun..Yani dediğin gibi bir sürü değişken var hangi birini neyle kıyaslayacaksın ?
Peugeot'un ESP'si Arteon'dan iyi çalışıyor. Ama teste bakıyorsun araba testin sonunda neredeyse durmuş pozisyonda hareket etmiyor. Arteon'da o şekilde değil, araba yürümeye devam ediyor. Yani belli ki kalibrasyonu yapılırken bile çok farklı değişkenler göz önünde bulundurulmuş. 5008 düşük hızlarda Arteon'a göre iyi tepki veriyor da bu yüksek hızlara çıktığında ne olacak ?
Bu testte boyut ve ağırlık zaten hayati konumda. O sebeple baktığınızda B segment otomobillerin hemen hemen hepsi tüm araçlardan iyi sonuçlar alabiliyor. Dediğimiz gibi değişken çok. Bizim burada yorumlayamayacağımız başka değişkenler bile etki ediyor olabilir. Yüksek hızlarda ani manevra ise pek tahmin edebileceğimiz bir şey değil. Denemek lazım. Ama fizik kuralları gereği yerden yükseklik ve bu minvalde de hız arttıkça daha büyük dezavantaj getirir. Kafadan ağırlık merkezi yukarıda kalıyor yapacak bir şey yok.
 

E coupe'ye bak 77 km/h ile testi tamamlayamıyor..Bir de 5 serisi ve E class'a bak, Peugeot hepsinden iyi dönüyor. Öyleyse Peugeot 5008 çok daha iyi yol tutan çok daha iyi bir araba..Herkes çöp üretirken Peugeot otomobil üretmiş
Aga çok net şekilde üçü de başarılı bitiriyor testi. Sonuçta aşağıdaki mesajında dediğin gibi S sınıfı da bunlar da gemi gibi arabalar. SW araçların zaten bu testten kuka düşürmeden yüksek hız değerleriyle bitirmesini beklemek haksızlık. Ama özellikle BMW'de küçücük bir kontra hareketiyle araba çat diye çizgisine oturuyor hiç sıkıntısız. O araba o kontrol yeteneğini sunabiliyorsa zaten yeterli.
vw arteon gibi sportif (kısmen spor diyebileceğimiz bir) arabanın hem de 4 wd olan bir arabanın moose testte fazlaca arkadan kayması ile dubaları ezip yoldan çıkması normal mi! ya esp problemi var yada 4wd sıkıntısı var. şubat ayında araba aldık yeni 5008, kafamda son 2 araç vardı biri arteon ve 5008 di. ama allahtan şu videoyu görmüşüm de almamışım arteon
lastiğe laf edecek biri çıkmaz herhalde p-zero lar var,daha ne olsun:D

Arteon'da şöyle bir gözlemim oldu: Sportif imajını desteklesin diye arabanın direksiyon tepkilerini Alfa'lar gibi net, kafasını çevik yapacağız demişler de şasi dengesi de süspansiyon dengesi de buna uygun gelmemiş çok belli. Kafayı hedefledikleri gibi net şekilde içeriye sokması hakikaten çok başarılı ona ok, ama arabanın devamı o çevikliğe ayak uyduramıyor işte. Bunun tartışılacak bir yanı yok. Bu ani hareketlerde kendini biraz daha salabilse belki bu kadar dağılmayacak. Belli ki arabanın altyapısı bu tarz davranmaya uygun değil, niye zorlayıp arabayı Ibiza'ya çeviriyorsun ki...
 
Aga çok net şekilde üçü de başarılı bitiriyor testi. Sonuçta aşağıdaki mesajında dediğin gibi S sınıfı da bunlar da gemi gibi arabalar. SW araçların zaten bu testten kuka düşürmeden yüksek hız değerleriyle bitirmesini beklemek haksızlık. Ama özellikle BMW'de küçücük bir kontra hareketiyle araba çat diye çizgisine oturuyor hiç sıkıntısız. O araba o kontrol yeteneğini sunabiliyorsa zaten yeterli.

Aga bunu Arteon'u savunmak için yazmadım. Çıktığından beri gereksiz bir otomobil olduğunu savunurum, fikrim halen de değişmedi. Şu aracın yerine Passat'ı tercih ederim. Orada bir iki tane kuka yıkınca auvv kötü araç, yol tutmayan araç imajına giriliyor ona ithafen paylaştım bu videoları.
Peugeot'un ESP sistemi gerçekten çok güzel çalışıyor, araba belli bir hıza kadar güzel tepkiler de veriyor. Ama bu iyi yol tutar anlamına gelmiyor. 160 km/h ile 4 motion Arteon'la girdiğin bir viraja önden çekiş 5008 ile gir bak ne oluyor
 
Son düzenleme:
Aga bunu Arteon'u savunmak için yazmadım. Çıktığından beri gereksiz bir otomobil olduğunu savunurum, fikrim halen de değişmedi. Şu aracın yerine Passat'ı tercih ederim. Orada bir iki tane kuka yıkınca auvv kötü araç, yol tutmayan araç imajına giriliyor ona ithafen paylaştım bu videoları.
Peugeot'un ESP sistemi gerçekten çok güzel çalışıyor, araba belli bir hıza kadar güzel tepkiler de veriyor. Ama bu iyi yol tutar anlamına gelmiyor. 160 km/h ile 4 motion Arteon'la girdiğin bir viraja önden çekiş 5008 ile gir bak ne oluyor
5008 ile değil de 3008 ile girdim, ne olduğunu söyleyeyim: Araba daha virajı gördüğünde dönmeye başlamadan kendini kasmaya başlıyor. :D Dönerken takır tukur esp çalışıyor, araç bu duruma isyan ediyor, sonunda gazlamaya devam ediyor olsan bile hızın en az %30 kadar düşüyor öyle çıkıyorsun virajdan. Ama girdiğin şeritte tertemiz çıkıyorsun. Keyif veriyor mu? Kesinlikle hayır, iğrenç bir his. Ama tamamen güvenli. Böyle dağılmasına en baştan engel oluyor.
 
5008 ile değil de 3008 ile girdim, ne olduğunu söyleyeyim: Araba daha virajı gördüğünde dönmeye başlamadan kendini kasmaya başlıyor. :D Dönerken takır tukur esp çalışıyor, araç bu duruma isyan ediyor, sonunda gazlamaya devam ediyor olsan bile hızın en az %30 kadar düşüyor öyle çıkıyorsun virajdan. Ama girdiğin şeritte tertemiz çıkıyorsun. Keyif veriyor mu? Kesinlikle hayır, iğrenç bir his. Ama tamamen güvenli. Böyle dağılmasına en baştan engel oluyor.

3008 kullandım, normal bir arabayla 60-70'le savrulmadan girdiğim virajda bununla 55'i geçtiğimde ESP devreye giriyordu. Dediğin gibi güvenli otomobil ama o güvenliği de o süper çalışan ESP'ye borçlu. 50'yi geçince ESP'sini kapatamıyorsun zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche
vw arteon gibi sportif (kısmen spor diyebileceğimiz bir) arabanın hem de 4 wd olan bir arabanın moose testte fazlaca arkadan kayması ile dubaları ezip yoldan çıkması normal mi! ya esp problemi var yada 4wd sıkıntısı var. şubat ayında araba aldık yeni 5008, kafamda son 2 araç vardı biri arteon ve 5008 di. ama allahtan şu videoyu görmüşüm de almamışım arteon
lastiğe laf edecek biri çıkmaz herhalde p-zero lar var,daha ne olsun:D

MQB :D der susarım
 
Pheaton denen araç ciddi sağlam bir modeldi. Arteon onun yanında C segment falan kalır kimse kusura bakmasın. Yanlışım yoksa zamanında F segment kalitesinde bir altyapı kullanılıyordu o araçta. Keza Toureg'de şuan mlb platformunda üretiliyor. Yani anlayacağınız iyi para dökersen iyi altyapı kullanırsın. Ne kadar iyisini kullanırsan o kadar premium'a yaklaşırsın. Durum budur.
evet kesinlikle vw nin şimdiye kadar ürettiği en iyi otomobil pheaton diyebilirim, mercedes in cl leri ile aynı durumda ,hem lüks hem heybetli ,yeri geldiğinde ise performanslı bir durumu var
 
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss ve Cenk
Bir arabanın arkasının kayması kötü yol tuttuğu anlamına gelmez, arkasını kontrollü kaydırabilen bir şasi çok özeldir ve arteon bu şasiye sahip arabalardan birisi. Süspansiyon sistemi nuh nebiden kalma at arabası mantığı ile çalışan arabaları, salıncak kollarına kadar alüminyum olan arabalarla kıyaslayıp kötülemek etik değil :)
 
Ya Türkiye'de yaşıyorsunuz önünüze geyik mi çıkıyor allasen
valla bulunduğum şehirde 1 yıl önce bi adam geyiğe çarptı ve araç perte çıktı ,üstüne üslük birde orman genel müdürlüğü geyiği öldürdü diye 70.000 tl para cezası verdi.mersoya mı yanayım yoksa geyik öldü mü ona mı yanayım adama kolaylık versin allah :D:D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: egmcrss
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...